Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот 76presley » Пет 11 мар 2011 20:02


Здравейте,колеги!
Забелязах, че ми остават капки масло в гаража и отидох на майстор!
Като свали капака, се оказа, че картера, точно където е гарнитурата е доста омаслено почти навсякъде
по краищата на гарнитурата и чак се стича надолу и капе върху капака! Нагоре всичко беше чисто и сухо!
Майсторът ми каза, че няма да е лошо на другата смяна на масло да се смени тази
гарнитура, макар че било доста кофти за моя Пасат - 1.9 ТДИ(AFN), 1998г., защото самата смяна на
гарнитура била лесна, но докато се стигне дотам, трябвало да се свали предният мост, който държал цялата
предница, да се подпре и т.н. ... scare стана ми лошо, като го слушах!
Омазняването обаче наистина е гадно и ме дразни, а и изтича масло оттам, макар че едва ли ще е много!
Проверих и ми предложиха два варианта за гарнитура - Elring, гумена - 27 лева или ОРИГИНАЛНА - 76 лева!
Майсторът ми каза, че Еlring била много добра немска фирма и нещата й били хубави, така че не било
толкова задължително да е оригинална (която можело пак да е Елринг, но по поръчка на VW с тяхното лого :wink: )?
Как мислите:
1) Да сменям ли веднага или да чакам до следваща смяна на масло - още 3500 км?
2) Kaква гарнитура да сложа - Elring или оригинална?
3) Гарнитурата само на добре почистено ли да се слага без нищо или да се ползва някакъв силикон, лепило или др...?
:?:




Потребителски аватар
gencho84
Мнения: 94
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот gencho84 » Пет 11 мар 2011 20:18


Колега,първо иди на мивка и измии хубаво мотора,за да можеш да засечеш теча от каде идва,да не сменяш гарнитура излишно.Провери трабата за картерните газове,която ислиза от дясно на мотора,при щеката за маслото.Мн.често от остаряването се чупи и почва да омаслява и то доста обилно.

Поздрави


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот drago_tr » Съб 12 мар 2011 7:17


И на моята ми направи впечатление че по същия начин е омаслена и след консултация с майстора ми каза карай си така.Губи ми по около 400 грама на една смяна на маслото и според тия ориентировъчни цени където колега си дал за смяна на тая гарнитура ,не ми се струва рентабилно да сменям нещо...по добре да си и доливам.Но това вече е въпрос на гледна точка :wink: Е! ако почне да губи с литри и причината е от тая гарнитура,тогава вече ще трябва да се смени.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот Peteff » Съб 12 мар 2011 7:42


Ако наистина теча ти е от там можеш да сложиш и неоригинална гарнитура но със черен силикон на лоренцо рейн . Дори да ползваш оригинална гарнитура моя съвет е пак да ползваш въпросния силикон за да няма изненади .
Силикона се нанася от двете страни на гарнитурата като преди това всичко трябва да е идеално обезмаслено за да може да хване . Изчаква се няколко часа за да изсъхне добре силикона и забравяш повече за теч там .
Смяната можеш да я направиш като сменяш маслото няма смисъл да бързаш .Поздрави

пп:Наистина е хубаво първо да измиеш мотора за да видиш дали наистина тече от там а не от някъде другаде (гарнитура глава ,гарнитура капак , турбо , маслен охладител )
На моята кола аз примерно имах теч от гарнитурата на капака на двигателя и оттам по целия мотор . Дори мислех че е от гарнитурата на главата . Купих нова гарнитура но нещеш ли текна още повече . Тогава си сложих старата оригинална гарнитура и здраво мацане със въпросния силикон. След това измих мотора за да видя ще текне ли пак - е не е текнало вече няколко месеца. Всъщност можеш изобщо да не купуваш гарнитура ако твоята изглежда добре а да ползваш нея като трябва идеално да я обезмаслиш преди нанасянето на силикона .


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот 76presley » Съб 12 мар 2011 9:13


Вече ми сменяха тръбичката на маслените пари и предния семеринг на колянови вал, които бяха омаслили всичко!
След това мих двигателя! Това беше преди 4-5 месеца!
Сега като я огледахме добре с майстрора - всичко над гарнитурата на картера е сухо и чисто!
Всички течове са около самата гарнитура и надолу под и около нея! :cry:
Не се вижда другаде да е омаслено или от другаде да идва теч!
Ясно е, че ще се сменя картерната гарнитура! Вече реших да си взема Elring, тъй като оригиналната
е доста скъпа, а тази, която си е сега е преплескана - май е натягана допълнително преди време -
поне майстора ми каза, че така изглежда! :?
Относно слагането на силикон се чудя :roll: :?:
Има и за, и против!
Чувал съм за този черен силикон на Рейнц или както е там! Не знам обаче къде го има и колко струва?
Колебая се обаче, а и майсторът казва, че е против силикон (а аз му имам доверие),
тъй като можело гарнитурата да стане като залепена и да не уплътни добре!
Други колеги са на същото мнение - че може да приплъзне силикона и че е най-добре да е просто да са добре обезмаслени и сухи повърхностите,
за да може да стегне и да уплътни добре, без да се пренатяга! :?: :?: :?:
Още умувам точно как да постъпя :?: :banghead:


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот Peteff » Съб 12 мар 2011 10:19


Този силикон струва 10-тина лева и стига поне за 5 такива гарнитури .Той е специално за такива цели - в смисъл издържа на висока температура и на масла/бензини/дизели и др. Има го по магазините за авточасти обикновенно,а защо не и по железариите.Гарнитурата действително става залепена. Силикона просто "запечатва" сглобката между картера и мотора и просто маслото няма щанс да премине извън картера при добро омезмасляване .
Виж сега аз изказвам мнение и никой не те кара да се вслушваш в съвета ми. Направи си го по твоя начин или както решиш, а ако пак текне ползвай въпросния силикон. Успех!


