Здравейте колеги. Притежавам Passat B6 2.0 TDI от около 3 години и вече близо 60хил. км. не съм имал проблеми. От скоро обаче, колата показа и първият си дефект (за жалост точно след като гаранцията изтече). Автомобилът не е с класическият тип ключ, а с нещо като ключодържател, който се вкарва в таблото на мястото на кючът (заводси си е така). Проблемът е следния, като вкарам въпросния "ключ" за да запаля, стартера започва да върти за около 1-2 секунди, след което спира и се задейства нещо като аларма, с непоносим високочестотен звук в купето (предполагам е от имобилайзерът), след няколко опита колата запалва. Проблема съществува вече няколко месеца и не се проявява при всяко палене, лошото е че започва дори да се задълбочава. В момента, щом колата запали (това става след 4-5 опита), по таблото започват да се появяват предупредителни сигнали с най различен характер, от изгоряла светлина, през неработещи активни предни светлини, неработеща ръчна спирачка, до Check Engine и ENGINE FAULT START. Веднъж дори климатроника отказа да работи ?!? Всеки път предупрежденията са в различни комбинаций, за сега са само от гореизброените. Още нещо което съм забелязъл, когато след няколко опита колата "реши" да запали, е символ с волан, който след опознаване на ключа и отключване на волана се оцветява от червен в жълт цвят, не изчезва от таблото както обикновенно, а започва да мига (опасявам се воланът да не се заключи по време на движение).
След диагностика в сервиз на VW, бе поставената следната диагноза: комфорт модула, заедно с кормилната колана са за смяна (1800лв.+ труд ?!?), но не изглеждаха много убедителни в това което казват. Има ли шанс проблемът да е другаде? Не ми се иска да дам един куфар с пари на сляпо, за нещо което не си е струвало. Ако някой има мнение по въпроса, ще се равам да го сподели. Предварително благодаря за отзивите
