СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот ifidik » Съб 05 мар 2011 16:42


много интересна тема :

кутията не се сваля, абе свалихме я...
твърдия маховик е ГРЕШКА, абе сложих твърд маховик...

в крайна сметка проблем няма да има, кутии няма да сменяте.единствения недостатък е, че на празен ход се чува дрънчене от скоростната кутия.




Потребителски аватар
hobsy
Мнения: 142
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот hobsy » Съб 05 мар 2011 18:25


Като си вътре в колата това дрънчене даже не се и чува , трябва да си от вън и да се заслушаш , поне при мен е така.


Потребителски аватар
alimak
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 25 яну 2010 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот alimak » Съб 05 мар 2011 20:30


ifidik написа:много интересна тема :

кутията не се сваля, абе свалихме я...
твърдия маховик е ГРЕШКА, абе сложих твърд маховик...

в крайна сметка проблем няма да има, кутии няма да сменяте.единствения недостатък е, че на празен ход се чува дрънчене от скоростната кутия.


Идеята на този форум, поне до колкото аз разбирам, е да споделяме опит. Това, че част от колегите не намират разлика между разкачане и вадене, според мене се дължи на факта, че не са го правили. Разликата е огромна (минимум 1 ден). Продължавам да съм на мнение, че всеки сам си решава как да поддържа колата си. Аз обаче нямам намерение да векувам с тоя Голф, а и предполагам повечето хора тук също. Решението да сменя маховика се дължи само и единствено на факта, че ми попадна чисто нов комплект на никви пари. Току що си пробвах колата на дълго и мога да кажа, че имам чувството че съм с ново МПС, а не с нов съединител. Относно това, че се чувало само когато си от външната страна на колата, ами не се притесняваите, скоро ще започне да се чува и вътре, да тресе скоростния лост, волана, да бие педала и т.н. Преценката е лична. Аз смятам, че си прецаквам колата по-малко с обикновен съединител, отколкото с никакъв. Ако имах под ръка читав демпферен маховик, щях да сложа него.
Та да се върна на въпроса, идеята на форума е да споделяме опит, той се придобива в процеса на извършване на разни кеиности по колата. Преди да видя точно за какво става въпрос(не виждам разглобени скоростни кутии на Голфове всеки ден)нама как да дам обективно мнение или да изкажа адекватен опит. Ако някой го може, да каже...при следващия ремонт който ми се наложи щр му се обадя.


Потребителски аватар
yarek
Мнения: 2312
Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
Автомобил: Passat B5
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Габрово - Daugavpils

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот yarek » Съб 05 мар 2011 20:51


Точно така е, тук си споделяме опит, има няколко теми по въпроса за маховик, кои са по добри кои не са ама ти си знаеш. Аз обаче не знам как ще се за върти живота, ама в близките години не мисля да сменям голфа си, а и не обичам да карам с чуство че нещо съм сложил на така наречена "далавера" и да се притеснявам че може да ме остави на пътя. Всеки си избира сам какво да сложи в колата си, въпроса е дали после няма да се налови да хапиме лакъти от яд :wink:


Потребителски аватар
alimak
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 25 яну 2010 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот alimak » Съб 05 мар 2011 23:57


yarek написа:Точно така е, тук си споделяме опит, има няколко теми по въпроса за маховик, кои са по добри кои не са ама ти си знаеш. Аз обаче не знам как ще се за върти живота, ама в близките години не мисля да сменям голфа си, а и не обичам да карам с чуство че нещо съм сложил на така наречена "далавера" и да се притеснявам че може да ме остави на пътя. Всеки си избира сам какво да сложи в колата си, въпроса е дали после няма да се налови да хапиме лакъти от яд :wink:


Много ми е интересно, откъде е всичката тая мъдрост :beer Никой не слага в колата си нещо, заради което може да остане на пътя, колега. Въпроса е, че когато има решение на проблема, няма лошо да се възползваш, ако прочетеш коментарите ми по-нагоре (без да броиш колко пъти я има темата тук и там), ще видиш, че пиша, че направих консултация дали това е добра идея за колата ми или не. За съответната консултация се заплаща и се прави във оторизиран сервиз. Айде да не си говорим тука, за това как е по-добре да си потдържаме колите, защото всеки има (финансова) гледна точка.

Апропо: Тая консултация дето ми струваше 30лв. ми спести поне 300лв. heavy metal zork heavy metal zork heavy metal zork


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19145
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот stefan4o » Нед 06 мар 2011 0:18


hooligan_sk написа:Доста хора говорят че твърдия маховик разбива скоростите, като довода е че дизела тресе яко... ми ок, 1Z нали не е с демпфер, как са се излъгали да го произведат? Или неговите скорости са от криптонит? Ами още по-старите дизели като ААЗ - и те не са с демпфер и на техните кутии нищо им няма?? Искам някой да ми отговори на този въпрос, лично аз няма нужда да сменям, или някой го е сменил преди мен(трудна работа) или тея демпфери си изкарват по поне 0,5млн км(което всъщност е факт, ауто билд писаха за фабиа ТДИ на 700 000км в идеално заводско състояние). Та просто да се изясни въпроса - абсолютно задължителен ли е демпфера или може да се кара според джоба?

