



Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
Искам да туря това чудо на колицата, но имам няколко въпроса към запознатите преди това.Първо как се свързва? Реже се маркуча и се слага резервоарчето или ..? И другото питане е - това чудо колко време кара? Имам предвид вечно ли е или се сменява. Това е. 

- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
Ми предполагам маркуча дето излиза от капака на клапаните минава през оил такчето и отива или някаде под купето с друг маркуч или пак в смукателната система , аз съм го направил с един маркуч и накрая едно филтерче да не влизат боклуци , а това на смукатела дето е , съм го затапил с тапичка , мисля че това ойл танкче е излишно 

- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
judasss написа:Ми предполагам маркуча дето излиза от капака на клапаните минава през оил такчето и отива или някаде под купето с друг маркуч или пак в смукателната система , аз съм го направил с един маркуч и накрая едно филтерче да не влизат боклуци , а това на смукатела дето е , съм го затапил с тапичка , мисля че това ойл танкче е излишно
От какво е филтърчето което ползваш и къде си изкарал газовете?
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
Я ако може със снимки да обясните на техническите инвалиди като мен - за какво става въпрос .... капацитета и мрежата на заводския съд не са ли достатъчни ???
- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
Не може ли с маркуч да се отведат навън тези газове, както беше описано някъде в нета? Без никакви филтри и т.н.!
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
Темата е дискутирана безброй пъти дали е необходимо, и какви са + и - на изкарването на картерните газове в атмосферата.
Аз лично съм за Танк-а и също като колегата одавна съм се навил да си взема, но не съм се наканил още.
Инсталацията е съвсем проста.
Кирчо е уцелил, ама почти.
Има 2 варианта
Единия е - маркуча, който влиза преди дросела (за бензинов мотор говоря), и обединява карт.газове и този от отдушника на капака на клапаните да отиде в танка като входящ, а изходящия маркуч на танк-а, да се върне в смукателя.
Втория е - маркуча от картерните газове + този от капака на клапаните да влизат и двата в танк-а, т.е. и двете тръбички да се ползват като входящи. Тогава от парите се отбира маслото, а през филтърчето се вижда, как остатъчните пари излизат на свобода.
Така в двг. влиза само въздуха, който идва от възд.филтър и според мен има повече перформънс. Мястото на ориг.маркуч за карт. газове преде дросела се изолира просто.
Първия равиянт също е верен.
Според мен има смисъл. Знам, че от смяна до смяна на маслото се събират минимум 200гр., което означава, че именно те цапат дросела, а от зацпан дросел всички знаем какви са последствията.
Аз лично съм за Танк-а и също като колегата одавна съм се навил да си взема, но не съм се наканил още.
Инсталацията е съвсем проста.
Кирчо е уцелил, ама почти.
Има 2 варианта
Единия е - маркуча, който влиза преди дросела (за бензинов мотор говоря), и обединява карт.газове и този от отдушника на капака на клапаните да отиде в танка като входящ, а изходящия маркуч на танк-а, да се върне в смукателя.
Втория е - маркуча от картерните газове + този от капака на клапаните да влизат и двата в танк-а, т.е. и двете тръбички да се ползват като входящи. Тогава от парите се отбира маслото, а през филтърчето се вижда, как остатъчните пари излизат на свобода.

Така в двг. влиза само въздуха, който идва от възд.филтър и според мен има повече перформънс. Мястото на ориг.маркуч за карт. газове преде дросела се изолира просто.
Първия равиянт също е верен.
Според мен има смисъл. Знам, че от смяна до смяна на маслото се събират минимум 200гр., което означава, че именно те цапат дросела, а от зацпан дросел всички знаем какви са последствията.
Последна промяна от yoan4o на Пон 12 юли 2010 8:41, променено общо 1 път.
- nasko1978
- Мнения: 2184
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
Аз съм ги извел в атмосферата с маркуч, а въздуховода съм го затапил.Вече повече от година - много доволен,че не ми се мърля турбото! 

- Velko
- Мнения: 1453
- Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
Никой не ми отговори на въпроса този съд вечен ли е, или след време се сменява? Почиства ли се или какво? 

- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Въпроса за "oil catch tank" а.k.a съд за картерна вентилация
Velko написа:Никой не ми отговори на въпроса този съд вечен ли е, или след време се сменява? Почиства ли се или какво?
Не се сменя, не се почиства, само се точи маслото като се посъбере.
Устройството му е толкова просто, че няма какво да му се амортизира.......
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: newgeneration и 56 госта