


Перка на водния радиатор.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Перка на водния радиатор.
Колеги, Пасата ми е б5 АФН мотор и перката за охлаждане на радиатора с т.нар вискомуфа започва да се върти още с пускането на двигателя.Нека повече колеги с такъв мотор и други,които са с вискомуфа да кажат при тях как е,върти ли се перката още със запалването или не,защото ТДИ и без това бавно загрява,а с тази постоянно въртяща се перка е още по-зле.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Перка на водния радиатор.
И моята перка се завърта със запалването на мотора и се върти със същите обороти - топла , студена няма значение върти се с двигателя. Важното е, че с прегряване не съм имал проблеми, но е вярно също, че бавно загрява. Един мастор ми говори, че перката ми е на степени и се включват в зависимост от температурата - усмихнах му се и си тръгнах. Аз цаката на бързото загряване съм я хванал на това ТДИ - караш на ниски обороти на висока предавка естествено само докато загрее, после си държиш 2К и готово.
- ABSOLUT
- Мнения: 4434
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Перка на водния радиатор.
mili 75 написа:... ТДИ и без това бавно загрява,а с тази постоянно въртяща се перка е още по-зле.
Е нали имаш термостат преди голямия охладителен кръг (радиатора).
Т.е тя перката и да се върти постоянно, в радиатора не постъпва вода от двигателя докато той не достигне 87 градуса.
Значи ако ти загрява бавно или не държи температура, си провери термостата.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Перка на водния радиатор.
То ми писна да се занимавам с термостати миналата година 3 пъти я правих тази операция,накрая сложих оригивален от Сакар ауто и положението е почти същото.Перката като върти в моторния отсек не охлажда само радиатора, а завихря и въздуха около двгателя и го преохлажда,а ТДИ и без това при ниски температури трудно загрява.Та въпроса ми е дали при всички с такава вискомуфа перката се върти още с включването на двигателя или ще се изкажат някои при които не така,защото четох в една книга, че тази перка трябва да завърта,когато в пространството зад радиатора се достигне определена температура.А и да не забравяме,че термостата не работи само в двете крайни положения отворено и затворено,може на даден етап да е полуотворен.Имам чувството, че с течение на времето тези вискомуфи нещо с бъгват.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Перка на водния радиатор.
Всяка една такава перка винаги се върти заради увличането.
Не си мисли че електрическите не се въртят. Само че когато се движи автомобила.
За това не търси причината в перката а в термостата.
Не си мисли че електрическите не се въртят. Само че когато се движи автомобила.
За това не търси причината в перката а в термостата.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Перка на водния радиатор.
Добре де какъв термостат да търся след като сега съм с оригинален от Сакар ауто и положението не е добро.Има ли нещо друго при монтажа на термостата което да му пречи да затваря добре,колата е б5 АФН мотор да неби пластмасовата капачка,която затваря термостата нещо да ме бъзика.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Перка на водния радиатор.




- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Перка на водния радиатор.
fox_vt написа:mhihiдобре де зад вискомуфата какво има демек какво я върти а ?Като кажете така перката топла студена се се върти -Абе няма такова нещо- тя ако трябваше да се върти постоянно нямаше да слагат вискомуфа а направо директно щеше да е закачена като на жигула например
.Вискомуфата е аналог на ел двигателя на перката като загрее и включва-при муфата зацепва.Поправете ако греша но е така
Как да ти призная, че си прав като аз виждам друго!!!! Паля студена колата зимата температурата е под нулата - паля отварям капака и перката голямата която е за радиатора се върти с оборотите на двигателя. Карам моя авер да настъпва педала да вдигне обороти, при което перката ми се развърта със същите обороти - двигателя 2К и перката 2К , двигателя 3К и перката 3К. Тогава за какво говорим? По-склонен съм да приема идеята за термостата, който пуска водата през радиатора чак като стигне 87 градуса. Но гарантирам, че перката ми никога не е спирала при работещ двигател. Аналогично според мен е направено както при жигули-то.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Перка на водния радиатор.

- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Перка на водния радиатор.
Добре признавам, че може и моята муфа да е заминала, но 1 година съм нямал проблем с температурата и съм мислел, че си е така заводски. За това сега ще викна Хаитянина да ми заличи спомените от тази тема за да си остана с вярата, че перката на радиатора ми си е 6
Стига ми, че температурния датчик е за смяна ами и муфа да сменям. Няма да стане.

- niko_77
- Мнения: 89
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 19:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat AWX
Re: Перка на водния радиатор.
При мен на студено също я увлича двигателя, но със парцалче и леко натискане с ръка успявам да я стопирам. Което показва, че не е зацепена (заклинила) постоянно, въпреки това и при мен мотора бавно загрява. При мен на мотора няма монтирани трите свещи за допълнително подгряване на антифриза и си е голяма мъка зимата. Термостата съм го сменил и добре си работи.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Перка на водния радиатор.
И аз клоня към мисълта,че вискомуфите са ни позаминали с годините,но какво да се прави стари коли,а и вискомуфата е доста скъпа.
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Перка на водния радиатор.
По-добре да работи развалена от колкото да не работи нова!
Re: Перка на водния радиатор.
на око обороти на перката трудно ще хванеш. При изправно виското с ръка може да спреш перката при студен двигател, загрее ли няма спиране /с ръка/.
- Siv
- Мнения: 80
- Регистриран на: Пет 29 май 2009 12:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Перка на водния радиатор.
И моя V6 по същия начин се държи, аз тази перка не съм ш виждал спряла, има ли някакво развитие по темата ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта