Голф3-TDI (AFN) проблем с турбото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
boqnov_83
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 20:20
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: AFN
Местоположение: Видин

Голф3-TDI (AFN) проблем с турбото

Мнениеот boqnov_83 » Чет 01 апр 2010 20:06


Здравейте колеги,имам голф 3-TDI(AFN)110к.с+ чип.Поради зацапана геометрия на турбото преди десетина дена ми се наложи почистване на турбото.Оказа се че, геометриятя се беше задръстила толкова много със сажди,че въобще не се движеше.Почистихме турбото и затапихме EGR-а.Колекторите за моя изненада си бяха чисти.Колата започна да върви значително по добре,спря да забива и подържаше 1,2 бара.От почистването до сега съм изминал към 400 километра,повечето в градски условия.От скоро забелязах че при гас до дупка на първа и втора налягането достига 1,5 бара за секунда и след това си подържа не повече от 1,2 бара.Това ме навежда на мисълта,че турбото започва отново да се зацапва.Въпросът ми е възможно ли е толкова бързо пак да се зацапа?




Потребителски аватар
tonkata0214
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 11 ное 2008 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Голф3-TDI (AFN) проблем с турбото

Мнениеот tonkata0214 » Чет 01 апр 2010 21:13


според мен е по възможно да е тръгнал да заминава N75 ! вземи за проба от някои да видиш как е!


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф3-TDI (AFN) проблем с турбото

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Чет 01 апр 2010 22:33


не се е зацалапа, пика е следствие на системата за управление на налягането
кратък пик е възможен, ако се задържа повечко вече е вредно
макар и променливата геометрия да реагира по-бързо, пак е неизбежен кратък пик
при wastegate си е направо закължителен
ако е с продължителност няколко секунди наистина си за N75 клапан


Потребителски аватар
boqnov_83
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 12 окт 2008 20:20
Автомобил: VW GOLF MK3
Двигател: AFN
Местоположение: Видин

Re: Голф3-TDI (AFN) проблем с турбото

Мнениеот boqnov_83 » Пет 02 апр 2010 19:05


Kung_Fu_Panda написа:не се е зацалапа, пика е следствие на системата за управление на налягането
кратък пик е възможен, ако се задържа повечко вече е вредно
макар и променливата геометрия да реагира по-бързо, пак е неизбежен кратък пик
при wastegate си е направо закължителен
ако е с продължителност няколко секунди наистина си за N75 клапан

След почистването на турбото пика беше 1,3 бара,сега пика достига 1,5 и после си подържа 1,2бара.За N75 не мисля,че той е проблема.Този клапан или работи или не,а ако не работеше то как ще подържа нормалното налягане от 1,2 бара след пик.


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Голф3-TDI (AFN) проблем с турбото

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Пет 02 апр 2010 19:48


ами неработенето му се състои в това, че пик-а става все по-дълъг, не е вярно че или работи или не работи
разваля се постепенно като от един момент нататък разбираш защото вече пика става постоянен, тоест не пренасочва вакуума и нищо не разтоварва турбото и колата ти влиза в авариен режим, а клапана е тръгнал много по-рано да се разваля, 6 секунди пик и колата влиза в авариен режим, а от здрав клапан до 6 секунди има много време


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: Голф3-TDI (AFN) проблем с турбото

Мнениеот gogovaseev » Пет 02 апр 2010 21:06


Колега 6том има6 пик за момент няма проблеми това е напално нормално,ло6о е ако става за пове4е време или колата пак запо4не да влиза вав сервизен режим.моята след 4ипа са6то прави пик но е за около 2 секунди и няма никакви проблеми,все пак ти както казва6 подава6 газта рязко и доката компа се осазнае ко става е нормално за момент да го има този пик.успех :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: vanesto и 67 госта