Въпроси за стари шофьори – монтьори

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dannaz
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 03 юни 2010 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: карлово,пловдив

Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот dannaz » Нед 15 авг 2010 16:54


Машинката ми е голф 2 1.6D преди няколко дена счупи съединителя, видяло се е ще се взима нов но какъв ??? четох някъде из форума че от ГТИ мотора били по здрави и разликата в цената не била много голяма но съвместим ли е ?
В момента карам с 4 степенна(иначе си работи добре ) бензинова кутия и съм решил, така и така ще се сваля да я сменя и нея с 5 степенна , въпросът е дали пак да сложа бензинова или да си търся дизелова, каква е разликата ?
Другия проблем на голфа е че водата излиза от всички възможни места. От маркуча между радиатора и водната помпа капе, обаче излиза вода и от капачката (чисто нова е ) на уширителното казанче. Доста километри мина ту с вода ту без вода + 40км без ремък на водната помпа и изгорял датчик на перката :-I. Карах я на сервиз 2 пъти ( при приятел ) и пича каза че гарнитурата е здрава. При по обстоен преглед установихме че радиатора е с една педя по малък от оригиналния, може ли в това да е проблема или блока е спукан или пък е заминала гарнитурата. По пушека е трудно да се каже какво гори защото помпата има доста аванс и пуши яко чрено. на песнопойския баир като и дам газ и в огледалото се вижда само един черен облак.
Преди време се получи една дупка в конзолата на водната помпа, карах я една седмица с вода, без вода (нямах друг избор) и от тогава почнаха проблемите, смених водната помпа и конзолата в най близкия сервиз, наляхме антифриз и тръгнах към пловдв, и… на гореспоменатия диг нямаше как да се засиля по равното и като тръгнах нагоре – черния пушек стана БЯЛ! Спирам аз, сипвам 5-6л вода и продължавам, колата върви, пали нормално, само капачката ми се разпадна в ръцете, обаче моя приятел монтьора твърди че гарнитурата е здрава а и в сервиза където сменяха помпата( в Карлово) ми казаха същотото. Аз съм си аджамия та затова вие старите голфаджии кажете




theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот theultimate » Нед 15 авг 2010 18:09


Кутията - от дизел. Бензиновата е с по-къси предавки и извън града ще ти надуе главата.


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот w_smith » Нед 15 авг 2010 21:04


4S и 4T кутиите ги слагат на бензин и на дизел - дизелите на Г2 са сравнително бързооборотни - за дизел де.
1.6 дизел на 120 е над 3000 оборота. Като се замисля на моята двойка беше 4S.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот buller » Нед 15 авг 2010 22:52


Как е още в движение тази кола :screwy


Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот Jijo_M » Пон 16 авг 2010 7:08


Колега направо търси един нов голф. Преди време бях изправен пред подобна дилема и взех нова кола защото ремонта на старата щеше да излезе повече. Доста години съм карал и поддържал няколко такива двигателя като поостареят стават доста чувствителни на прегряване и симптомите са точно такива, лошото е, че не се минава само с гарнитура ами пукат глави а втора употреба трудно се намират и поне при нас им търсят около 300 лева. Няколко пъти гледах доста запазени дизелови голфове в пунктовете за желязо и ме беше яд, че не съм се добрал аз до тях да взема някой за донор срещу триста лева. Моят съвет е такъв търси един без регистрация с читав мотор и ще можеш да използваш всичко което ти е необходимо и ще ти останат още резервни части. Относно съединителя навремето не ми се даваха пари и смених на голфа само феродовия диск беше около 50 лева някаква измислена марка колата вървя с него 5 години и после я спряхме заради проблем с мотора.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот dobrin » Пон 16 авг 2010 8:19


Двигателят е прегрян при всички положения. Може и да не е спукана главата, може само да е крива, но резултатът е същия. Гарнитурата и да е здрава, това не помага. Като се вземат предвид и другите проблеми, най-добре този на части и друг. То не са кутии, съединители, двигател ...
Ако купето е в перфектно състояние и всичко друго е наред, можеш направо да вземеш двигател със скорости и да го присадиш. Иначе няма смисъл.


Потребителски аватар
dannaz
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 03 юни 2010 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: карлово,пловдив

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот dannaz » Пон 16 авг 2010 14:04


да обаче не е само това проблема (то човек като няма късмет) още преди три седмици трябваше да я карам в кат да я прехвърлям само че, 2 сена след като минах нотариуса се прецака съединителя и така и не успях, и сега няма как да и взимам нов двг, защотот няма пък как да я регистрирам, пък и вече ме чака някоя голяма глоба от порядъка на 200-300лв затова че не съм я регистрирал навреме... така като се замисля съм пре**ан по всички възможни показатели. между другото не губи масло, и компресията му е невероятна, дори и на 2ра на голям наклон си стои на едн място. предишния собственик на колата (директор на затвор, не вярвам да ме е излъгал) ми каза че двигателя го е взел от някаква преобърната кола на 60 000км, отворил го е да види какво има вътре, сменил му е само гарнитурата, по негови думи даже сегментите са си заводските и го е качил на колата. последвал удар във стената и оттам голфа става наша семейна собственост, но 2.5 години си стоя на едно мяста във едно сервизче, като реших че на мен ми трябва само я оборудвахме (масла, филтри, ремъци, гимени съединения,свещи, нови дискове и накладки,свещи) запалих си я и си вървеше, докато не започнаха проблемите със охладителната система и не се стопли времето. та мисълта ми е че вече съм се оженил за тоя голф (даже жена щеше да ми излезне по евтино), а и купето му е без забележка, освен това има нова боя от скъпите :-)

та без съединител няма да мина защото с този мотор трябва да мина пред джентълмените от КАТ, и там кое ще по разумно да направя:
а) да търся "нов" двигател който може да се окаже по-лош и този
б) да се опитам да си стегна този, защото няма да има нещо което не е сменено и "би трябвало" веднъж направен както трябва после да ме кара доста време

ако блока е спукан и завари не е много надеждно, правилно ли съм разбрал ? и има ли някъкъв начин по който да установя да ли е крив/спукан без да се разглобява? някъде четох нещо (незнам дали беше по нашенските форуми) за някаква течност или нещо прахообразно което се сипвало във водата, и ако водата се оцвети във някакъв си цвят значи има примеси на масло.
пп. ако ви говоря глупости ще ме извинявате, гола вода съм във тая сфера ( то голфа не е като атомното инжинерство, има си тънкости :-) )


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 16 авг 2010 17:52


dannaz написа: и компресията му е невероятна


Колко му е компресията :?:


Потребителски аватар
dannaz
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 03 юни 2010 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: карлово,пловдив

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот dannaz » Пон 16 авг 2010 18:22


Golf_Diesel_ написа:
dannaz написа: и компресията му е невероятна


Колко му е компресията :?:


не бях там когато са я мерили но монтьора каза че идеална.
по карането се усеща че си има, пък и досега не е ходил у комшиите
дори и при скорост от 50-60км като му подам малко газ, веднага придърпва и съответно като му я върна предницата се "забива" в асфалта. за годините и конете си, двигателя е доста пъргав (без да правим сравнение с други МПС)


Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот Jijo_M » Пон 16 авг 2010 19:54


Той филма стана още по-голям, послушай ме, директно му сваляй номерата и го бракувай освен ако нямаш излишни 1500 лева някъде толкова виждам да излезе закърпването на автомобила и регистрацията + застраховка и пак не се знае какво още може да излезе.Това упражнение съм го играл преди около 15 години /как лети времето/, за съжаление нямах достатъчно пари и взех едно голфче с повреден двигател уж да го закърпя повярвай ми постоянно излизаше нещо и се налагаше да купувам някакви части, тогава работех в сервиз и труда не беше проблем, но не можех да се видя с един лев. И все пак когато вървеше имах невероятно добри преживявания. След време спестих някой лев взех заем и пак си купих голф, но вече по-нов и доста по добър екземпляр и тогава направо се родих само смяна на масло и наливане на гориво.Помисли си много добре преди да започнеш да даваш пари защото след това отказване няма.В КАТ се ходи с документите и прегледа може да се отложи докато се ремонтира автомобила.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот milmar » Вто 17 авг 2010 12:30


dannaz написа:.... черния пушек стана БЯЛ! Спирам аз, сипвам 5-6л вода и продължавам, колата върви, пали нормално...


Белия пушек е ясно - "гори" вода :? .
Обаче това че си долял 5-6л. :shock ... е няма как главата да е жива , не знам какъв късметлия трябва да си . 99% според мен е спукана , и то много здраво :? .

Аз на подобен мотор 1.6 ТД (Голф1- '83 , най-новите 1-ки :D ) , те нямат датчик за ниво на антифриза (после си монтирах сам , но късно) спуках главата при липса 2л. Ами то целия обем на охладителната система е 6-7л :? .

Според мен търси друг цял мотор , намират се 1.6 ТД , тогава сподели какво значи дизел Голф да върви :wink: .


Потребителски аватар
dannaz
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 03 юни 2010 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: карлово,пловдив

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот dannaz » Чет 19 авг 2010 4:07


milmar написа:
dannaz написа:.... черния пушек стана БЯЛ! Спирам аз, сипвам 5-6л вода и продължавам, колата върви, пали нормално...


Белия пушек е ясно - "гори" вода :? .
Обаче това че си долял 5-6л. :shock ... е няма как главата да е жива , не знам какъв късметлия трябва да си . 99% според мен е спукана , и то много здраво :? .

Аз на подобен мотор 1.6 ТД (Голф1- '83 , най-новите 1-ки :D ) , те нямат датчик за ниво на антифриза (после си монтирах сам , но късно) спуках главата при липса 2л. Ами то целия обем на охладителната система е 6-7л :? .

Според мен търси друг цял мотор , намират се 1.6 ТД , тогава сподели какво значи дизел Голф да върви :wink: .



колега ти направо ме разби ! аз си мислех че съм карък а пък то се оказа че съм ебати късметлията. колата системно се кара без вода !!! откакто изгори антифриза съм минал 1 000+ километра(може би). първо имаше дупка във конзолата на водната помпа с размерите на игла, при налягане 1.3 смятай за колко време хвърля водата, така минах 200км, после смених водната помпа и конзолата но започна да избива вода от капачката (даже клапанчето се отчупи и падна)от тогова си и сипвах 2-3л след пробег от 10тина км а на по дълъг път си и сипвам по 5-6л което е целия обем на сегашния радиатор.това не се е случвало веднъж и два пъти а си е ежедневие. гледам термометъра(нямам датчик за водата -проблем със жиците в таблото ) и ако не показва над 110-120 градуса (то няма цифри пущината) карам си го, ако започне да ходи нагоре карм по бавничко 60-70 докъто си намеря къде да спра сипвам вода и продължавам. сложих му нова капачка взе да избива от маркуча и скоро след това се счупи съединителя и не съм го карал от 1 месец. сега вече разбрах че без водЪ не може, като кажа на някой че най-редовно си джиткам без вода и ме питат от къде колко съм си купил книжката :-) един пич ми каза че щом термометъра не ходи в червеното значи няма проблем и аз взех че му повярвах без да търся второ мнение... човек се учи докъто е жив... като си взема нов двигател ще разхвърлям този и ще го снимам(пукнатините със сигурност ще бъдат очевадни) ей така за тези които не вярват че голфа е куче.