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот 76presley » Съб 12 мар 2011 19:30


Намерих някакъв автомобилен силикон - лепило на WURTH, но не знам, дали е читав!
Водят го, че издържа от -60 до +280 С, а тази фирма е немска и продуктите й се водят хубави!
Ползвал съм тяхно лепило са спойлер на стария ми Пасат - страшна работа стана - лепи яко и трайно!
Чудя се дали да не ползвам този силикон? Някой има ли впечатления от WURTH?


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот tarikat89 » Съб 12 мар 2011 19:49


на нова гарнитура силикон не се слага,няма смисъл от него..


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот 76presley » Съб 12 мар 2011 20:11


Накрая ще взема и аз да я сложа без нищо - само на добре почистено, обезмаслено и сухо,
пък ако случайно пак протече, тогава може да слагам силикон и това е... :wink:


Потребителски аватар
vw_derby
Мнения: 1323
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 19:57
Автомобил: audi a4
Двигател: AFN

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот vw_derby » Съб 12 мар 2011 20:25


тия майстори дето ползват силикон,не ми ги хвали!!!

Принципно колега доста е кофти да се махне капака на картера,аз моя като го махах ,не свалях моста,но с повдигане на двигател(откачане от тампоните),развиване на скоростната кутия,щото има две болчета на много изкривено място,горе долу,при положение че не съм го свалял преди за има-няма 4-5 часа,..много псувни ,ритници и....
Та мисълта ми е ако ти даде добра цена за работа (до 100тина лв.) я сменяй,ако ти каже повече .... ,но това и според джоба ти.


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот 76presley » Сря 16 мар 2011 18:28


Работата вече е свършена! Накрая стана компромисен вариант - ползва се много умерено силикон REINZOSIL (Viktor Reinz) -
предимно за ъглите на гарнитурата (Elring)!
Наистина голям зор е тази смяна, но засега всичко е ОК :applause: !
Ще видим обаче като покарам известно време! Дано да няма проблеми!
Така и така смених и маслото, реших да пробвам с пълна синтетика и сложих 5W 40 RAVENOL VSI - http://www.ravenol-bg.com/info.php?info ... anica=menu!
Aко не го гори много, ще си продължа с пълна синтетика, но другият път ще е - http://bparts-bg.com/product.php?ProductID=6 :banana
:beer


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот 76presley » Сря 23 мар 2011 21:12


Дотук добре, но се оказа, че има теч и от долната по-дългата част на тръбата за картерните газове :(
Трябва да се сменя! Горната късата част я смених лесно, но тази е по-кофти scare
Въпросът е, дали да сменя и филтърчето, което е между двете тръби, че хич не е евтино,
но пък ако е запушено, да не се спука пак тръбата и смяната да се оказже безпредметна? :?: :roll:
Какво ще ме посъветвате? :?:


Потребителски аватар
gencho84
Мнения: 94
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: blagoevgrad

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот gencho84 » Чет 24 мар 2011 20:48


76presley написа:Дотук добре, но се оказа, че има теч и от долната по-дългата част на тръбата за картерните газове :(
Трябва да се сменя! Горната късата част я смених лесно, но тази е по-кофти scare
Въпросът е, дали да сменя и филтърчето, което е между двете тръби, че хич не е евтино,
но пък ако е запушено, да не се спука пак тръбата и смяната да се оказже безпредметна? :?: :roll:
Какво ще ме посъветвате? :?:



Зрд.колега ,90 % сам сигурен ,че течътти е бил от тази тръбичка.Относно филтърчето,на мен моя маистор,като сменява6е са6тата траба направо е игнорирал филтарчето и сега сам без такова,с права траба и никаква разлика не намирам и не омаслява никаде.Трабата която ми слойи е ТопРан за 45 лв. и нямам никакви ядове


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Относно смяна на гарнитура на картера на В5(AFN)?!

Мнениеот 76presley » Съб 26 мар 2011 9:07


Вече смених и долната тръбичка за картерните газове (оригинална VW за 53 лева), като масленото филтърче само го измих (вътрешно) с нафта и се изчисти идеално,
след което измих двигателя от всички омаслявания и засега всичко е ОК! :applause:
Един по един уж ги отстраних всички проблеми, откъдето имаше течове:
1)Първо предния смеринг на коляновия вал,
2)После горната тръбичка на картерните газове,
3)После гарнитурата на картера,
4)И накрая долната тръбичка на картерните газове :shock
Все още обаче е рано да се каже - трябва да покарам известно време, за да проличи, дали ще е сухо вече и няма да има други течове scare
Да се надяваме, че най-накрая :banana :beer

P.S. Идеята на цялото това упражнение беше да няма никакви течове отникъде, за да видя, дали колата гори масло и колко?
Ако гори в рамките на нормалното да си карам с пълна синтетика и да ми е мирна главата - особено зимата!
Много ми хареса сравнението, което един приятел авто-монтьор направи между основните масла:
1) 5W 40 - все едно бяга по писта;
2)10W 40 - все едно бяга във вода;
3)15W 40 - все едно бяга в кално блато! mhihi :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта