Липса на налягане в турбината - РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Липса на налягане в турбината - РЕШЕНО

Мнениеот ceci4 » Съб 05 фев 2011 19:17


Голф 3, AFN

След един електрически проблем, при който се стопи пластмасата на предпазител и след това окъси към сервото на спирачките, се оказах с изгорял предпазител на нагревателя на задното стъкло и без налягане в турбото :evil: . Предпазителя бе сменен, но продължава да се търси проблема с налягането. Забелязах, че налягане все пак се появява след около 2400 оборота, но няма и 0.5 бара и в този момент ЕКУ-то логично влиза в сервизен режим, заради разликата в зададеното и актуалното налягане. Според мен геометрията не се управлява адекватно или изобщо не се управлява. Погледнах в Аутодата - на крачетата на N75 дават въпротивление между 14-20 ома, при мен е 15.3. Другия тест е за напрежението между лявата клема на буксата и маса, но и там си има нормалните 12V.
Някой, ако може да ме насочи къде да търся проблем, защото аз си изчерпах идеите :?

Последна промяна от ceci4 на Вто 22 фев 2011 15:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот ventotdi » Съб 05 фев 2011 19:34


МАП сензор ?


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот ceci4 » Съб 05 фев 2011 20:16


ventotdi написа:МАП сензор ?

Дали отчита вярно ли? Смятам, че да, защото имам манометър.


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот airjohn » Съб 05 фев 2011 21:10


Вакуум;актуатор;блокирала геометрия.


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот ceci4 » Съб 05 фев 2011 22:57


Да повторя ли, че проблема се появи след електрически дефект


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот ifidik » Съб 05 фев 2011 23:05


измери дали има захранване и на буксата на дебитомера


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот ceci4 » Нед 06 фев 2011 12:40


Измерих и буксата на дебитомера - няма отклонения. Непонятното за мен е дали трябва да има някакво напрежение на дясната клема на буксата за N75 или е просто маса. Защото от лявата към маса има 12V, но между двете клеми разликата е 6.35V.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот znainainai » Нед 06 фев 2011 15:31


ceci4 написа:Измерих и буксата на дебитомера - няма отклонения. Непонятното за мен е дали трябва да има някакво напрежение на дясната клема на буксата за N75 или е просто маса. Защото от лявата към маса има 12V, но между двете клеми разликата е 6.35V.


Масата на N75 идва от компа и е във вид на импулси не е постоянна :!:

На един и същи плюс на контакт са:
подгрева на антифриза,N75,EGR,датчика на скоростомера,помпата,ECU


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот ceci4 » Нед 06 фев 2011 18:00


Тогава има ли логика между двете клеми на буксата на N75 да е 6.35V, а на буксата на N18(EGR) да е 12V?


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: Липса на налягане в турбината

Мнениеот ceci4 » Вто 22 фев 2011 15:45


Доста време отне оправянето на проблема, поради липса на свободно време. Както и да е, оказах се прав, че турбото си работи, но няма кой да му управлява геометрията. Чак днес започнах някакво по-сериозно разглобяване с идеята да проследя до къде стига вакуума и при кой клапан се появява проблема с липсата на адекватно управление. Но още със свалянето на въздуховода се разкри разкачено маркуче за вакуума между клапаните, в които се съмнявах. В края си, където е било разширено от трипътника, маркучето се е сцепило и се е извадило. Така, че проблема не се оказа електрически, както очаквах, заради съвпадението на проблемите, а "вакуумен" :applause:.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 46 госта