Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
invisiblewin
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
Автомобил:
Двигател:

Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот invisiblewin » Съб 16 авг 2025 22:18


Здравейте . Колата е Golf 4 1.9 тди ALH 2004г . Имам следния проблем , форсира се сама до към 5-6000 оборота. Угасих я веднага (2-3 сек max). Прибрах я на въже не посмях да я запаля. Сега като свалих турбината , обичайния заподозрян виждам че е суха . Възможно ли е да има друга причината ?
Около 50км преди случката смених маслото но не виждам каква връзка може да има.
Дайте идеи




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9009
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот samo_pechka » Съб 16 авг 2025 23:38


Пробвай с друго/здраво ГНП.
Щом турбопътища са сухи и турбото е в ред, няма какво друго да е.


invisiblewin
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот invisiblewin » Нед 17 авг 2025 10:27


Възможно ли е от повреда в ГНП да се изфорсира така? Няма ли по скоро да угасне ?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7938
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: CFFB
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот goppa » Нед 17 авг 2025 12:12


Ако се съмняваш, че е засмукала масло а турбото е здраво и сухо (щом е суха студената перка значи не е и от картерна вентилация) остава ГНП , ЕКУ или педала на газта да отчита 100% постоянно.

ГНП на всяко подаване на контакт си тества актуатора ( опъва до край и се връща) ако заяжда е възможно да е останал в положение "газ до дупка".

Ако си угасил колата само с ключа, значи не е засмукала масло(или друго гориво) от турбо пътищата. В случай на умряло турбо само гасене на скорост или затапване на въздушният филтър вършат работа за гасенето.
Тогава остава само варианта ГНП.
Лесно се проверява. Отваряш най горният капак на ГНП. Под него е датчика за положение, един палец. Ако стои в крайно ляво положение е заял на максимална газ.


invisiblewin
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот invisiblewin » Нед 17 авг 2025 12:48


goppa Двигателя е ALH той има дроселова клапа и ако проблема е с масло в турбото при завъртане на ключа си гасне.

Проблема е че немога да преценя какво е нормално омаслено и омаслено което вече е проблем.
Навсякъде по пътищата има леко омазняване няма как да е абсолютно сухо.
Сега свалих пластмасовата тръба в която е вкаран малкия маркуч от капака на клапаните. Тръбата веднага след гофрата на филтъра .Вътре има омасляване но не зная колко е нормално.
Има ли възможност от кратерните пари да е проблема, как да проверя?


Потребителски аватар
Traytor
Мнения: 1983
Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
Автомобил: Passat B8
Двигател: DSRB
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот Traytor » Нед 17 авг 2025 13:26


За турбото, можеш да видиш кулера, обикновено се събира много масло там като най-ниска точка.


invisiblewin
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот invisiblewin » Нед 17 авг 2025 13:50


Почти е свален (кулера).Ще пиша като е долу


invisiblewin
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот invisiblewin » Нед 17 авг 2025 14:18


Кулера е свален от него изтече малко масло около 20-30 мл. Сега въпроса е от къде идва маслото .Турбо или картер


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9009
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот samo_pechka » Нед 17 авг 2025 20:05


Това масло е нищо. И не е причина за проблема. Абс. нормално е да го има в такова количество в кулера. Събира се от картерната вентилация . Турбото го засмуква през пцв клапана, и го разкарва по цялата система от турбопътища и кулер.
Нищо не е това масло, да се повторя. Виж ако беше 300мл , тогава е проблем , ама две супени лъжици...
Погледни пак мнението на колегата Goppa, обяснил го е прекрасно. .


Пламен Тодоров
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
Автомобил: Vw Sharan
Двигател: AVG 2000
Местоположение: Свищов

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот Пламен Тодоров » Чет 21 авг 2025 8:42


Ако е забило Г.Н.П. при подаване на контакт ще даде грешка т.е. ще ти светне реотана.Ама то нищо не пречи да и закачиш една диагностика.Огледай си пак турбото,и го провери за луфт.


Потребителски аватар
nikolay_ss
Мнения: 1133
Регистриран на: Чет 02 яну 2014 7:02
Автомобил: Touareg 7P6
Двигател:

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот nikolay_ss » Чет 21 авг 2025 11:50


Закачете диагностика и виж какви стойности показва педала на газта.


invisiblewin
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот invisiblewin » Сря 27 авг 2025 16:18


Нямах време за колата, но сега имам няколко дни, така че продължавам. Сглобих всичко – колата запали, двигателят работи нормално. Не съм правил нищо допълнително. Върви както преди.
Изкарах картерните газове в една бутилка, за да видя дали проблемът не идва оттам – да вкарва масло. (Като покарам малко, ще кажа какво има вътре.)
За турбината – на всеки 10–20 км свалям маркуча към колектора, за да проверя дали има масло. Засега няма.
Стойностите на педала, без да е натиснат, са 0.0%.
Колегите, които предположиха помпата като проблем – в никакъв случай не изключвам тази възможност, но нямам откъде да взема помпа за тест. Затова искам първо да се уверя, че нямам масло по турбо пътищата, и тогава да продължа.
Вариантът да оставя нещата така е много изкушаващ, но колата се кара от възрастни хора и не искам да ги подлагам на притеснения. Затова продължавам да търся причината.
Ако някой има идея какво мога да проверя с VCDS като стойности, за да се разбере дали помпата работи нормално – нека сподели. Ще тествам веднага.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9009
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот samo_pechka » Сря 27 авг 2025 20:36


Един прост начин да се тества дали "заяжда" ГНП-ето : караш по лек наклон нагоре колата на втора предавка. Оставяш я сама да върви, т.е. не подаваш газ. Лееко затормози с ръчната или спир. педал скоростта и отпускаш . За момент колата ще дръпне и след това трябва да се върне на ниските. Ако имаш съмнение нещо, пак номера със затормозяването, отпускаш спирачката и натискаш съединителя, ако задържи обороти над ниските, примерно на 1500-2000 и минава време докато паднат /или остават в тоя диапазон д/г - ГНП е за чистене.
Ако някога е правен "некадърен" тунинг с местене на капака на ГНП , да се докарат милиграми и ряз на мотора, понякога се получава така, че мотора един път вдигнал обороти, ги смъква трудно , въобще ако успее да ги смъкне де.
Има и други причини.
Кардиналното е, че прави ли някакъв проблем от ГНП, очаквай го пак. Това не се оправя току-така от самосебе си.


Пламен Тодоров
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 09 яну 2023 18:14
Автомобил: Vw Sharan
Двигател: AVG 2000
Местоположение: Свищов

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот Пламен Тодоров » Чет 28 авг 2025 8:14


Към автора на темата- провери ли за грешки?


invisiblewin
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 14 сеп 2017 15:28
Автомобил:
Двигател:

Re: Golf 4 1.9 тди ALH 2004 Форсира се сама

Мнениеот invisiblewin » Пон 01 сеп 2025 12:39


2.PNG
Тази грешка беше записана след форсирането. Изтрих я и засега не се е появила.
Относно помпата – свалям я. Покарах колата – по маркучите няма масло, но пуши сивкаво на неизгоряла нафта и не върви. Погледах милиграмите гориво – при 32768 са около 3 mg на празен ход. Центровката е ок.
Иначе колата пали от половин оборот – топла, студена, няма значение.
Сега големият въпрос е: къде във Варна да занеса помпата? Давайте идей



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dalgia-73, Димитър75, Ивайло Димов и 18 госта