Карам с едно на Кастрол GTD 505.01 което производителя на колата и Кастрол му дават че се сменя на 15000. Въпроса ми е, може ли да си карам колкото си му дават, щото всички майстори викат, да го сменям на 7-8000 км, което малко не е изгодно за джоба ми.
mod edit: vaskoto1
Въпрос за интервал на смяна на масло
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
По принцип дори и да го дава производителя за смяна на 15000 не трябва да се предоверяваш-нашата хубава нафтичка такива мизерийки отлага при изгарянето си ,че колкото и да са миещите добавки в маслото и колкото и добро да е то -съмнява ме,че след 10000 ще си запазят свойствата!Така,че 10000 е оптимален пробег за смяна-и както колегите те съветват-инвестирай в масло,отколкото да инвестираш в ремонти 

-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Интересно ми е тези, дето казват да се сменя по-често, дали са прочели какво пише из дебелите книги?
Ако маслото и филтъра са качествени (а трябва да бъдат, иначе PD отива на кино), сменяй на 15 000 и не се плаши. Това масло е 505.01, доста по-различно от 505.00, което се слага на по-старите модели дизел, без помпа дюза.
Ако маслото и филтъра са качествени (а трябва да бъдат, иначе PD отива на кино), сменяй на 15 000 и не се плаши. Това масло е 505.01, доста по-различно от 505.00, което се слага на по-старите модели дизел, без помпа дюза.
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Kalin72 написа:Интересно ми е тези, дето казват да се сменя по-често, дали са прочели какво пише из дебелите книги?
Ако маслото и филтъра са качествени (а трябва да бъдат, иначе PD отива на кино), сменяй на 15 000 и не се плаши. Това масло е 505.01, доста по-различно от 505.00, което се слага на по-старите модели дизел, без помпа дюза.
Особено ако живееш в страната на неограничените възможности и си сигурен че няма да попаднеш на менте което и 8000км са му много. Иначе съм съгласен че щом е написано от производителя значи може да се сменя на толкова!
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Маслата в САЩ не са от най-качествените, а и да знаеш как го сменят маслото в дилърите...ще ти падне шапката от замайване.
Истината е в четенето на информацията от производителите на масло, на филтри и от опита на многото форумисти по света, които карат подобни на нашите коли. И да умееш да си правиш вярните изводи от прочетеното

- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Доколкото знам за гаранционни автомобили помпа дюза дилърите на VW искат смяна на маслото на 7500км.
От момента от който OMV пусна нафта с ниско съдържание на сяра, дилърите казаха че ако се кара с такова гориво масло се сменя на 15000км.
Аз лично не си правя компромис и въпреки че карам с горепосочената нафта само и слагам добавка TDA на Castrol си сменям маслото на 7500км
Маслото е Castrol GTD 505.01
От момента от който OMV пусна нафта с ниско съдържание на сяра, дилърите казаха че ако се кара с такова гориво масло се сменя на 15000км.
Аз лично не си правя компромис и въпреки че карам с горепосочената нафта само и слагам добавка TDA на Castrol си сменям маслото на 7500км
Маслото е Castrol GTD 505.01
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
neocom написа:И аз съм масло VW 507.01 и да ви кажа честно ме е страх да го карам такива километри на PD. От HAAS Пловдив ме уверяват, че маслото е LongLife и може да се кара 30к км, но как да повярваш на някой в тази измамна държава... Ще се радвам да чуя и други мнения по въпроса.
Аз карам с 505.01 (Кастрол TXT) , ПД двигател, и засега сменям на 5000 мили, което е 8000 километра. Но това са първите две смени, след това мисля да го сменям на 16 000 километра, и поради факта, че вече се продава нафта с ултра ниско съдържание на сяра и тук (разгеле!).
Държавата ни не е измамна, поне не повече, отколкото всяка друга на Запад, но потребителя, ако си уважава колата, а и себе си, е хубаво да се информира предварително кое как е

Моето мнение е, ако маслото ти наистина е 507.00, слагаш оригинален филтър МАN или MAHLE, нафтата, която зареждаш, е с ултра ниско съдържание на сяра, може да караш по 15-20К километра. До 30К бих карал, ако наистина ги правех тези километри за една година. Иначе - 15-20К и смяна.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
neocom написа:И аз съм масло VW 507.01 и да ви кажа честно ме е страх да го карам такива километри на PD. От HAAS Пловдив ме уверяват, че маслото е LongLife и може да се кара 30к км, но как да повярваш на някой в тази измамна държава... Ще се радвам да чуя и други мнения по въпроса.
Работата не е само в маслото. 507.01 е за т.н. longlive service, но е необходимо и автомобила да е такъв. В лепенката с тризначните кодове трябва да има Q1J (може и да греша, ако се интересуваш ще проверя) Карам помпа-дюза и за 93000 км маслото е сменяно 3 пъти, винаги на две години или 30000 км.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта