Смяна на турбото на двигател 1,9 ТД (ААZ)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Смяна на турбото на двигател 1,9 ТД (ААZ)

Мнениеот patzo » Пон 10 юли 2006 13:16


Здравейте колеги.
Притежател съм на Сеат Ибиза 1,9 ТД с AAZ двигател
реших да поискам компетентно мнение тук в този форум защото двигателят си е 1:1 с голф 3, а виждам че има доста хора които разбират и са се сблъсквали с много от проблемите.

Имам монтиран барометър в колата който вързах с помоща на тройниче от маркучето което отива от турбото към помпата, но мисля че турбото ми нещо не е в ред защото стрелката на въпросният барометър играе и не показва точен показател, пробвах с друг уред и пак същото и максималното вдигнато налягане което успявам да видя на уреда е 0,6 бара, също така не чувам никакво свистене от турбото ми, а катализатора ми е махнат и заменен с права тръба.

Разполагам с малко по голямо турбо от Toyota Rav4 2,0 ТД която е на Garrett и по каталог дават да прави 1,8 бара

въпросът ми е ако сменя турбините, моят двигател ще може ли да я завърти като хората? защото ще слагам и интеркулер от г60, както и маслен радиатор за маслото. Има ли някаква опасност да се съсипе нещо по двигателя ми защото може би ще трябва да сложа и 1 фланец т.к. новото турбо е с различни болтове за захващане.




Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пон 10 юли 2006 14:30


Турбото ти е абсолютно нормално да прави 0,6 бара. на TDI AHU какъвто е моят му дават 0,6-0,85, при налягане 1,8 бара ще си пръснеш мотора.

Сега погледнах за AAZ максималното налягане е 0,83 бара.


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Пон 10 юли 2006 14:45


мислиш ли че ще пръсна мотора, това максимално налягане 0,83 е за стандартното турбо което е към двигателя. Все пак мисля че той двигателя си е пресметнат за турбокомпресор и с новтото турбо мисля че само ще му се намали малко живота, но затова писах преди да действам защото може да бъркам.. :)


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пон 10 юли 2006 14:59


Ами нека колегите дето се занимават с турбиниране ти отговорят, или поразгледай форума на тунинг.бг. това свързано със страно много неща. Никак не е шега просто да си праснеш турбо дето прави 2 пъти по високо налягане и да си свиркаш. Колегата rusty се е занимавал със слагане на турбо на дизел, прати му лично да ти обясни.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 юли 2006 15:06


От 0,6-0,8 на 1,8 е прекалено много.Тряа да смениш бутала колянов вал разпределителен.Абе не си струва.А на Toyota може да е на 1,8 но с по малак дебит и за тва мотора да издържа.Ама ако накараш твоита да работи на 1,8 и не смениш мотора ще му разкажеш играта за максимум 500 км.Ако се вгледаш в тунинг форума никои не прави тия неща на дизели-просто напраиш ли ги колата е само за удоволствие а не за ежедневието.И доколкото гледам им отнема от половин до 2 години за преработката :wink:


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Пон 10 юли 2006 15:11


добре, също имаше вариянт т.к. и 2те турбота са Garrett си мислех (още е само на теория) дали няма да може да се взаимозаменят само алуминиевите охлюви. Имам в предвид основното тяло което си е захванато за двигателя си остава същото а само се сменят оста заедно със външният алуминиев охлюв.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 юли 2006 20:07


Надали ще успееш да го направиш.Имаи предвид че турбото се върти с 150 000 об. и само нещо да не е както трябва си отива.Всъщност за какво искаш да го сменяш?


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 10 юли 2006 20:11


hi! Я напиши повече за новото турбо. Рав4 мисля е доста нов модел, предполагам, а е и много възможно да е с променлива геометрия на турбината, добрата страна е че имаш пълното налягане практически от ниските. Лошата страна е че турбото (геометрията) се управлява от вакуум. Може да се преправи да се управлява от налягане но е малко играчка по турбото и ти трябва външен контрол на налягането (вентил). С две думи: гарета който е сега при тебе е от 2. св. война в сравнение с това което искаш да сложиш. Трябва ти адаптер за колекторите, това се прави лесно: 2 фланеца свързани с тръба и с готов, поне така направих при мене. Моето турбо е от 90 к.с. ТДИ на ККК, карах с 1,0 бар и за 10 хил. смених 3 гарнитури :) Имам познат който кара с 2,0 бар но само рали :) не е проблем, но ти трябва здрав интеркулер и доста добър двигател. Аз бих те посъветвал да си стегнеш турбото, да подобриш малко помпата и да караш на 1 бар. ААЗ има метална гарнитура на главата и ще държи, с интеркулер и ако го натиснеш малко 120 к.с. не са проблем. Успех!


