Дизел+ГАЗ
- buller
- Мнения: 2164
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
SMEL написа:ДВГ-то ми е перфектно-с нулеви отклонения от каквото и да си помислиш.Казвам че разхода пада от 10 ст/км на 7 ст/км.-това малко ли ти се струва?Интересно ми е какви са последиците за мотора-ако е като на бензин-газ-МЕРСИ НЕ ИСКАМ.
Може и така да е! Аз мога само да добавя, че всеки който притежава бензинова кола без газ си мечтае за едно Golf III 1.9 TDI от 1996-7 г и
Затова смятам, че доработките са излишни...
- SMEL
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Варна
може и да си прав-но не е лошо да знам за какво става дума с такива устройства.Smeagol написа:SMEL написа:ДВГ-то ми е перфектно-с нулеви отклонения от каквото и да си помислиш.Казвам че разхода пада от 10 ст/км на 7 ст/км.-това малко ли ти се струва?Интересно ми е какви са последиците за мотора-ако е като на бензин-газ-МЕРСИ НЕ ИСКАМ.
Може и така да е! Аз мога само да добавя, че всеки който притежава бензинова кола без газ си мечтае за едно Golf III 1.9 TDI от 1996-7 г и
Затова смятам, че доработките са излишни...
- dani_94
- Мнения: 703
- Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Smeagol написа:SMEL написа:ДВГ-то ми е перфектно-с нулеви отклонения от каквото и да си помислиш.Казвам че разхода пада от 10 ст/км на 7 ст/км.-това малко ли ти се струва?Интересно ми е какви са последиците за мотора-ако е като на бензин-газ-МЕРСИ НЕ ИСКАМ.
Може и така да е! Аз мога само да добавя, че всеки който притежава бензинова кола без газ си мечтае за едно Golf III 1.9 TDI от 1996-7 г и
Затова смятам, че доработките са излишни...
Аз пък мечтая за Пасат със същите параметри
Re: Дизел+ГАЗ
Здравейте колеги, темата с газо-дизела стана доста актуална в тази криза.
Естествено, че може пропан-бутан на дизел. Не е задължително да се слага скъпа метанова уредба, която ще ти скапе колата от тежеста си и ще ти гори 30% дизел и 70% метан и докато я изплатиш доста ще си покараш колата. На пропан-бутал нещата са доста по леки и евтини.
http://emm69.snimka.bg/experiment/lpg-d ... 7.20218297
Що се отнася до смесеният разход на двете горива, в старите книги за газови уредби са разгледани възможните системи за включване на пропан-бутан и метан към дизелови агрегати. Когато се подава на дизела газово гориво, горивната смес изгаря пълноценно без да отделя тежки фракции и сажди, поради по доброто разпределение на газо нафтовата смес. Правени са изследвания при които е установено, че газовото гориво допринася за равномерно горене в цилиндъра, което облекчава работата на буталата. За това когато се подаде малко LPG, мотора работи по добре и пушека намалява драстично. Мощноста на ДВГ-то скача около 20-30%, което идва от пълното изгаряне на нафтовото гориво.Газо-дизела с LPG дава мин.25-40% икономия на нафта, като ДВГ-то в някои моменти се държи по добре от компресорните мотори. Мотора има по-добър въртящ момент в ниските обороти, което дава голяма пъргавина на колата.
Успех
Естествено, че може пропан-бутан на дизел. Не е задължително да се слага скъпа метанова уредба, която ще ти скапе колата от тежеста си и ще ти гори 30% дизел и 70% метан и докато я изплатиш доста ще си покараш колата. На пропан-бутал нещата са доста по леки и евтини.
http://emm69.snimka.bg/experiment/lpg-d ... 7.20218297
Що се отнася до смесеният разход на двете горива, в старите книги за газови уредби са разгледани възможните системи за включване на пропан-бутан и метан към дизелови агрегати. Когато се подава на дизела газово гориво, горивната смес изгаря пълноценно без да отделя тежки фракции и сажди, поради по доброто разпределение на газо нафтовата смес. Правени са изследвания при които е установено, че газовото гориво допринася за равномерно горене в цилиндъра, което облекчава работата на буталата. За това когато се подаде малко LPG, мотора работи по добре и пушека намалява драстично. Мощноста на ДВГ-то скача около 20-30%, което идва от пълното изгаряне на нафтовото гориво.Газо-дизела с LPG дава мин.25-40% икономия на нафта, като ДВГ-то в някои моменти се държи по добре от компресорните мотори. Мотора има по-добър въртящ момент в ниските обороти, което дава голяма пъргавина на колата.
Успех
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Дизел+ГАЗ
emm69 написа:Здравейте колеги, темата с газо-дизела стана доста актуална в тази криза.
Естествено, че може пропан-бутан на дизел. Не е задължително да се слага скъпа метанова уредба, която ще ти скапе колата от тежеста си и ще ти гори 30% дизел и 70% метан и докато я изплатиш доста ще си покараш колата. На пропан-бутал нещата са доста по леки и евтини.
http://emm69.snimka.bg/experiment/lpg-d ... 7.20218297
Що се отнася до смесеният разход на двете горива, в старите книги за газови уредби са разгледани възможните системи за включване на пропан-бутан и метан към дизелови агрегати. Когато се подава на дизела газово гориво, горивната смес изгаря пълноценно без да отделя тежки фракции и сажди, поради по доброто разпределение на газо нафтовата смес. Правени са изследвания при които е установено, че газовото гориво допринася за равномерно горене в цилиндъра, което облекчава работата на буталата. За това когато се подаде малко LPG, мотора работи по добре и пушека намалява драстично. Мощноста на ДВГ-то скача около 20-30%, което идва от пълното изгаряне на нафтовото гориво.Газо-дизела с LPG дава мин.25-40% икономия на нафта, като ДВГ-то в някои моменти се държи по добре от компресорните мотори. Мотора има по-добър въртящ момент в ниските обороти, което дава голяма пъргавина на колата.
Успех
Същото нещо ми каза един на който негов познат с дизелов джип вече карал така.Бутилката е 5-10 литра не повече само дето не можа да ми обясни как се пуска газта равномерно и еднакво или се увеличава с покачването на оборотите.Също така не разбрах дали е приложимо при двигатели с принудително пълнене,иначе разхода пада осезаемо
Re: Дизел+ГАЗ
В крайна сметка колко е тношението Нафта-пропан бутан? Мислех, че е 70 към 30 в поза на нафтата, но два посте ме опровегават.
За равномерно впръскване най-вероятно се впръсква в смукателните колектори, от там двигателя си дърпа колкото му трябва смес "въздух-газ" и се регулира дебита. Това за мен е единственото разумно обяснение.
Ето и няколко линка
http://www.mrsharkey.com/lpg.htm - за англииско-разбиращите
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... apsed&sb=5
ама тук http://translate.google.bg/translate?hl ... tml&anno=2 накрая казват, че няма смисъл
За равномерно впръскване най-вероятно се впръсква в смукателните колектори, от там двигателя си дърпа колкото му трябва смес "въздух-газ" и се регулира дебита. Това за мен е единственото разумно обяснение.
Ето и няколко линка
http://www.mrsharkey.com/lpg.htm - за англииско-разбиращите
http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Bo ... apsed&sb=5
ама тук http://translate.google.bg/translate?hl ... tml&anno=2 накрая казват, че няма смисъл
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Дизел+ГАЗ
Аз до сега не съм виждал дизел на газ и смятам, че е невъзможно да се сложи тако нещо. По-скоро както казват колегите в горните редове за МЕТАН. Според мен не си струва, защото 1-во износва много яко мотора 2-ро ти слагат 2 големи бутилки и всеки път има 100 кг повече и има голяма вероятност да гръмнеш някаде тук при нас пролетта една кола гръмна на метан станцията и претрепа 2 човека и колата не става за нищо.
Карай си дизела и не се занимавай с глупости. МЕТАНА е 10 пъти по-лесно запалин от газта най-малкия проблем и заминаваш.
Карай си дизела и не се занимавай с глупости. МЕТАНА е 10 пъти по-лесно запалин от газта най-малкия проблем и заминаваш.
- tdi fen
- Мнения: 4249
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Дизел+ГАЗ
тази машина ще разполага с такъв двигател http://www.motorvision.de/artikel/hyper-hymer-das-schnellste-wohnmobil-der-welt,1570.html
- plamencho_
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: русе
Re: Дизел+ГАЗ
Здр.Колеги като цяло поставянето на газови горива на дизелов агрегат винаги подобрява качествата на мотора(по-добро смесообразуване на гориво-въздушната смес), но според мен малко хора се захващат с това има доста игра и по двг-то за да има дълаг живот. Добра инвестиция е само ако имаш камион,автобус стационарен дизел-генератор или кораб .Както знаете дизеловото гориво има по ниска температура на изгаряне от бензина и газовите горива (природен газ или пропан-бутан)
следователно трябва да се обработят термично буталата и и изпускателните клапани (но това си е доста парички и за лек автомобил не си заслужава както и да носиш един голям камък в багажника)
в противен случай мотора се износва доста по бързо.
Смесен цикъл на подаване на горивото е добра алтернатива (запазване на дизеловата уредба)
но за максимален ефект може да се направи дизеловият мотор да работи на 100% газово гориво (такива само на автобуси,камиони и стационарни Дизел-генератори има възможност да се монтират и то на по-старите системи които са със по ниска степен на сгъстяване независимо дали са с пренудително пълнене )
Извода е ясен ако няма да навърташ по 30000-40000 км на година по-добре не си бутай мотора, защото едва ли някой майстор ще ти каже я да ти обработим буталата да издържат на по-висока температура или да ти сменя изпускателните клапани.... а както се знае това е най-важното за да има дълаг живот мотора ти (дори и при бензинови мотори)
следователно трябва да се обработят термично буталата и и изпускателните клапани (но това си е доста парички и за лек автомобил не си заслужава както и да носиш един голям камък в багажника)
в противен случай мотора се износва доста по бързо.
Смесен цикъл на подаване на горивото е добра алтернатива (запазване на дизеловата уредба)
но за максимален ефект може да се направи дизеловият мотор да работи на 100% газово гориво (такива само на автобуси,камиони и стационарни Дизел-генератори има възможност да се монтират и то на по-старите системи които са със по ниска степен на сгъстяване независимо дали са с пренудително пълнене )
Извода е ясен ако няма да навърташ по 30000-40000 км на година по-добре не си бутай мотора, защото едва ли някой майстор ще ти каже я да ти обработим буталата да издържат на по-висока температура или да ти сменя изпускателните клапани.... а както се знае това е най-важното за да има дълаг живот мотора ти (дори и при бензинови мотори)
Re: Дизел+ГАЗ
Проблеми с прегряването на буталата, клапаните и дюзите може да се получи само при двигатели с чугунени глави и ако гориво въздушната смес е богата на LPG.
При дизела има факелно горене и факела гори по периферията защото там се окислява с кислорода. При газо-дизела се получават две зони на горене, на нафтовият факел и на LPG-то. Когато се запали газо въздушната смес, се получава разпрашаване на факела, като по този начин се изгаря пълноценно нафтовото гориво. За това по-новите дизели използват по високо налягане на дюзите, както при команрейла.
Много е важно дозирането на газо-дизела, защото ако се преобогати с LPG става голяма смрад. Газо-дизела работи нормално със 10-20% съотношение на LPG, което подобрява горенето. Има електроника която следи за нормалната работа на LPG-то.
Тука не става въпрос за преправяне на ДВГ-то, като намаляване на компресията, поставяне на делко и свещи, а за газова добавка която подобрява горенето на двигателя.
Едната от колите Мерцедес 200Д за 100км в града дава разход 2,8л. нафта+олио(50 на 50) и 2л. газ.
А първата кола която съм направил преди 4г. си върви доста добре Волво 244 2,4Д.
Другото предимство на газо-дизела е, че маслото се избистря поради причината, че в цилиндъра няма лошо изгаряне и отделяне на сажди.
При дизела има факелно горене и факела гори по периферията защото там се окислява с кислорода. При газо-дизела се получават две зони на горене, на нафтовият факел и на LPG-то. Когато се запали газо въздушната смес, се получава разпрашаване на факела, като по този начин се изгаря пълноценно нафтовото гориво. За това по-новите дизели използват по високо налягане на дюзите, както при команрейла.
Много е важно дозирането на газо-дизела, защото ако се преобогати с LPG става голяма смрад. Газо-дизела работи нормално със 10-20% съотношение на LPG, което подобрява горенето. Има електроника която следи за нормалната работа на LPG-то.
Тука не става въпрос за преправяне на ДВГ-то, като намаляване на компресията, поставяне на делко и свещи, а за газова добавка която подобрява горенето на двигателя.
Едната от колите Мерцедес 200Д за 100км в града дава разход 2,8л. нафта+олио(50 на 50) и 2л. газ.
А първата кола която съм направил преди 4г. си върви доста добре Волво 244 2,4Д.
Другото предимство на газо-дизела е, че маслото се избистря поради причината, че в цилиндъра няма лошо изгаряне и отделяне на сажди.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Дизел+ГАЗ
дизеловото гориво има по ниска температура на изгаряне от бензина и газовите горива - това ми изглежда малко съмнително и трудно се връзва по-високия КПД на дизеловия двигател. За справка формулата на Карно.
по-старите системи които са със по ниска степен на сгъстяване - това също ми изглежда странно.
по-старите системи които са със по ниска степен на сгъстяване - това също ми изглежда странно.
- plamencho_
- Мнения: 40
- Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: русе
Re: Дизел+ГАЗ
sashot написа:дизеловото гориво има по ниска температура на изгаряне от бензина и газовите горива - това ми изглежда малко съмнително и трудно се връзва по-високия КПД на дизеловия двигател. За справка формулата на Карно.
по-старите системи които са със по ниска степен на сгъстяване - това също ми изглежда странно.
Правилно колега си се насочил с цикъла на Карно но горивото има някаква химична формула и като го сметнеш се вижда че нафтата е по-ниско калорична от бензина и от газовите горива (за 1кг гориво). Отделно че дизеловото гориво го самовъзпламеняваме и от там ни трябва това високо налягане (висок к.п.д. еми директно впръскване в горивната камера(предкамера) горивото се смесва вътре а не отвънка както е при бензиновите мотори
макар че има вече с директно впръскване и на бензин
Еми странно, странно ама си го има. Едва ли преди 100 години Рудолф Дизел е имал степен на сгъстяване по-висока от 14 и да не казвам че го е палил с рафинирано масло (биогориво );)
а да не говорим че по-големите мотори и до сега са си с ниска степен на сгъстяване
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 126 госта