Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
madnez
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот madnez » Вто 22 фев 2011 11:51


Здравейте,

Като го купих(преди близо 2 години) се наложи да сменя съединителя - отидоха около 1000 лв. Майстора ми каза, че маховика е пътник... разбира се затворихме я така. Тогава маховика беше около 1400 лв. Карам си го вече 60 000 км с този маховик, но забелязвам че увеличи вибрациите когато е на място. Разбира се отчасти ми промени карането... при превключване от 1ва на 2ра се налага супер бързо да пусна газта иначе притриса. Ако пък съм на 4та и натисна газта до долу колата започва да тресе яко... Както и да явно е за смяна. Въпроса ми е, как да процедирам, съединителя ми е в идеално състояние, мек е, отделя долу, не боксува. Дали да търся маховик 2ра ръка, как вървят цените сега на нов... Колко време може да изкара, ще има ли последствия?




Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот dragozow » Вто 22 фев 2011 16:24


Можеш да погледнеш и нормалния маховик на Valeo, аз карам с такъв повече от година.


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот H2O » Вто 22 фев 2011 20:08


Нов мисля,че е към 800лв сегашни цени.Втора употреба 300-400лв.


Потребителски аватар
dobrij
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 30 дек 2006 15:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот dobrij » Вто 22 фев 2011 21:08


dragozow написа:Можеш да погледнеш и нормалния маховик на Valeo, аз карам с такъв повече от година.


Тоест говориш за заместител без демпфер?! Имаш ли проблеми, като тресене при тръгване или рязко набиране?
Поздрави!


Потребителски аватар
madnez
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот madnez » Вто 22 фев 2011 21:39


Не, тресене при тръгване няма, при рязко набиране - ако го изрязвам на всяка скорост е самолет, няма никъкъв проблем, но ако съм с 30 км/h и съм на 3та като дам газ до долу и тресе яко когато включи турбото. Валеото може би е вариянт, но чух оплаквания, а и аз искам само маховик, съединителя ми е ок, САКС сложих както споменах.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот Dobromirski » Сря 23 фев 2011 7:45


dobrij написа:
dragozow написа:Можеш да погледнеш и нормалния маховик на Valeo, аз карам с такъв повече от година.


Тоест говориш за заместител без демпфер?! Имаш ли проблеми, като тресене при тръгване или рязко набиране?
Поздрави!

Не се подлъгвай. Демпферният маховик изпълнява съвсем друга функция. !!! Не го сменяйте с обикновен, ще берете ядове , и въобще не става въпрос за тресене, а за скоростни кутии и колянови валове !


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот dragozow » Сря 23 фев 2011 7:47


dobrij написа:
dragozow написа:Можеш да погледнеш и нормалния маховик на Valeo, аз карам с такъв повече от година.


Тоест говориш за заместител без демпфер?! Имаш ли проблеми, като тресене при тръгване или рязко набиране?
Поздрави!

Не, ако е в обороти всичко е наред. Ако маховика е 600-700 лв си заслужава да вземеш демпферния. При мен дилемата беше дали да дам 1300 или 2000 лв. Колата си върви, на пистата в Ботевград лепна 200.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот Dobromirski » Сря 23 фев 2011 9:49


Недей да спориш, по този начин единствено подвеждаш колегите. Това, че колата е в обороти, и ти не усещаш вибрации не означава абсолютно нищо !!! просто честотата на вибрациите е далеч по-висока, от резонансната честота на двигателя, и те не се предават към купето.
Представете си дизеловият мотор , като пневматичен гайковерт (този , с който Ви развиват гумите в гумарното) . Въртенето на коляновият вал , много наподобява въртенето на гайковерта. Е сега си представете, да го боднете в опашката на кутията и да почнете да я въртите с него. Колко според Вас ще издържи кутията ? А сега си представете да сложите едно късо парче дебел гумен маркуч, между гайковерта и опашката. Ей туй Ви са ви демпферните пружини и в случая са след маховика (на феровият диск) . Вибрациите ще се убиват от маркуча, но отново за сметка на противодействието в трансмисията (ако махнете трансмисията, изхода на маркуча ще е същият , като на входа му). А сега си представете, че на другият край на маркуча турите един маховик. Поради високият инерционен момент на маховика, дали с трансмисия или без, на изхода вече има плавно въртеливо движение, без никакви вибрации (ударно натоварване).
Сами си преценете !


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот gancho » Сря 23 фев 2011 10:25


Dobromirski написа:Недей да спориш, по този начин единствено подвеждаш колегите. Това, че колата е в обороти, и ти не усещаш вибрации не означава абсолютно нищо !!! просто честотата на вибрациите е далеч по-висока, от резонансната честота на двигателя, и те не се предават към купето.
Представете си дизеловият мотор , като пневматичен гайковерт (този , с който Ви развиват гумите в гумарното) . Въртенето на коляновият вал , много наподобява въртенето на гайковерта. Е сега си представете, да го боднете в опашката на кутията и да почнете да я въртите с него. Колко според Вас ще издържи кутията ? А сега си представете да сложите едно късо парче дебел гумен маркуч, между гайковерта и опашката. Ей туй Ви са ви демпферните пружини и в случая са след маховика (на феровият диск) . Вибрациите ще се убиват от маркуча, но отново за сметка на противодействието в трансмисията (ако махнете трансмисията, изхода на маркуча ще е същият , като на входа му). А сега си представете, че на другият край на маркуча турите един маховик. Поради високият инерционен момент на маховика, дали с трансмисия или без, на изхода вече има плавно въртеливо движение, без никакви вибрации (ударно натоварване).
Сами си преценете !

:applause: :deal :bowdown


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот dragozow » Сря 23 фев 2011 12:25


Аз не споря колега, карал съм и с двата маховика и мога да преценявам. Ако не вярваш ела да направим едно кръгче. Ясно е че с демпферния е по-добре.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот morfei1 » Сря 23 фев 2011 12:27


1060лв. излиза пълният комплект с лагер помпата на Закс в АутоПлюс с 20% отстъпка. В ЕлитКар около 980лв. пълен комплект, мисля че пак с 20% отстъпка, пак на Закс. Говорим за пълен комлект за ASZ и ARL, който безпроблемно може да се монтира на AJM, което си е един вид ъпгрейд на съединителя за AJM. Понеже неговият стоков, а така също и маховика са по-слаби.


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот dragozow » Сря 23 фев 2011 12:33


Значи е ясно че трябва да скочи на него. Цените са паднали. От ARL може да не се наложи повече да го сменя защото е по-здрав.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот netizen » Сря 23 фев 2011 12:40


сигурно ли е, че може да се сложи комплект от ARL на AJM ?


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот dragozow » Сря 23 фев 2011 12:56


Аз съм чул от колеги че може. Взимаш майстора който е свалил стария с тебе в магазина.


Потребителски аватар
madnez
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 06 окт 2006 17:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 AJM - Маховик

Мнениеот madnez » Сря 23 фев 2011 13:02


А дали ще мога да продам моя съединител? Той е почти нов... Дадох 800 лв близо :shock



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта