лампа за налягане на масло

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
chriss
Мнения: 178
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

лампа за налягане на масло

Мнениеот chriss » Чет 01 юни 2006 7:44


При студен мотор / 1,9 дизел / след запалване след колко време долу горе е нормално да угасне лампата на маслото. При мен не угасва веднага / 3-4 секунди /, а шумът от мотора е по-различен преди и след загасване на лампата на маслото.




Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: лампа за налягане на масло

Мнениеот tatenceto » Чет 01 юни 2006 7:52


chriss написа:При студен мотор / 1,9 дизел / след запалване след колко време долу горе е нормално да угасне лампата на маслото. При мен не угасва веднага / 3-4 секунди /, а шумът от мотора е по-различен преди и след загасване на лампата на маслото.
и при мен не гасне веднага но не усещам разлика в звуците на мотора


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3032
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: лампа за налягане на масло

Мнениеот madmen » Чет 01 юни 2006 7:57


chriss написа:... а шумът от мотора е по-различен преди и след загасване на лампата на маслото.

Времето е необходимо за да напълни повдигачите(те тропат)!
А относно лампата - де да знам. Провери си нивото на маслото, а за най-голямо успокоение можеш да премериш и налягането което дава помпата 8)


chriss
Мнения: 178
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Мнениеот chriss » Чет 01 юни 2006 7:59


Нивото на маслото е на максимума / дори и милиметър отгоре/


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Чет 01 юни 2006 8:53


смени си маслото с по-хубаво (синтетика или полусинтетика).
При мен изгасва лампата, докато завърти стартера.


chriss
Мнения: 178
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Мнениеот chriss » Чет 01 юни 2006 9:23


Маслото е сменяно преди 500 км / Тексако 10 W 40 - полусинтетика. Колата е дизелова.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16286
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 01 юни 2006 14:53


на бензиновия ми голф, мигаше лампата още 1-2 пъти след като се запали колата...за дизел не знам, но потърси с търсачката имаше преди време тема точно за тия мигания


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Чет 01 юни 2006 16:57


смени си масления филтър с друг


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Чет 01 юни 2006 17:41


На всички мигва няколко пъти докато въртиш и щом запалиш изгасва :wink: Карай и се не бой, нали не ти пищи зумера като качваш баир на голяма предавка с малко обороти :D


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 01 юни 2006 17:48


Премери си налягането с манометър за всеки случай, но според мен е направена да примигва за да ти привлече вниманието и да знаеш, че може да светне пак :)


chriss
Мнения: 178
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
Автомобил: VW MK4
Двигател: ATD PD TDI
Местоположение: Русе

Мнениеот chriss » Чет 01 юни 2006 19:00


Поразрових се из форума и открих долния текст. До преди малко експериментирах. Колата е купена преди 2 седмици, навъртени са 500 км предимно градско. Притеснявам се, че като я взех лампата гаснеше мигновено и нямаше промяна в звука на мотора. Ако евентуално е била прибавена присадка след колко км ще си проличи истината. А иначе от пробите:

Цитат:
1.Дизел се купува през зимата.Ако при -10 градуса и студен двигател се опита стартиране-всичко става ясно за конкретният автомобил.Добрият двигател ще запали само с един подгрев от накалните свещи /едно изгасяне на лампата за накала на арматурното табло/.При това без да се мъчи и хърка продължително време.Добрият дизел пали като бензинов мотор - не мога да чакам 6 месеца

2.При току що стартиран студен двигател извадете щеката за маслото-от тръбичката не трябва да духа въздух или да излизат изгорели газове.Ако се появят маслени пръски-двигателят е издухан.Добрият дизел няма картерно налягане-не духа през тръбичката за щеката - не духа въздух.

3.Развийте тапата за наливане на масло в двигателя при работещ горещ двигател.Излизането на изгорели газове и пръски масло от там е признак за недобър двигател - от капачката леко лъха и излизат пръски - 1 - 2 всеки път, когато нещото, което се върти вътре и се вижда през отвора направи 1 оборот.

4.Слушайте работата на двигателя.Добрият дизел работи стегнато, равномерно, без да мени обороти и без странични шумове-хъркане, стържене, виене, периодично скърцане, чаткане и др.Работата на добрият дизел може да се оприличи с музика-не трябва да дразни ухото - като изключим промяната преди и след като изгасне лампата, моторчето работи много ритмично.

5.Погледнете изгорелите газове излизащи от ауспуха-те са най-добрият тестер за годността на двигателя.Добрият дизел има труднозабележими газове-безцветни.Белият пушек е признак за вода в цилиндрите-дали ще е спукан блок, глава или издухана гарнитура е отделен въпрос.Сивият пушек с тежък маслен мирис е на изгоряло масло-това е признак за износен двигател.Дайте газ и задръжте на около 2000 оборота.Нормално е колата в началото да припуши черен дим.Това е особено характерно за дизелите на Форд, защото са с щифтови дюзи и вихрови камери за смесообразуване.Проблем е ако след 2-3 секунди от установяване на оборотите на 2000 черният пушек не се изчисти, а продължи да излиза от ауспуха.Това е гаранция за лошо изгаряне на нафтата.Проблемът е или избягала центровка, коксувал разпръсквач /т.нар."пикаеща дюза"/, омекнали пружини на дюзите, но може и да се корени и в горивната помпа, което е твърде лош вариант.Специално френските дизели не припушват дори при рязко подаване на газ, поради радиално-лъчевите си дюзи и по-финото смесообразуване от директното впръскване - на ниски обороти въобще не пуши, при газ до края излиза яко черен дим.

6.Вземете лист хартия /примерно парче вестник или лист от тетрадка/.При запален двигател поставете листа върху отвора на ауспуха, така че изгорелите газове да го огъват при излизането си.Накарайте някой да подаде рязко газ и да пусне веднага педала.Листът първоначално ще се огъне под напора на газовете.Ако след отпускане на газта и при падането на оборотите на двигателя листа се засмуче от ауспуха имате гарантирано неплътни изпускателни клапани - изобщо не се засмуква

7.Отворете казанчето за антифриз при работещ двигател.Накарайте някой да подаде газ и да задържи около 2500 оборота.Ако от охладителната течност в казанчето започнат да излизат мехурчета с газ-имате издухана гарнитура - няма такова нещо

8.При работещ двигател огледайте ремъчните шайби.Не трябва да имат радиално и аксиално биене при въртене.Това се забелязва сравнително лесно - няма такива

9.Изкарайте маслената щека и огледайте цвета на маслото.Дори и 20 километра след смяната маслото на дизела е катранено черно на цвят.Наличието на бяла емулсия е гаранция за вода в маслото.Всякакъв друг цвят масло освен черно е съмнителен фактор за наличие на присадка - черно е като катран

10.Вземете парченце стъкло и вълнено парцалче.Поставете върху стъкълцето капка масло от щеката и разтриите с парцалчето.Ако стъклото се надере-имате присадка в маслото - не усетих твърди частици

11.Запалете двигателя и го оставете на празен ход.Просто следете вибрациите.Скачащият или тресящият дизел е неизправен.Тресенето може да се дължи на ниски регулирани обороти, но това е малко вероятна причина.Версията, че дизелът тресе и вибрира по принцип е мит.Може да е било така с прототипа на Рудолф Дизел, но не и със съвременен двигател.Моторът трябва да има спокоен, равномерен ход.Почти като бензинов агрегат.Завишената в сравнение с бензина вибрация идва от по-твърдата работа, на която принципно е основан този двигател - хода е равномерен

12.Качете на канал колата и огледайте картера на двигателя за удари.Проверете за течове на масло при работещ двигател.Знайте, че най-трудно се отстранява теч между скоростната кутия и двигателя-смяната на виновната семеринга е доста трудоемка и изисква демонтаж на кутията - няма течове

13.Оставете колата на наклон за изкачване.Опитайте се да тръгнете без да подавате газ.Добрият дизел потегля по баир и се движи без нужда от допълнително натискане на газта на първа предавка с минимум двама човека вътре.Ако двигателят загася при това изпитание значи не струва.За сведение моя Форд катери без газ доста стръмни баири по черен път - пробвах я на доста стръмен склон - направо бях изумен - на 1 върви без да давам газ

14.Изпробвайте колата на рязко ускорение.Дизелът трябва да изтегля равномерно с подчертана тяга при ниски обороти.Следете за поява на вибрации при ускорението.Ако установите такива причинени от мотора, не купувайте колата.Има проблем с горивната апаратура или по някаква причина се е изместил резонансния толеранс на двигателя-имах такъв случай наскоро - колцата си ускорява много добре


Някой може ли да постави диагноза по тези признаци, силно се надявам притесненията ми да са плод на параноя, но все пак:) А и консумативите са сменени - ремък, ролка, масло и филтри


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Нед 04 юни 2006 9:24


Не си написал какъв точно ти е мотора:) Нали се сещаш че трудно ще намериш мотор който д аотговаря на всички тези критерии. СПоред мен си е ОК моторчето ти.
Виж какъв ти е кода точно. На стария ми 1,6Д вървеше сам без газ до 3 скорост. Това си е нормално, заради големия вътящ момент на дизела, а новите пък с компютърно управление си карат до 5 скорост без газ. там компа си следи оборотите и сам си подава нужното гориво. Пробвах го:)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта