


как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.
- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.
Колеги от скоро подкарах голф три с ТDI мотор 90кс. Интересуваме по какъв начин може да се коригира центровката и ако някой може да обясни как точно става. До скоро карах само бензинови автомобили и не съм наясно как става това при дизеловите. Благодаря предварително.
-
- Мнения: 87
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 15:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: харманли
Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.
закачаш на ваг-ком,първо свяляш капака на ангренажа,развиваш леко болтовете на гнп-то,и отдолу него има един,палиш колата и гледаш центровката с компа
- Svetlioman
- Мнения: 308
- Регистриран на: Сря 09 юни 2010 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.
колега не пипаи ако не си пипал до сега ,от личен опит ти го казвам,ходи някаде за 20 кинта да си я пипне някои ,които се занимава с това.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.
Светлъо е прав ... тука центровката е финна ... по добре ако не си правил до сега дай лев на някой да ти я нагласи и да ти е мирна главата 

- mitaka8028
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 11 окт 2009 9:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.
На кожуха на маховика има едно пластмасово винтче развиваш го махаш и капака на на ремъка и включваш на 5-та предавка без да палиш леко буташ колата докато белега на маховика съвпадне с белега на корпуса му след това на на шайбата на помпата има белег който също трябва да съвпадне с аналоговия и на корпуса и шайбата на разпределителния вал има белег и той трябва да съвпадне с този на корпуса на главата ако всичките са съвпаднали няма проблем да въртиш и ще запали ако ли не ще трябва да ги центроваш (на помпата и на вала )ще се съобразиш с белега на маховика той отговаря на този на коляновия вал.
- bobi_diesel
- Мнения: 515
- Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.
колега mitaka8028,не искам да се заяждам.Колегата пита за тиминг белт (предварение,закъснение).Това се прави с ВАГ-КОМ,както казаха колегите.Това което си писал е за белезите на ангренажния ремък.След разбутване на ремъка се прави тази центровка.Белега на 1з на разпределителния вал се намира от задната му страна и се вижда след като се свали капака на клапаните(поне според аутодатата,извинявам се ако не е така
).Просто някой колега да не заблуди и след това да си блъска главата.Поздрави!

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: как се прави центровка на 1Z мотор 90кс.
Е и аз не се заяждам но центровка е много общо понятие и синхронизацията на валовете се води центровка.А въртенето на помпата за аванс и предварение е еднакво като въртенето на зъбното колело на разпределителния вал например.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Краси брест и 36 госта