vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
Привет на всички във Форума! Преди около 2 седмици си купих vw bora 1.9 tdi 116 коня 2000г. Ако ми помогнете с някакво инфо за този модел кола ще сам ви мн. благодарен. Колата не е карана в БГ и за това първото което направих след като я регистрирах я закарах на майстор. И тогава се започна : ангренаж с ролките и водната помпа, маслото на двигателя + всичките му филтри (маслен, въздушен, горивен и този на купето) + 2-рия ремък + лагерната помпа на съединителя и феродовия диск.
Та въпроса ми е : Имали ли още нещо което трябва да се смени преди да се пусне в експлоатация? Майстора ми каза ,че имало лек луфт в демферния маховик,- това трябва ли да ме притеснява много. Скъпички са си тези коли за поддръжка.
Та въпроса ми е : Имали ли още нещо което трябва да се смени преди да се пусне в експлоатация? Майстора ми каза ,че имало лек луфт в демферния маховик,- това трябва ли да ме притеснява много. Скъпички са си тези коли за поддръжка.
- dobrev
- Мнения: 334
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
- Автомобил: Tiguan
- Двигател: TSI2013
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
Честито колега и добре дошъл във форума ,колата като си я стегнеш първоначално и поддържаш може само да те радва за скъпа поддръжка има по-този автомобил ти си започнал първата цифра маховика и съединителя,ако тръгна да ги изброявам трябва да те плаша просто си я карай и това е. Ако имаш проблем с нещо колегите ще откликнат, а и във форума има доста изписано по болежките на ТДИ ПД и те са почти едни и същи.На този двигател обърни внимание на турбината и клапана който управлява геометрията понеже са на "красиво място поставени"-зад двигателя почти до основата му, а там нали се сещаш прахоляк,вода и т.н.
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
Маховика имаше ли луфт, след като сменихте съединителят? Защо сменяхте феродов и лагер помпа?
- Съмнителният
- Мнения: 1092
- Регистриран на: Чет 08 юни 2006 8:45
- Автомобил: Bora 4 motion
- Двигател: BDE 2002
- Местоположение: София
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
morfei1 написа:Маховика имаше ли луфт, след като сменихте съединителят? Защо сменяхте феродов и лагер помпа?
Митак и при мен имаше малък луфт маховика, но се оказа, че са за смяна само феродовия диск и лагер помпата.
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
здр колега аз вземах сщата проверявай си редовно маслото да не започне да се пълни това се получава ако са издухани едни дифтунги или оплътнители на дюзите не се бой не е много страшно ако го хванеш на време и слагаи само хубава нафта да нямаш ядове
- Ивайло.Георгиев2
- Мнения: 1
- Регистриран на: Чет 27 юни 2019 12:17
- Автомобил:
- Двигател:
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
Здравейте колеги!!!имам фолцваген бора 116 коня но сутрин има особено палене карам го със масло бардал 10 дали е от маслото
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
Здравей. Колега ,какво ти е особеното на паленето? Не е от маслото. Води я на диагностика. Може да е от дюзи,от свещи,може да гълта въздух и др. И се научи как се пише думата- фолкСВаген.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 11 дек 2021 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
Здравей, имам проблем със сутрешното палене . Прочетох в групата но не намерих точен отговор.
Когато колата пренощува пали от 2рият или 3тият път. Първото въртене е съпроводено с претрисане, не иска да запали. После пали бързо. Прави го само сутрин. Сменихме гумички на дюзите, дебитомер, уплътнения на тандем помпата.
Майстора казва че може би главата прави проблем и може би трябва да се смени. Мнения?
Когато колата пренощува пали от 2рият или 3тият път. Първото въртене е съпроводено с претрисане, не иска да запали. После пали бързо. Прави го само сутрин. Сменихме гумички на дюзите, дебитомер, уплътнения на тандем помпата.
Майстора казва че може би главата прави проблем и може би трябва да се смени. Мнения?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
В резервоара подкачващата помпа чува ли се да работи?
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
Колега провери си клапанчето на горивния филтър, може да ти смуче въздух от там
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 11 дек 2021 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
toraborat написа:В резервоара подкачващата помпа чува ли се да работи?
toraborat написа:В резервоара подкачващата помпа чува ли се да работи?
Не знам дали имам помпа в резервоара, трябва ли да имам?
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
а дюзите кака са ? пуши ли като запали ? синхронизацията колко е ?
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 11 дек 2021 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
tdi fen написа:а дюзите кака са ? пуши ли като запали ? синхронизацията колко е ?
Не пуши, преди смяна на уплътненията на дюзите пушеше доста, сега не. Не знам каква е тази синхронизация. Майстора казва че и е правил диагностика и всичко е наред.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Съб 11 дек 2021 13:18
- Автомобил:
- Двигател:
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
Красимир Борисов написа:toraborat написа:В резервоара подкачващата помпа чува ли се да работи?toraborat написа:В резервоара подкачващата помпа чува ли се да работи?
Не знам дали имам помпа в резервоара, трябва ли да имам?
Чува се помпата, даже като сменяме маркучи те с прозрачни, като давах на контакт буташе нафта яко
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: vw bora 1.9 tdi 116 - какво трябва да знаем за тях?
една качествена профилактика на стартера (най-добре са си я направиш сам ) много улеснява запалването
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 211 госта