Здравейте колеги.
Притежател съм на Сеат Ибиза 1,9 ТД с AAZ двигател
реших да поискам компетентно мнение тук в този форум защото двигателят си е 1:1 с голф 3, а виждам че има доста хора които разбират и са се сблъсквали с много от проблемите.
Имам монтиран барометър в колата който вързах с помоща на тройниче от маркучето което отива от турбото към помпата, но мисля че турбото ми нещо не е в ред защото стрелката на въпросният барометър играе и не показва точен показател, пробвах с друг уред и пак същото и максималното вдигнато налягане което успявам да видя на уреда е 0,6 бара, също така не чувам никакво свистене от турбото ми, а катализатора ми е махнат и заменен с права тръба.
Разполагам с малко по голямо турбо от Toyota Rav4 2,0 ТД която е на Garrett и по каталог дават да прави 1,8 бара
въпросът ми е ако сменя турбините, моят двигател ще може ли да я завърти като хората? защото ще слагам и интеркулер от г60, както и маслен радиатор за маслото. Има ли някаква опасност да се съсипе нещо по двигателя ми защото може би ще трябва да сложа и 1 фланец т.к. новото турбо е с различни болтове за захващане.
Смяна на турбото на двигател 1,9 ТД (ААZ)
Ами нека колегите дето се занимават с турбиниране ти отговорят, или поразгледай форума на тунинг.бг. това свързано със страно много неща. Никак не е шега просто да си праснеш турбо дето прави 2 пъти по високо налягане и да си свиркаш. Колегата rusty се е занимавал със слагане на турбо на дизел, прати му лично да ти обясни.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
От 0,6-0,8 на 1,8 е прекалено много.Тряа да смениш бутала колянов вал разпределителен.Абе не си струва.А на Toyota може да е на 1,8 но с по малак дебит и за тва мотора да издържа.Ама ако накараш твоита да работи на 1,8 и не смениш мотора ще му разкажеш играта за максимум 500 км.Ако се вгледаш в тунинг форума никои не прави тия неща на дизели-просто напраиш ли ги колата е само за удоволствие а не за ежедневието.И доколкото гледам им отнема от половин до 2 години за преработката 

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
hi! Я напиши повече за новото турбо. Рав4 мисля е доста нов модел, предполагам, а е и много възможно да е с променлива геометрия на турбината, добрата страна е че имаш пълното налягане практически от ниските. Лошата страна е че турбото (геометрията) се управлява от вакуум. Може да се преправи да се управлява от налягане но е малко играчка по турбото и ти трябва външен контрол на налягането (вентил). С две думи: гарета който е сега при тебе е от 2. св. война в сравнение с това което искаш да сложиш. Трябва ти адаптер за колекторите, това се прави лесно: 2 фланеца свързани с тръба и с готов, поне така направих при мене. Моето турбо е от 90 к.с. ТДИ на ККК, карах с 1,0 бар и за 10 хил. смених 3 гарнитури
Имам познат който кара с 2,0 бар но само рали
не е проблем, но ти трябва здрав интеркулер и доста добър двигател. Аз бих те посъветвал да си стегнеш турбото, да подобриш малко помпата и да караш на 1 бар. ААЗ има метална гарнитура на главата и ще държи, с интеркулер и ако го натиснеш малко 120 к.с. не са проблем. Успех!


- patzo
- Мнения: 338
- Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ами искам да го сменя защото нещо ми се струва че колата ми не върви добре, а турбото се е поразвалило, а за това съдя по това че не го чувам въобще, също така налягането което идва към барометъра не е стабилно следователно нещо турбото май не работи добре, доста омаслява турбото и не на последно място само 75 коня е колицата.
варянта е да дам 300-400 лв да ми оправят турбото или да дам същите пари за другата турбина която имам и да вдигна конета
варянта е да дам 300-400 лв да ми оправят турбото или да дам същите пари за другата турбина която имам и да вдигна конета
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Аз бих си оправил турбината.Другата с нагласяния и преправки щи излезне повече.Пък и не се знае кво ще стане точно-я се овеличат конете я не,я стане нестабилна в ниски обороти.Не сам много компетентен в тунинга,ама мисля че за дизел няма смисъл.Ако смяташ да дигаш само няколко коня,такива главоболия чак.
- patzo
- Мнения: 338
- Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
rusty написа:hi! Я напиши повече за новото турбо. Рав4 мисля е доста нов модел, предполагам, а е и много възможно да е с променлива геометрия на турбината, добрата страна е че имаш пълното налягане практически от ниските. Лошата страна е че турбото (геометрията) се управлява от вакуум. Може да се преправи да се управлява от налягане но е малко играчка по турбото и ти трябва външен контрол на налягането (вентил). С две думи: гарета който е сега при тебе е от 2. св. война в сравнение с това което искаш да сложиш. Трябва ти адаптер за колекторите, това се прави лесно: 2 фланеца свързани с тръба и с готов, поне така направих при мене. Моето турбо е от 90 к.с. ТДИ на ККК, карах с 1,0 бар и за 10 хил. смених 3 гарнитуриИмам познат който кара с 2,0 бар но само рали
не е проблем, но ти трябва здрав интеркулер и доста добър двигател. Аз бих те посъветвал да си стегнеш турбото, да подобриш малко помпата и да караш на 1 бар. ААЗ има метална гарнитура на главата и ще държи, с интеркулер и ако го натиснеш малко 120 к.с. не са проблем. Успех!
dobre Rusty, moje6 li da mi obqsni6 kak samo s interkuler 6te stana 120 k.s. ??? t.k. si se zanimaval ve4e s tezi raboti predpolagam 4e nqma da ti e trudno da mi obqsni6.
otnostno turboto moga da ka4a snimki da vidi6 kak izglejda
ina4e to e na Garrett M24 A/R .43 (1-2)
- rusty
- Мнения: 437
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Oldenburg
Треа да пишеш на кирилица! Конете не идват от интеркулера директно а от повишеното налягане на турбото и модификацията на помпата. Като пример: БМВ 324 ТД е 112 к.с. понеже се развърта до 7000 оборота, като се пипнат помпата и разпръсквачите това не е проблем за 1,6 двигател, за 1,9 бих казал то 5500.
- patzo
- Мнения: 338
- Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
извинявам се за латинизата в предишният ми пост, но точно си бях инсталирал уиндоуса и нямах БГ, надявам се ще ме разберете.
rusty, вече ме разколебахте за по-голямата турбина, и сега оставам на варианта да рециклирам оригиналната ми защото вече пуска доста масълце и евентуално ако може да се "бъзне" да вдига около 1 бар. обаче много се чудя като се пипне помпата на дизел дали няма да се развали цялата кола, защото от приатели съм виждал че като пипнат помпата на дизела и после пуши като икарус, и този зад тебе не трябва да се усмихва много да не му почернеят зубките
можеш ли да кажеш нещо повече по въпроса а също и по натягането на турбокомпресора ?
пп: интересното при мене е че маркучето което отива към помпата и съответно към барометъра ми излиза директно от алуминиавият ми охлюв, и го нямам това уредче което го имат повечето турбини (не знам точно как се нарича, предполагам е някаква система с клапанче вътре). И още нещо, като сложа масло в маркуча към барометъра, на самият барометър няма ли да му стане нещо от толкова масло ?
rusty, вече ме разколебахте за по-голямата турбина, и сега оставам на варианта да рециклирам оригиналната ми защото вече пуска доста масълце и евентуално ако може да се "бъзне" да вдига около 1 бар. обаче много се чудя като се пипне помпата на дизел дали няма да се развали цялата кола, защото от приатели съм виждал че като пипнат помпата на дизела и после пуши като икарус, и този зад тебе не трябва да се усмихва много да не му почернеят зубките

можеш ли да кажеш нещо повече по въпроса а също и по натягането на турбокомпресора ?
пп: интересното при мене е че маркучето което отива към помпата и съответно към барометъра ми излиза директно от алуминиавият ми охлюв, и го нямам това уредче което го имат повечето турбини (не знам точно как се нарича, предполагам е някаква система с клапанче вътре). И още нещо, като сложа масло в маркуча към барометъра, на самият барометър няма ли да му стане нещо от толкова масло ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ZEDYCUS и 74 госта