Избор на Пасат

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
RoadKiLLeR
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 29 дек 2010 14:07
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: CBAB
Местоположение: Харманли

Избор на Пасат

Мнениеот RoadKiLLeR » Нед 20 фев 2011 22:02


Понеже искам да си купя VW Passat искам да задам 1 въпросче.
Какво можете да ми кажете за Б5 1999година 1,9 ТДИ 115коня ?

Извинявам се ако темата не е на точното място , но 1 час се чудя къде да я пусна 8)




K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Избор на Пасат

Мнениеот K » Нед 20 фев 2011 22:12


Може би в подфорума Пасат :)

Мой приятел има същата кола/мотор. Но направи най-голямата грешка...не огледа добре колата като я купува и в момента все едно е дал пари за Б5.5.

Честно казано вървежа не ме кефи особенно (може би щото съм свикнал със 131-коьовия мотор и тия 116 ми се виждат малко). Шума е купето му ме побърква, трака като 110-ка. Може би мотора да е на много км и да е издухан.

Помисли и за вариант Б5 110кс, че тия помпа дюзи ако не са гледани добре.... :banghead:

Последна промяна от K на Нед 20 фев 2011 22:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Избор на Пасат

Мнениеот treniora » Нед 20 фев 2011 22:20


K написа:Шума е купето ме побърква, трака като 110-ка.


колега ти се изказа :D 131-коьовия мотор с какво е по-различен та не трака :D нали е същия mhihi


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Избор на Пасат

Мнениеот velinsl » Нед 20 фев 2011 22:32


99-та май са 110, 2000 и след това са 115.


stanev11
Мнения: 734
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 16:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Избор на Пасат

Мнениеот stanev11 » Нед 20 фев 2011 23:06


това си е първия помпа-дюза мотор поставян в това купе,върви доста по добре от 110 коня,нищо ,че разликата е само 6 коня,разхода е по нисък.
Трака си като 131к.с.,незнам колегата как ги разпознава по тракането,еднакво е според мен,карал съм и двата:116 на Б5 и 131 на Б5.5,може би втория има малко по добра шумоизолация и затова така се чува,иначе са еднакво шумни мотори.


RoadKiLLeR
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 29 дек 2010 14:07
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: CBAB
Местоположение: Харманли

Re: Избор на Пасат

Мнениеот RoadKiLLeR » Нед 20 фев 2011 23:07


А сполучлив ли е този 115коня и каква е разликата със 100-то коня ?


Потребителски аватар
bobar
Мнения: 210
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 14:26
Автомобил: Passat B6 2.0 TDI
Двигател:
Местоположение: Wiesbaden / Germany

Re: Избор на Пасат

Мнениеот bobar » Пон 21 фев 2011 1:40


чувал съм че са сполучливи.Не забравяй че е помпа дюза, та малко по-скъпо идва обслужване и подръжка.


RoadKiLLeR
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 29 дек 2010 14:07
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: CBAB
Местоположение: Харманли

Re: Избор на Пасат

Мнениеот RoadKiLLeR » Пон 21 фев 2011 7:04


Колко струват консумативите ( ремаците , ролките , филтрите ) ?


Потребителски аватар
treniora
Мнения: 189
Регистриран на: Пет 30 юли 2010 15:21
Автомобил: Passat 3B5
Двигател: AJM
Местоположение: Златица

Re: Избор на Пасат

Мнениеот treniora » Пон 21 фев 2011 8:21


Разхода е малко по-висок не по нисък, но нищо!
Обслужването е колкото на 110-те коня, 600-700лв с маслото.
И колко по-скъпа е подръжката, едно електроно управляемо ГНП да не е по-евтино от една ПД?
Все пак тези неща не се сменят всеки ден :)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Избор на Пасат

Мнениеот brum » Пон 21 фев 2011 9:47


Обслужването е по-скъпо. Най-малкото на 110то коня не му се сменя водната помпа всеки път с ремъците, защото не е на ангренажа. И 4 помпа дюзи втора ръка са доволно по-скъпи от роторна помпа 2ра ръка. Да не говорим за цените им нови...

За разхода - масовото е че е малко по-висок. Но пък и вървежа е по-добър.

90кс и 110кс са последните мотори от стара технология. PD моторите (105, 115 и 131кс) са първите мотори от нова технология.

Ако вземаш 115кс има вариант да го намериш със 6 степенна кутия. Силно ти го препоръчвам. 6 степенната кутия е с по-здравия демпферен маховик и почти няма чупене. Пък и по-късите предавки (спрямо 5 степенната) ти дават по-добра динамика. Б5.5 също е с по-добра аеродинамика (челното съпротивление е по-ниско от Б5). Също и PD моторите са по-лесно податливи на силов тунинг (особенно 131кс). Тъй че - по-скъпо е, но според мен си заслужава.


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор на Пасат

Мнениеот Jetman » Пон 21 фев 2011 9:55


ТДИ 110 коня си е стария и изпитан АФН, дето се слага още от Голф 3. Плюсовете са, че поддръжката му е по-евтина, не капризен към горивото и обслужването изобщо не е като на ПД мотор. Обслужване и маслото всичко - 450лв. При ТДИ ПД 115 или 131 разхода е леко нагоре, вървежа е много нагоре ;) но е капризен към БГ нафтата (извинете исках да кажа мазута, който ни пробутват) по-скъпа поддръжка има, а обслужването както се спомена е около 700лв с качествени части.
Иначе и двата са здрави, като ПД върви доооста повече, но пък родната нафта понякога довежда до запушване на дюзи...

Като цяло добър избор са всички дизели с кубатура 1.9 на VW :bowdown Въпроса е че класическото ТДИ се слага до 2000 оттам е и по-ниска цената му. ПД дизела е по-модерен и затова и по-скъп. Всичко зависи от бюджета.

П.С Специално ТДИ ПД 115 е първата помпа-дюза и я правят още 98, но на Пасат се слага до 2000, учудващо кратко :roll:


RoadKiLLeR
Мнения: 6
Регистриран на: Сря 29 дек 2010 14:07
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: CBAB
Местоположение: Харманли

Re: Избор на Пасат

Мнениеот RoadKiLLeR » Пон 21 фев 2011 10:50


А цената на нов съединител при 6 степенна скоростна кутия не е ли по-голяма ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Избор на Пасат

Мнениеот brum » Пон 21 фев 2011 11:26


По-голяма е. Ама и ресурса му е по-голям. Маховика с отстъпки и уговорки можеш да го намериш за примерно 600лв. Големия демпферен маховик на 6 степенната кутия е също по-скъп, но пък много рядко се налага да се сменя.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 27 госта