Здравейте,
От 2/3 месеца насам турбото на колата никакво го няма. След палене, първите няколко километра всичко изглежда нормално и си дърпа както си трябва. Но рязко след това се явява някакво стържене (наподобяващо издишане или триене на метал в нещо грапаво) и това продължава докато не настъпя колата на някой дълъг и прав участък. Навлеза ли в интервала от 2200 до 2500 оборота, на по висока предавка (4 или 5та скорост), турбото изведнъж прекъсва и губя мощност. Докато не загася двигателя, турбото не подема отново! Не съм забелязвал да ми пуши, нито пък да ми прекъсва двигателя. До такава степен колата губи мощност, че в момента дори не успявам да регенерирам (по процедура от Фолксваген) филтъра за твърди частици и лампата ми свети вече трети ден.
Ако, някой от вас се е зблъсквал с подобен проблем ще съм му искрено благодарен ако сподели за що иде реч.
П.П : записъл съм час във Фолксваген за другата Събота 6/03/2010 Мога ли да карам колата в такова състояние или е по добре да я спра от движение дотогава???
Предарителни благодарности



проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Най добре е да не я караш според мен.За пръв път чувам този мотор да има филтър за твърди частици.
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Ами, поне от брошурата (описваща това viewtopic.php?f=24&t=60601) която взех при последното ми посещение във Фолксваген, излиза че лампата която ми светва и в момента свети е точно тази на филтъра за твърди частици. До преди време ми беше достатъчно да покарам колката по описаната процедура и до максимум ден, лампата гаснеше сама. Не разбирам много, но колата е купувана от Германия и е с Тюф до 11/2010, което ме навежда на мисълта, че колата има такъв филтър.
- Svets
- Мнения: 128
- Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
- Автомобил: Vw Passat 2004
- Двигател: 2.0 TDI BGW
- Местоположение: София
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Здравей колега, минах по твоя път, много добре ми е позната картинката. И на мен така ми се запушваше филтъра на всеки 200 км и ставаше "дискотека" на таблото
. Дори първия път, когато ходих на ми го отпушват в VW ми казаха. че ако е запушен над 80 % трябва да се бръкна за нов (3500лв.)
.
И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня)
за отпушване. Естествено писна ми и реших да махам тази
. Поразпитах и установих, че в Крафт вече са правили тази операция с махането на този DPF. Отидох момчетата ми обясниха за какво иде реч казаха ми цена и вече съм минал около 40000-50000 км. и нямам никакви проблеми нито с турбото нито с колата
. Успех с решението на проблема.
Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.


И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня)




Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня)за отпушване. Естествено писна ми и реших да махам тази
![]()
. Поразпитах и установих, че в Крафт вече са правили тази операция с махането на този DPF. Отидох момчетата ми обясниха за какво иде реч казаха ми цена и вече съм минал около 40000-50000 км. и нямам никакви проблеми нито с турбото нито с колата
. Успех с решението на проблема.
Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.
А какво решение ти дадоха в Крафт, отстраняване или отпушване? Препоръчваш да не се кара за да не се стигне до нов


П.С : кожудерите от Фолксваген ми казаха, че не махат този филтър, а го сменят!!! Ама 3500лв (1/4 от цената на автомобила

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
CreAseR написа:И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня)за отпушване. Естествено писна ми и реших да махам тази
![]()
. Поразпитах и установих, че в Крафт вече са правили тази операция с махането на този DPF. Отидох момчетата ми обясниха за какво иде реч казаха ми цена и вече съм минал около 40000-50000 км. и нямам никакви проблеми нито с турбото нито с колата
. Успех с решението на проблема.
Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.
А какво решение ти дадоха в Крафт, отстраняване или отпушване? Препоръчваш да не се кара за да не се стигне до нов![]()
П.С : кожудерите от Фолксваген ми казаха, че не махат този филтър, а го сменят!!! Ама 3500лв (1/4 от цената на автомобила) ще се наложи да ме поразходят
Ти как мислиш колега,какво са му казали във Крафт....извадили са флекса и са резнали тази екологична гадост това са му казали


-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Stivi написа:CreAseR написа:И така след всеки 200-300 км. колата ми влизаше в авариен режим и аз си цаках около 40-50 лв. (вече не помня)за отпушване. Естествено писна ми и реших да махам тази
![]()
. Поразпитах и установих, че в Крафт вече са правили тази операция с махането на този DPF. Отидох момчетата ми обясниха за какво иде реч казаха ми цена и вече съм минал около 40000-50000 км. и нямам никакви проблеми нито с турбото нито с колата
. Успех с решението на проблема.
Поздрави.
П.С. По добре не я карай, за да не стане така, че да си купуваш нов.
А какво решение ти дадоха в Крафт, отстраняване или отпушване? Препоръчваш да не се кара за да не се стигне до нов![]()
П.С : кожудерите от Фолксваген ми казаха, че не махат този филтър, а го сменят!!! Ама 3500лв (1/4 от цената на автомобила) ще се наложи да ме поразходят
Ти как мислиш колега,какво са му казали във Крафт....извадили са флекса и са резнали тази екологична гадост това са му казалиЕстествено това е грубо казано понеже си има тънкости при ампутацията не е като прост катализатор
естествено е 4е има танкости колега като се свали се променя и софта за да се лаже компа 4е филтара е там ина4е става дискотека по таблото. софта се сваля сас обикновен кабел за 4ип тунинг но проблема е 4е трябва програма на която да вкара6 софта и да го направи6 така 4е да няма дпф,а програмката е около 3000 евра но след няколко годинки 6те трябва да я имаме все пове4е хора 4е по4ват ве4е да са масово тея филтри.успех

Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
естествено е 4е има танкости колега като се свали се променя и софта за да се лаже компа 4е филтара е там ина4е става дискотека по таблото. софта се сваля сас обикновен кабел за 4ип тунинг но проблема е 4е трябва програма на която да вкара6 софта и да го направи6 така 4е да няма дпф,а програмката е около 3000 евра но след няколко годинки 6те трябва да я имаме все пове4е хора 4е по4ват ве4е да са масово тея филтри.успех
Интересно чия разработка ще да е този софт, след като Фолксваген отказват свалянето на този филтър. А да разбирам ли, че Крафт притежават подобен?
П.С : докато турбото ми беше наред, филтъра си се регенерираше до максимум ден след 15-20 минутно каране на малки предавки в диапазон 1800-2500 оборота !!!
-
- Мнения: 632
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pamplona Ispaniq
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
CreAseR написа:естествено е 4е има танкости колега като се свали се променя и софта за да се лаже компа 4е филтара е там ина4е става дискотека по таблото. софта се сваля сас обикновен кабел за 4ип тунинг но проблема е 4е трябва програма на която да вкара6 софта и да го направи6 така 4е да няма дпф,а програмката е около 3000 евра но след няколко годинки 6те трябва да я имаме все пове4е хора 4е по4ват ве4е да са масово тея филтри.успех
Интересно чия разработка ще да е този софт, след като Фолксваген отказват свалянето на този филтър. А да разбирам ли, че Крафт притежават подобен?
П.С : докато турбото ми беше наред, филтъра си се регенерираше до максимум ден след 15-20 минутно каране на малки предавки в диапазон 1800-2500 оборота !!!
ми колега имам приятел италианец които ве4е го има този софт 6те го попитам как се казва и на коя фирма е и 6те ти кажа.а фолксваген не махат филтрите за6тото за тях е по добре да ти вземат 3500лв от колкото 100 за промяна на софта.а за тези крафт незнам,може би вав бг каквито сме изубретатели ве4е да са измислили друг на4ин за махане на този филтар.успех

- Svets
- Мнения: 128
- Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
- Автомобил: Vw Passat 2004
- Двигател: 2.0 TDI BGW
- Местоположение: София
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Махнаха го, без никакъв софт е
. Направено е мн хитро има нещо от сорта на сонда не си спомням, и просто я лъжат, че с филтъра всичко си е нарад.

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Svets написа:Махнаха го, без никакъв софт е. Направено е мн хитро има нещо от сорта на сонда не си спомням, и просто я лъжат, че с филтъра всичко си е нарад.
Какво чудо....и не ти се наложи да търсиш връзки в НАСА за секретния софтуер без който не можело

- Svets
- Мнения: 128
- Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
- Автомобил: Vw Passat 2004
- Двигател: 2.0 TDI BGW
- Местоположение: София
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Да чудо
!!! Преди да отида там много се рофих и питах къде ли не, за този мой проблем. Накрая разбрах, че в Крафт преди мойта са правили същата манипулация на две Аудита А4 и на Пасат Б6, затова им се доверих и се оказа, че има защо
П.С. Ако някой се интересува как изглежда това чудо на техниката (филтъра)
, след малко ще пусна снимки 


П.С. Ако някой се интересува как изглежда това чудо на техниката (филтъра)


Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
И какво точно в тази купчина желязо прави този филтър толкова скъп?
За да стимулират хората към опазване на околната среда би трябвало да е на понусима цена, но това е друга тема
Сега колата е при Вальо и май при мен идва всичко от турбото. В момента сигурно го сваля за да определи дали е за рециклиране или само за чистене. Чакам крайната диагноза и решение с нетърпение! Привечер ще споделя какво е станало
Благодаря на всеки взел участие в темата !
Приятен ден


Сега колата е при Вальо и май при мен идва всичко от турбото. В момента сигурно го сваля за да определи дали е за рециклиране или само за чистене. Чакам крайната диагноза и решение с нетърпение! Привечер ще споделя какво е станало

Благодаря на всеки взел участие в темата !

Приятен ден
- Svets
- Мнения: 128
- Регистриран на: Вто 04 мар 2008 11:56
- Автомобил: Vw Passat 2004
- Двигател: 2.0 TDI BGW
- Местоположение: София
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Колега не разбирам много, но мисля, че до голяма стапен турбото може да се "сдухва" от този филтър, тъй като когато се запуши и газовете няма на къде да излизат и става
. При мен се беше скъсала меката връзка след турбото и когаро се забушеше филтъра почваше да си излиза дима от меката връзка.
Поздрави
Успех
П.С. Пишеш по горе, че на 6/03/2010, ще ходиш в ФВ, пиши моля те какво са установили "майсторите"

Поздрави
Успех
П.С. Пишеш по горе, че на 6/03/2010, ще ходиш в ФВ, пиши моля те какво са установили "майсторите"
Re: проблем с турбото на Пасат 5.5 1.9TDI 131к.с 2003, или?
Здравейте,
Аз имам Passat 2.0 TDI-BGW (2005) и се чудя какло да направия с ДПФ филтъра.
Парите за екология ми се струват малко множко(3500 лв).
Ще има ли някакви проблеми ако го махна и някакви странични дефекти или ефекти
Наистина ли не се налага промяна в софтуеера?
Благодаря предварително.
Аз имам Passat 2.0 TDI-BGW (2005) и се чудя какло да направия с ДПФ филтъра.
Парите за екология ми се струват малко множко(3500 лв).

Ще има ли някакви проблеми ако го махна и някакви странични дефекти или ефекти

Наистина ли не се налага промяна в софтуеера?
Благодаря предварително.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта