колата не реагира

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

колата не реагира

Мнениеот izcrazy » Сря 20 апр 2011 21:19


здравейте колеги,днеска на един баип бях на 2ра предавка и настъпах да набере,но си продалжаваше да кара със същата скорост.Почти до края на баира започна да се наема ?? От какво може да е това




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: колата не реагира

Мнениеот Zinoto » Сря 20 апр 2011 22:33


Да си откачал буксата на дебитомера и да си я забравил така?


Потребителски аватар
dishata
Мнения: 109
Регистриран на: Чет 13 ное 2008 20:59
Автомобил: SEAT IBIZA
Двигател: AHU
Местоположение: Лом

Re: колата не реагира

Мнениеот dishata » Чет 21 апр 2011 7:08


А каква е колата която не реагира и двигателят и ?


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: колата не реагира

Мнениеот izcrazy » Чет 21 апр 2011 12:29


оф..извинявам се колеги колата е МК3 1,9 тд


Потребителски аватар
smirkb0y
Мнения: 132
Регистриран на: Пет 10 дек 2010 22:04
Автомобил: Seat Leon FR
Двигател: ARL+
Местоположение: Велико Търново

Re: колата не реагира

Мнениеот smirkb0y » Чет 21 апр 2011 13:39


Извинявам се за тъпият въпрос, но какво е предназначението на този дебитомер ?


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: колата не реагира

Мнениеот веселин » Чет 21 апр 2011 15:52


smirkb0y написа:Извинявам се за тъпият въпрос, но какво е предназначението на този дебитомер ?

Дебитомер

Дебитомерът ( MAF ) е отговорен за преносът на данни които казват на ECU-то какво количество въздух постъпва. Това е относително прост процес. Основната част в този сензор е горещия елемент. Когато колата се движи и въздух минава през сензора, той има охлаждащ ефект върху него. ECU-то компенсира това охлаждане като изпраща точна информация за горещия елемент и това променя температурата. Това повишение в текущите данни се отчита от ECU-то и се конвертира в колко въздух е преминал през сензора ( и от там постъпил в двигателя ).

Елемента на дебитомера ( MAF ) може да се зацапа с прах и масло ( от нередовна смяна на въздушния филтър или от маслените пари от отдушника на картерните газове ). За съжаление тези малки проблеми могат да доведат до повреда в дебитомера ( MAF ), също проблем може да създаде и масивното преминаване на вода през него. Тези фактори играят ролята на изолатор или охлаждащ ефект. При Bosch дебитомерите ( MAF ), тези причини могат да доведат до прегряване и последствие да бъде физически деформиран елемента в сензора. Това ще доведе до некоректни данни които се изпращат до управляващия блок ( ECU ). В следствие на това се намалява горивото за да се предотврати черния пушек поради намаления обем въздух.
Тестване на дефектирал дебитомер ( MAF )

Повреден дебитомер може да доведе до : постепенно намаление на мощността, тресене, пушене при студени стартове, спад на мощност във високия диапазон на оборотите, непостоянна мощност при ускорение, неспокоен празен ход на двигателя. Дебитомера се намира след въздушния филтър. Откачете буксата на Дебитомера ( MAF ) , като стиснете буксата на дебитомер и дръпнете. Трябва плавно да се плъзне. Пробвайте колата с откачена букса на дебитомера ( MAF ).

Ако мощността на колата е по-зле отколкото с включена букса на дебитомера ( MAF ), вашият проблем не е в дебитомера.

Ако мощността е еднаква при включена и изключена букса, тогава най-вероятно дебитомера ( MAF ) си е „тръгнал” ( започнал да дава занижени стойности ). Когато буксата е изключена, ECU-то използва базовите показания за дебитомера, които са някъде малко под нормалното. *

Ако откачите буксата и мощността се повиши осезаемо, то значи вашият дебитомер е повреден. Сменете го.
Възможни причини и решения на проблема

Винаги използвайте високо качествени хартиени филтри. Това ще държи прахта далеч от дебитомера ( и далеч от вашият двигател ). Когато монтирате филтърът убедете се, че е хубаво легнал в кутията си.
Проверявайте често въздушният филтър и почиствайте кутията му.

Ако сензора не е прекалено замърсен или повреден, понякога може да бъде почистен ( понякога дава добри резултати ). Може да бъде почистен с контактен спрей, но не докосвайте горещия филм с нищо ( пръст, парцал и т.н. ). Оставете го напълно да изсъхне преди обратно да го монтирате.

Буксата също може да се замърси или да не е добре вкарана. Това може да доведе до некоректни стойности. Почистете я с контактен спрей, това може да нормализира нещата.
Ей тва Гугъла знае всичко , форумната търсачка също!
Само да има кой да търси..... :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2


Потребителски аватар
smirkb0y
Мнения: 132
Регистриран на: Пет 10 дек 2010 22:04
Автомобил: Seat Leon FR
Двигател: ARL+
Местоположение: Велико Търново

Re: колата не реагира

Мнениеот smirkb0y » Чет 21 апр 2011 20:55


веселин написа:
smirkb0y написа:Извинявам се за тъпият въпрос, но какво е предназначението на този дебитомер ?

Дебитомер

Дебитомерът ( MAF ) е отговорен за преносът на данни които казват на ECU-то какво количество въздух постъпва. Това е относително прост процес. Основната част в този сензор е горещия елемент. Когато колата се движи и въздух минава през сензора, той има охлаждащ ефект върху него. ECU-то компенсира това охлаждане като изпраща точна информация за горещия елемент и това променя температурата. Това повишение в текущите данни се отчита от ECU-то и се конвертира в колко въздух е преминал през сензора ( и от там постъпил в двигателя ).

Елемента на дебитомера ( MAF ) може да се зацапа с прах и масло ( от нередовна смяна на въздушния филтър или от маслените пари от отдушника на картерните газове ). За съжаление тези малки проблеми могат да доведат до повреда в дебитомера ( MAF ), също проблем може да създаде и масивното преминаване на вода през него. Тези фактори играят ролята на изолатор или охлаждащ ефект. При Bosch дебитомерите ( MAF ), тези причини могат да доведат до прегряване и последствие да бъде физически деформиран елемента в сензора. Това ще доведе до некоректни данни които се изпращат до управляващия блок ( ECU ). В следствие на това се намалява горивото за да се предотврати черния пушек поради намаления обем въздух.
Тестване на дефектирал дебитомер ( MAF )

Повреден дебитомер може да доведе до : постепенно намаление на мощността, тресене, пушене при студени стартове, спад на мощност във високия диапазон на оборотите, непостоянна мощност при ускорение, неспокоен празен ход на двигателя. Дебитомера се намира след въздушния филтър. Откачете буксата на Дебитомера ( MAF ) , като стиснете буксата на дебитомер и дръпнете. Трябва плавно да се плъзне. Пробвайте колата с откачена букса на дебитомера ( MAF ).

Ако мощността на колата е по-зле отколкото с включена букса на дебитомера ( MAF ), вашият проблем не е в дебитомера.

Ако мощността е еднаква при включена и изключена букса, тогава най-вероятно дебитомера ( MAF ) си е „тръгнал” ( започнал да дава занижени стойности ). Когато буксата е изключена, ECU-то използва базовите показания за дебитомера, които са някъде малко под нормалното. *

Ако откачите буксата и мощността се повиши осезаемо, то значи вашият дебитомер е повреден. Сменете го.
Възможни причини и решения на проблема

Винаги използвайте високо качествени хартиени филтри. Това ще държи прахта далеч от дебитомера ( и далеч от вашият двигател ). Когато монтирате филтърът убедете се, че е хубаво легнал в кутията си.
Проверявайте често въздушният филтър и почиствайте кутията му.

Ако сензора не е прекалено замърсен или повреден, понякога може да бъде почистен ( понякога дава добри резултати ). Може да бъде почистен с контактен спрей, но не докосвайте горещия филм с нищо ( пръст, парцал и т.н. ). Оставете го напълно да изсъхне преди обратно да го монтирате.

Буксата също може да се замърси или да не е добре вкарана. Това може да доведе до некоректни стойности. Почистете я с контактен спрей, това може да нормализира нещата.
Ей тва Гугъла знае всичко , форумната търсачка също!
Само да има кой да търси..... :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2
Благодаря ти, Веселине.


Потребителски аватар
stanislav__radev
Мнения: 59
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 2:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dimitrovgrad

Re: колата не реагира

Мнениеот stanislav__radev » Чет 21 апр 2011 21:00


На AAZ мотор малко трудно ще намериш дебитомер така че по добре си погледни турбото дали надува..


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: колата не реагира

Мнениеот izcrazy » Пет 22 апр 2011 10:04


има ли вероятност да е от помпата (дюзите са сменяни) горивния филтър няма и 2000 км


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: колата не реагира

Мнениеот ventotdi » Пет 22 апр 2011 16:19


колега или си бил в турбо лаг и точно на края на баира когато е хукнала си качил оборотите или има вариятност да имаш спукани турбо пътища.Ако си стоково състояние турбопътищата ти са около 20 см ;) . Това за набирането е мн относително за този мотор.Зависи от баира ,от колко е натоварена колата и на колко оборота си натиснал до ламарината :)


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: колата не реагира

Мнениеот izcrazy » Пет 22 апр 2011 21:10


ventotdi написа:колега или си бил в турбо лаг и точно на края на баира когато е хукнала си качил оборотите или има вариятност да имаш спукани турбо пътища.Ако си стоково състояние турбопътищата ти са около 20 см ;) . Това за набирането е мн относително за този мотор.Зависи от баира ,от колко е натоварена колата и на колко оборота си натиснал до ламарината :)


не съм много на ясно с тея лагове какво трябва да значи това ем байра колко да е бил нагоре на едно 10% в колата бях само аз


Потребителски аватар
WOB
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
Двигател: JR 1984
Местоположение: Sandanski-Wolfsburg

Re: колата не реагира

Мнениеот WOB » Пет 22 апр 2011 23:04


Ей тука е много добре описано какво е турбо лаг
viewtopic.php?f=24&t=147729


Потребителски аватар
izcrazy
Мнения: 334
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 0:35
Автомобил: Vw Golf 3 Variant 1995
Двигател: AAZ
Местоположение: Добрич

Re: колата не реагира

Мнениеот izcrazy » Пет 22 апр 2011 23:51


WOB написа:Ей тука е много добре описано какво е турбо лаг
viewtopic.php?f=24&t=147729

мерси много колега :) :beer :kissy: mhihi mhihi


Потребителски аватар
WOB
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
Двигател: JR 1984
Местоположение: Sandanski-Wolfsburg

Re: колата не реагира

Мнениеот WOB » Съб 23 апр 2011 18:49


:beer :обичам ви



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта