Отново за турбото на AFN

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Отново за турбото на AFN

Мнениеот snoopcar » Вто 23 ное 2010 14:49


За да не спамя темите на колегите реших да пусна своя.
От известно време(2 седмици мисля) турбото взе да забива при над 2500 оборота(колата влиза в авариен режим).Четох доста по въпроса и общо взето имам представа вече какво трябва да се предприеме,значи преди да почне да забива турбото сякаш малко се увеличи звукът които издава и при сменянне на предавки като отпусна газта се чува как спира,но спирането не е плавно.Вчера махнах катализатора и днес поогледах за някой неизправен маркуч какъвто имаше(мисля не е от него проблема),но искам да ми кажете каква роля точно изпълнява.
Passat_B4_1.9TDI_81kW_AFN.jpg




Потребителски аватар
genata82
Мнения: 534
Регистриран на: Чет 29 юли 2010 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Отново за турбото на AFN

Мнениеот genata82 » Вто 23 ное 2010 15:44


Това е за вентилацията на картера (картерни газове). Малко ме съмнява проблема да е от него, имаше доста писано из форума за егр клапана. По-вероятно там да е проблема.


Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Re: Отново за турбото на AFN

Мнениеот snoopcar » Вто 23 ное 2010 18:09


genata82 написа:Това е за вентилацията на картера (картерни газове). Малко ме съмнява проблема да е от него, имаше доста писано из форума за егр клапана. По-вероятно там да е проблема.


Така е но исках да знам защото тръбата отива в турбото а в нея има доста мръсотия която не съм наясно дали може да достигне до турбото.Ще я сменям тези дни и май ще има малко играчка по процедурата защото единият край е на доста шибано недостъпно място.


Потребителски аватар
genata82
Мнения: 534
Регистриран на: Чет 29 юли 2010 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Отново за турбото на AFN

Мнениеот genata82 » Сря 24 ное 2010 8:58


Може и да не я сменяш, само да я почистиш. Пробвай с меглио да разкиснеш натрупания нагар, който се е получил от засъхнало масло с течение на времето.


Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Re: Отново за турбото на AFN

Мнениеот snoopcar » Сря 24 ное 2010 19:04


genata82 написа:Може и да не я сменяш, само да я почистиш. Пробвай с меглио да разкиснеш натрупания нагар, който се е получил от засъхнало масло с течение на времето.

Абе да ти кажа въобще не е засъхнало вътре :roll:


Потребителски аватар
snoopcar
Мнения: 169
Регистриран на: Сря 16 сеп 2009 19:19
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.9 AFN
Местоположение: Сливен

Re: Отново за турбото на AFN

Мнениеот snoopcar » Пон 29 ное 2010 18:01


Днес свалих турбото и го почистих,напоследак започна да се чува по-силно и след това започна да забива...Та сега се чува отново нормално,покарах 20-на км по сериозно забиване нямаше :banana ,нямаше кой знае колко сажди,но определено там беше проблема.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Отново за турбото на AFN

Мнениеот ventotdi » Пон 29 ное 2010 18:15


Колега,аз почти нищо не разбирам от тея дизели дето се оправляват от компютър защото карам 1.9 AAZ но виш ко ще ти кажа за маркуча който питаше , там минават картерните изпарения и се кондензират в сепаратора,ако този сепаратор не кондензира започва да омазнява тръбата към чистия въздух ,така че открии първо проблема ,отстрани го и тогава го измии и няма да влиза масло в турбото. И да влизаше масло в турбото точно обратното ще ше да става ...повече щеше да върви тази кола ... :wink: . Значи при теб се е оказало ,че си имал зацапана геометрия ... добре ,че си го осетил на време и си отворил турбото защото щеше да я презакаш.От голям пренадув се получава радиален и аксеален луфт които водят до силни свистене което тебе ще те кефи ,а то означава ... New Turbocharget .Сложи си Буустмеър да си следиш налягането дори и без чип да си ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта