КОНТРОЛ НА РАЗХОДА

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

КОНТРОЛ НА РАЗХОДА

Мнениеот levonik » Пон 10 апр 2006 7:58


Здравейте колеги! На стария си Москвич бях монтирал вакуумен уред, /кърджалийско производство /който чрез отчитане на засмукването / под карбуратора/ отчиташе разхода. Възпитах си десния крак и намалих разхода с -2л./100км.. Сега карам бус Каравела 1,6Д /1985/и отново имам нужда от "възпитание". Уредът на дизел не би трябвало да работи и се сетих за контролните уреди на по-новите трабантчета. Това беше една мигаща пътечка на скоростомера, който отчита разхода на гориво с турбинка задвижвана от движението на горивото. Тръгнах да търся, но навсякъде ме гледат " умно". Мислили ли сте вие за подобен контрол и как сте решили проблема с контрола върху разхода?. Лично аз продължавам да наблюдавам една морга за Трабант върху който ще си поиграя. Лошото е, че не зная и къде да му търся тази турбинка. Дано не е нещо вградено в резервоара.




Потребителски аватар
4o4o_2345
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 18 окт 2005 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот 4o4o_2345 » Пон 10 апр 2006 9:27


колега ти маи нямаш с какво друго да се зинимаваш :D то москвича мойе и да дава някаква икономия ама буса едва ли ще даде пове4е от литър така че слагаи по малак номер обувки и ползваи повече инерцията , а относно до това устроисво дето говориш за него мо се струва сложна работа ама ти си знаеш . Все пак успех и ако стане сподели с нас резолтатите 8)


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2700
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 10 апр 2006 9:31


Карат ме да правя таквоз нещо за ловене на нафтата на камионите в една фирма,НООООООО мързела е велика сила.Или си намираш старо от вартбург или в каталога на Конрад е към 18 еуро.Ако има развитие към това което трябва да направя ще постна специална тема за него.


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 10 апр 2006 9:53


Имай предвид че при дизела има и обратна нафта, разхода отчетен само от смукателният маркуч няма да е много вярен си мисля.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 10 апр 2006 9:59


rusty написа:Имай предвид че при дизела има и обратна нафта, разхода отчетен само от смукателният маркуч няма да е много вярен си мисля.

И при бензина има...
Но това за да хванеш разликата, трябва и на обратната да сложиш такава екстра, и после да правиш сравнение м/у двете..
Но на фона на дебита на идващата и обратната, все си мисля, че изразходената ще е много малко, и шанса за грешка ще е по-сериозен...

На по-новите таратайки с дебитомер, може и да се хване от дебитомера... кол въздух което влиза, и по някаква закомпилирана формулка да стане...

ама за този 1.6 ТД нямам, идея как може...


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2700
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пон 10 апр 2006 14:48


Проекта е за бетон-помпа и там са взети сумати фактори за изчесляване на горивото.Така че остава само да седна и да го направя с лека помощт от приятел.Като стане готов ще се разбере.Може би до месец.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 10 апр 2006 14:51


Vasseto написа:Проекта е за бетон-помпа и там са взети сумати фактори за изчесляване на горивото.Така че остава само да седна и да го направя с лека помощт от приятел.Като стане готов ще се разбере.Може би до месец.

Малко оффтопик..
А компир ще го смята, или само някакво малко програмируемо чипче?
Има ли девайси, които да отчитат разликата в дебита на флуиди.. и да издържат на нафта.. ако има такова чудо, тогава ясна работата ;)


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 10 апр 2006 15:35


Ko се занимавате с глупости..
Връжеш един ластик на крака да не тъпче много по педало, и готово :drinking: :drinking: :drinking:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 10 апр 2006 16:03


wili98 написа:
Vasseto написа:Проекта е за бетон-помпа и там са взети сумати фактори за изчесляване на горивото.Така че остава само да седна и да го направя с лека помощт от приятел.Като стане готов ще се разбере.Може би до месец.

Малко оффтопик..
А компир ще го смята, или само някакво малко програмируемо чипче?
Има ли девайси, които да отчитат разликата в дебита на флуиди.. и да издържат на нафта.. ако има такова чудо, тогава ясна работата ;)


Има, мери сичко и то през маркуча. Доплеров разходомер му се вика.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 10 апр 2006 16:35


yossarian написа:Има, мери сичко и то през маркуча. Доплеров разходомер му се вика.

А ша може ли такава точност да извади в разликата?


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 10 апр 2006 17:06


wili98 написа:
yossarian написа:Има, мери сичко и то през маркуча. Доплеров разходомер му се вика.

А ша може ли такава точност да извади в разликата?


Най-малкия дебит който съм мерил е 2,4 ml/min с неопределеност 0,12 ml. Предполагам да стане. Обаче съм пропуснал нещо, струва 7050 $
:Mr Green Fun


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8367
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Пон 10 апр 2006 17:57


Направо разбиваща тема- как да намалим разхода на автомобила като си сложим мигащи лампички на таблото :shock Мисля че всеки коментар си е чиста загуба на време,но който си няма друга работа...!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 10 апр 2006 19:32


yossarian написа:....съм пропуснал нещо, струва 7050 $

За мен 4...
Знаех си че щом има замесен Доплер има нещо...
Колега абе тва много нафта ей...
да знаеш... някакво по-елегантно решенеие ала 20-30 кинта?


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Пон 10 апр 2006 19:53


wili98 написа:
yossarian написа:....съм пропуснал нещо, струва 7050 $

За мен 4...
Знаех си че щом има замесен Доплер има нещо...
Колега абе тва много нафта ей...
да знаеш... някакво по-елегантно решенеие ала 20-30 кинта?


Нали знаеш, идеите наши-бензина, пардон нафтата ваша :D

По принцип разхода на дизела зависи само от количеството впръскана нафта, т.е. колкото по-ниски обороти, толкова по-малък разход. Но по тази логика най-малък разход ако я бутам, хем и малко бодибилдинг :D

Лично аз гледам да сменям предавките около максимума на въртящия момент и макар че имам MFA негледам постоянно в него. Избягвам ситуациите газ, газ и после с двата крака на спирачките. Ниския разход се постика с маниер на каране, а доколко за това може да помогне разходомер...

За 20-30лв незнам. Когато си сглобявам някаква нестандартна апаратурка и ми трябва разходомер гледам ето тук:
http://www.coleparmer.com/catalog/produ ... p?cls=1686

Има и много други неща освен разходомери. Имат и представител в България.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 10 апр 2006 21:47


yossarian написа:Ниския разход се постика с маниер на каране, а доколко за това може да помогне разходомер...

Скива ли издебнах те..
В момента в който имаш най-висок въртящ момент, турбото вече е надуло..
Идеята е да я дебнеш преди да е включило турбото да превключваш.. тогава се пести повечко...

Ама при дизелите разлика от половин литър на 100 ка.. не си заслужава преждевременното пенсиониране ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта