тандем помпа.слаб дебит

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
viking.
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 19 яну 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот viking. » Вто 06 апр 2010 10:20


Споделям проблем със захранването на 1.9тди 115к.с./AJM двигател/ с нафта.Автомобила е Бора произведен през 2000г.
Проблема се проявява при температура на околната среда под 5 градуса и при студен мотор,а именно:
1.двигателя запалва нормално и потеглям
2.след 5-8 минути каране като изклю4а от скорост и спра се усеща как двигатя заработва неравномерно и е готов да изгасне.
Ако не натисна педала на газта двигаля изгасва.Проверявал съм след това горивния филтър,беше сух.Двигателя може отново да запали,но след многократни завъртания със стартера.Явно недостига нафта до помпата на двигателя.Проблема из4езва след като двигателя загрее над 40-50 градуса.
Бората е без тандем помпа в резервоара.В сервиз ми казаха,4е до 2000г. не са монтирани фабри4но такива помпи...
По4иствал съм сондата в резервоара,радиатора за нафтата/на пода на купето/ и съм сменил горивния филтър с уплътненията преди зимата.Възможно е да имам спукан марку4 или хлабава връзка някъде около двигателя,но отникъде нямам те4 на нафта.
Въпросът ми е дали може да се свърже тандем помпа без проблем/сега куплунга е с 2 кабела само за дат4ика/?Изобщо къде може да е проблема според вас?




Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот Петър Петров » Вто 06 апр 2010 11:49


Не се занимавай с излишни дослагваници на помпи, виж си връзките по тръбите и маркучите - ако някъде е хлабаво от там смуче въздух и няма как да има теч.


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот dmode101 » Вто 06 апр 2010 15:29


Минах през абсолютно същия проблем преди две години и тъй като не намерих никакво друго решение, си купих оригинална сонда с подкачваща помпа за в резервоара. Опънах кабел през един бушон до резервоара за да я захраня и работи, когато дадеш на контакт. По принцип се прави през реле, но при мен е без засега. Преди това и аз сума ти време се чудех какъв може да е шибания проблем - правеше го и през лятото между другото, след първо палене и не всеки път.

Забравих да кажа - трябваше да публикуваш проблема в дизеловия раздел


viking.
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 19 яну 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот viking. » Вто 06 апр 2010 20:49


Благодаря за мненията.
И аз мисля,4е проблема идва от разхлабен,или спукан марку4,но ако имаше подка4ваща помпа в резервоара тя щеше да компенсира пониженото налягане в следствие на пропуска.Не ми се занимава да свързвам подка4ваща помпа,но може да се наложи...Колега,ти както си я свързал тя работи непрекъснато като работи колата.Мисля,4е зада4ата й е да се вклю4ва само при необходимост/при палене и при намаляване на налягането в магистралния тръбопровод/не зная как работи.Но явно нямаш проблем с твоята и си върши работата.


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот dmode101 » Сря 07 апр 2010 8:15


Със сигурност трябва да работи през цялото време, докато и двигателя работи. Реле се слага, когато си дал на контакт само, да върти помпата няколко секунди и да изключи след това или ако не дай си боже катастрофираш и изгасне двигателя да спре подаването на гориво от резервоара.


viking.
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 19 яну 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот viking. » Нед 11 апр 2010 20:46


Ясно.Смятам проблема си за решен.
Благодаря.


viking.
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 19 яну 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот viking. » Нед 11 апр 2010 20:48


За триене.


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Нед 11 апр 2010 21:24


проблема мисля, че е от помпата, между нея и главата има някакъв шлиц/гарнитура която се износва, лошото е че е непоправимо, само със смяна на помпа се оправя проблема, а тя е една касичка пари, тоя мотор не му трябва помпа в резервоара по принцип


viking.
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 19 яну 2010 18:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот viking. » Нед 11 апр 2010 21:54


Много тежка диагноза:)
Не съм запознат с устройството и даваните дефекти на тези двигатели.Допускам,че е възможно това,което казваш.На моторите помпа-дюза зная,че се монтират подкачващи помпи в резервоарите.При борите това ставало след 2000 година
Благодаря ти за мнението


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: тандем помпа.слаб дебит

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Нед 11 апр 2010 22:11


много малко знам за тея мотори, лично не съм пипал такъв, но се мотам доста в тея среди и специално за този мотор знам че това му е като вроден дефект ако може да се нарече дефект при положение че се получава над 100 000, а и не мога да кажа че при теб точно това е проблема



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mironski, vanesto и 57 госта