


Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Здравейте,
Вчера понастъпих повече, и турбото ми гръмна ( чу се едно посссссссс докато карам)Звука на колата се промени и почна да свири нещо като натисна газта. Стигнах до един гараж, отвориха и ми казаха турбото е заминало, наистина пипнах самата перка и имаше голям луфт. Обаче като чух цените тоя дето ми каза се отказах на бърна ръка...... На път за вкъщи почна да свири и пуши като комин (бял обилен пушек). Та така, карах си аз с 90 до едно място и коалта почна да прави станни неша... Термостата знаех че ми е заминал от преди, но понеже е зима и го оставих. Та градусите на таблото не показваха. За пушека вече казах, зад мен нищо не се виждаше... След 1-2 км вече колата почна да хърка и да вдига обороти на свободна. Спирам, вдигам щеката и хоп, няма масло... Добре че имаше наблизо някакъв магазин та и купих някакво масло и долях 2 литра. Откачих маркуча за картерните газове. Така успях да се прибера едвам,едвам. Въпросът ми е, дали съм прегрял колата, как да разбера ? Антифриз си имаше колата, таблото не ми е святкало.... Какво следва ? Карах я без масло 1-2 км... Интересно и лампата за маслото не ми светна, а на щеката нямаше нищо. Почвам да търся турбо, а как да разбера дали съм я прегрял ?
Вчера понастъпих повече, и турбото ми гръмна ( чу се едно посссссссс докато карам)Звука на колата се промени и почна да свири нещо като натисна газта. Стигнах до един гараж, отвориха и ми казаха турбото е заминало, наистина пипнах самата перка и имаше голям луфт. Обаче като чух цените тоя дето ми каза се отказах на бърна ръка...... На път за вкъщи почна да свири и пуши като комин (бял обилен пушек). Та така, карах си аз с 90 до едно място и коалта почна да прави станни неша... Термостата знаех че ми е заминал от преди, но понеже е зима и го оставих. Та градусите на таблото не показваха. За пушека вече казах, зад мен нищо не се виждаше... След 1-2 км вече колата почна да хърка и да вдига обороти на свободна. Спирам, вдигам щеката и хоп, няма масло... Добре че имаше наблизо някакъв магазин та и купих някакво масло и долях 2 литра. Откачих маркуча за картерните газове. Така успях да се прибера едвам,едвам. Въпросът ми е, дали съм прегрял колата, как да разбера ? Антифриз си имаше колата, таблото не ми е святкало.... Какво следва ? Карах я без масло 1-2 км... Интересно и лампата за маслото не ми светна, а на щеката нямаше нищо. Почвам да търся турбо, а как да разбера дали съм я прегрял ?
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Кое е турбото колеги ? Аз мислих, че е е онова до капачката на маслото ? Докато майстора отвори отпред, зад фара някъде ?
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Maste-pro написа:Кое е турбото колеги ? Аз мислих, че е е онова до капачката на маслото ? Докато майстора отвори отпред, зад фара някъде ?
Покажи снимка на целия двигател или кажи кода на двигателя?
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Е, този майстор не те ли посъветва да не караш колата? сега освен турбо, ще правиш и основен ремонт. Колата едва ли си я прегрял, но дано не е задерала 

- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
morfei1 написа:Е, този майстор не те ли посъветва да не караш колата? сега освен турбо, ще правиш и основен ремонт. Колата едва ли си я прегрял, но дано не е задерала
Ако му работи лампата за маслото,сигурно няма да има проблеми!И на мен ми се случи нещо такова на предната кола!Дигам щеката и нищо!Суха,но и лампата не светеше!Долях масло и след това никакви проблеми!
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
След 1-2 км вече колата почна да хърка и да вдига обороти на свободна
Да бе, то проблема не е в това че е счупил турбо, а в това че е продължил да кара. Дано да се размине само с една турбина.
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
антифриза и прегряването нямат общо , оста на турбото е толкова износена че пропуска масло в горивната смес в изобилие.колата не трябва да се кара и изобщо да не работи докато не оправиш турбото. евентуално само до сервиза на ниски обороти - под 2000 или там на колкото включва турбото. щото може да стане така че да не можеш да я изгасиш ( освен ако не вкараш някоя скорост и натиснеш спирачката).
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Каза ми че съм можел да карам до вкъщи, 20 и няколко км
двигателя е P.D 85 kW AJM е кода на двигателя.
Морфей, кое да съм задрал (не сванах нещо)
Турбината ми беше пътник, виеше след 2800 оборота а и като настъпя по рязко след 50 км нагоре, само виеше и колата се тресеше без да набира. В момена съм в УК, за турбина ми искат £500 и отделно за майсторлъка и се чуда доста дали да не потърся втора ръка, колкото да я докарам до БГ колата. Омръзна ми от неграмотни боклуци, наричащи се майстори с гаражи на всяко клише... Не смея да отида при "майстор" (сечко
) вече.....

Морфей, кое да съм задрал (не сванах нещо)
Турбината ми беше пътник, виеше след 2800 оборота а и като настъпя по рязко след 50 км нагоре, само виеше и колата се тресеше без да набира. В момена съм в УК, за турбина ми искат £500 и отделно за майсторлъка и се чуда доста дали да не потърся втора ръка, колкото да я докарам до БГ колата. Омръзна ми от неграмотни боклуци, наричащи се майстори с гаражи на всяко клише... Не смея да отида при "майстор" (сечко

Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Забравих да кажа за един скрит дефект...... Предишния собственик е бил заварчик, имах заварка на тръбата за налягането на маслото към турбото
Ще добавя няколко снимки утре, други ден живот и здраве.


- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Не се плащи, щом не е светнала лампата за масло, няма страшно. Турбината се маже с масло от двигателя и когато оста се е размандахерцала, маслото под налягане отива в изпускателната част и колата пуши. Друга част отива в смукателния колектор и мотора вдига обороти - маслото става гориво.
Та вземай кеф ти ново, кеф ти старо турбо и го сменяй.
Количеството масло в картера не е фатално, ако е малко. Щом помпата го засмуква, винаги имаш мазане. Проблем с ниското ниво има в завой.

Та вземай кеф ти ново, кеф ти старо турбо и го сменяй.
Количеството масло в картера не е фатално, ако е малко. Щом помпата го засмуква, винаги имаш мазане. Проблем с ниското ниво има в завой.

-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Понеже става въпрос за това че не е светнала лампата на маслото да обясня в каква ситуация бях аз.Карам си и ми светва лампата на маслото(червената лейка) и ми изписва на дисплея нещо от сорта че няма масло да го проверя.Спирам дърпам щеката няма никой.Изчаках малко после се е отекло и нямах сигнали по таблото.Продилжих 30 км и на другия ден като проверих маслото беше точно долу където е прегъната щеката.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
там където сочиш на 2-рата снимка - това са картерните газове . там е нормално да е омаслено . турбото е от ляво на мотора като застанеш пред него . на 2-ра снимка в ляво се вижда част от него - това ръждасалото което се вижда на снимката е акутатора на турбото а точно под него е турбото . ново можеш да си намериш на цена над 1000 лева тук в бг . другия вариянт ти е ново от ибей - там цените са по ниски . втора ръка читаво около 5-600 лева . другия вариянт е да се рециклира - там цените мисля са около 800 и става горе доло като ново.
оборотите са ти се вдигнали т.к. вкарва масло през турбото към цилиндрите . според мен не карай изобщо така за да не стане беля (ако още не е станала) . щом не ти е светнала лампата на маслото вероятно имаш проблем с нея или с датчика за налягането/нивото на маслото . погледни и него след като смениш турбината .
и успех
оборотите са ти се вдигнали т.к. вкарва масло през турбото към цилиндрите . според мен не карай изобщо така за да не стане беля (ако още не е станала) . щом не ти е светнала лампата на маслото вероятно имаш проблем с нея или с датчика за налягането/нивото на маслото . погледни и него след като смениш турбината .
и успех
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Станалото , станало. Сега единственото което мога да те посаветвам е да си затапиш маркуча за маслото, което отива към турбината, да си излееш остатъците от масло в кулера и да караш така, докато си намериш ново. Това разбира се , ако колата ти трябва спешно. Иначе, седиш и чакаш за нова турбина.
-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)
Защо пък да излива маслото в кулера?
Товеа ми се стррува меко казано странно.
Товеа ми се стррува меко казано странно.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Турбото ми гръмна (Пассат Б5)


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], invisiblewin, kukata_pasat, tdi fen и 37 госта