За да не спамя темите на колегите реших да пусна своя.
От известно време(2 седмици мисля) турбото взе да забива при над 2500 оборота(колата влиза в авариен режим).Четох доста по въпроса и общо взето имам представа вече какво трябва да се предприеме,значи преди да почне да забива турбото сякаш малко се увеличи звукът които издава и при сменянне на предавки като отпусна газта се чува как спира,но спирането не е плавно.Вчера махнах катализатора и днес поогледах за някой неизправен маркуч какъвто имаше(мисля не е от него проблема),но искам да ми кажете каква роля точно изпълнява.
Отново за турбото на AFN
Re: Отново за турбото на AFN
Това е за вентилацията на картера (картерни газове). Малко ме съмнява проблема да е от него, имаше доста писано из форума за егр клапана. По-вероятно там да е проблема.
- snoopcar
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Отново за турбото на AFN
genata82 написа:Това е за вентилацията на картера (картерни газове). Малко ме съмнява проблема да е от него, имаше доста писано из форума за егр клапана. По-вероятно там да е проблема.
Така е но исках да знам защото тръбата отива в турбото а в нея има доста мръсотия която не съм наясно дали може да достигне до турбото.Ще я сменям тези дни и май ще има малко играчка по процедурата защото единият край е на доста шибано недостъпно място.
Re: Отново за турбото на AFN
Може и да не я сменяш, само да я почистиш. Пробвай с меглио да разкиснеш натрупания нагар, който се е получил от засъхнало масло с течение на времето.
- snoopcar
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Отново за турбото на AFN
genata82 написа:Може и да не я сменяш, само да я почистиш. Пробвай с меглио да разкиснеш натрупания нагар, който се е получил от засъхнало масло с течение на времето.
Абе да ти кажа въобще не е засъхнало вътре

- snoopcar
- Мнения: 169
- Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.9 AFN
- Местоположение: Сливен
Re: Отново за турбото на AFN
Днес свалих турбото и го почистих,напоследак започна да се чува по-силно и след това започна да забива...Та сега се чува отново нормално,покарах 20-на км по сериозно забиване нямаше
,нямаше кой знае колко сажди,но определено там беше проблема.

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Отново за турбото на AFN
Колега,аз почти нищо не разбирам от тея дизели дето се оправляват от компютър защото карам 1.9 AAZ но виш ко ще ти кажа за маркуча който питаше , там минават картерните изпарения и се кондензират в сепаратора,ако този сепаратор не кондензира започва да омазнява тръбата към чистия въздух ,така че открии първо проблема ,отстрани го и тогава го измии и няма да влиза масло в турбото. И да влизаше масло в турбото точно обратното ще ше да става ...повече щеше да върви тази кола ...
. Значи при теб се е оказало ,че си имал зацапана геометрия ... добре ,че си го осетил на време и си отворил турбото защото щеше да я презакаш.От голям пренадув се получава радиален и аксеален луфт които водят до силни свистене което тебе ще те кефи ,а то означава ... New Turbocharget .Сложи си Буустмеър да си следиш налягането дори и без чип да си 


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта