Смяна на водна помпа 1Z

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
danyyel1
Мнения: 71
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SVILENGRAD

Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот danyyel1 » Сря 09 ное 2011 18:44


Колеги,предстои ми смяна на водна помпа само че на такова смотано място е че се чудя как ще стане може ли да ми дадете съвет как без да свалям ангренажа?




didopoli
Мнения: 168
Регистриран на: Съб 01 ное 2008 17:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот didopoli » Сря 09 ное 2011 19:47


Всички ремъци долу+шайбата на хидравликата мисля беше.Е преди това не е лошо да източиш системата с съв освен ако не си решил да сменяш антифриза.


Потребителски аватар
marchev
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 30 юни 2011 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот marchev » Сря 09 ное 2011 20:46


danyyel1 написа:Колеги,предстои ми смяна на водна помпа само че на такова смотано място е че се чудя как ще стане може ли да ми дадете съвет как без да свалям ангренажа?

Най-добре сваляш динамото, разкачаш всички маркучи и вадиш помпата с цялата основа, където стои и термостата. Повече работа е, ама според мен е по-сигурно и по-удобно се развива помпата от основата. Така няма да разкачаш и ангренажа. Успех в начинанието. :да:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот emo-gar » Сря 09 ное 2011 20:47


Страхувам се да не те подведа,ама имам "усещането",че водната помпа на 1Z е с монтаж също като на моя 1Y... :roll:
Ако е така,тогава изобщо не се опитвай да свалиш "импелера",разбирай фланеца с перката,просто цялата помпа долу от блока.Генератора преди това,а ако има климат...е тогава не знам...


Потребителски аватар
marchev
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 30 юни 2011 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот marchev » Сря 09 ное 2011 20:51


emo-gar написа:Страхувам се да не те подведа,ама имам "усещането",че водната помпа на 1Z е с монтаж също като на моя 1Y... :roll:
Ако е така,тогава изобщо не се опитвай да свалиш "импелера",разбирай фланеца с перката,просто цялата помпа долу от блока.Генератора преди това,а ако има климат...е тогава не знам...

Няма проблем ако има клима, просто дърпа компресора на страни( без да разкача маркучите, разбира се).


Потребителски аватар
valio_style
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
Двигател: Unknown
Местоположение: София

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот valio_style » Чет 10 ное 2011 13:24


Честно казано, свалянето на ангренажа ми се вижда по приемливия вариант.. ..поне аз така го правя.
Пък и не е сложен този ангренаж, евентуално само може да се запънеш с развиването на демпферната шайба.
Успех


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот emo-gar » Чет 10 ное 2011 17:10


Е,защо ангренажа?То и една шайба май пречи -тази за привода на маслена и вакуум помпите.Не може да се стигне безпроблемно до 1-2 от винтовете на фланец-водна помпа.Абе щом на бензика 1,8(конфигурацията е същата почти),съм свалял генератора и конзолата под него,после цялата помпа от блока...явно е имало защо да го правя така.И така бих постъпил отново,ама и един резервен пръстен 50х4 да се намира подръка...
Препоръчвам да се разхлабят 3-те винта на шайбата на помпата преди да се махне ремъка и,защото се ползва за "контра' на шайбата при развиването им.


Потребителски аватар
danyyel1
Мнения: 71
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SVILENGRAD

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот danyyel1 » Чет 10 ное 2011 21:39


миналата година правих основен ремонт на целия двигател (лично)ама като непомня кое как бе6е :banghead: ама май излиза без ангренажа само че трябва да се свали динамото и компресора на климатика несам сигорен затова питам


Потребителски аватар
danyyel1
Мнения: 71
Регистриран на: Съб 11 юни 2011 18:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: SVILENGRAD

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот danyyel1 » Чет 10 ное 2011 21:40


миналата година правих основен ремонт на целия двигател (лично)ама като непомня кое как бе6е :banghead: ама май излиза без ангренажа само че трябва да се свали динамото и компресора на климатика несам сигорен затова питам


Потребителски аватар
valio_style
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
Двигател: Unknown
Местоположение: София

Re: Смяна на водна помпа 1Z

Мнениеот valio_style » Съб 12 ное 2011 10:27


emo-gar написа:Е,защо ангренажа?То и една шайба май пречи -тази за привода на маслена и вакуум помпите.Не може да се стигне безпроблемно до 1-2 от винтовете на фланец-водна помпа.Абе щом на бензика 1,8(конфигурацията е същата почти),съм свалял генератора и конзолата под него,после цялата помпа от блока...явно е имало защо да го правя така.И така бих постъпил отново,ама и един резервен пръстен 50х4 да се намира подръка...
Препоръчвам да се разхлабят 3-те винта на шайбата на помпата преди да се махне ремъка и,защото се ползва за "контра' на шайбата при развиването им.

Да така е, много по-лесно е да свалиш цялото тяло с помпата.. ..а като има климатик?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта