Въпроси относно закупен VW Golf 3 - 1.9D

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bobodobo89
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 20 сеп 2010 15:25
Автомобил:
Двигател:

Въпроси относно закупен VW Golf 3 - 1.9D

Мнениеот bobodobo89 » Чет 23 сеп 2010 18:33


    Първо искам да кажа - Здравейте колеги !
    Явно виждате че това е първият ми пост във VW форума та ще се опитам да не пиша много излишни глупости (все пак имам опит от Сеат форума ... поздрави и на сеатаджиите ако някой ме разпознае)

    Така , сега малко по малко да мина в същината ... понеже съм привърженик на двигателите на VW та реших да си закупя като първа кола (лично моя - до сега карах тази на баща ми) VW Golf 3
    Колата е нов внос от Австрия , 1996-та година , 3 врати и с двигател 1.9D - тук идват и първите ми въпроси ...

  • как се справят този модел коли с българските пътища и време (в смисъл често ли се налагат ремонти - това няма как да го знам за дизелите понеже съм карал само бензинови коли до сега) :?:
  • стабилни ли са на пътя и заслужава ли си да рискувам по завоите с газ (тук имам опит с предното задвижване от Сеата и знам какво е усещането да карам по завоите на Шипка на 2-3 гуми) :?:
  • като тип двигател дизела изисква ли по-специфична поддръжка (темите във форума ги четох, но искам да видя мнение от човек със опит точно с този тип двигател) :?:

    До тук с първите ми 3 въпроса ...

    Понеже колата е внос от Австрия както споменах отгоре - запознатите хора в областта ще питат - има ли ръжда (или по-скоро ще кажат "няма начин да не е изгнила някъде")
    амии ... няма кой знае колко ръжда по нея - ще сменя само праговете понеже беше с пластмасови и ми е ясно каква беля са на главата , но има нещо което не ми харесва - спирачките ... (мразя коли от Австрия по тази причина)
  • възможна ли е смяната на барабанните спирачки отзад с дискови и приблизително каква сума ще се наложи да приготвя за тази екстра :?:

    като махна този проблем искам да питам и ...
  • мога ли да регулирам дълбочината на която отлепя съединителя , неговата "мекота" както и тази на газта :?:

    да мина и на ел инсталацията - колата има ел.пакет, включващ ел стъкла , ел.огледала , халогени и централно заключване (с вакуум за жалост)За проблемите при ел.стъклата съм запознат и ми е ясно че вместо екстра са си болка ... следва централото - абе не иска да заключва с дистанционното - смених батерията, но пак не работи
  • възможно ли е да няма приемен модул в инсталацията или да е изгорял :?:
    при халогените е и другият ми въпрос - понеже имам от обикновените фарове
    (без монтирани халогени в тях) но имам чифт фарове от тези с халогени в тях
  • има ли смисъл да сменя стандартните фарове с тези които са с вградени халогени
    това ще доведе до нуждата от извеждане на букси
    (което не е непосилно за мене) :?:
    Друго нещо по ел.инсталацията, което искам да добавя е - електронно регулируеми фарове (с други думи да си сложа машинки)
  • мога ли да закупя инсталацията за ел фарове отделно (примерно от морга) и да я поставя в колата и ще се наложат ли някакви специфични промени по колата заради тях :?:

    иии вече понеже мисля да приключвам мнението - ето и последния ми въпрос - той е на тема външен вид
    така да си кажа направо - не ми харесва как изглежда колата без вежди на фаровете ... имам една оригинална дясна и я сложих да пробвам за вид - много ми хареса
  • та , къде мога да си намеря вежди за голфа от стара загора (ако някой си е взимал ако знае и някаква цена...) :?:

    Предварително благодаря за отговорите ^^




emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпроси относно закупен VW Golf 3 - 1.9D

Мнениеот emo-gar » Нед 26 сеп 2010 23:05


Ако си с 1,9D,като моето 1,9D(1Y)-не се кахъри за завоите,все ще си на 4 гуми,та това са само 64 коня!Мотора при правилно обслужване е ..вечен.Сравнително икономичен(1000км/55л.,двапъти го пробам тоя месец,като втория път даже друг беше шофера).От Австрия колите идват с редовни моторетки,обикновено,салона не е "изнасилван",но по ламарините...е,твоя може и да е добър.по окачването няма нищо по-особено от всеки Г3 или даже Сеат.Частите са сравнително ефтини(стоково окачване),трудния момент е подмяна на тампони заден мост.На ел. екстрите(люк,стъкла) не се радвай особено,първо те си заминават,особено над 10 годишните.И не разбрах,какво е особеното на "австрийските" спирачки?Моите си бяха най-нормални дискове 239-отпред и барабани 200мм отзад,спира си добре колата.Е, смених предни накладки(цените са около 40лв.за комплекта)и си прегледах задните,даже взех профилактично и лагери за отзад(60лв.-SKF),ремък и ролка за около 50лв(взимай само от читави марки..).А, и грънците смених-към 160лв.средно и задно и тръбата до катализатора.Преди няколко дена смених "биалетки" на предна торсионна щанга(13лв.двете).Ами това е за 2 години и ежедневно ползване,маслото не броя(две смени).Свещите са към 60лв комлект 4бр.
Жилото на съединителя е саморегулиращо се,не се настройва.
Жилото на "газта" е свързано с една "ръчка" на ГНП-наричаме я "рейка",има и нещо като амортисьорче там,вижда се ,може да заяжда,както и жилото да е закъсано.
И за спирачките-може разбира се да сложиш задни дискови(от някое GT),даже целия мост да вземеш комплект за 100-150,но аз те съветвам да направиш интервенция на предните-да им вдигнеш диаметъра-колата спира основно с предните,а за задните има едни такива..ъъъ простотийки-някакви кръгли пластмаси под джантата,имитират диск


Потребителски аватар
bobodobo89
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 20 сеп 2010 15:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпроси относно закупен VW Golf 3 - 1.9D

Мнениеот bobodobo89 » Пон 27 сеп 2010 15:44


Първо - мерси за съдържателния отговор
Значи по принцип колите внос от австрия , германия , италия (сещаш се вече тези които са край алпите) са винаги изгнили отдолу в степен от "няма и нищо" до степен "абе мани мани" доста пострадват спирачните апарати от това .... така е щото там много ръсят със сол и нали е доста агресивна .... (сега няма да спадам във обяснения що ръждясва повече от солта , не съм физик)
Проблема в моите спирачки е че са толкова износени че ме беше дожаляло онзи ден и си взех нови накладки отпред (задните уж хващат съдейки по ръчната спирачка)

Като махнах накладките бяха толкова износени че самото желязо вече беше присполовено , гумичките на апаратите чак се бяха обърнали наобратно , за щастие ги върнахме с лоста .... иначе и спирачния ми апарат е за смяна понеже като напомпя 1-2 пъти "надървя" и после изпуска .... нямам течове , ще погледна пак за въздух и ще го почистя преди да се охарча за нов.

За отзад ... абе държа на здрави спирачки и това е ... просто имам опит вече в екстремно спиране не един път и все ми се разминава но колата така и не спира (говоря за сеата - той е с барабани отзад) няма реакция никаква от задните спирачки ... ясно ми е защо и точно за това съм решен на диска пред барабана

спомена че колата е 64 коня .... ми сеата е 70 ама пак му взимам акъла ....

още нещо излезе иначе при изследването ми .... колата се оказа с ксенон но единия трансформатор липсва ... възможно ли е да намеря друг



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: boichopavlov, licho58 и 23 госта