


Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 21:13
- Автомобил: Golf V 1_6 fsi
- Двигател: 2004
- Местоположение: ПЛОВДИВ
- Контакти:
Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
Смених си агренажния ремък на колата ( фолг 3 чист дизел 1.9 ) но трудно напаснах белезите и след това колата не работеше добре. Чува се някакво тракане но незнам от къде. Как мога да разбера кои белези да гледам . има ли ги в интернет . :D :idea: :?: :?: :?:
- rado_mit
- Мнения: 945
- Регистриран на: Сря 30 юни 2004 13:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
babayaga83 написа:..... Как мога да разбера кои белези да гледам ....
.. за да не се сменя извън спец.сервиз е направено така ..

- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
Темата е доста стара ама и аз имам същия въпрос ? Белезите си съвпадат , обаче клапаните тропат , за паленето да не говорим колко е тегаво , а пушек ...... бял колкото искаш.
Та въпроса ми е явно белега на коляновия вал съм го объркал , можете ли да кажете как точно изглежда , даже ако покажете ще е екстра .
Благодаря предварително.
Та въпроса ми е явно белега на коляновия вал съм го объркал , можете ли да кажете как точно изглежда , даже ако покажете ще е екстра .
Благодаря предварително.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
Нямам снимки,но на 1,9D белега на маховика е една резка.Махни изцяло пластмасовата тапа на ск.кутия(развива се ,но трудно,може и да се счупи от старост..).Та белега в средата на дупката,разпределителния вал има шлиц-като за голяма отвертка отзад.На р.вал се пъха шина(4,5-4,7мм)така че да фиксира вала хоризонтално спрямо главата.На ГНП шайбата има един отвор (15мм,малко в "-")-да съвпада с отвор в корпуса и се щифтова с подходящо кръгло желязо.
Ха сега може да свалим стария ремък,да разхлабим болта на ангр.колело на разпр. вал и там с който способ решим(чукане,скоба) да го свалим от конусната сглобка(само да охлаби и да се върти около вала).
Поставяш новия ремък,леко натягаш ролката,затягаш конусната сглобка на ангр.колело(има си някакви Nm,около 45-65,пише някъде из книгите).Проверяваш натяга на ремъка(при мен беше възможно усукване с пръсти около 45*,някои казват 90* но ми се струва верно за бензинките).Проверка на маркировките-кол.вал,помпа,р.вал-всичко да е на място.
Сега,трябваше по-рано да спомена:Шлица на р.вал не е симетричен,не минава през центъра,правилно е да е под центъра на вала и това да кореспондира с резката на маховика(ГМТ на 1-ви цилиндър)
При операцията да се огледат:демпферна шайба и з.колело на кол.вал(там стават едни ядове,ай да не споменавам)
Махат се всички аретации(шини,шишове..приспособления) и пробаш 2 оборота напред(кеф ти с гумата,кеф ти с ключ на централния болт).Е, по правило би трябвало и финна центровка на ГНП(с индикатор става),но аз не съм правил-не е похвално,би трябвало да проверя поне.
Е, то клапаните може и от повдигачи да тропат,или нещо с маслото проблем...
Ха сега може да свалим стария ремък,да разхлабим болта на ангр.колело на разпр. вал и там с който способ решим(чукане,скоба) да го свалим от конусната сглобка(само да охлаби и да се върти около вала).
Поставяш новия ремък,леко натягаш ролката,затягаш конусната сглобка на ангр.колело(има си някакви Nm,около 45-65,пише някъде из книгите).Проверяваш натяга на ремъка(при мен беше възможно усукване с пръсти около 45*,някои казват 90* но ми се струва верно за бензинките).Проверка на маркировките-кол.вал,помпа,р.вал-всичко да е на място.
Сега,трябваше по-рано да спомена:Шлица на р.вал не е симетричен,не минава през центъра,правилно е да е под центъра на вала и това да кореспондира с резката на маховика(ГМТ на 1-ви цилиндър)
При операцията да се огледат:демпферна шайба и з.колело на кол.вал(там стават едни ядове,ай да не споменавам)
Махат се всички аретации(шини,шишове..приспособления) и пробаш 2 оборота напред(кеф ти с гумата,кеф ти с ключ на централния болт).Е, по правило би трябвало и финна центровка на ГНП(с индикатор става),но аз не съм правил-не е похвално,би трябвало да проверя поне.
Е, то клапаните може и от повдигачи да тропат,или нещо с маслото проблем...
- martin4o_mom4e
- Мнения: 376
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
- Автомобил: VW Golf II
- Двигател: PF 1988
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
Мерси явно проблема е от маслото , но досега го нямаше това тропане , ще пробвам със смяната на маслото как ще е .
Re: Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
До : емо-гар
Имам Голф 3, 1,9 чист дизел.
Смених ангренажния ремък и ролката при майстори, които се ръководеха от предишната настройка на двигателя, правена в Германия.
Обаче имам усещането, че мотора работи твърдо. Освен това като чели няма ускорение - при даване газ мотора сякаш си поема дъх и чак тогава тръгва напред.
Иначе е много икономичен и пали добре (с нови свещи е), няма никакъв дим от ауспуха.
За отбелязване е, че и преди смяна на ремъка имаше същите проблеми. Може ли да е от лош реглаж ? И къде може евентуално да се провери и настрои. Аз съм от София и ако има възможност, бих Ви го демонстрирал за менние и съвет.
-------
Като го сравнявам с Голф 2 дизел 1,6 виждам, че "по-малкия" брат се ускорява значително по-добре а и мотора работи по-меко, макар че е след ген. ремонт.
Имам Голф 3, 1,9 чист дизел.
Смених ангренажния ремък и ролката при майстори, които се ръководеха от предишната настройка на двигателя, правена в Германия.
Обаче имам усещането, че мотора работи твърдо. Освен това като чели няма ускорение - при даване газ мотора сякаш си поема дъх и чак тогава тръгва напред.
Иначе е много икономичен и пали добре (с нови свещи е), няма никакъв дим от ауспуха.
За отбелязване е, че и преди смяна на ремъка имаше същите проблеми. Може ли да е от лош реглаж ? И къде може евентуално да се провери и настрои. Аз съм от София и ако има възможност, бих Ви го демонстрирал за менние и съвет.
-------
Като го сравнявам с Голф 2 дизел 1,6 виждам, че "по-малкия" брат се ускорява значително по-добре а и мотора работи по-меко, макар че е след ген. ремонт.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
Ами единственото сравнение ,което може да се предложи е да седнеш и да сравниш с моя "прост" дизел 1.9.Аз съм в района на кв"Свобода".Иначе ГНП центровка се проверява с индикатор,трябва си оборудване.Зацепката съм я описал и съм я правил лично,нямаше никакви ядове.Но фината центровка на ГНП не съм(ясно е че нямам индикатора,а и поне веднъж бих искал да съм "наблюдател" на процеса)
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Проблем с агренажен ремък на ГОЛФ 3 Дизел
както при 1,6 така и при 1,9 дизлите центровката е еднаква, докарвате си белега на маховика, зацепвате помпата с 15мм болт (мисля че таколкова дебел беше) или на белега сваляте капака на разпределителния вал и от зад го зацепвате след като сте "избили" шайбата и се обтяга ремъка с ролката и после се затяга шайбата на разпределителния вал.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта