Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
p_queensgod
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 27 юли 2009 15:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот p_queensgod » Сря 09 сеп 2009 11:08


Съжалявам за глупавото заглавие, но имаше лимит на символите и не можах да напиша нищо както трябва.
Имам следния въпрос:
Мога ли да си направя сигнализация в купето(таблото) кога изключва релето за подгряващите свещи?

При мен ситуацията е следната: Давам на контакт - за секунда светват всички лампички, включително реутанчето, и всички изгасват. Не ми свети никаква лампичка за подгряване на свещите - това не ми се струва нормално? След 10-на секунди след даване на контакт чувам релето клик - предполагам, че тогава спира подгряването на свещите 8).
Не мога, обаче, да разчитам винаги на слуха си, тъй като кликва доста тихо. Иска ми се да си изведа от релето лампичка в купето - по възможност на таблото - точно на реутанчето (т.е. когато релето подграява да свети реутанчето/пружинката) :да: Т.е. да мога да изчакам напълно подргряването и чак тогава да запаля?

Мога ли да го направя това животно? Или би трябвало да имам такава сигнализация и да не работи правилно?
Пасакта Б5, 2.5тди, V6.
:bowdown
Благодаря предварително.
Бъдете здрави.




Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот Adnan » Сря 09 сеп 2009 12:05


Че на 2.5 различно ли е от 1.9 където при температура по висока от 5С не се включват подревните свещи?


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот milenski_77 » Сря 09 сеп 2009 14:25


Колега за какво ти е тази сигнализация на TDI мотор бре?
Както е известно при температури над 5 градуса подгряване няма.Свещите се включват след запалване(при 1,9 ТДИ е така и невярвама при 2,5 да е по-различно).
Дори и да са ти изгорели свещите пак няма да имаш проблеми с паленето до поне -5 градуса, че и по-надолу.
Не се занимавай с глупости ами си карай колата.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот fox_vt » Сря 09 сеп 2009 17:37


аз имам такава сигнализация така да се каже но съм взел ток директно от кабела преди свещите.Също така имам и за свещите на антифриза като единият диод свети за 1ва степен(1 свещ),2 рия за 2 ра степен(2 свещи)и двата заедно за 3 те свещи.Сега когато захладня на таблото не показва че подгряват но диода казва че греят 20 тина секунди след запалване.Но цялата тая система е просто информативна.А забравих да кажа че диодите са извън таблото просто няма как да ги монтирам вътре.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот fox_vt » Сря 09 сеп 2009 17:40


Adnan написа:Че на 2.5 различно ли е от 1.9 където при температура по висока от 5С не се включват подревните свещи?

и при 1,9 тди се включват над +5 гр но не ти свети сигнализацията на таблото.При +13 както беше тея дни свещите работят към 20 сек но лампата не свети :wink:


Потребителски аватар
p_queensgod
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 27 юли 2009 15:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот p_queensgod » Сря 09 сеп 2009 20:48


fox_vt написа:аз имам такава сигнализация така да се каже но съм взел ток директно от кабела преди свещите...

Кабела преди свещите + минуса на акумулатора + обикновена лампичка ? Това ли е? Баща ми каза, че там(преди свещите) тока е с много голям волтаж и честота и няма начин от там (очевидно не разбирам нито от коли, нито от тоци).
Ако все пак си направил това, кажи ми каква лампичка си използвал :)
Това не влиза ли в противоречие с предните 2 изказвания :roll: :drinking:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот milmar » Сря 09 сеп 2009 21:12


p_queensgod написа:.....
Кабела преди свещите + минуса на акумулатора + обикновена лампичка ? Това ли е? Баща ми каза, че там(преди свещите) тока е с много голям волтаж и честота и няма начин от там (очевидно не разбирам нито от коли, нито от тоци).....


Извинявай , но от всичко написано , само последното ( в скобите mhihi ) е вярно !
Вземаш сигнал от общия кабел за подгревните свещи , през ламБата към маса ( може да си вземеш маса от някъде по таблото . Вместо ламБа може светодиод с последователен резистор примерно 1к/0.25W . Диодите имат поляритет за разлика от ламБите и резисторите :) , т.е. важно е анода ( по-дългото краче на светодиода ) да е на + :!: . Токът към свещите действително е голям , но напрежението си е 12V , освен ако не е слаб акумулатора mhihi , тогава е още по-малко , честотата е твърдо 0Hz , т.е. постоянно напрежение .


sandanski
Мнения: 11
Регистриран на: Пет 28 авг 2009 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sandanski

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот sandanski » Сря 09 сеп 2009 21:23


Колеги незнам дали нормално но моят пасат 19 тди сутрин паля трудно без да дам 5-8 пъти контакт.пробвах с кабел от акомулатора директно на свеща свеща работи карах я на компютър ок,всичко,
После казаха връща нафта проба с шише 2 маркуча в шише на земята за 24 часа не връща нафта но и не пали пак лесно сутрин.
Запали ли веднъж през деня после пали на половин оборот,
Ако можете дайте ми някакъв съвет


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот milmar » Сря 09 сеп 2009 21:34


sandanski написа:...пробвах с кабел от акомулатора директно на свеща свеща работи ...


... коя ? Пробва ли всичките поотделно ? Предпазителя здрав ли е ? Всичко стегнато ли е ?


Потребителски аватар
p_queensgod
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 27 юли 2009 15:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот p_queensgod » Чет 10 сеп 2009 10:10


milmar написа:Извинявай , но от всичко написано , само последното ( в скобите mhihi ) е вярно !

Все пак сравни твоя и моя аватар :да:
Ако намерим днес време ще го пробваме това, после ще пиша пак.
Благодаря ви :beer


Потребителски аватар
p_queensgod
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 27 юли 2009 15:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот p_queensgod » Чет 10 сеп 2009 14:22


Ок, гледахме с баща ми ...
Значи първо успях да напипам едно маркучле от което бликаше горивце mhihi
После намерихме кабелите за свещите, дръпнах малко и не излезе кабела, дръпнах по-силно и не излезе пак. И бях до тук, страх ме е да дръпна повече да не си направя някоя беля - не знам дали не трябва някакъв инструмент за таз работа :|
Опитах се да проследя мястото "преди свещите" - кабелите влизат в черната кутия, където е компютъра - а там гледах по-рано и знам че няма да се оправя.

10-на секунди след като дам на контакт чувам едно реле клик. Не е ли това което ми трябва? Защото го чувам в купето, под волата, и ако е там, ако ми кажете кой номер е, май оттам ще ми е най-лесно? 109? :roll:


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот milmar » Чет 10 сеп 2009 15:35


milenski_77 написа:....
Не се занимавай с глупости ами си карай колата.


По аутодата е реле К22 , има и 2 предпазителя по 80 А , но кое къде е :roll: ???

По колата ти има стотици датчици и системи , абсурд е да се опиташ да контролираш работата на всички им с ламБи , няма смисъл :shock .


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот fox_vt » Пет 11 сеп 2009 20:24


109 е за компа него не го барай въобще гледай кое реле е с дебели крачета вадиш даваш контакт и чакаш дали ще цъкне ако не значи си уцелил релето и вече остава да се вържеш към него.Обаче гледай връзката на новия кабел да е идеална ,даже бих ти препоръчал само да заголиш кабела и да запоиш към него другия кабел щото тока който минава там е сериозен и да не земе да се запалиш :horror:


Потребителски аватар
p_queensgod
Мнения: 23
Регистриран на: Пон 27 юли 2009 15:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот p_queensgod » Съб 12 сеп 2009 9:51


Благодаря ви!
fox_vt написа:... и да не земе да се запалиш :horror:

:059:
Всичко ме кара да изчакам-да не правя нищо все още, колата пали добре. Тук може би е времето да кажа, че цялата тая работа беше подтикната от следното: бе карам си аз и почва да ми мига лампичката-реутанче и не гасне. Гася колата, паля колата и е наред - и така доста пъти. Бях на диагностика, казаха стоп-машинка, сложиха нова. И пак същия проблем :? Питах един познат, той каза, че не изчаквам достатъчно преди да запаля :?
Нямам парички сега пак да я водя на диагностика, че е 30 лв, и мани недей ще вземат да ми намерят нещо ...


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Реле, подгревни свещи - сигнализация на таблото

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Съб 12 сеп 2009 10:03


УСТРОЙСТВО ЗА ПРЕДВАРИТЕЛНО ПОДГРЯВАНЕ

В ЕБУ е интегрирано управлението на подгряването. То е разделено на 2 области:
- предварително подгряване
- съпътстващо /съпровождащо/ подгряване

Благодарение на отличните на пускане /запалване/ на този дизелов двигател, предварително подгряване е необходимо само при теператури пд-ниски от +9 градуса по Целзий. ЕБУ получава от датчика за температура на антифриза съответния сигнал. Водача получава информация за продължителността на предварителния подгрев, чрез намираща се в таблото контролна лампа.
Да се обърне внимание: Контролнаната лампа за продължителността на предварителното подгряване има двойна функция. Ако свети по време на пътуване, то не се извършва предварителен подгрев, а информира водача за неизправност в системата за управление на двигателя.
След запалване на двигателя следва фазата на съпътстващо подгряване. Благодарение на това се намалява шумността на двигателя, подобрява се качеството на празния ход и се намалява вредната емисия в изгорелите газове. Фазата на съпътстващото подгряване се изключва при обороти на двигателя над 2500 об/мин.

ДОПЪЛНИТЕЛНО ПОДГРЯВАНЕ

Въз основа на своя отличен КПД, двигателят отделя толкова малко топлина в изгорелите газове, че в някои случаи не му достига топлинна /грееща/ мощност. Затова в някои от северните страни се прилага допълнително подгряване на антифриза. То се състои от 3 подгревни свещи, които се намират в главата на цилиндровия блок.
Датчик G72 изпраща сигнал в ЕБУ за температурата на смукателния колектор. Ако в момента на палене на двигателя температурата е по-ниска от праговото и значение в характеристиката, то ЕБУ активира чрез релето J125 допълнителното подгряване на антифриза. За да не се получи разреждане на акумулатора, в зависимост от свободната мощност на алтернатора се подава захранване на 1,2 или 3 подгревни свещи. Допълнителното подгряване се изключва, когато антифриза достигне определена температура.

това е от тук: viewtopic.php?f=24&t=40690



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта