проблем с акумулатора-готово-ключ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

проблем с акумулатора-готово-ключ

Мнениеот vladrs » Съб 05 фев 2011 18:04


преди 2 дена ме остави,по-точно не успях да запаля,след като му проверих клетките,видях,че вътре има електролит на минимума,нямаше суха клетка или клетка на която да се подава "пъпката".
Така долях електролит,някъде до към средата,заредих го веднъж 8 часа и веднъж 2 часа,понеже зарядното ми е старо и не мога да нагласям колко ток да вкарва,и го карам на замерване.
при последното зареждане ми показа 15.85 ампера или там каквото е,поразгледах из форума и видях,че трябвало да стигне,до 16 ампера,но така и не може да стигне,в место това започва да пада колкото по-дълго седи включено в тока,съответно го изключих,и сега чакам да мине ое час за да видя на какво положение ще застане.По принцип трябва за да е зареден да бъде 12.85 ампера/волта(не знам,не съм на ти във тази сфера,не ме съдете),.И така,кажете какво да правя,че да не стане ФАЛ пак някоя сутрин.
Ако се наложи ще се купува нов,но първо искам да се опитам да го съживя до колкото е възможно това,че не са ми излишни сега едни 170-180 лв.
Благодаря на отзовали те се

Последна промяна от vladrs на Сря 09 фев 2011 9:22, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
turrisi
Мнения: 448
Регистриран на: Сря 10 ное 2010 9:44
Автомобил: AUDI
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот turrisi » Съб 05 фев 2011 18:13


като отидеш на работа ако ти даде боса го повози на някои служебен автомобил(ако имате такъв) ама цял ден и... пак опитай....ако не става....тичай за нов няма какво да му мислиш....друго ..ако го зареждаш на колата и там правиш замервания ...може да имаш оттечка някъде и така също да пада бързо.... ама с първия вариант съм по съгласен...късмет!!!


Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот vladrs » Съб 05 фев 2011 18:16


turrisi написа:като отидеш на работа ако ти даде боса го повози на някои служебен автомобил(ако имате такъв) ама цял ден и... пак опитай....ако не става....тичай за нов няма какво да му мислиш....друго ..ако го зареждаш на колата и там правиш замервания ...може да имаш оттечка някъде и така също да пада бързо.... ама с първия вариант съм по съгласен...късмет!!!

служебният автомобил отпада :Mr Green Fun
иначе го зареждам смъкнат,и смъкнат го замервам.
снощи на едно зареждане издържа сутринта,не беше много студено -6,7 градуса да е било.


Потребителски аватар
turrisi
Мнения: 448
Регистриран на: Сря 10 ное 2010 9:44
Автомобил: AUDI
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот turrisi » Съб 05 фев 2011 18:26


акумулатор пада от раз понякога.....смисъл, сядаме на кафе с един приятел ..всичко ок...ставаме, дава на контакт...няма никои....колата беше Мицубиши колт...аз лично съм ходил в МОНБАТ а замерване...намериха ми оттечка...беше СД-то та го направих през цк ключе и така....но щом пада така бързо...според мен си търси нов....но ..надеждата последна..опитай кой какъв акъл ти даде и ако продължава с проблемите....кихаш едни пари и така...дано минеш метър и не съм прав!!! :да:


Volkswangel
Мнения: 627
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
Двигател: 2015
Местоположение: Plovdiv

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот Volkswangel » Съб 05 фев 2011 18:26


Здравеи колега.Зареждането зависи от това колко е мощноста на акомулатора,и колко е силата на тока на зарядното у-во.Ако акомулатора съвсем е сдал, 10 часа не са достатъчни. Раздели мощноста на акомулатора на 1,5 и горе долу виж какво се получава като часове.Щом си доливал електролит, значи си с обслуживаем акум.Когато зареждаш, погледни ( АМА ОТДАЛЕЧЕ ДА НЕ ТИ ПРЪСНЕ В ОЧИТЕ)дали всички клетки са активни, трябва да излизат мехурчета.Ако някоя е сдала на късо,мехурчета не излизат и по добре нов.


Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот vladrs » Съб 05 фев 2011 18:38


Volkswangel написа:Здравеи колега.Зареждането зависи от това колко е мощноста на акомулатора,и колко е силата на тока на зарядното у-во.Ако акомулатора съвсем е сдал, 10 часа не са достатъчни. Раздели мощноста на акомулатора на 1,5 и горе долу виж какво се получава като часове.Щом си доливал електролит, значи си с обслуживаем акум.Когато зареждаш, погледни ( АМА ОТДАЛЕЧЕ ДА НЕ ТИ ПРЪСНЕ В ОЧИТЕ)дали всички клетки са активни, трябва да излизат мехурчета.Ако някоя е сдала на късо,мехурчета не излизат и по добре нов.

е това е нещо ново колега,веднага ще бъде проверено


Потребителски аватар
joromnt
Мнения: 2903
Регистриран на: Пет 08 май 2009 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот joromnt » Съб 05 фев 2011 18:46


Като за начало зареди акумулатора известно време с изправителя си. Пробай като не е кучешки студ да запалиш. Като запалиш колата, да си провериш напрежението което зарежда динамото - по книжка трябва да е 13,8 до 14,2 волта. И за евентуална утечка при изгасени всички консуматори.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот fox_vt » Съб 05 фев 2011 18:49


Ако някоя клетка е дала на късо няма да му покаже 12.85 волта и няма да може изобщо да завърти да пали.Към автора вземи уреда с който мериш и откачи + от акумулатора и измери колко мА е утечката.Уреда го слагаш на обхват 200мА и съответно кабелите му в съответните дупки.


Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот vladrs » Съб 05 фев 2011 18:59


fox_vt написа:Ако някоя клетка е дала на късо няма да му покаже 12.85 волта и няма да може изобщо да завърти да пали.Към автора вземи уреда с който мериш и откачи + от акумулатора и измери колко мА е утечката.Уреда го слагаш на обхват 200мА и съответно кабелите му в съответните дупки.

така клетките ми се струват добре,според пробата с мехурчетата.
Вчера когато натоварихме акумулатора с товарна вилка-издържа,но при замерване,палеше на под 10мА.
и човека ми каза да го заредя още.
само я ме просветли малко когато го направя това за евентуални утечки какво трябва да следва.
и как по точно трябва да протече цялата операция,че не схванах нещо там с кабелите.
разбрах следното:откачам + са нагласям го на 200 мА и от там кои кабели.......къде.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот fox_vt » Съб 05 фев 2011 19:39


На самия уред слагаш копчето да мери ток А,нз какъв мултицет имаш но ако имаш обхват със символ 200m сложи на него.След това откачаш плюсовата клема на акумулатора закрепваш я към минусовия кабел на уреда,а другия кабел на клемата на акумулатора.Ако имаш аларма или централно задействаш ги без да откачаш уреда и изчакваш около минута-две и записваш колко показва уреда.Дано си ме разбрал ако ли не по добре се свържи с някой от форума да ти помогне.


Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот vladrs » Съб 05 фев 2011 19:51


fox_vt написа:На самия уред слагаш копчето да мери ток А,нз какъв мултицет имаш но ако имаш обхват със символ 200m сложи на него.След това откачаш плюсовата клема на акумулатора закрепваш я към минусовия кабел на уреда,а другия кабел на клемата на акумулатора.Ако имаш аларма или централно задействаш ги без да откачаш уреда и изчакваш около минута-две и записваш колко показва уреда.Дано си ме разбрал ако ли не по добре се свържи с някой от форума да ти помогне.

стана ми ясно колега,аз закачих току що акумулатора и ми показва 12.85 мА.Това мисля,че е добре.
Това което ми казваш да направя ще го направя на сутринта по светло,нали няма да е проблем,тъкмо да видя дали са спаднали показателите


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот emo-gar » Нед 06 фев 2011 19:25


Понеже не си много наясно с измерителните прибори и дименсиите(волт,ампер..),предлагам да откачиш някоя клема(независимо дали "+" или "-") и като я допреш отново наблюдавай за искрене.Има ли искра-има и ток!Това,разбира се е груба оценка,възможно е да се зарежда нещо(кондензатор по музика нещо..или друг консуматор),затова не "вярвай" на първата искра,ами откачи и пак допри клемата!Ако "искренето "пак се повтори-"паразитен" консуматор с достатъчна консумация да ти срине батерията за нощ.Изключи плафона при пробата,или там бутони по вратите.
Иначе на VOLT DC си премери на клемите при работещ мотор,стойности 13,8-14,0Vdc.са добри,под 13,0-отива на "недозареждане",над 14,5-"презареждане".
И най-смотания акумулатор на "откачено" състояние показва 12,0-12,5 Волта(освен ако е умряла клетка).Друга проба за "силата" е мерене ,пак на клемите(като по-горе) ,но при въртене на стартера.Пробно правило е да не "пада" акумулатора под 10,5 волта при този тест.
По-Учения начин:аерометър,ма пак си е късмет при батерии над 4-5 години.
Имам и аз една "Искра"(да я таковам у искрата баш..),зарежда се до електролит 1,26,но след първия студ се срива,ама е старичка..


Потребителски аватар
vladrs
Мнения: 360
Регистриран на: Нед 07 сеп 2008 10:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот vladrs » Нед 06 фев 2011 20:00


emo-gar написа:Понеже не си много наясно с измерителните прибори и дименсиите(волт,ампер..),предлагам да откачиш някоя клема(независимо дали "+" или "-") и като я допреш отново наблюдавай за искрене.Има ли искра-има и ток!Това,разбира се е груба оценка,възможно е да се зарежда нещо(кондензатор по музика нещо..или друг консуматор),затова не "вярвай" на първата искра,ами откачи и пак допри клемата!Ако "искренето "пак се повтори-"паразитен" консуматор с достатъчна консумация да ти срине батерията за нощ.Изключи плафона при пробата,или там бутони по вратите.
Иначе на VOLT DC си премери на клемите при работещ мотор,стойности 13,8-14,0Vdc.са добри,под 13,0-отива на "недозареждане",над 14,5-"презареждане".
И най-смотания акумулатор на "откачено" състояние показва 12,0-12,5 Волта(освен ако е умряла клетка).Друга проба за "силата" е мерене ,пак на клемите(като по-горе) ,но при въртене на стартера.Пробно правило е да не "пада" акумулатора под 10,5 волта при този тест.
По-Учения начин:аерометър,ма пак си е късмет при батерии над 4-5 години.
Имам и аз една "Искра"(да я таковам у искрата баш..),зарежда се до електролит 1,26,но след първия студ се срива,ама е старичка..

след зареждането,при закачено състояние,но без е дадено на контакт показва 12.75/,а при запален мотор 13.35-13.40.
сутринта го замерих преди да запаля,за да видя през нощта дали е паднал данните бяха 12.65.
гледах разни схеми и според тях всичко значи е 6.
сега само да дойде студа и ще видим какво ще стане,падне ли ще се купува нов.
мисля че трябва да затворим темата.
БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ,КОИТО МИ ПОМОГНАХА.
:beer :beer :beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот fox_vt » Пон 07 фев 2011 7:16


13.35-13.40 V човече ти си за смяна на реле регулатор то не ти зарежда изобщо ако пуснеш и фарове и :bishop


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: проблем с акумулатора-дайте мнение моля ви

Мнениеот znainainai » Пон 07 фев 2011 7:18


vladrs написа:........а при запален мотор 13.35-13.40.........

Гледам че ме изпревариха ама и аз да кажа малко е трябва със консуматор в случая фарове да е 13.8~14.2V :012:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Tomo и 30 госта