ПП двигателя и в момента си работи и не пуши бяло въобще, даже като си сложа ръката на аспуха на около 3-3 500 оборота не усещам пръски от вода и не се и виждат. не съм чувал друга кола да е минавала през това


Jijo_M
Мнения: 128
Регистриран на: Пон 22 сеп 2008 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот Jijo_M » Чет 19 авг 2010 7:16


Вече направо започна да се базикаш с нас, защо караш без вода? Старата ми единичка баща ми я кара четири години с пукната глава пушеше и гореше антифриз, но неговите преходи са най- много 10 км и то с ниска скорост. Накрая след като загрееше не искаше да запали защото се пълнеше първи цилиндър с антифриз и не можеше да превърти двигателя та се налагаше да поизчака да изстине двигателя за да запали /въпреки че бях извел бутон за принудително задействане на подгревните свещи за да изпарява антифриза/, но никога не е карал без антифриз. Главата е спукана между клапаните на първи цилиндър и когато е студена няма проблем, но като загрее пукнатината се разширява и антифриза влиза в цилиндъра. За този двигател 1.6Д знам и съм виждал много истории, каране без масло и какво ли още не, веднъж като запали върви докато блокира, но според мен си е доста чувствителен на прегряване и не издържа на много зор. Старите Транспортери са с такъв двигател и там доста често имаше проблеми.То и затова главите са толкова кът и като открия някоя е все в окаяно състояние отделно, че цената им е по-висока отколкото на 1,9 ТДИ. Това ме отказа да си рециклирам голфчето, след като взехме друга кола на баща ми и сега само го гледам как стои тъжно в двора когато му отида на гости. Само да попитам пишеш, че си я взел след удар в стена купето добре ли е, това на снимките ли е голфа?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот milmar » Чет 19 авг 2010 10:57


Jijo_M написа:... но според мен си е доста чувствителен на прегряване и не издържа на много зор. Старите Транспортери са с такъв двигател и там доста често имаше проблеми.То и затова главите са толкова кът и като открия някоя е все в окаяно състояние отделно, че цената им е по-висока отколкото на 1,9 ТДИ. ....


Да , и аз така смятам , колегата меко казано не е карък , той е супер късметлия mhihi .Колега dannaz, дай 6 числа от 1 до 49 на ЛС :lol: .

Ако надува охлаждащата система , ако прави мехури в разширителния съд и на студен мотор , ако има мазни петна в антифриза (ти май караш на вода :o ) , то тогава съмненията са в спукана(деформирана) глава или в лекия случай - гарнитура .


Потребителски аватар
dannaz
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 03 юни 2010 14:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: карлово,пловдив

Re: Въпроси за стари шофьори – монтьори

Мнениеот dannaz » Чет 19 авг 2010 14:06


milmar написа:
Jijo_M написа:... но според мен си е доста чувствителен на прегряване и не издържа на много зор. Старите Транспортери са с такъв двигател и там доста често имаше проблеми.То и затова главите са толкова кът и като открия някоя е все в окаяно състояние отделно, че цената им е по-висока отколкото на 1,9 ТДИ. ....


Да , и аз така смятам , колегата меко казано не е карък , той е супер късметлия mhihi .Колега dannaz, дай 6 числа от 1 до 49 на ЛС :lol: .

Ако надува охлаждащата система , ако прави мехури в разширителния съд и на студен мотор , ако има мазни петна в антифриза (ти май караш на вода :o ) , то тогава съмненията са в спукана(деформирана) глава или в лекия случай - гарнитура .


до момента няма мазни петна в охладителната течност,няма и въздух (поне според мен) водата си тече от тъкнкия маркуч като от чешма без да "препикава". преди време ходих в една моргата за едно желязо и нямаше дизелов голф, сге ми става ясно защо. даже човека койта работеше там ми каза че е имал същия и сега го е яд защо го е продал.

ето ти и шест числа: 2,8,16,35,9,17. рядко съм играл на тото но повече от тройка не съм хващал :-)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта