:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Поло 94 AEF изчезнала ролка на генератора и пистовия ремък

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
yotov_uktc
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тетевен

Поло 94 AEF изчезнала ролка на генератора и пистовия ремък

Мнениеот yotov_uktc » Пон 28 яну 2013 10:11


Колеги, вчера ми се случи случка, която граничи с параНЕнормалното. Както си карах по магистралата на Жерково посока София се чуха 2 удара откъм двигателя, изчезна хидравлика, спирачки, маслото почна да мига и акумулатора светна. Отбих, макари едвам след 200 метра, и като отворих капака не вярвам на очите си - пистовия ремък и ролката на генератора липсват :aaaaa Как стугнах до София не ме питайте, но стигнах (добре че беше студено навън).
Та на въпроса, по принцип баща ми се занимава с ремонта на колата. Каза, че ролката е около 100лв, а ремъка е ясен. Аз се чудя как аджеба е станало това нещо. От генератора стърчи само оста с резбата на нея. Видимо не е крива, сякаш само резбата е леко наранена. На някой случайно да му е познат случая и да има представа каква може да е причината?

Предварително благодаря.

П.С. Наскоро ми се прецака обтяжната ролка, но тъй като е доста скъпа за функциите които изпълнява, просто избихме сърцевината и сложихме нов лагер. Сега се върти без никакви проблеми.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Изчезнала ролка на генератора и пистовия ремък - Поло 94

Мнениеот samo_pechka » Пон 28 яну 2013 10:21


Тя 100-ина лв е фрайлауфната ( различните марки , като на ИНА е до към 130-ина лв). Останах изненадан от това ,че е "Фръкнала" :eek ......


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Изчезнала ролка на генератора и пистовия ремък - Поло 94

Мнениеот stivenj » Пон 28 яну 2013 13:29


да ясна ми е причината,защото я преживях,блокирала ти е ролката на генератора и се къса от шлиците,само че при мене и ремъка беше скъсан.купуваш нова ролка и намери майстор със специален ключ се маха това дето е останало и слагаш новата,смени и обтяжната ролка ,защото и тя също се къса ако блокира.това е ,късмет.


yotov_uktc
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тетевен

Re: Изчезнала ролка на генератора и пистовия ремък - Поло 94

Мнениеот yotov_uktc » Пон 28 яну 2013 15:17


е баща ми сигурно за такава вфайлауфна е говорил. относно втория коментар, незнам блокирала ли е или не, но от генератора стърчи само оста на която се завива, няма части няма нищо.. гол шиш :wink иначе за ремъка незнам дали се скъса или не, щото беше тъмно и не ми се връщаше 200 метра да ги търся... а и тировете си летят юнашката :D иначе за обтяжната ролка съм склонен да не се съглася, понеже както писах ми блокира преди време, но та като блокира ремъка си приплъзва по нея и само свири, понеже самата ролка е гладка като бебешко дупе. хич не ми се дават 80лв за кръгло желязо с лагер вътре, който само обтяга (те за това я наричат и паразитна предполагам), но май по добре да ги рпежаля, за да няма повече такива драми :dummy


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Изчезнала ролка на генератора и пистовия ремък - Поло 94

Мнениеот stivenj » Пон 28 яну 2013 19:07


yotov_uktc написа:е баща ми сигурно за такава вфайлауфна е говорил. относно втория коментар, незнам блокирала ли е или не, но от генератора стърчи само оста на която се завива, няма части няма нищо.. гол шиш :wink иначе за ремъка незнам дали се скъса или не, щото беше тъмно и не ми се връщаше 200 метра да ги търся... а и тировете си летят юнашката :D иначе за обтяжната ролка съм склонен да не се съглася, понеже както писах ми блокира преди време, но та като блокира ремъка си приплъзва по нея и само свири, понеже самата ролка е гладка като бебешко дупе. хич не ми се дават 80лв за кръгло желязо с лагер вътре, който само обтяга (те за това я наричат и паразитна предполагам), но май по добре да ги рпежаля, за да няма повече такива драми :dummy

на този шиш дето виждаш няма начин да не е останала вътрешната част на ролката , но като разглобите ще видиш,тя се сваля лесно но със специален ключ не я насилвай,няма да излезе с друго.Обтяжната ролка е с лагер 6203,купи си фаг и го смени ,става лесно и е за дълги години,не се плъзга само а се трие жестоко ремъка,тя също блокира и се къса от оста,при мен и двете стигнаха до разпадане и видях резултата.Както искаш ,колата си е твоя ,ако искаш не ги прави.


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Изчезнала ролка на генератора и пистовия ремък - Поло 94

Мнениеот SCALE » Пон 28 яну 2013 19:48


Саморазвива се като е блокирала - като се пусне педала на газта , мотора му падат рязко об. , пък ротора на алтернатора се опитва да продължи въртенето т.е ротора все едно държи контра , а ремъкът дръпва ролката назад и я развива малко по малко , докато "хвръкне". Има такива теми и в друг tdiclub форум. Може би новата трябва да и се намаже резбата с локтайт , поне да не се къса ремъка в движение..


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8980
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Изчезнала ролка на генератора и пистовия ремък - Поло 94

Мнениеот samo_pechka » Пон 28 яну 2013 20:20


Съмнявам се да се саморазвие :wink импулсите ги поема обтегача , така ,че това със саморазвиването практически е...невъзможно . За да стане това са нужни следните неща да се случат заедно, като има условие да е 120 А алтернатора ( с най-големия ротор предлаган за Голф и сие- заради инерцията) : да ти блокира ролката на алтернатора, да се скапе обтегача и да ти блокира мотора . Малко вероятно е да се случат и трите работи наведнъж :wink .
Просто това се случило по закона на Мърфи....Нещо се е случило какво-що - само гадаем ...или не си е свършил някой работата .Аз предполагам,че е била завита навремето"на ръка" (фрайлауфната) и това е причината ......


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Поло 94 AEF изчезнала ролка на генератора и пистовия рем

Мнениеот Vag_activator » Пон 28 яну 2013 21:37


Купувай един нов ремък и тук от форума един алтернатор 70А втора ръка тук от форума (пусни си обява 50-60лв),а тоят го продай и си готов за около 80-90лв....
Каквото избиеш от старият все ти е файда!Може и да си го ставиш за резерв (но го прибери някъде на сухо място)! :thup


yotov_uktc
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тетевен

Re: Поло 94 AEF изчезнала ролка на генератора и пистовия рем

Мнениеот yotov_uktc » Вто 29 яну 2013 9:34


Vag_activator написа:Купувай един нов ремък и тук от форума един алтернатор 70А втора ръка тук от форума (пусни си обява 50-60лв),а тоят го продай и си готов за около 80-90лв....
Каквото избиеш от старият все ти е файда!Може и да си го ставиш за резерв (но го прибери някъде на сухо място)! :thup


Това звучи добре, но защо да сменям генератора? може би идеята е, че ще ми излезе по-евтино ма това е само ако алтернатора за 50-60 лв, който споменаваш го продават с ролка на него, готов за употреба? а и мога ли да съм сигурен в какво състояние е самия алтернатор :)

иначе за щастие двигателя не е блокирал, така че това го изкл. като причина. обтяжната ролка също не е, беше но скоро и сменяхме лагера. като инфо мога да ви кажа, че с това побългаряване издържа около 40-50к километра нормално каране. значи единствената причина си остава в ролката на алтернатора, или в самия алтернатор (съмнява ме, защото не съм имал проблеми със зареждане или токове). а шиша от алтернатора си стърчи гол на пушка ако не вярвате ще ви го снимам. и аз знам че се завива със специален ключ по специален начин, но очивидно отвиването става доста по-лесно :D


grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Поло 94 AEF изчезнала ролка на генератора и пистовия рем

Мнениеот grishitu » Вто 29 яну 2013 13:08


Снимай какво е останало на мястото на ролката на генератора и кажи на тоя дето ти я слага(ако е същия )да си свърши работата както трябва. Щом спокойно каране е изкарала 40-50хил. значи мойта обтяжна ролка трябваше да е паднала поне 3 пъти. Тея дизели проклети искат само мръсна газ иначе почват да се чупят, галиш ли я и почва да се цигани(може би след лекуване на скъпите деЦки болести не ми пука, но ГАЗ и това е).


yotov_uktc
Мнения: 54
Регистриран на: Нед 09 ное 2008 23:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Тетевен

Re: Поло 94 AEF изчезнала ролка на генератора и пистовия рем

Мнениеот yotov_uktc » Вто 05 фев 2013 11:08


проблемът установен. лагера на генератора е блокирал и оттам е дошъл последващия ефект :aaaaa бах ти лагерита... едно време като го взех полото два лагера се смениха по него - на обтяжната ролка и на генератора. и двата дадоха фира за 2 години. а винаги взимаме SKF... айде кажете на кофти лагери ли случвам, това ли им е норамлния живот или просто така ги правят вече. да не издържат много за да може да ги копуваме по често?!? :evil


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Поло 94 AEF изчезнала ролка на генератора и пистовия рем

Мнениеот SCALE » Вто 05 фев 2013 16:41


yotov_uktc написа:проблемът установен. лагера на генератора е блокирал и оттам е дошъл последващия ефект :aaaaa бах ти лагерита... едно време като го взех полото два лагера се смениха по него - на обтяжната ролка и на генератора. и двата дадоха фира за 2 години. а винаги взимаме SKF... айде кажете на кофти лагери ли случвам, това ли им е норамлния живот или просто така ги правят вече. да не издържат много за да може да ги копуваме по често?!? :evil


Май че СКФ за нашия тараф се правят във ВМЗ Сопот . С тези лагери ( ВМЗ ) навремето си правехме лагерните колички , които по късно сменихме с ВАГомобили , обаче накрая пак стигаме 40 год. по- късно до ВМЗ-то и техните лагери . ФАГ пък се правят в Румънско . И май по моргите са прави като продават на цени еднакви с "новите" части от магазина...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта