Здравейте колеги!
Днес ми прокапа водната помпа.
Явно ще се сменя.
Процедурата много ли е сложна? Така с просто око погледнато на бързо май се сваля само предната част.
Моля, ако някой я е сменял да даде някакви насоки.
И на последно място каква марка да търся?
Колата е пасат 1.9 тди АФН 110к.с, 98г
Благодаря предварително



Въпрос за смяна на водна помпа
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
Не е толкова просто.За да махнеш предната и част трябва да махнеш ангренажния ремък за да свалиш колелото на междинния вал(за маслената помпа) защото зад него има 1или2 болчета които даржат помпата.А другия начин е да махнеш генератора и цялата конзола на която е хванат и да измъкнеш цялата помпа но при теб маи нестава защото ГНП пречи да развиеш едно болче.Затова по добре първия вариант.
Това не е конкретно за твоя мотор но предполагам,че няма да има разлика.
Това не е конкретно за твоя мотор но предполагам,че няма да има разлика.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
тя моята не е на ангренажия ремък
, на пистовия е 


-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
svere написа:тя моята не е на ангренажия ремък, на пистовия е
вав такав слу4аи се сменя много барзо и лесно и няма да има5 изли6ни главоболия.успех

- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
Тя и моята е на пистовия огледаи по обстоино използваи и тарсачката за да ти стана по ясно за кжо идае реч.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
van4ooo написа:Тя и моята е на пистовия огледаи по обстоино използваи и тарсачката за да ти стана по ясно за кжо идае реч.
преди да пусна темата разгледах, но нищо конкретно не намерих.
За това питам тук
-
- Мнения: 111
- Регистриран на: Пон 04 яну 2010 20:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: перник
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
колега въобще не е проста работа сваля се динамото сваля се всичко от пред и понеже е алумин всичкото ,и се късат бая болчета от седем ( толковаса) , последния път се скъсаха 5 вземи че я откарай на майстор
успех

- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
тя за това се сменя с ангренажа
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
кико пап написа:колега въобще не е проста работа сваля се динамото сваля се всичко от пред и понеже е алумин всичкото ,и се късат бая болчета от седем ( толковаса) , последния път се скъсаха 5 вземи че я откарай на майсторуспех
Днес купих помпата, тя е с 5 болта, не с 7
Никой ли не е сменял на този тип двигатели?
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
Аз съм сменял на AHU може да има малки разлики но общо взето положението е следното:
смъкваш кутията на въздушния филтър,смъкваш пластмасовия капак на ангренажа,вдигаш лявото колело на крик смъкваш го и подлагаш трупче за по сигурно,охлабваш обтегача на хидравличната помпа и смъкваш ремъка и.След това смъкваш пистовия ремък после бележиш ангренажа но после така или иначе трябва да си провериш белезите,смъкваш ангр.ремък като охлабиш екцентричната ролка,сваляш паразитната ролка на ангренажа и след това задния капак на ангренажа към двг.Чак тогава можеш да развиеш всички болтове на водната помпа,предварително трябва да си откачил най-долното водно съединение да източиш антифриза.Ако имаш късмет ще развиеш всички болтове на помпата без да скъсаш нито един но внимавай със тях.Препоръчвам ти да намажеш леко със силикон от двете страни на гарнитурата която ти е в комплекта преди да я сложиш,след това всичко по обратен ред.На мен ми отне 3-4 часа но ми беше за първи път,ако ти се занимава действай ако ли не сервиз но за тая услуга-смяна на водна помпа-земат скъпо.
смъкваш кутията на въздушния филтър,смъкваш пластмасовия капак на ангренажа,вдигаш лявото колело на крик смъкваш го и подлагаш трупче за по сигурно,охлабваш обтегача на хидравличната помпа и смъкваш ремъка и.След това смъкваш пистовия ремък после бележиш ангренажа но после така или иначе трябва да си провериш белезите,смъкваш ангр.ремък като охлабиш екцентричната ролка,сваляш паразитната ролка на ангренажа и след това задния капак на ангренажа към двг.Чак тогава можеш да развиеш всички болтове на водната помпа,предварително трябва да си откачил най-долното водно съединение да източиш антифриза.Ако имаш късмет ще развиеш всички болтове на помпата без да скъсаш нито един но внимавай със тях.Препоръчвам ти да намажеш леко със силикон от двете страни на гарнитурата която ти е в комплекта преди да я сложиш,след това всичко по обратен ред.На мен ми отне 3-4 часа но ми беше за първи път,ако ти се занимава действай ако ли не сервиз но за тая услуга-смяна на водна помпа-земат скъпо.
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Въпрос за смяна на водна помпа
~200+лв от читав майстор, заедно със качествени части - водна помпа + 2та пистови ремъка + термостат + антифриз
водна помпа и антифриз HEPU
водна помпа и антифриз HEPU