стягане с динамометричен ключ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

стягане с динамометричен ключ

Мнениеот vw_derby » Пет 03 дек 2010 12:34


въпроса ми е към по компетентните колеги.На колко кг. се стяга главата на АФН 1.9 110к.с. ,гарнитурата е с две дупки-втори ремонт.




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот Andonov » Пет 03 дек 2010 13:36


Заповядай.


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот vw_derby » Пет 03 дек 2010 14:23


за сега съм ги стегнал на 50нм ,кото сглоба другите неща ще ги до затегна


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот gogovaseev » Пет 03 дек 2010 14:30


vw_derby написа:за сега съм ги стегнал на 50нм ,кото сглоба другите неща ще ги до затегна

сега стегни само 2 пъти по 90 градуса за 10 нм няма да има проблем.успех :beer


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот Andonov » Пет 03 дек 2010 14:35


gogovaseev написа:
vw_derby написа:за сега съм ги стегнал на 50нм ,кото сглоба другите неща ще ги до затегна

сега стегни само 2 пъти по 90 градуса за 10 нм няма да има проблем.успех :beer


Вие май не гледата какво е описано в горният ми пост.
Кви 10 нютона? 50 му се губят на колегата.

40Нм, после 60Нм и след това два пъти по 90 градуса.


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот vw_derby » Пет 03 дек 2010 19:45


затегнах ги,стигнахме до палене ,оставих я да работи ,завъртях един кръг.Всичко изглежда наред за сега.
Благодаря за бързите отговори :beer


Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот mirogti1983 » Пет 03 дек 2010 19:49


предполагам си сложил нови болтове ?


Потребителски аватар
batsasho1
Мнения: 152
Регистриран на: Пет 10 фев 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот batsasho1 » Пет 03 дек 2010 20:11


Andonov написа:
Вие май не гледата какво е описано в горният ми пост.
Кви 10 нютона? 50 му се губят на колегата.

40Нм, после 60Нм и след това два пъти по 90 градуса.

Колега, не мислиш преди да пишеш.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот ifidik » Пет 03 дек 2010 20:32


ако е стегната под 12нм , след няколко месеца пак.


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот vw_derby » Пет 03 дек 2010 21:02


ifidik написа:ако е стегната под 12нм , след няколко месеца пак.


така мисля да направя за по сигурно...на времето нямах такъв ключ и стягах с тресчотка на дерби-то на усет,след няколко месеца дозатегнах наново...

сега го имам ключа,но за по сигурно пак,...нямам много вяра на тия инструменти :roll:


mirogti1983 написа:предполагам си сложил нови болтове ?


не не сложих,мойте ми се видяха добри...на новите неща нямам вяра...по добре оригиналното(не ,че се знае колко е)...едната ролка (ИНА) беше дала фира на 12000км


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот gogovaseev » Съб 04 дек 2010 9:38


vw_derby написа:
ifidik написа:ако е стегната под 12нм , след няколко месеца пак.


така мисля да направя за по сигурно...на времето нямах такъв ключ и стягах с тресчотка на дерби-то на усет,след няколко месеца дозатегнах наново...

сега го имам ключа,но за по сигурно пак,...нямам много вяра на тия инструменти :roll:


mirogti1983 написа:предполагам си сложил нови болтове ?


не не сложих,мойте ми се видяха добри...на новите неща нямам вяра...по добре оригиналното(не ,че се знае колко е)...едната ролка (ИНА) беше дала фира на 12000км

колега при сваляне на глава е задължително 6лаифане и нови болтове,това със старите не е много добре за6тото ако се скъса някои 6те ти хареса.да си кара6 колицата със здраве и без проблеми ти пожелавам :beer


Radev842170
Мнения: 10
Регистриран на: Пон 30 ное 2009 14:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чирпан

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот Radev842170 » Нед 05 дек 2010 10:19


Andonov написа:
gogovaseev написа:
vw_derby написа:за сега съм ги стегнал на 50нм ,кото сглоба другите неща ще ги до затегна

сега стегни само 2 пъти по 90 градуса за 10 нм няма да има проблем.успех :beer


Вие май не гледата какво е описано в горният ми пост.
Кви 10 нютона? 50 му се губят на колегата.

40Нм, после 60Нм и след това два пъти по 90 градуса.


Андонов, дано въпросът ми не е тъп, но искам да попитам следното:
След като първия път ги стегнеш с 40 Нм, втория път ги донатягаш до 60 Нм. или прибавяш още 20 Нм. за да станат общо 60 Нм?.


milenski_77
Мнения: 581
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот milenski_77 » Нед 05 дек 2010 10:34


Това не са ябълки или круши за да добавяш още 20 за да станат 60.
Настройваш ключа на 60 Nm и стягаш.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот Andonov » Нед 05 дек 2010 20:24


Radev842170 написа: Андонов, дано въпросът ми не е тъп, но искам да попитам следното:
След като първия път ги стегнеш с 40 Нм, втория път ги донатягаш до 60 Нм. или прибавяш още 20 Нм. за да станат общо 60 Нм?.


Слагаш ключа на 40Нм и обикаляш болтовете по описания начин. След това правиш ключа на 60Нм и пак минаваш по същият начин.
По принцип стягането е на 60 Нм, но като се мине първо през 40 става по равномерно.
А после с 2х90 градуса минавате винаги над 120Нм. Който не вярва да тества.:drunk


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: стягане с динамометричен ключ

Мнениеот vw_derby » Пон 06 дек 2010 0:16


то май до 120нм като гледам как ми припукваха на 60нм сигурно ще се скъсат



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bliznakow и 54 госта