


Проблем с байпасната клапа
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Проблем с байпасната клапа
Здравейте колеги имам един проблем с каручката първо малко предистория-още като я взех при напъване на 3 и 4 та предавка на баир най вече замирисва на изгорели газове в купето през парното.Първата работа беше да видя меката връзка беше ок,след тва гарнитури на изп. колектор но като смъкнах входящите колектори и огледах всичко обстойно реших да не смъквам другите колектори понеже изглеждат наред никъде черно нищо.След тва реших че е от лекото изпускане покрай дюзите но след смяна на медните о-пръстени пак се усещаше.Егр е затапен но също щателно огледан и нищо.Тея дни след по обстойно мислене си спомних че при огледа на изп. колектор и турбото лосчето на байпасната клапа (което влиза в самата турбина) беше леко черно.И реших че ако изпуска от там мога да го изолирам(актуратора) и да видя дали пак ще мирише.Който е идвал в търново знае баира на арбанаси 3 пъти го минавах вчера и никакъв мирис турбото на 1,5 бара колата самолет но грам миризма няма.Та въпроса ми е тая ос на клапата какво я уплътнява и винаги ли има изгорели газове до нея или само когато отвори?Ако някой има снимка на разглобена такава турбина нека покаже,дали има чалъм да се оправи какво ще кажете?1.9тди 90hp
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с байпасната клапа
Никой ли не знае?Добре ами на турбо с променлива геометрия оста която движи геометрията какво я уплътнява спрямо корпуса на турбото.Как се на мен се случват такива работи дет никой нищо не знае 

- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Проблем с байпасната клапа
Имам една турбина (с променлива геометрия) за части, ще погледна довечера.
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Проблем с байпасната клапа
Ето какво представлява колега:


Уплътнението е просто една добре направена втулка.


Уплътнението е просто една добре направена втулка.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с байпасната клапа
Колега златен си
в два форума само ти ми отговори и то съвсем ясно.Значи няма да се мине със смъкване и слагане на новата част ще трябва и стругар,интересно явно там няма кой знае какво налягане щом се уплътнява така.Мерси отново 



- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Re: Проблем с байпасната клапа
Колега, тази втулка (поне при мен) държи лостчето доста добре. Разбирай ако го чука с пръст - няма инерция да продължи само, но в същото време се движи лесно ако постоянно прилагаш сила. Уплътнението е доста добро. Иначе там където е лостчето на турбото с променлива геометрия има достъп на изгорелите газове от турбото но след доста прегради които ги лашкат нагоре-надолу и може би силата им отслабва.
Съжалявам, че никой не ти е отговорил, аз самия в дизел форума нещо не съм ти видял темета.
Съжалявам, че никой не ти е отговорил, аз самия в дизел форума нещо не съм ти видял темета.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Проблем с байпасната клапа
Малко развитие по темата откакто правих тестове нагоре надолу по баира с изваден маркуч на актуратора кво се получи-вече грам не пуши в купето
.Кво и стана отпуши ли се нз с един човек с двама ,трима,четирима газ до дупка няма и няма даже с четирима човека на 4 та с 1500об си върви кат пич не я бърка
.Възможно ли е въпреки че е байпасна турбина да се е позатлачила със сажди и нагари и да не може свободно да минават газовете към генерацията и от там да се покачва малко налягането във ттоплата част и тогава да минава
.Ще я дебна да видим колко време ще изтрае така 
пп.малко допълнение оказа се че явно докато съм правил тестовете на 1,5 бара се извадило маркучето на мапа и вчера ме шашна-колата вари на самолет турбото надува на 0.5 не пуши.Пък то пренадувало и понеже тройника остава отворен от едната страна уреда стига само до половин бар
,пък аз си помислих че е станала перпетумобиле





пп.малко допълнение оказа се че явно докато съм правил тестовете на 1,5 бара се извадило маркучето на мапа и вчера ме шашна-колата вари на самолет турбото надува на 0.5 не пуши.Пък то пренадувало и понеже тройника остава отворен от едната страна уреда стига само до половин бар





Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 65 госта