Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Здравейте . Колата е Golf 4 1.9 тди ALH 2004г . Имам следния проблем , форсира се сама до към 5-6000 оборота. Угасих я веднага (2-3 сек max). Прибрах я на въже не посмях да я запаля. Сега като свалих турбината , обичайния заподозрян виждам че е суха . Възможно ли е да има друга причината ?
Около 50км преди случката смених маслото но не виждам каква връзка може да има.
Дайте идеи
Около 50км преди случката смених маслото но не виждам каква връзка може да има.
Дайте идеи
- samo_pechka
- Мнения: 9009
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Пробвай с друго/здраво ГНП.
Щом турбопътища са сухи и турбото е в ред, няма какво друго да е.
Щом турбопътища са сухи и турбото е в ред, няма какво друго да е.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Възможно ли е от повреда в ГНП да се изфорсира така? Няма ли по скоро да угасне ?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7938
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Ако се съмняваш, че е засмукала масло а турбото е здраво и сухо (щом е суха студената перка значи не е и от картерна вентилация) остава ГНП , ЕКУ или педала на газта да отчита 100% постоянно.
ГНП на всяко подаване на контакт си тества актуатора ( опъва до край и се връща) ако заяжда е възможно да е останал в положение "газ до дупка".
Ако си угасил колата само с ключа, значи не е засмукала масло(или друго гориво) от турбо пътищата. В случай на умряло турбо само гасене на скорост или затапване на въздушният филтър вършат работа за гасенето.
Тогава остава само варианта ГНП.
Лесно се проверява. Отваряш най горният капак на ГНП. Под него е датчика за положение, един палец. Ако стои в крайно ляво положение е заял на максимална газ.
ГНП на всяко подаване на контакт си тества актуатора ( опъва до край и се връща) ако заяжда е възможно да е останал в положение "газ до дупка".
Ако си угасил колата само с ключа, значи не е засмукала масло(или друго гориво) от турбо пътищата. В случай на умряло турбо само гасене на скорост или затапване на въздушният филтър вършат работа за гасенето.
Тогава остава само варианта ГНП.
Лесно се проверява. Отваряш най горният капак на ГНП. Под него е датчика за положение, един палец. Ако стои в крайно ляво положение е заял на максимална газ.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
goppa Двигателя е ALH той има дроселова клапа и ако проблема е с масло в турбото при завъртане на ключа си гасне.
Проблема е че немога да преценя какво е нормално омаслено и омаслено което вече е проблем.
Навсякъде по пътищата има леко омазняване няма как да е абсолютно сухо.
Сега свалих пластмасовата тръба в която е вкаран малкия маркуч от капака на клапаните. Тръбата веднага след гофрата на филтъра .Вътре има омасляване но не зная колко е нормално.
Има ли възможност от кратерните пари да е проблема, как да проверя?
Проблема е че немога да преценя какво е нормално омаслено и омаслено което вече е проблем.
Навсякъде по пътищата има леко омазняване няма как да е абсолютно сухо.
Сега свалих пластмасовата тръба в която е вкаран малкия маркуч от капака на клапаните. Тръбата веднага след гофрата на филтъра .Вътре има омасляване но не зная колко е нормално.
Има ли възможност от кратерните пари да е проблема, как да проверя?
- Traytor
- Мнения: 1983
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
За турбото, можеш да видиш кулера, обикновено се събира много масло там като най-ниска точка.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Почти е свален (кулера).Ще пиша като е долу
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Кулера е свален от него изтече малко масло около 20-30 мл. Сега въпроса е от къде идва маслото .Турбо или картер
- samo_pechka
- Мнения: 9009
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Това масло е нищо. И не е причина за проблема. Абс. нормално е да го има в такова количество в кулера. Събира се от картерната вентилация . Турбото го засмуква през пцв клапана, и го разкарва по цялата система от турбопътища и кулер.
Нищо не е това масло, да се повторя. Виж ако беше 300мл , тогава е проблем , ама две супени лъжици...
Погледни пак мнението на колегата Goppa, обяснил го е прекрасно. .
Нищо не е това масло, да се повторя. Виж ако беше 300мл , тогава е проблем , ама две супени лъжици...
Погледни пак мнението на колегата Goppa, обяснил го е прекрасно. .
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
- Автомобил: Vw Sharan
- Двигател: AVG 2000
- Местоположение: Свищов
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Ако е забило Г.Н.П. при подаване на контакт ще даде грешка т.е. ще ти светне реотана.Ама то нищо не пречи да и закачиш една диагностика.Огледай си пак турбото,и го провери за луфт.
- nikolay_ss
- Мнения: 1133
- Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
- Автомобил: Touareg 7P6
- Двигател:
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Закачете диагностика и виж какви стойности показва педала на газта.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Нямах време за колата, но сега имам няколко дни, така че продължавам. Сглобих всичко – колата запали, двигателят работи нормално. Не съм правил нищо допълнително. Върви както преди.
Изкарах картерните газове в една бутилка, за да видя дали проблемът не идва оттам – да вкарва масло. (Като покарам малко, ще кажа какво има вътре.)
За турбината – на всеки 10–20 км свалям маркуча към колектора, за да проверя дали има масло. Засега няма.
Стойностите на педала, без да е натиснат, са 0.0%.
Колегите, които предположиха помпата като проблем – в никакъв случай не изключвам тази възможност, но нямам откъде да взема помпа за тест. Затова искам първо да се уверя, че нямам масло по турбо пътищата, и тогава да продължа.
Вариантът да оставя нещата така е много изкушаващ, но колата се кара от възрастни хора и не искам да ги подлагам на притеснения. Затова продължавам да търся причината.
Ако някой има идея какво мога да проверя с VCDS като стойности, за да се разбере дали помпата работи нормално – нека сподели. Ще тествам веднага.
Изкарах картерните газове в една бутилка, за да видя дали проблемът не идва оттам – да вкарва масло. (Като покарам малко, ще кажа какво има вътре.)
За турбината – на всеки 10–20 км свалям маркуча към колектора, за да проверя дали има масло. Засега няма.
Стойностите на педала, без да е натиснат, са 0.0%.
Колегите, които предположиха помпата като проблем – в никакъв случай не изключвам тази възможност, но нямам откъде да взема помпа за тест. Затова искам първо да се уверя, че нямам масло по турбо пътищата, и тогава да продължа.
Вариантът да оставя нещата така е много изкушаващ, но колата се кара от възрастни хора и не искам да ги подлагам на притеснения. Затова продължавам да търся причината.
Ако някой има идея какво мога да проверя с VCDS като стойности, за да се разбере дали помпата работи нормално – нека сподели. Ще тествам веднага.
- samo_pechka
- Мнения: 9009
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Един прост начин да се тества дали "заяжда" ГНП-ето : караш по лек наклон нагоре колата на втора предавка. Оставяш я сама да върви, т.е. не подаваш газ. Лееко затормози с ръчната или спир. педал скоростта и отпускаш . За момент колата ще дръпне и след това трябва да се върне на ниските. Ако имаш съмнение нещо, пак номера със затормозяването, отпускаш спирачката и натискаш съединителя, ако задържи обороти над ниските, примерно на 1500-2000 и минава време докато паднат /или остават в тоя диапазон д/г - ГНП е за чистене.
Ако някога е правен "некадърен" тунинг с местене на капака на ГНП , да се докарат милиграми и ряз на мотора, понякога се получава така, че мотора един път вдигнал обороти, ги смъква трудно , въобще ако успее да ги смъкне де.
Има и други причини.
Кардиналното е, че прави ли някакъв проблем от ГНП, очаквай го пак. Това не се оправя току-така от самосебе си.
Ако някога е правен "некадърен" тунинг с местене на капака на ГНП , да се докарат милиграми и ряз на мотора, понякога се получава така, че мотора един път вдигнал обороти, ги смъква трудно , въобще ако успее да ги смъкне де.
Има и други причини.
Кардиналното е, че прави ли някакъв проблем от ГНП, очаквай го пак. Това не се оправя току-така от самосебе си.
-
- Мнения: 162
- Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
- Автомобил: Vw Sharan
- Двигател: AVG 2000
- Местоположение: Свищов
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Към автора на темата- провери ли за грешки?
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама
Относно помпата – свалям я. Покарах колата – по маркучите няма масло, но пуши сивкаво на неизгоряла нафта и не върви. Погледах милиграмите гориво – при 32768 са около 3 mg на празен ход. Центровката е ок.
Иначе колата пали от половин оборот – топла, студена, няма значение.
Сега големият въпрос е: къде във Варна да занеса помпата? Давайте идей
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73, Димитър75, Ивайло Димов и 18 госта