Хулигане, виж въртящият момент на 1.9ТД, на 1Z и след това този на ПД-моторите. Предполагам сам ще се досетиш що на кола с 300Нм се слага двойнодействащ, а на кола със 150Нм - не. Предполагам си се возил и си карал и двете. 1.9ТД върви, колкото да се каже, че върви - т.е. колкото моето 1.6 карбуратор, 1.9 ТДИ 110 коня, 1.9 ТДИ ПД 115 и 130 к.с. са светлинни години като вървеж и динамика. От тая тема излиза, че баща ми е голям бунак, или по-скоро аз съм голям бунак, че го накарах да даде 1100 лева за маховик+съединител на ЛУК, за да си смени неговите, чиято смяна беше належаща (особено маховикът беше недобре е меко казано) :screwy Изобщо се чудя - един си кара Мк4ката с гуми регенерат, друг й купува маховик втора ръка "е така да, опитам, щото си е моя колата". Боже, колко мъка има по тоя свят :012:
Айде да не си говорим тука, за това как е по-добре да си потдържаме колите, защото всеки има (финансова) гледна точка.

С риск да ме обвините, че се заяждам ще цитирам колега от този форум:"Като нямате пари за коли, карайте велосипеди" :applause: От това по-ясно не знам как да го кажа :да:


Потребителски аватар
hobsy
Мнения: 142
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 23:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот hobsy » Нед 06 мар 2011 5:27


А защо не почнеме да ровиме и по кофите или да ядеме котки от улицата за това , че живеем в България.Хората просто нямат пари и всеки търси някаква алтернатива как да закрепи положението на "новата" си кола втора употреба изхвърлена от нормално живущите хора по света.Щом пък 1000лв не ви бъркат за нов съединител за кола на 10+ години , еми хора купувайте си нови коли бе явно не са ви проблем финансите.За какво си купувате стари кошници?А пък ние бедняците може и с ладови съединители да караме вас какво ви бърка.Искам само да кажа , че вече 7000км карам с едномасов маховик и нямам ама абсолютно никакви проблеми или пък шумове по-различни от момента в който си сложих тоя маховик и съединител.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19145
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот stefan4o » Нед 06 мар 2011 8:03


Прекалено буквално си приел цитата. Погледни във форума има теми "Каква кола да си купя". Заделил някой 4-5 000 лева и скача на Мк4. И после се появяват такива теми като тази. Чичото от немско го е преценил, че трябва да е така, това, че тук някой иска да мине тънко е друга работа. Как да направим от нищо - нещо. Еми... не става. Сменят се половин комплекти съединители, кара се с накладки и дискове втора употреба и т.н. Все неща присъщи за някой, който не си е направил добре сметката преди да си купи колата. Без лоши чувства. :beer


Потребителски аватар
dragozow
Мнения: 920
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 8:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот dragozow » Нед 06 мар 2011 9:47


Искам само да кажа , че вече 7000км карам с едномасов маховик и нямам ама абсолютно никакви проблеми или пък шумове по-различни от момента в който си сложих тоя маховик и съединител.


Колега, аз карам вече 15 000 км с такъв маховик. Шумовете и вибрациите са същите. Иначе е ясно че е по-добре да е с демпферен ама това се явява като заместител. Моя майстор е слагал и друг път подобни обикновени маховици и каза че до сега няма проблеми с никой.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот hooligan_sk » Нед 06 мар 2011 10:23


stefan4o написа:
hooligan_sk написа:Доста хора говорят че твърдия маховик разбива скоростите, като довода е че дизела тресе яко... ми ок, 1Z нали не е с демпфер, как са се излъгали да го произведат? Или неговите скорости са от криптонит? Ами още по-старите дизели като ААЗ - и те не са с демпфер и на техните кутии нищо им няма?? Искам някой да ми отговори на този въпрос, лично аз няма нужда да сменям, или някой го е сменил преди мен(трудна работа) или тея демпфери си изкарват по поне 0,5млн км(което всъщност е факт, ауто билд писаха за фабиа ТДИ на 700 000км в идеално заводско състояние). Та просто да се изясни въпроса - абсолютно задължителен ли е демпфера или може да се кара според джоба?

Хулигане, виж въртящият момент на 1.9ТД, на 1Z и след това този на ПД-моторите. Предполагам сам ще се досетиш що на кола с 300Нм се слага двойнодействащ, а на кола със 150Нм - не. Предполагам си се возил и си карал и двете. 1.9ТД върви, колкото да се каже, че върви - т.е. колкото моето 1.6 карбуратор, 1.9 ТДИ 110 коня, 1.9 ТДИ ПД 115 и 130 к.с. са светлинни години като вървеж и динамика. От тая тема излиза, че баща ми е голям бунак, или по-скоро аз съм голям бунак, че го накарах да даде 1100 лева за маховик+съединител на ЛУК, за да си смени неговите, чиято смяна беше належаща (особено маховикът беше недобре е меко казано) :screwy Изобщо се чудя - един си кара Мк4ката с гуми регенерат, друг й купува маховик втора ръка "е така да, опитам, щото си е моя колата". Боже, колко мъка има по тоя свят :012:
Айде да не си говорим тука, за това как е по-добре да си потдържаме колите, защото всеки има (финансова) гледна точка.

С риск да ме обвините, че се заяждам ще цитирам колега от този форум:"Като нямате пари за коли, карайте велосипеди" :applause: От това по-ясно не знам как да го кажа :да:


1Z и ALH примерно са с еднаква мощност и приблизително еднакъв въртящ момент. Единия е с едномасов маховик, другия с демпфер. Такаче въпроса ми остава отворен! Макарче Иво е отговорил като цяло :да:

ПП: Иначе и аз бих избрал оригиналния вариант, но нека се знае в крайна сметка заместителя фатален ли е или не :да:


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот ifidik » Нед 06 мар 2011 11:20


1з е измислено 91г, алх е измислен 98г.
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19145
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот stefan4o » Нед 06 мар 2011 11:48


hooligan_sk написа:
1Z и ALH примерно са с еднаква мощност и приблизително еднакъв въртящ момент. Единия е с едномасов маховик, другия с демпфер. Такаче въпроса ми остава отворен! Макарче Иво е отговорил като цяло :да:

ПП: Иначе и аз бих избрал оригиналния вариант, но нека се знае в крайна сметка заместителя фатален ли е или не :да:

Схемите, които е дал колегата ифидик ясно показват с кой маховик е по-добре да се кара. При автомобил генерация 1991 и такъв от 1998+ изискванията за "комфорт" са били съвсем различни. Сигурно това е една от причините, освен тази за щаденето на скоростната кутия. Предполагам има и още. Давам веднага пример с Пасат Б4 1.9 1Z, който тествахме и щяхме да купуваме за братовчед ми. Оставям настрана факта, че има някакъв шанс оборотомерът му да дава някакво отклонение, но празният му ход беше на 1000 оборота. Вибрациите в купето бяха далеч по-осезаеми, отколкото например са същите при Пассат Б5.5 с AWX двигател, който според оборотомера, работи на около 800 оборота на ПХ при загряла кола. Не знам какъв процент от това се дължи на разликата в маховиците, но знам, че има такъв.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот bai_ILIA » Нед 06 мар 2011 12:57


KirilGeorgiev написа:Кви митове баш истина си е.Те на тези Голфове са им взели душите в Италия но за сметка на това на цени са екстра.


Ти нещо против колите на по 250 000км ли имаш :Mr Green Fun Българина продължава да прави ОГРОМНАТА грешка да си купува стари дизели с идеята, че ще спести пари от разхода на гориво. Ще спести ако кара по 30 000км на година ама масово се кара по 15 000 и като смениш за 1000лв съединител и не е истина колко си си спестил scare


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот hooligan_sk » Нед 06 мар 2011 13:20


bai_ILIA написа:
KirilGeorgiev написа:Кви митове баш истина си е.Те на тези Голфове са им взели душите в Италия но за сметка на това на цени са екстра.


Ти нещо против колите на по 250 000км ли имаш :Mr Green Fun Българина продължава да прави ОГРОМНАТА грешка да си купува стари дизели с идеята, че ще спести пари от разхода на гориво. Ще спести ако кара по 30 000км на година ама масово се кара по 15 000 и като смениш за 1000лв съединител и не е истина колко си си спестил scare


Дай го тоя дизел на 250 000км бе, веднага го купувам, ако е на нормална цена !!! mhihi

ПП: При 15000км ако средно разхода е 2 литра по-нисък от този на бензинов мотор(той реално е дори 3 литра по-нисък, но да не се сърди някой), това само са ти 750лв бонус от разхода!!! Като сметнеш, че съединителя на бензинов мотор е поне 300лв и излиза че даже за 15К си избиваш един демпфер :да:


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 230
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: СмЯна на демпфер и съединител Голф 4 1,9TDI

Мнениеот batteto.1984 » Нед 06 мар 2011 14:05


Нека и аз да се изкажа мнение,точно в4ера направих смяната на маховик и съединител на Б4 1.9 АФН,оригиналния маховик беше демпферен.Смених го с комплекта на валео който е с твърд маховик и демпферен съединител еми мога да кажа 4е след като сложихме твърдия маховик мотора утихна осезаемо и сега скоростите влизат перфектно,при4ината за смяната беше е се бяха изронили шлиците на феродовия диск.Няма никакви странични шумове и румоленеч.Като пари излезна 700 лв. аз съм за твърдия маховик!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта