Зацепване на ангренажен ремък

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Съб 04 апр 2009 17:19


Здравейте,
изчетах целия форум и рових из нета, но отговор на въпроса си не намерих, затова питам:

Мотора е 1.9ТДИ 110к.с. (AFN)

Белега на маховика на коленовия вал има "0" което е обозначението за ГМТ. Непосредтсвено преди нея има резка. Белега трябва да съвпада на средата на отвора. Въпроса ми е кое правилно да съвпада в центъра "0" или резката. Резката доколкото разбрах от изчетеното е равна на 3 градуса преди ГМТ. :dummy:

Последна промяна от valerius на Съб 04 апр 2009 17:21, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Съб 04 апр 2009 17:19


Помпата е позиционирана със щифта.
Разпределителния вал е горе на 1ви цилиндър и белега отзад на вала е успоредно на блока.
Каде трябва да е маховика? На 0-та или на резката?

Мисля, че това е от значение, защото би дало 1 зъб или 2-3 градуса предварение или закъснение на помпата.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Съб 04 апр 2009 17:35


В тази тема да добавя, че на VAG-COM при диагностига на предварението на 4-ти канал нормата е между -2 и 2BTDC, и 3-70% duty cykle, а при мен сочи 1,3BTDC и около 50% Duty Cykle. По книга казват, че добре когато е под 3BTDC и 10% Duty Cykle. Като коригирам показванията софтуерно и намаля стоиностите на предварението ми показва около 0,4BTDC и 2,8% duty cykle. Може ли някой да обясни на прост език как трябва да бъде и защо?


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот ifidik » Съб 04 апр 2009 18:36


на коляновия вал белега е средата на нулата.след като смениш ремъка,на 4 -ти канал намести помпата,да постигнеш показание 1,6-1,8.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Съб 04 апр 2009 21:24


две мнения по въпроса.. едното е, че белега е нулата или резката, кой ще потвърди?
и какво е значението на показанията относно % duty cykle


Потребителски аватар
djdaka
Мнения: 207
Регистриран на: Чет 06 апр 2006 20:39
Автомобил: VW Tiguan R-line
Двигател: CUV 150hp
Местоположение: Русе

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот djdaka » Съб 04 апр 2009 21:44


бих се доверил на ifidik, а относно центровка на помпата тук : http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#k и тук : http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
Поздрави


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Нед 05 апр 2009 3:42


Питам всичко това, защото разликата дали е на 0 или / в случай че помпата е застопорена точно с щифт разликата при нея е половин зъб, а математика е точна наука и цифрите трябва да се спазват. Тоест незнам швабите когато са настройвали помпата дали са зацепили ангренажа на 0 или /, а това си е зъб напред или назад.

Вчера зацепих ремъка на / и стойностите съм описал по горе (около 1,1-1,3BTDC). Утре ще врътна напред, за да дойде на 0, но това ще даде почти един зъб закаснение на помпата и разпределителния вал и ще пиша какви са показанията.

В момента на TDIGraph съм някаде под средата, а преди смяната беше под най-горната линия. И ме притеснява това: "requested timing should be between 0.4 and 2.0 degrees BTDC. If the actual timing is not more than roughly 3.0 degrees BTDC, до тук добре and the duty cycle of the advance solenoid is not more than 10%, the timing is good е но тук съм на около 50% и не е добре"


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот Zinoto » Нед 05 апр 2009 9:30


Момента на впръскване ти е добре, щом е на средата. Единственото за което трябва да се притесняваш е дали наистина си на белега на маховика и горе на клпаните трябва да съвпада прореза, ако не съвпада трябва да се нагласи да съвпада едновременно с този на маховика.


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот единак » Нед 05 апр 2009 14:56


Колеги, при мен в 4-та група има разлика между specified BTDC 1.3 и actual BTDC 2.0/варира от 1.8 до 2.0 всъщност/, освен това нещо не намирам duty cycle, имам само clod start valve 2.8%. Къде да го търся тоя работен цикъл? И как става електронната промяна на центровката, че из линковете нещо не ми е ясно.
АФН.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Нед 05 апр 2009 15:22


единак написа:Колеги, при мен в 4-та група има разлика между specified BTDC 1.3 и actual BTDC 2.0/варира от 1.8 до 2.0 всъщност/, освен това нещо не намирам duty cycle, имам само clod start valve 2.8%. Къде да го търся тоя работен цикъл? И как става електронната промяна на центровката, че из линковете нещо не ми е ясно.
АФН.


Перфектен си!!! Трябва да е 2.0 BTDC и под 10%, а при тебе е 2,8%

Лошото е, че при мене не е така. Отиди в "Basic Setings" Група "00" и TDI Timing при работна температура графиката трябва да е близо до горната граница, но да не я превишава.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Нед 05 апр 2009 15:39


Zinoto написа:Момента на впръскване ти е добре, щом е на средата. Единственото за което трябва да се притесняваш е дали наистина си на белега на маховика и горе на клпаните трябва да съвпада прореза, ако не съвпада трябва да се нагласи да съвпада едновременно с този на маховика.


Нагодил съм белега на маховика да сочи "0"-та и прореза на разпределителния вал е точно успоредно на блока, но щифта на помпата не съвпада с около 2мм в закъснение. Ще трябва да ходя на сервиз за реглаж на помпата. Или ако има вариант в "домашни условия" с VAG-COM да я бутна 2мм напред, а? Ама не ми се рискува.
Абе понеже тука в Монтана майсторите са ветеринари и нямат апаратура кажете като имам път към София при кой да се отбия да я регулира?


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот единак » Нед 05 апр 2009 16:18


Хм, перфектен, ама защо има разминаване между специфичната стойност 1.3 и действителната 2.0? При това, това 2.0 играе от 1.8 до 2.0, понякога 2.2.
След малко ще опитам да проверя графиката, ако успея да се бутна в бейсик сетингс.

п.с. Ние не сме ли с комън рейл?..."Note to 1.9 PD (pumpe duese aka unit injectors) and CR (common rail) owners: The timing in PD and CR engines is determined electronically by the ECU. There is neither a need nor an ability to check timing on the PD or CR engines using VAG-COM.." и затова да не мога да си избера АФН от падащото меню на TDI timing?

Иначе графика има - между синята и зелената линии. Около 60-120.


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Нед 05 апр 2009 18:19


единак написа:п.с. Ние не сме ли с комън рейл?..."Note to 1.9 PD (pumpe duese aka unit injectors) and CR (common rail) owners: The timing in PD and CR engines is determined electronically by the ECU. There is neither a need nor an ability to check timing on the PD or CR engines using VAG-COM.." и затова да не мога да си избера АФН от падащото меню на TDI timing?

Иначе графика има - между синята и зелената линии. Около 60-120.


Аз ти казах, че си добре. Има AFN в менюто.


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот dani_94 » Нед 05 апр 2009 19:22


valerius написа:Абе понеже тука в Монтана майсторите са ветеринари и нямат апаратура кажете като имам път към София при кой да се отбия да я регулира?


Това не го премисли преди да го кажеш...
Щом имаш път към София, твоят човек е ventoman, драсни му едно лично и се разберете да ти оправи центровката..


Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Зацепване на ангренажен ремък

Мнениеот valerius » Нед 05 апр 2009 21:11


dani_94 написа:
valerius написа:Абе понеже тука в Монтана майсторите са ветеринари и нямат апаратура кажете като имам път към София при кой да се отбия да я регулира?


Това не го премисли преди да го кажеш...
Щом имаш път към София, твоят човек е ventoman, драсни му едно лично и се разберете да ти оправи центровката..


Дани ходих в Мотофое, в Пежо, в тоя срещу старите гробища никаде нямат техника за реглаж и диагностика на горивна помпа. Е на мен не ми се ще да я прави някой по слух.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Piqndurnik и 24 госта