КОНТРОЛ НА РАЗХОДА
- levonik
- Мнения: 697
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
КОНТРОЛ НА РАЗХОДА
Здравейте колеги! На стария си Москвич бях монтирал вакуумен уред, /кърджалийско производство /който чрез отчитане на засмукването / под карбуратора/ отчиташе разхода. Възпитах си десния крак и намалих разхода с -2л./100км.. Сега карам бус Каравела 1,6Д /1985/и отново имам нужда от "възпитание". Уредът на дизел не би трябвало да работи и се сетих за контролните уреди на по-новите трабантчета. Това беше една мигаща пътечка на скоростомера, който отчита разхода на гориво с турбинка задвижвана от движението на горивото. Тръгнах да търся, но навсякъде ме гледат " умно". Мислили ли сте вие за подобен контрол и как сте решили проблема с контрола върху разхода?. Лично аз продължавам да наблюдавам една морга за Трабант върху който ще си поиграя. Лошото е, че не зная и къде да му търся тази турбинка. Дано не е нещо вградено в резервоара.
- 4o4o_2345
- Мнения: 82
- Регистриран на: Вто 18 окт 2005 9:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
колега ти маи нямаш с какво друго да се зинимаваш
то москвича мойе и да дава някаква икономия ама буса едва ли ще даде пове4е от литър така че слагаи по малак номер обувки и ползваи повече инерцията , а относно до това устроисво дето говориш за него мо се струва сложна работа ама ти си знаеш . Все пак успех и ако стане сподели с нас резолтатите 


- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
rusty написа:Имай предвид че при дизела има и обратна нафта, разхода отчетен само от смукателният маркуч няма да е много вярен си мисля.
И при бензина има...
Но това за да хванеш разликата, трябва и на обратната да сложиш такава екстра, и после да правиш сравнение м/у двете..
Но на фона на дебита на идващата и обратната, все си мисля, че изразходената ще е много малко, и шанса за грешка ще е по-сериозен...
На по-новите таратайки с дебитомер, може и да се хване от дебитомера... кол въздух което влиза, и по някаква закомпилирана формулка да стане...
ама за този 1.6 ТД нямам, идея как може...
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Vasseto написа:Проекта е за бетон-помпа и там са взети сумати фактори за изчесляване на горивото.Така че остава само да седна и да го направя с лека помощт от приятел.Като стане готов ще се разбере.Може би до месец.
Малко оффтопик..
А компир ще го смята, или само някакво малко програмируемо чипче?
Има ли девайси, които да отчитат разликата в дебита на флуиди.. и да издържат на нафта.. ако има такова чудо, тогава ясна работата

- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
wili98 написа:Vasseto написа:Проекта е за бетон-помпа и там са взети сумати фактори за изчесляване на горивото.Така че остава само да седна и да го направя с лека помощт от приятел.Като стане готов ще се разбере.Може би до месец.
Малко оффтопик..
А компир ще го смята, или само някакво малко програмируемо чипче?
Има ли девайси, които да отчитат разликата в дебита на флуиди.. и да издържат на нафта.. ако има такова чудо, тогава ясна работата
Има, мери сичко и то през маркуча. Доплеров разходомер му се вика.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
wili98 написа:yossarian написа:....съм пропуснал нещо, струва 7050 $
За мен 4...
Знаех си че щом има замесен Доплер има нещо...
Колега абе тва много нафта ей...
да знаеш... някакво по-елегантно решенеие ала 20-30 кинта?
Нали знаеш, идеите наши-бензина, пардон нафтата ваша

По принцип разхода на дизела зависи само от количеството впръскана нафта, т.е. колкото по-ниски обороти, толкова по-малък разход. Но по тази логика най-малък разход ако я бутам, хем и малко бодибилдинг

Лично аз гледам да сменям предавките около максимума на въртящия момент и макар че имам MFA негледам постоянно в него. Избягвам ситуациите газ, газ и после с двата крака на спирачките. Ниския разход се постика с маниер на каране, а доколко за това може да помогне разходомер...
За 20-30лв незнам. Когато си сглобявам някаква нестандартна апаратурка и ми трябва разходомер гледам ето тук:
http://www.coleparmer.com/catalog/produ ... p?cls=1686
Има и много други неща освен разходомери. Имат и представител в България.
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
yossarian написа:Ниския разход се постика с маниер на каране, а доколко за това може да помогне разходомер...
Скива ли издебнах те..
В момента в който имаш най-висок въртящ момент, турбото вече е надуло..
Идеята е да я дебнеш преди да е включило турбото да превключваш.. тогава се пести повечко...
Ама при дизелите разлика от половин литър на 100 ка.. не си заслужава преждевременното пенсиониране

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта