Изключване системата за рециркулация на отработените газове

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Изключване системата за рециркулация на отработените газове

Мнениеот juli76 » Пон 24 апр 2006 19:03


Ако се изключи тази система дали това ще подобри работата на мотора :?: Ако издърпам маркуча за вакума на клапана който регулира притока на отработени газове към всмукателния колектор това ще повлияе ли по някакъв негативен начин на компютъра а от там и на разхода :roll:.Чувал съм че тази система не помага по никакъв начин на мотора а напротив допълнително го товари и че без нея двигателя работил по добе дали е така в действителност :?: :wink:




Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Пон 24 апр 2006 22:35


я прочети първо това, после ще дискутираме. Аз натрупах доста опит в тази област. Само моля те - В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ МУ ДЪРПАЙ ВАКУУМА ! или ако решеш да го направиш непременно го запуши (затапи) с нещо.


Потребителски аватар
juli76
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 25 окт 2005 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот juli76 » Вто 25 апр 2006 21:53


Благодаря за отговора и за линка към него :wink: :) За сега се отказвам от това да експериментирам и така двигатела си работи добре. :) Но продължавам да мисля че тази система няма голям смисъл :?


Rumen
Мнения: 884
Регистриран на: Пет 27 май 2005 21:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Rumen » Вто 25 апр 2006 23:57


След доста експерименти по въпроса ще споделя с теб моето окончателно заключение по въпроса: Двигателя работи по-добре с тази система.

Ето какво имам в предвид:
- При функционираща система двигателя работи по-меко (по-тихо), стартира по лесно, консумира по-малко гориво и има по-ниска работна температура.
- При изключена система, така че да е заблуден и компютъра, работата на двигателя е по-твърда (респ. по-шумна), при стартиране иска поне секунда повече задържане на стартер, харчи повече (особенно в градски цикъл). Не забелязах някакво повишаване на температурата на двигателя, но съм сигурен, че това е било компенсирано с по-ранното и по-дългото стартиране на системите за охлаждане (термостат, електромотори на вентилаторите и т.н.) Единствените плюсове са, че (вероятно) не мърля толкова двигателя и има малко по-добро ускорение. За околната среда въобще не споменаваме.
EGR системата е така разработена, че когато ускоряваш тя се изключва - т.е. получаваш всичко от двигателя си. Когато обаче "лазиш" или просто бръмчиш на едно място (сага си спомни задръстванията в София) се реализира значителна икономия чрез запълване на обема с отработени газове, които намалят количеството постъпил свеж въздух (кислород) и от там се намаля количеството гориво необходмо за правилното смесообразуване. По този начин се постига и по-ниската работна температура на двигателя и по-добро охлаждане. Икономията е един вид на принципа на тухла поставена в тоалетното казанче - ще спестиш такова количество вода, какъвто е обема на тухлата. Разбира се, когато трябва да "измиеш" нещо по-тежко (сещаш се какво, нали :lol: ) махаш тухлата, казанчето се напълва с пълния си капацитет и отмива там каквото трябва. Същият принцип се ползва и тук. Както казах изобщо не коментираме плюсовете за околната среда, които в същност са основната причина за разработването на тази система.
Аз си възстанових работата на EGR-a и сега съм по-доволен. Бих те посъветвал да не изключваш тази система. Да, наистина двигателя се мърля малко повече, но при смяна на маслото на 7,500 - 8,000км. (ако не си със LongLife система) мисля, че всичко си идва на мястото.


Потребителски аватар
neocom
Мнения: 108
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 22:44
Автомобил: B9
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот neocom » Сря 26 апр 2006 11:00


Колега, примера за тоалетното казанче и тухлата не е много точен, не се слага тухла а БИРА(бутилка), така всеки път пестиш по половин литър и винаги имаш студена бира :D :D :D

Това го препоръча Тодор Колев на Софиянци по време на кризата с питейната вода.


Потребителски аватар
rudolf
Мнения: 385
Регистриран на: Сря 22 фев 2006 5:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

...

Мнениеот rudolf » Пет 05 май 2006 23:45


[quote="Rumen"]След доста експерименти по въпроса ще споделя с теб моето окончателно заключение по въпроса: Двигателя работи по-добре с тази система.

quote]

румка да те питам...аз съм с прост 1.9 , aef връз фв поло 1995...

въобразил съм си че моя компютър ми оправлява чистачките и парното,щото си мисля че с помпа на ремък,никакви датчици по всмукващия въздух и обикновени дюзи -компютара хич не го е еня как работи двигателя...

от няколко дни съм окрилен от идеята за конекрадство с изолирането на тоя клапан...оказва се че си стой запушен при всички положения...предполагам че нещо е излезло от строя.-до него стига вакумчето ,но от силата с която ми е необходима да го отворя и силата на вакумчето с която смука-шанса е никакъв сезам да се отвори...

идеята ми до вчера бе да го запуша-сега като видях че е запушен се чудя какво ли би било ако функционира...скоро купих колата.

значи не схванах идеята за икономия...изобщо не разбирам без каквито и да е сонди и помпа на ремък ,как ще пуска по малко гориво щом липсва кислород .
напротив ,ако има по пълно горене -няма да е нужно да съм на 2000 оборота,а на 1800 примерно...мисля си че при мен дюзите си меткат според педала и няма ли кислород,просто сместа е по неефективна и горенето също...
за температурата ми звучи разумно-щом няма хубаво горене и кислород да има по ниска температура...нещо като с нитро и без нитро.
за стартирането пак е разумно..да дръпне нещо неизгоряло и да обогати малко...

сигурно нещо греша или вие сте с по сложни системи...при мен как е положението?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], dafi_dimo, milench0 и 56 госта