Самопочистване на ДПФ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kassy
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 09 юни 2023 19:46
Автомобил:
Двигател:

Самопочистване на ДПФ

Мнениеот Kassy » Нед 24 мар 2024 10:37


За чистене на ДПФ обикновено се препоръчва подържане на над 2000 об за около 20-30 минути. Наскоро ми се наложи да спускам над
15 мин наклон в проход без да подавам газ. Оборотите бяха от 2500 до 3000 хил. Този режим оказва ли влияние за чистенето на ДПФ-а или трябва задължително да се
подава гориво в цилиндрите?




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот Vlad777 » Нед 24 мар 2024 10:40


За да се случва регенерацията в DPF, в него се развиват високи температури над 500 градуса. Това няма как да стане при ППХ (принудителен празен ход)


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 24 мар 2024 11:06


В конкретния случай температурата в ДПФ е паднала много под тази за регенериране. Ако е имало започнат процес, той е спрял. Без гориво не се случват нещата. Ако си вдигнал температура на питата около 600 градуса при ППХ за известно време има доста добро очистване заради богатите на кислород газове, но това е за кратко падне ли температура под 450 процеса се компрометира.


Kassy
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 09 юни 2023 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот Kassy » Нед 24 мар 2024 15:43


На равно или дълъг наклон нагоре , на трета и 2500 об 20-25 мин
Това ли е най доброто за почистване? Вие как го правите?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 24 мар 2024 15:55


Излишно високи са тези обороти. Караш си нормално без да се съобразяваш толкова. Ако имаш елм327 или подобна джаджа е лесно да наблюдаваш температура с VagDpf или car scanner, както и кога започашва и кога приключва регенерация. Иначе на сляпо е малко по-сложно да си обясниш нещата.


Kassy
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 09 юни 2023 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот Kassy » Пон 25 мар 2024 7:37


С този тестер може ли да си определи реалното състояние на ДПФ?


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 25 мар 2024 10:58


ориентировъчно да по всички показатели , които може да видиш се навързва пъзела


Kassy
Мнения: 21
Регистриран на: Пет 09 юни 2023 19:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот Kassy » Пон 22 апр 2024 18:20


Да не пускам нова тема ще питам в тази.
Ако един двигател има сериозен пробег , но не вдига грешка в ДПФ и се кара главно извънградско (80/20) ще се почисти ли или трупа сажди тихомълком?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот samo_pechka » Пон 22 апр 2024 23:03


Колкото една кола се кара на дълги преходи, толкова по-добре . Градското , къси разстояния , чести студени стартове най-еб@ват майката на филтри и т.н. Принципно ДПФ се скапва от калпави дюзи , ЛЛ смени на маслото и градско каране ( активен ЕГР ) .


deqnak__
Мнения: 118
Регистриран на: Сря 18 ное 2009 12:07
Автомобил: VW Golf 7 16 TDI Variant
Двигател: CXXB
Местоположение: Ихтиман

Re: Самопочистване на ДПФ

Мнениеот deqnak__ » Вто 23 апр 2024 19:28


Извинявам се, че ползвам темата, но контекста пак е за ДПФ. Това какво ли е:

Address 01: Engine (J623-CXXB) Labels:. 04L-907-309-V1.clb
Part No SW: 04L 906 056 CL HW: 04L 907 445 B
Component: R4 1.6l TDI H06 6336
Revision: 22004001
Coding: 0111403A443405093000
Shop #: WSC 00028 028 00074
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI03004L906056CL 004011
ROD: EV_ECM16TDI03004L906056_004.rod
VCID: 79F16DF5F9B2385E85-802C
VINID: 9E69EAAAA465A97805146089241158E139

1 Fault Found:
23960 - Particulate Trap Bank 1
P2002 00 [11101100] - Efficiency Below Threshold
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 7
Mileage: 267204 km
Date: 2024.04.17
Time: 20:27:34

Engine RPM: 1299.50 /min
Normed load value: 38.8 %
Vehicle speed: 66 km/h
Coolant temperature: 88 °C
Intake air temperature: 17 °C
Ambient air pressure: 910 mbar
Voltage terminal 30: 14.429 V
Unlearning counter according OBD: 40
Particle filter: air pressure sensor 1 bank 1: raw value: 4.0 mbar
Exhaust recirculat.2: different.press.sens.1 bank 1: raw value: 41.2 mbar
Par.fil: diff.pr.sens.1 bank 1: offset: 0.0 mbar
Particl.filt.: differential pressur.sensor 1 bank 1: dyn.offset: -9.3 mbar
Outside temperature sensor 1: B1: raw value: 7.0 °C
Particle filter: soot mass measured: -2.09 g
Particle filter: soot mass calculated: 5.31 g

Readiness: N/A

Светна на излизане от София по посока Ихтиман. Гасих, палих не искаше да загасне/ Тук я изтрих с VCDS и на празен ход не се показва пак. Утре ще видя в движение.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта