Здравейте, отдавна следя форума, но вече реших да попитам нещо.
От вчера при палене лампата на маслото мига по дълго от обикновенно и след "не много" време се включва алармата в таблото. След гасене на двигателя и палене отново, ефектът е същия. (май трябваше да спомена, че преди да се появи този ефект колата беше в сервиз, но за ходова част).
Т.е. въпросът ми е има ли вероятност в сервиза да са разменили кабелите на двата датчика (аз ги размених и ефекта изчезна) и може ли някой да ми обясни за какво са двата датчика и какво би се получило при неправилен монтаж на кабелите.
10х
Проблем с ал. в таблото Polo 93 1,4 Diesel -налягането е 0
- div
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 9:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблем с ал. в таблото Polo 93 1,4 Diesel -налягането е 0
Последна промяна от div на Пон 17 юли 2006 18:57, променено общо 3 пъти.
Не си достатъчно подробен за датчиците, но много правилно си се насочил към последното нещо, което са правили по колата ти...
Скоро един колега се беше шашардисал след смяна на маслен дтчик... Изпищяла му на пътя колата и естествено първия майстор на който отишъл му казал - основен ремонт! Колегата изтръпнал...
Пълни глупости... Оказа се фалшив датчик... Смени го с оригинален и всичко си заспа...
Успех!
Скоро един колега се беше шашардисал след смяна на маслен дтчик... Изпищяла му на пътя колата и естествено първия майстор на който отишъл му казал - основен ремонт! Колегата изтръпнал...
Пълни глупости... Оказа се фалшив датчик... Смени го с оригинален и всичко си заспа...
Успех!

- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
единия датчик ти е да следи дали вдига налягане над някакви минимални стойности на маслото в първите 3-5 сек. след запалване на двигателя
а втория сработва след като минеш 2000rpm и следи налягането в главата да не падне под някаква определена стойност мисля около 1.2-1.6bar или там някъде
провери първо случайно да не е прекъснато кабелчето при припоя в кабелната обувка.
Имах подобен случай наскоро след сервизиране
мина 2000об и бум се разпищява оня ми ти зумер, откачих филтъра изкарах маншончето което покрива датчика и кабелчето ми остана в ръката....
за да провериш дали найстина не е в налягането проблема като ти сработи зумера, опитай да форсираш двигателя и виж ще млъкне ли.
Ако млъкне значи проблема е от ниско налягане и единствено ти остава да се разходиш до сервиз с манометър.
Завива се на мястото на датчика, слагаш кабелчето на маса някъде за да не пищи зумера, палиш и гледате
на студено ще ти показва над 1bar налягане, мериш до загрял двигател (90°) не трябва да ти пада под ~0.7-1bar
ako пада ... лошу ... биелни/основни лагери... маслена помпа, запушвания по магистралите такива неща....
бтв лагери мноу бързо се преебават при кофти мазане/масло...
стискай палци
П.С. Има вероятност ако налягането е добре, датчиците работят нормално (или са сменени с нови), връзките са наред и т.н., проблема да е и в самата схема на таблото.... там решение от сблъсквалите се с проблема, предполагам с елиминиране на звук/картина става
но за съжаление трябва да отиграеш цялата процедура и да изключиш всички възможни причини преди да обвиниш таблото.....
а втория сработва след като минеш 2000rpm и следи налягането в главата да не падне под някаква определена стойност мисля около 1.2-1.6bar или там някъде
провери първо случайно да не е прекъснато кабелчето при припоя в кабелната обувка.
Имах подобен случай наскоро след сервизиране
мина 2000об и бум се разпищява оня ми ти зумер, откачих филтъра изкарах маншончето което покрива датчика и кабелчето ми остана в ръката....
за да провериш дали найстина не е в налягането проблема като ти сработи зумера, опитай да форсираш двигателя и виж ще млъкне ли.
Ако млъкне значи проблема е от ниско налягане и единствено ти остава да се разходиш до сервиз с манометър.
Завива се на мястото на датчика, слагаш кабелчето на маса някъде за да не пищи зумера, палиш и гледате
на студено ще ти показва над 1bar налягане, мериш до загрял двигател (90°) не трябва да ти пада под ~0.7-1bar
ako пада ... лошу ... биелни/основни лагери... маслена помпа, запушвания по магистралите такива неща....
бтв лагери мноу бързо се преебават при кофти мазане/масло...
стискай палци
П.С. Има вероятност ако налягането е добре, датчиците работят нормално (или са сменени с нови), връзките са наред и т.н., проблема да е и в самата схема на таблото.... там решение от сблъсквалите се с проблема, предполагам с елиминиране на звук/картина става

но за съжаление трябва да отиграеш цялата процедура и да изключиш всички възможни причини преди да обвиниш таблото.....
- div
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 9:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
10х за подробното обяснение,
... някои от нещата вече съм ги изключил, като пр.
прекъснат кабел;
при изваден датчик - тече масло (не знам до колко е показателно);
форсиране на двигателя - зумера не спира;
... за меренето на налягането е ясно,
но искам да изключа и разменените кабели - какъв би бил ефекта при размяната им. Забелязах и още нещо при завъртане на контактния ключ лампата за маслото сега (разменил съм двата кабела и зумерът не се включва) гасне веднага.
... някои от нещата вече съм ги изключил, като пр.
прекъснат кабел;
при изваден датчик - тече масло (не знам до колко е показателно);
форсиране на двигателя - зумера не спира;
... за меренето на налягането е ясно,
но искам да изключа и разменените кабели - какъв би бил ефекта при размяната им. Забелязах и още нещо при завъртане на контактния ключ лампата за маслото сега (разменил съм двата кабела и зумерът не се включва) гасне веднага.
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
поне при мен е като запалиш присвятква 2-3 секунди и спира.
Ако са разменени кабелите предполагам ше се шашка... т.е. няма да получава верен сигнал че след запалване маслото има налягане, и съответно над 2000об. че държи налягане....
бе най-сигурно замери си налягането... ако всичко е в норма там, значи са разменени кабелите
П.С. може да е и умишлена размяната на кабелите.... въпреки че ако са разменени веднага требе почне се проявява ефекта а не след няколко дни примерно
Ако са разменени кабелите предполагам ше се шашка... т.е. няма да получава верен сигнал че след запалване маслото има налягане, и съответно над 2000об. че държи налягане....
бе най-сигурно замери си налягането... ако всичко е в норма там, значи са разменени кабелите
П.С. може да е и умишлена размяната на кабелите.... въпреки че ако са разменени веднага требе почне се проявява ефекта а не след няколко дни примерно
- minimiro
- Мнения: 676
- Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
най-добре Ваското да ти ги покаже... едни такива полуокръжности... два броя са един лагер (черупкови се водят)
биели са тез железа дето са връзката между буталото и коляновия вал (по народному мотовилки), биелните лагери са връзката между биелите и коляновия вал
П.С. Като/ако си тръгнал да ги сменяш, смени си направо и основните лагери (пак такива ама на коляновия вал), сурни му и едни нови сегменти и ше знаеш поне че повече двигател нема да правиш, щот така или иначе за да смениш биелните ше отваряш двигател
П.С.2. При някой коли/модели има чалъм да сурнеш биелните и основните лагери само като отвориш картера, ма дори и така да го правите пак си смени и основните
П.С.3. Не прави мойте глупости да отвориш веднъж заради биелните и след месец да се окаже че отваряш втори път и заради основните
тъй че сичкото накуп....
П.С.4. Сорка за случката, мойто мнение е че кола втора употреба отвънка нема без некъв кусур...
биели са тез железа дето са връзката между буталото и коляновия вал (по народному мотовилки), биелните лагери са връзката между биелите и коляновия вал
П.С. Като/ако си тръгнал да ги сменяш, смени си направо и основните лагери (пак такива ама на коляновия вал), сурни му и едни нови сегменти и ше знаеш поне че повече двигател нема да правиш, щот така или иначе за да смениш биелните ше отваряш двигател
П.С.2. При някой коли/модели има чалъм да сурнеш биелните и основните лагери само като отвориш картера, ма дори и така да го правите пак си смени и основните
П.С.3. Не прави мойте глупости да отвориш веднъж заради биелните и след месец да се окаже че отваряш втори път и заради основните

П.С.4. Сорка за случката, мойто мнение е че кола втора употреба отвънка нема без некъв кусур...

- theater
- Мнения: 93
- Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
minimiro написа:П.С.4. Сорка за случката, мойто мнение е че кола втора употреба отвънка нема без некъв кусур...
Пича ми е колега и си кара колата от 3 години почти без проблеми. Чудно ми е дали е възможно биелните лагери да се прехебат просто така. Според мен - не.
Като възможност Н1 слагам маслена помпа, след това запушена магистрала и накрая проблем с лагерите - биелни, основни.
- div
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 9:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря отново на всички
- проблемът е решен ... оказа се забравено парцалче в картера, което е довело до запушване на маслената помпа
(това нещо се случи в BM Auto, където ме убеждаваха, че те нямат нищо общо с "нововъзникналият" проблем)
п.с. късмет на всички, на които им предстои посещение в този "сервиз"
- проблемът е решен ... оказа се забравено парцалче в картера, което е довело до запушване на маслената помпа

(това нещо се случи в BM Auto, където ме убеждаваха, че те нямат нищо общо с "нововъзникналият" проблем)
п.с. късмет на всички, на които им предстои посещение в този "сервиз"
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта