Здравейте, от исвестно време при потегляне без газ двигателя започва да се тресе и вибрацията е силно осезаема в купето. Повече от 2 години карам колата - Голф 3 1З мотор - досега е нямало такова нещо. Нали при потегляне без газ е нормално леко да паднат оборотите - от 900 да кажем кам 850 и тогава именно вибрацията е много силна, затова отворих и погледнах двигателя - тресе се повече от допостимото и на празен ход.
От какво може да е? Тампон? От изгоряла свещ(и) може ли да е? Понеже при +15* забелязах че 1-2 секунди припушва при студено палене - преди зимата не беше така.



Проблем с 1Z
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Проблем с 1Z
не е от изгоряла свещ
изведнъж ли започна да го прави или постепенно се усили ?
изведнъж ли започна да го прави или постепенно се усили ?
Re: Проблем с 1Z
Сега като се замисля май го забелязах след едно по-дълго пътуване, точно по времето на един от последните снегове. Колата се бе обледила цялата отпред - всички отвори по маската се бяха запушили с няколко сантиметра лед!
Даже си мислех да не почне да загрява като няма от къде да взема въздух добре, но винаги си бе на 90*.
И после на първия светофар изведнъж забелязах вибрация при потегляне, първо във волана я усетих. Като се размрази леда на другия ден, на волана като че ли намаля, но започна да се чува даже в купето...
П.С. Иначе няма промяна във звука на мотора, а и колата си върви нормално.

И после на първия светофар изведнъж забелязах вибрация при потегляне, първо във волана я усетих. Като се размрази леда на другия ден, на волана като че ли намаля, но започна да се чува даже в купето...
П.С. Иначе няма промяна във звука на мотора, а и колата си върви нормално.
Re: Проблем с 1Z
Понеже видях че има лека вибрация на обтегача на пистовия ремък, който в судено време се чуваше като запаля - за 1-2 минути. Но вибрацията е малка - около 4-5мм и едва ли е причина за това да се тресе мотора, ако всичко друго е наред. Та се сетих да погледна да не е от тази инерционна ролка на алтернатора, за която има цяла тема. Ами не е от това - ролката ми е обикновенна... Вероятно някой от тампоните на двигателя е за смяна. Как мога да го разбера, ако е тампон?
Re: Проблем с 1Z
включваш на първа скорост на огасен двигател заставаш пред колата и започваш да клатиш колата.На където се премества двигатела там тампона ти е повреден имаш 3 тампона един пред шофъора,един пред пасажера и един централен зад радятора пред двигатела. Успех и дано съм ти бил полезен.
Re: Проблем с 1Z
Мерси колега, днес приложих съвета ти и мисля, че този централния тампон зад радиатора е заминал. А и като го огледах ми се стори по-плосък от другите два, а би трябвало да са еднакви
Дано ми остане време до края на седмицата да мина да го видят в някой сервиз и се надявам да е само той причината. Благодаря на колегите, които се включиха по темата 


- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Проблем с 1Z
и 3те тампона нямат нищо общо един с друг
можеш да пробваш на 2ра скорост например да подаваш и отнемаш газ, ако чувстваш голяма хлабавина от спиращ до теглещ мотор значи ти е заминал предния тампон
този пред шофьора по същият начин но на задна, но с него по-внимателно, че се къса и бие на жилезу
можеш да пробваш на 2ра скорост например да подаваш и отнемаш газ, ако чувстваш голяма хлабавина от спиращ до теглещ мотор значи ти е заминал предния тампон
този пред шофьора по същият начин но на задна, но с него по-внимателно, че се къса и бие на жилезу
Re: Проблем с 1Z
Мерси колега - пробвах трика с подаване на газ на 2-ра и отпускане - като че ли всичко изглежда нормално... Но се оказа, че при загрял мотор вибрацията е доста по-малка. Ако е от тампон защо ще намалява като загрее двигателя
Вече не знам какво да мисля, а и около празниците нищо не работи и не мога да ида да го погледнат в сервиз
Възможно ли да е от нещо друго,от помпа или от дюза например? Въпреки че колата върви добре, не прекъсва... а и не съм карал с "тънка" нафта - винаги зареждам от ОМВ, то не че е гаранция де ама все пак 



- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Проблем с 1Z
двигателя като загрее добре (не водата, а металните компоненти, целият блок) работи много по-меко, нормално е вибрациите да са по-малко на загрял мотор (15ина км след загряване на водата до 90С)