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Пон 10 юли 2006 20:12


ами искам да го сменя защото нещо ми се струва че колата ми не върви добре, а турбото се е поразвалило, а за това съдя по това че не го чувам въобще, също така налягането което идва към барометъра не е стабилно следователно нещо турбото май не работи добре, доста омаслява турбото и не на последно място само 75 коня е колицата.
варянта е да дам 300-400 лв да ми оправят турбото или да дам същите пари за другата турбина която имам и да вдигна конета


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Пон 10 юли 2006 20:13


А за меренето на налягането: просто слагаш 50-100 гр. масло в мъркуча от Т-то към уреда за мерене, действа като амортисюр, вози мекко :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 10 юли 2006 20:31


Аз бих си оправил турбината.Другата с нагласяния и преправки щи излезне повече.Пък и не се знае кво ще стане точно-я се овеличат конете я не,я стане нестабилна в ниски обороти.Не сам много компетентен в тунинга,ама мисля че за дизел няма смисъл.Ако смяташ да дигаш само няколко коня,такива главоболия чак.


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Вто 11 юли 2006 19:56


rusty написа:... ААЗ има метална гарнитура на главата и ще държи, с интеркулер и ако го натиснеш малко 120 к.с. не са проблем. Успех!
Това ми прозвуча доста грубо :twisted: ще раздухаш ли малко хавата :heeeavy metal :director :bowdown


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 12 юли 2006 0:56


rusty написа:hi! Я напиши повече за новото турбо. Рав4 мисля е доста нов модел, предполагам, а е и много възможно да е с променлива геометрия на турбината, добрата страна е че имаш пълното налягане практически от ниските. Лошата страна е че турбото (геометрията) се управлява от вакуум. Може да се преправи да се управлява от налягане но е малко играчка по турбото и ти трябва външен контрол на налягането (вентил). С две думи: гарета който е сега при тебе е от 2. св. война в сравнение с това което искаш да сложиш. Трябва ти адаптер за колекторите, това се прави лесно: 2 фланеца свързани с тръба и с готов, поне така направих при мене. Моето турбо е от 90 к.с. ТДИ на ККК, карах с 1,0 бар и за 10 хил. смених 3 гарнитури :) Имам познат който кара с 2,0 бар но само рали :) не е проблем, но ти трябва здрав интеркулер и доста добър двигател. Аз бих те посъветвал да си стегнеш турбото, да подобриш малко помпата и да караш на 1 бар. ААЗ има метална гарнитура на главата и ще държи, с интеркулер и ако го натиснеш малко 120 к.с. не са проблем. Успех!


dobre Rusty, moje6 li da mi obqsni6 kak samo s interkuler 6te stana 120 k.s. ??? t.k. si se zanimaval ve4e s tezi raboti predpolagam 4e nqma da ti e trudno da mi obqsni6.
otnostno turboto moga da ka4a snimki da vidi6 kak izglejda
ina4e to e na Garrett M24 A/R .43 (1-2)


Потребителски аватар
rusty
Мнения: 437
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 22:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Oldenburg

Мнениеот rusty » Сря 12 юли 2006 10:06


Треа да пишеш на кирилица! Конете не идват от интеркулера директно а от повишеното налягане на турбото и модификацията на помпата. Като пример: БМВ 324 ТД е 112 к.с. понеже се развърта до 7000 оборота, като се пипнат помпата и разпръсквачите това не е проблем за 1,6 двигател, за 1,9 бих казал то 5500.


Потребителски аватар
patzo
Мнения: 338
Регистриран на: Чет 06 юли 2006 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот patzo » Сря 12 юли 2006 13:42


извинявам се за латинизата в предишният ми пост, но точно си бях инсталирал уиндоуса и нямах БГ, надявам се ще ме разберете.

rusty, вече ме разколебахте за по-голямата турбина, и сега оставам на варианта да рециклирам оригиналната ми защото вече пуска доста масълце и евентуално ако може да се "бъзне" да вдига около 1 бар. обаче много се чудя като се пипне помпата на дизел дали няма да се развали цялата кола, защото от приатели съм виждал че като пипнат помпата на дизела и после пуши като икарус, и този зад тебе не трябва да се усмихва много да не му почернеят зубките :)
можеш ли да кажеш нещо повече по въпроса а също и по натягането на турбокомпресора ?

пп: интересното при мене е че маркучето което отива към помпата и съответно към барометъра ми излиза директно от алуминиавият ми охлюв, и го нямам това уредче което го имат повечето турбини (не знам точно как се нарича, предполагам е някаква система с клапанче вътре). И още нещо, като сложа масло в маркуча към барометъра, на самият барометър няма ли да му стане нещо от толкова масло ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: ZEDYCUS и 74 госта