Включване на турбокомпресора на TDI - на колко оборота?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Включване на турбокомпресора на TDI - на колко оборота?

Мнениеот dobrin » Сря 03 май 2006 18:26


Включването на турбокомпресора на Голф 3 TDI двигател AHU 90 к.с. 1997г., според моите скромни наблюдения върху поведението на двигателя, става на около 1900 оборота. Има ли някой точни данни? Използвах тръсачката, но не намерих нищо по въпроса. Ако има, предварително се извинявам за спама!




Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Сря 03 май 2006 19:11


на 2000 оборота се включва.Иаз съм със 1.9 ТДИ AHU


Потребителски аватар
Spunky
Мнения: 478
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 22:21
Автомобил: CC
Двигател:
Местоположение: NY

Мнениеот Spunky » Сря 03 май 2006 19:11


"Включен" си е постоянно. Винаги се върти, но прави достатъчно налягане при някакви обороти, които при теб са явно 1900.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 03 май 2006 22:46


Да, принципите са ми ясни, но има ли някъде точни технически данни като в Doppel WoBber, но там няма данни за трубините?


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Сря 03 май 2006 23:16


Какво се разбира под "вкючване"? Ако говорите за "turbo lag" това е термин който се използва за времето от което се натисне педала на газта до момета в който турбината започне да дава позитивно нагнетяване. Това не значи че преди това е "изключена"...


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Сря 03 май 2006 23:21


там където почва да се усеща бууст-а ..


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 04 май 2006 9:52


20vTurbo написа:...момета в който турбината започне да дава позитивно нагнетяване...
Sir T написа:там където почва да се усеща бууст-а ..
И двете са верни. Точно за това питам. Извинявам се за неправилния израз.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Чет 04 май 2006 10:11


Ами много просто: намери си диаграма на въртчщият момент и конските сили в зависимост от оборотите на двигателя и гледай, каде е най голям въртчщият момент, там вкарва турбото максимално налягане. Иначе има за всяко турбо диаграма но тя е доста трудна за разчитане, или поне аз още не мога да схвана как се чете, на 1Z=AHU се слага К03 на ККК и не знам кое турбо на Гарет, за К03 имам диаграма ако искаш, има я и в нета ако се поразровиш.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 04 май 2006 11:02


rusty написа:Ами много просто: намери си диаграма на въртчщият момент и конските сили в зависимост от оборотите на двигателя и гледай, каде е най голям въртчщият момент, там вкарва турбото максимално налягане. Иначе има за всяко турбо диаграма но тя е доста трудна за разчитане, или поне аз още не мога да схвана как се чете, на 1Z=AHU се слага К03 на ККК и не знам кое турбо на Гарет, за К03 имам диаграма ако искаш, има я и в нета ако се поразровиш.

От къде мога да намеря тези диаграми за турбото? По принцип за максималния въртящ момент съм наясно - мисля, че е на разположение от 1900 до 3750 оборота, ако не се лъжа, но това имам от къде да го проверя. Само за турбото, ако има някой инфо, от къде мога да ги намеря тези диаграми. И как мога да разбера какъв е модела на турбокомпресора при мен - дали е Гарет, Бош или друг?


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Чет 04 май 2006 13:51


Аз съм с AHU, Турбото е Garrett GT15 серия,

виж на сайта http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT15/GT1544_454082_2.htm

Ето ти примерна диаграма. Не знам обаче кой модел точно от GT15 серията е ....


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 04 май 2006 14:04


nix написа:Аз съм с AHU, Турбото е Garrett GT15 серия,

виж на сайта http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT15/GT1544_454082_2.htm

Ето ти примерна диаграма. Не знам обаче кой модел точно от GT15 серията е ....

Благодаря за инфото. А как мога да разбера точно марката и модела на турбокомпресора?


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Чет 04 май 2006 14:17


Ох трудна работа, аз исках също да го разбера. Изчетох всички док. на volkswagen.msk.ru, пише че има garret или ККК турбо, но после някъде видях че е точно ГТ15....

А самия модел го пише само на самото турбо, само че при нас е завряно на е......ти мястото. Правих много пъти опити но безуспешно.

Според документа на варненската фирма за ремонт на турбота (забравих как се казваше) , пише за всички 1Z, AHU, и AFN мотори че турбото е ГТ17 ...което тотално ме забърка. Доколкото знам турбото на AFN e Garrett VNT15 защото само тази серия е с променлива геометрия .....
а ККК има на AAZ и по старите 1,6 мотори ....

ходи разбери къде е истината ....


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 04 май 2006 21:14


Аз май се оказа, че имам една позната, дето работи в Real Turbo на Околовръстното. Ще видя дали те не могат да дадат някаква информация по тея въпроси.


lt28
Мнения: 30
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот lt28 » Вто 09 май 2006 14:50


Турбината Гарет ГТ15 е в поне две разновидности-gt1544s и gt1544h.Първата се монтира на моторите 1,9 на ВАГ групата,а втората-доколкото съм запознат -на Алфа 146 1,9JTD.Като цяло на Гарет турбините са по-сполучливи-поне такова е общото становище :idea:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта