Дизел+ГАЗ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Пон 12 юни 2006 20:51


ДВГ-то ми е перфектно-с нулеви отклонения от каквото и да си помислиш.Казвам че разхода пада от 10 ст/км на 7 ст/км.-това малко ли ти се струва?Интересно ми е какви са последиците за мотора-ако е като на бензин-газ-МЕРСИ НЕ ИСКАМ.




Потребителски аватар
buller
Мнения: 2164
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Вто 13 юни 2006 10:48


SMEL написа:ДВГ-то ми е перфектно-с нулеви отклонения от каквото и да си помислиш.Казвам че разхода пада от 10 ст/км на 7 ст/км.-това малко ли ти се струва?Интересно ми е какви са последиците за мотора-ако е като на бензин-газ-МЕРСИ НЕ ИСКАМ.

Може и така да е! Аз мога само да добавя, че всеки който притежава бензинова кола без газ си мечтае за едно Golf III 1.9 TDI от 1996-7 г и :drive
Затова смятам, че доработките са излишни...


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Вто 13 юни 2006 19:06


Smeagol написа:
SMEL написа:ДВГ-то ми е перфектно-с нулеви отклонения от каквото и да си помислиш.Казвам че разхода пада от 10 ст/км на 7 ст/км.-това малко ли ти се струва?Интересно ми е какви са последиците за мотора-ако е като на бензин-газ-МЕРСИ НЕ ИСКАМ.

Може и така да е! Аз мога само да добавя, че всеки който притежава бензинова кола без газ си мечтае за едно Golf III 1.9 TDI от 1996-7 г и :drive
Затова смятам, че доработките са излишни...
може и да си прав-но не е лошо да знам за какво става дума с такива устройства.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 703
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Мнениеот dani_94 » Сря 21 юни 2006 19:58


Smeagol написа:
SMEL написа:ДВГ-то ми е перфектно-с нулеви отклонения от каквото и да си помислиш.Казвам че разхода пада от 10 ст/км на 7 ст/км.-това малко ли ти се струва?Интересно ми е какви са последиците за мотора-ако е като на бензин-газ-МЕРСИ НЕ ИСКАМ.

Може и така да е! Аз мога само да добавя, че всеки който притежава бензинова кола без газ си мечтае за едно Golf III 1.9 TDI от 1996-7 г и :drive
Затова смятам, че доработките са излишни...


Аз пък мечтая за Пасат със същите параметри :lol:


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот don hose » Сря 28 юни 2006 15:20


в БГ не се говори за пропаново впрьскване при турпбо дизелите


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Мнениеот SMEL » Чет 29 юни 2006 19:31


хм,значи става само при чист дизел/метан/ така ли да го разбирам.


emm69
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот emm69 » Съб 11 сеп 2010 9:52


Здравейте колеги, темата с газо-дизела стана доста актуална в тази криза.
Естествено, че може пропан-бутан на дизел. Не е задължително да се слага скъпа метанова уредба, която ще ти скапе колата от тежеста си и ще ти гори 30% дизел и 70% метан и докато я изплатиш доста ще си покараш колата. На пропан-бутал нещата са доста по леки и евтини.
http://emm69.snimka.bg/experiment/lpg-d ... 7.20218297
Що се отнася до смесеният разход на двете горива, в старите книги за газови уредби са разгледани възможните системи за включване на пропан-бутан и метан към дизелови агрегати. Когато се подава на дизела газово гориво, горивната смес изгаря пълноценно без да отделя тежки фракции и сажди, поради по доброто разпределение на газо нафтовата смес. Правени са изследвания при които е установено, че газовото гориво допринася за равномерно горене в цилиндъра, което облекчава работата на буталата. За това когато се подаде малко LPG, мотора работи по добре и пушека намалява драстично. Мощноста на ДВГ-то скача около 20-30%, което идва от пълното изгаряне на нафтовото гориво.Газо-дизела с LPG дава мин.25-40% икономия на нафта, като ДВГ-то в някои моменти се държи по добре от компресорните мотори. Мотора има по-добър въртящ момент в ниските обороти, което дава голяма пъргавина на колата.
Успех


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот fox_vt » Съб 11 сеп 2010 10:59


emm69 написа:Здравейте колеги, темата с газо-дизела стана доста актуална в тази криза.
Естествено, че може пропан-бутан на дизел. Не е задължително да се слага скъпа метанова уредба, която ще ти скапе колата от тежеста си и ще ти гори 30% дизел и 70% метан и докато я изплатиш доста ще си покараш колата. На пропан-бутал нещата са доста по леки и евтини.
http://emm69.snimka.bg/experiment/lpg-d ... 7.20218297
Що се отнася до смесеният разход на двете горива, в старите книги за газови уредби са разгледани възможните системи за включване на пропан-бутан и метан към дизелови агрегати. Когато се подава на дизела газово гориво, горивната смес изгаря пълноценно без да отделя тежки фракции и сажди, поради по доброто разпределение на газо нафтовата смес. Правени са изследвания при които е установено, че газовото гориво допринася за равномерно горене в цилиндъра, което облекчава работата на буталата. За това когато се подаде малко LPG, мотора работи по добре и пушека намалява драстично. Мощноста на ДВГ-то скача около 20-30%, което идва от пълното изгаряне на нафтовото гориво.Газо-дизела с LPG дава мин.25-40% икономия на нафта, като ДВГ-то в някои моменти се държи по добре от компресорните мотори. Мотора има по-добър въртящ момент в ниските обороти, което дава голяма пъргавина на колата.
Успех


Същото нещо ми каза един на който негов познат с дизелов джип вече карал така.Бутилката е 5-10 литра не повече само дето не можа да ми обясни как се пуска газта равномерно и еднакво или се увеличава с покачването на оборотите.Също така не разбрах дали е приложимо при двигатели с принудително пълнене,иначе разхода пада осезаемо :да:


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот velinsl » Съб 11 сеп 2010 11:28


В крайна сметка колко е тношението Нафта-пропан бутан? Мислех, че е 70 към 30 в поза на нафтата, но два посте ме опровегават.

За равномерно впръскване най-вероятно се впръсква в смукателните колектори, от там двигателя си дърпа колкото му трябва смес "въздух-газ" и се регулира дебита. Това за мен е единственото разумно обяснение.

Ето и няколко линка
http://www.mrsharkey.com/lpg.htm - за англииско-разбиращите
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... apsed&sb=5

ама тук http://translate.google.bg/translate?hl ... tml&anno=2 накрая казват, че няма смисъл


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот Sashko_Trg » Съб 11 сеп 2010 17:05


Аз до сега не съм виждал дизел на газ и смятам, че е невъзможно да се сложи тако нещо. По-скоро както казват колегите в горните редове за МЕТАН. Според мен не си струва, защото 1-во износва много яко мотора 2-ро ти слагат 2 големи бутилки и всеки път има 100 кг повече и има голяма вероятност да гръмнеш някаде :) тук при нас пролетта една кола гръмна на метан станцията и претрепа 2 човека и колата не става за нищо.

Карай си дизела и не се занимавай с глупости. МЕТАНА е 10 пъти по-лесно запалин от газта най-малкия проблем и заминаваш.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4249
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот tdi fen » Съб 11 сеп 2010 20:41


тази машина ще разполага с такъв двигател http://www.motorvision.de/artikel/hyper-hymer-das-schnellste-wohnmobil-der-welt,1570.html


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот plamencho_ » Нед 12 сеп 2010 0:21


Здр.Колеги като цяло поставянето на газови горива на дизелов агрегат винаги подобрява качествата на мотора(по-добро смесообразуване на гориво-въздушната смес), но според мен малко хора се захващат с това има доста игра и по двг-то за да има дълаг живот. Добра инвестиция е само ако имаш камион,автобус стационарен дизел-генератор или кораб :Mr Green Fun .Както знаете дизеловото гориво има по ниска температура на изгаряне от бензина и газовите горива (природен газ или пропан-бутан)
следователно трябва да се обработят термично буталата и и изпускателните клапани (но това си е доста парички и за лек автомобил не си заслужава както и да носиш един голям камък в багажника)
в противен случай мотора се износва доста по бързо.

Смесен цикъл на подаване на горивото е добра алтернатива (запазване на дизеловата уредба)
но за максимален ефект може да се направи дизеловият мотор да работи на 100% газово гориво :shock :shock :shock (такива само на автобуси,камиони и стационарни Дизел-генератори има възможност да се монтират и то на по-старите системи които са със по ниска степен на сгъстяване независимо дали са с пренудително пълнене )


Извода е ясен :D ако няма да навърташ по 30000-40000 км на година по-добре не си бутай мотора, защото едва ли някой майстор ще ти каже я да ти обработим буталата да издържат на по-висока температура или да ти сменя изпускателните клапани.... а както се знае това е най-важното за да има дълаг живот мотора ти (дори и при бензинови мотори)


emm69
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 11 сеп 2010 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот emm69 » Нед 12 сеп 2010 8:05


Проблеми с прегряването на буталата, клапаните и дюзите може да се получи само при двигатели с чугунени глави и ако гориво въздушната смес е богата на LPG.
При дизела има факелно горене и факела гори по периферията защото там се окислява с кислорода. При газо-дизела се получават две зони на горене, на нафтовият факел и на LPG-то. Когато се запали газо въздушната смес, се получава разпрашаване на факела, като по този начин се изгаря пълноценно нафтовото гориво. За това по-новите дизели използват по високо налягане на дюзите, както при команрейла.
Много е важно дозирането на газо-дизела, защото ако се преобогати с LPG става голяма смрад. Газо-дизела работи нормално със 10-20% съотношение на LPG, което подобрява горенето. Има електроника която следи за нормалната работа на LPG-то.
Тука не става въпрос за преправяне на ДВГ-то, като намаляване на компресията, поставяне на делко и свещи, а за газова добавка която подобрява горенето на двигателя.
Едната от колите Мерцедес 200Д за 100км в града дава разход 2,8л. нафта+олио(50 на 50) и 2л. газ.
А първата кола която съм направил преди 4г. си върви доста добре Волво 244 2,4Д.
Другото предимство на газо-дизела е, че маслото се избистря поради причината, че в цилиндъра няма лошо изгаряне и отделяне на сажди. :да:


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот sashot » Нед 12 сеп 2010 8:19


дизеловото гориво има по ниска температура на изгаряне от бензина и газовите горива - това ми изглежда малко съмнително и трудно се връзва по-високия КПД на дизеловия двигател. За справка формулата на Карно.

по-старите системи които са със по ниска степен на сгъстяване - това също ми изглежда странно.


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Дизел+ГАЗ

Мнениеот plamencho_ » Вто 14 сеп 2010 2:11


sashot написа:дизеловото гориво има по ниска температура на изгаряне от бензина и газовите горива - това ми изглежда малко съмнително и трудно се връзва по-високия КПД на дизеловия двигател. За справка формулата на Карно.

по-старите системи които са със по ниска степен на сгъстяване - това също ми изглежда странно.


Правилно колега си се насочил с цикъла на Карно но горивото има някаква химична формула и като го сметнеш се вижда че нафтата е по-ниско калорична от бензина и от газовите горива (за 1кг гориво). Отделно че дизеловото гориво го самовъзпламеняваме и от там ни трябва това високо налягане (висок к.п.д. еми директно впръскване в горивната камера(предкамера) горивото се смесва вътре а не отвънка както е при бензиновите мотори
макар че има вече с директно впръскване и на бензин
Еми странно, странно ама си го има. Едва ли преди 100 години Рудолф Дизел е имал степен на сгъстяване по-висока от 14 и да не казвам че го е палил с рафинирано масло (биогориво :Mr Green Fun );)
а да не говорим че по-големите мотори и до сега са си с ниска степен на сгъстяване



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 126 госта