Колата е Пасат, 2003г., мотор AWX, 1,9tdi, PD, с бордкомпютър. Преди около 2 месеца смених датчика за температурата, От тогава забелязах, че ми се промени разхода. Преди моментният разход беше 0,6 л/ч, сега стана 0,9 л/ч ,а средният разход при извънградско преди беше 6,0-6,2 л/100км (при моят начин на каране), сега е 7,3-7,5 л/100км.
Въпросът ми е: може ли датчика да е друг тип и да дава друга информация на компютъра за количеството на необходимото гориво? Оригиналният ми датчик беше черен, а сега сложих зелен. Купих го от официалният сервиз на VW в Плевен и "сервизният инженер" ми каза, че "това е моят датчик"!



пак за този датчик за температурата
- Milanski
- Мнения: 422
- Регистриран на: Пон 25 фев 2008 15:20
- Автомобил: VW Golf 4 110
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: пак за този датчик за температурата
Ами колега , аз доколкото знам температурния датчик за дизелови двигатели е с зелен пръстен
т. е. както твоя но дали е точно за твоя модел мотор не знам .

Re: пак за този датчик за температурата
Зелени са. Точно такъв ти трябва. Проблема го търси някъде другаде ако има такъв.
Аз бях с черен и вече съм със зелен, който се водий ъпгрейдната версия на черния. Разхода ми по-бордови на място е 0.8л/ч, а разхода във Вагком е 0.6л/ч. Средния разход по бордови и пълен - празен - пълен, се получава разлика от 100 грама, а понякога и по-малко, на един резервоар. Тествано е много пъти.
Преди чипосването, което бе направено от Брезел разликата в разхода по бордови и пълен - празен пълен винаги беше 300 ~ 400 грама на един резервоар. Също тествано многократно.
Аз бях с черен и вече съм със зелен, който се водий ъпгрейдната версия на черния. Разхода ми по-бордови на място е 0.8л/ч, а разхода във Вагком е 0.6л/ч. Средния разход по бордови и пълен - празен - пълен, се получава разлика от 100 грама, а понякога и по-малко, на един резервоар. Тествано е много пъти.
Преди чипосването, което бе направено от Брезел разликата в разхода по бордови и пълен - празен пълен винаги беше 300 ~ 400 грама на един резервоар. Също тествано многократно.
Последна промяна от morfei1 на Пет 23 окт 2009 0:04, променено общо 1 път.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: пак за този датчик за температурата
morfei1 написа:...зелен, който се водий ъпгрейдната версия на черния. ....



ПП ако не работи вярно - няма начин да не се отрази и на разхода ...
- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: пак за този датчик за температурата
с "ъпгрейднат" колегата определено няма предвид добавяне на нови функции, а това че не демонстрира дефекта на старата част. Оригинално вграждания черен на цвят G62 с парт номер 078 919 501C се заменя със зелен на цвят с парт номер 059-919-501-A.
Колега CARDI, дали случайно пазиш някакъв документ от официалното VW представителство в Плевен, в който е отбелязан парт номера на новия ти температурен датчик, или каквато и да е друга информация която го касае.(Просто за сравнение).
В предната тема пишеш че всичко е наред след смяната. Правил ли си диагностика с vagcom за да се потвърди че все още няма грешки от този възел. Поста ти след смяната е пуснат на 10 август, възможно ли е да допуснем (за момент оставяме сменения датчик на страна) че сравняваш среден и моментен разход от август и октомври. Бих казал че предвид резкия спад на температурата последните седмици е напълно нормално да очакваш известни разлики в разхода.
В една друга тема стана дума че при PD двигателите когато G62 изпраща сигнал извън очаквания диапазон ECU-то ползва като първа резерва сигнал от G81 (датчика за температурата на горивото), и едва като последна възможност ECU-то ползва собствените заводски зададени стойности. Така че дори през лятото с повреден G62 надали е било възможно да откриеш осезаема разлика преди и след смяната.
Колега CARDI, дали случайно пазиш някакъв документ от официалното VW представителство в Плевен, в който е отбелязан парт номера на новия ти температурен датчик, или каквато и да е друга информация която го касае.(Просто за сравнение).
В предната тема пишеш че всичко е наред след смяната. Правил ли си диагностика с vagcom за да се потвърди че все още няма грешки от този възел. Поста ти след смяната е пуснат на 10 август, възможно ли е да допуснем (за момент оставяме сменения датчик на страна) че сравняваш среден и моментен разход от август и октомври. Бих казал че предвид резкия спад на температурата последните седмици е напълно нормално да очакваш известни разлики в разхода.
В една друга тема стана дума че при PD двигателите когато G62 изпраща сигнал извън очаквания диапазон ECU-то ползва като първа резерва сигнал от G81 (датчика за температурата на горивото), и едва като последна възможност ECU-то ползва собствените заводски зададени стойности. Така че дори през лятото с повреден G62 надали е било възможно да откриеш осезаема разлика преди и след смяната.
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: пак за този датчик за температурата



Re: пак за този датчик за температурата
Значи имаше тема във TDIclub, която четох преди време. На съвет за покупка на втора употреба TDI-ка, първо поколение PD, какво трябва да направи след покупка. Едно от нещата беше имено това, смяна на температурен датчик, който е зелен, понеже е по-нова ревизя и не прави проблеми за разлика от черните първоначално вградени.
Въпроса не е в това, че има допълнителни функции, а че прави по-малко проблеми, за разлика от черните. Не са малко темите с проблем във този датчик, аз поне се сещам за поне 10 в които съм взел участие откакто съм във този форум.
Предполагам и колегите имат проблеми и затова съветват замяната му.
Проблема с разхода не е в него, понеже след смяната му разхода ми не се промени. Аз имах проблеми със стрелката играеше и правеше каквото си поиска.
Въпроса не е в това, че има допълнителни функции, а че прави по-малко проблеми, за разлика от черните. Не са малко темите с проблем във този датчик, аз поне се сещам за поне 10 в които съм взел участие откакто съм във този форум.
Предполагам и колегите имат проблеми и затова съветват замяната му.
Проблема с разхода не е в него, понеже след смяната му разхода ми не се промени. Аз имах проблеми със стрелката играеше и правеше каквото си поиска.
Последна промяна от morfei1 на Пет 23 окт 2009 0:16, променено общо 1 път.
- batteto.1984
- Мнения: 232
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: пак за този датчик за температурата
Здравеи колега нека и аз да се включа в темата с датчика ,само че аз съм със 1.9 AJM та вкарах аз колата за обслужване и сменях масло,ремъци филтри и също смених и аз въпросния датчик за температурата защото ми играеше температурата на таблото та оттогава и аз забелязвам завишение на разхода по бордовия комп. стария ми датчик беше зелен и по него купих пак зелен по нмера на стария пак със същия номер е и новия та се чудя,дали центровката сгрешихме дали датчика е виновен и аз незнам ,проверям центровката ве4е 2 пъти всичко е като по учебник и аз незнам вече моля помагаите !
Re: пак за този датчик за температурата
А на Ваг Кома като я гледаха пуска ли повече милиграми гориво?
-
- Мнения: 434
- Регистриран на: Пет 23 май 2008 9:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: пак за този датчик за температурата
оригинален уж е между 50-60лв.иначе нормален между 20-30лв.аз имам един почти нов.бях го сменил после колата нещо тресеше и викам да не е от него и купих друг и все тая.та мисълта ми е че ако има някой от русе..за датчик с удоволствие ще му го подаря.но..те са два вида---квадратен и тунелоообразен.моя е квадратния тип.айди че си разчиствам гаража и хвърлям всичко
имам и един клапан н18--брата на н75 и него подарявам но е разглобен
беше ми интересно да видя кво има вътре и после не можах да го затворя 



Re: пак за този датчик за температурата
Ще дам още пояснения, дано някой подскаже нещо.
Отговарям на колегата "Milanski" - новият ми датчик не е "със зелена лента", а целият е зелен!
На колегата "fichtenweg" - да , номерът на оригиналният датчик е 078 919 501 C, но за съжаление не пазя фактурата, за да видя номера на новият(и не го записах, преди да го сложа). Да, тогава писа,че всичко е OK, защото уреда вече ми показва и не трепка. По-късно забелязах повишеният "моментен разход", защото аз обикновенно оставям на дисплея инфото за "оставащи км", или "среден разход". Не съм правил диагностика, но май ще трябва.
Не сравнявам разхода през август и октомври - не карам колата от месец август.
Мислих си, че може да е от нафтата - винаги съм зареждал колата само аз и само на "Ромпетрол". Заредих на два пъти друга нафта - никаква разлика.
Вчера смених горивен и въздушен филтър - никаква разлика.
Друго, забелязах, че когато температурата на охлаждащата течност е по- малка от 75-80 градуса(по уреда на таблото) - "моментният разход" е 0,6 л/ч и мине ли 80 градуса - 0,9 л/ч.
Отговарям на колегата "Milanski" - новият ми датчик не е "със зелена лента", а целият е зелен!
На колегата "fichtenweg" - да , номерът на оригиналният датчик е 078 919 501 C, но за съжаление не пазя фактурата, за да видя номера на новият(и не го записах, преди да го сложа). Да, тогава писа,че всичко е OK, защото уреда вече ми показва и не трепка. По-късно забелязах повишеният "моментен разход", защото аз обикновенно оставям на дисплея инфото за "оставащи км", или "среден разход". Не съм правил диагностика, но май ще трябва.
Не сравнявам разхода през август и октомври - не карам колата от месец август.
Мислих си, че може да е от нафтата - винаги съм зареждал колата само аз и само на "Ромпетрол". Заредих на два пъти друга нафта - никаква разлика.
Вчера смених горивен и въздушен филтър - никаква разлика.
Друго, забелязах, че когато температурата на охлаждащата течност е по- малка от 75-80 градуса(по уреда на таблото) - "моментният разход" е 0,6 л/ч и мине ли 80 градуса - 0,9 л/ч.
- kondzhagyulo
- Мнения: 194
- Регистриран на: Нед 10 авг 2008 17:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Балчик
Re: пак за този датчик за температурата
Аз също имах проблем със стрелката на антифриза имаше такава игра - от о до 90 гр. и отново. Не прибегнах до подмяна на датчика, защото по едно време се оправи. Но от известно време отново е налице проблема! Днес след 35км. извънградско при темрература на въздуха 18.5гр. реших да пробвам температурата на антифриза "manual" (ръчно)
Ами като развих капачката на разширителния съд, с огромен риск за собствената ми личност си потопих върхъ на еди кой си пръст в антифриза
: След установяването, че нищо няма да ми се случи, си наврях по-голяма част от ръката. Тепературата не бе повече от 45-60гр. Какво мислите, дали не е от термостата тази климатична аномалия, а?


- fichtenweg
- Мнения: 702
- Регистриран на: Сря 13 юни 2007 9:01
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AHH
- Местоположение: София
Re: пак за този датчик за температурата
CARDI написа:Друго, забелязах, че когато температурата на охлаждащата течност е по- малка от 75-80 градуса(по уреда на таблото) - "моментният разход" е 0,6 л/ч и мине ли 80 градуса - 0,9 л/ч.
Ето тази информация липсваше, колега. Определено диагностика няма да е излишна, не само за да провериш дали има грешки от новия ти датчик, но и за да се проследи количеството гориво, което се впръсква на отделните етапи от повишаването на температурата.
Re: пак за този датчик за температурата
Мисля, че вече си реших проблема!
Днес отидох на диагностика - оказа се датчик за температурата на горивото , като му размърдахме клемата - всичко се оправи. Явно аз, като съм сменял датчика за температурата на охл. течност, съм бутнал клемата на този датчик и съм му прекъснал връзката. Това го разбрах след диагностиката.
За "N-ти" път се уверявам, че по тези коли не трябва да се пипа нищо преди консултация с VAG-COM(а даже и след пипането, пак диагностика)!
Днес отидох на диагностика - оказа се датчик за температурата на горивото , като му размърдахме клемата - всичко се оправи. Явно аз, като съм сменял датчика за температурата на охл. течност, съм бутнал клемата на този датчик и съм му прекъснал връзката. Това го разбрах след диагностиката.
За "N-ти" път се уверявам, че по тези коли не трябва да се пипа нищо преди консултация с VAG-COM(а даже и след пипането, пак диагностика)!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта