Здравейте,
Като го купих(преди близо 2 години) се наложи да сменя съединителя - отидоха около 1000 лв. Майстора ми каза, че маховика е пътник... разбира се затворихме я така. Тогава маховика беше около 1400 лв. Карам си го вече 60 000 км с този маховик, но забелязвам че увеличи вибрациите когато е на място. Разбира се отчасти ми промени карането... при превключване от 1ва на 2ра се налага супер бързо да пусна газта иначе притриса. Ако пък съм на 4та и натисна газта до долу колата започва да тресе яко... Както и да явно е за смяна. Въпроса ми е, как да процедирам, съединителя ми е в идеално състояние, мек е, отделя долу, не боксува. Дали да търся маховик 2ра ръка, как вървят цените сега на нов... Колко време може да изкара, ще има ли последствия?



Голф 4 1.9 AJM - Маховик
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
Можеш да погледнеш и нормалния маховик на Valeo, аз карам с такъв повече от година.
- H2O
- Мнения: 1160
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Field of Dreams
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
Нов мисля,че е към 800лв сегашни цени.Втора употреба 300-400лв.
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
dragozow написа:Можеш да погледнеш и нормалния маховик на Valeo, аз карам с такъв повече от година.
Тоест говориш за заместител без демпфер?! Имаш ли проблеми, като тресене при тръгване или рязко набиране?
Поздрави!
- madnez
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
Не, тресене при тръгване няма, при рязко набиране - ако го изрязвам на всяка скорост е самолет, няма никъкъв проблем, но ако съм с 30 км/h и съм на 3та като дам газ до долу и тресе яко когато включи турбото. Валеото може би е вариянт, но чух оплаквания, а и аз искам само маховик, съединителя ми е ок, САКС сложих както споменах.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
dobrij написа:dragozow написа:Можеш да погледнеш и нормалния маховик на Valeo, аз карам с такъв повече от година.
Тоест говориш за заместител без демпфер?! Имаш ли проблеми, като тресене при тръгване или рязко набиране?
Поздрави!
Не се подлъгвай. Демпферният маховик изпълнява съвсем друга функция. !!! Не го сменяйте с обикновен, ще берете ядове , и въобще не става въпрос за тресене, а за скоростни кутии и колянови валове !
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
dobrij написа:dragozow написа:Можеш да погледнеш и нормалния маховик на Valeo, аз карам с такъв повече от година.
Тоест говориш за заместител без демпфер?! Имаш ли проблеми, като тресене при тръгване или рязко набиране?
Поздрави!
Не, ако е в обороти всичко е наред. Ако маховика е 600-700 лв си заслужава да вземеш демпферния. При мен дилемата беше дали да дам 1300 или 2000 лв. Колата си върви, на пистата в Ботевград лепна 200.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
Недей да спориш, по този начин единствено подвеждаш колегите. Това, че колата е в обороти, и ти не усещаш вибрации не означава абсолютно нищо !!! просто честотата на вибрациите е далеч по-висока, от резонансната честота на двигателя, и те не се предават към купето.
Представете си дизеловият мотор , като пневматичен гайковерт (този , с който Ви развиват гумите в гумарното) . Въртенето на коляновият вал , много наподобява въртенето на гайковерта. Е сега си представете, да го боднете в опашката на кутията и да почнете да я въртите с него. Колко според Вас ще издържи кутията ? А сега си представете да сложите едно късо парче дебел гумен маркуч, между гайковерта и опашката. Ей туй Ви са ви демпферните пружини и в случая са след маховика (на феровият диск) . Вибрациите ще се убиват от маркуча, но отново за сметка на противодействието в трансмисията (ако махнете трансмисията, изхода на маркуча ще е същият , като на входа му). А сега си представете, че на другият край на маркуча турите един маховик. Поради високият инерционен момент на маховика, дали с трансмисия или без, на изхода вече има плавно въртеливо движение, без никакви вибрации (ударно натоварване).
Сами си преценете !
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
Dobromirski написа:Недей да спориш, по този начин единствено подвеждаш колегите. Това, че колата е в обороти, и ти не усещаш вибрации не означава абсолютно нищо !!! просто честотата на вибрациите е далеч по-висока, от резонансната честота на двигателя, и те не се предават към купето.Представете си дизеловият мотор , като пневматичен гайковерт (този , с който Ви развиват гумите в гумарното) . Въртенето на коляновият вал , много наподобява въртенето на гайковерта. Е сега си представете, да го боднете в опашката на кутията и да почнете да я въртите с него. Колко според Вас ще издържи кутията ? А сега си представете да сложите едно късо парче дебел гумен маркуч, между гайковерта и опашката. Ей туй Ви са ви демпферните пружини и в случая са след маховика (на феровият диск) . Вибрациите ще се убиват от маркуча, но отново за сметка на противодействието в трансмисията (ако махнете трансмисията, изхода на маркуча ще е същият , като на входа му). А сега си представете, че на другият край на маркуча турите един маховик. Поради високият инерционен момент на маховика, дали с трансмисия или без, на изхода вече има плавно въртеливо движение, без никакви вибрации (ударно натоварване).
Сами си преценете !



- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
Аз не споря колега, карал съм и с двата маховика и мога да преценявам. Ако не вярваш ела да направим едно кръгче. Ясно е че с демпферния е по-добре.
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
1060лв. излиза пълният комплект с лагер помпата на Закс в АутоПлюс с 20% отстъпка. В ЕлитКар около 980лв. пълен комплект, мисля че пак с 20% отстъпка, пак на Закс. Говорим за пълен комлект за ASZ и ARL, който безпроблемно може да се монтира на AJM, което си е един вид ъпгрейд на съединителя за AJM. Понеже неговият стоков, а така също и маховика са по-слаби.
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
Значи е ясно че трябва да скочи на него. Цените са паднали. От ARL може да не се наложи повече да го сменя защото е по-здрав.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
сигурно ли е, че може да се сложи комплект от ARL на AJM ?
- dragozow
- Мнения: 920
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
Аз съм чул от колеги че може. Взимаш майстора който е свалил стария с тебе в магазина.
- madnez
- Мнения: 102
- Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик
А дали ще мога да продам моя съединител? Той е почти нов... Дадох 800 лв близо 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта