Как да раздвижа актуатора?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
larss
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 01 дек 2007 15:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как да раздвижа актуатора?

Мнениеот larss » Чет 24 мар 2011 14:13


Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този актуатор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот Andonov » Чет 24 мар 2011 14:17


Сменя се с нов.


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот achodemo » Чет 24 мар 2011 15:29


larss написа:Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този акуратор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.

най-лесно може да разбереш дали е от него или геометрията ,като извадиш зегерката която го държи за лостчето на геометрията и видиш как се движи едното и другото . Аз залагам на зацапана геометрия , защото и при мен е така , при разкачане актуатора си се движи нормално без скърцане ,а лоста на геометрията запира някаде малко преди горно(разтоварено) положение . Мъчил съм го на ръка , раздвижва се ,но това заядане точно по средата на хода не може да изчезне, само сваляне на турбина и чистене му е майката .

Аз немога да разбера каква е идеята да сменя актуатора при условие ,че мембраната е здрава и пружината също ,която го връща . Друго какво може да му влоши работата ,като други части вътре няма . Може би трябва да се има предвид и това,че пружината с времето отслабва и по бавно може би го връща, но нека по-вещите колеги да кажат.


ivomich
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 17 ное 2008 20:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Костинброд

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот ivomich » Чет 24 мар 2011 15:49


Пробвай да го свалиш,зад металния щит на клапана има малка дупчица, пръскай там с вд-то и квото изпадне :да: Моят като го свалих там имаше почти шепа кал и прах но вече се беше скъсала мембраната :bishop


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2183
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот nasko1978 » Чет 24 мар 2011 15:57


Andonov написа:Сменя се с нов.
:да:

Да, с времето пружината омеква! :wink:


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот hooligan_sk » Чет 24 мар 2011 15:59


Andonov написа:Сменя се с нов.


:да: И при мен изкарваше 1-2 дни след раздвижване. Нямаш голям избор :wink:


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот gancho » Чет 24 мар 2011 16:06


larss написа:Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този акуратор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.

95% съм сигурен,че караш без кора под двигателя=>Пръски вода, луга=>ръждясва и блокира!


goshe7o0o0o
Мнения: 28
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dobrich/Varna

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот goshe7o0o0o » Чет 24 мар 2011 17:02


Аз подкрепям колегата achodemo има много препарати , а и на рака да го изчистиш ще ти отнеме половин ден ако не си кой знае какъв майстор :) Има доста теми виж в търсачката .Дори и да не е това едно чистене на турбината хич не е лошо :) Успех колега :Mr Green Fun


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот Zinoto » Чет 24 мар 2011 20:09


larss написа:Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този акуратор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.

Щом е здрава мембраната, рздвижи лостчето хубаво на ръка, така че да спре да забива, обикновенно като загрее мотора почва да се движи по-лесно. Хубаво е скоро да си сменял въздушния филтър и ако имаш ваг-ком също ще ти е от полза. Веднага като спре да забива излизаш на магистралата и караш поне 100 км със 120-140 в час с повече изпреварвания и настъпвене газта до долу. След тази процедура би трябвало да забравиш за проблемите при изправен Н75 разбира се.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот hooligan_sk » Чет 24 мар 2011 21:14


Zinoto написа:
larss написа:Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този акуратор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.

Щом е здрава мембраната, рздвижи лостчето хубаво на ръка, така че да спре да забива, обикновенно като загрее мотора почва да се движи по-лесно. Хубаво е скоро да си сменял въздушния филтър и ако имаш ваг-ком също ще ти е от полза. Веднага като спре да забива излизаш на магистралата и караш поне 100 км със 120-140 в час с повече изпреварвания и настъпвене газта до долу. След тази процедура би трябвало да забравиш за проблемите при изправен Н75 разбира се.


Няма как да забрави актуатора като е целия в ръжда... след няколко дни пак ще е аут :да:


Zinoto
Мнения: 1873
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот Zinoto » Чет 24 мар 2011 22:34


Нали затова трябва се кара яко и повече километри на един път да се изчисти ръждата и нагарите. Моя миналата пролет го "хванах" така да скърца при движение на ръка и се бях притеснил, че е омекнала пружината и пренадуваше редовно. Ходих до Варна ей така без да имам работа само на разходка и от тогава работи идеялно. Днес даже я закачих на ваг-кома и покарах тестово да видя как е положението, че зимата... и предимно градско карам и с изненада установих, че регулира перфектно.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот Dobromirski » Пет 25 мар 2011 22:55


При мен пък е обърнат наопаки (лостчето стърчи нагоре) и зимата се беше напълнил с вода, която замръзваше :banghead: Всяка сутрин карах около 1км без турбина, докато се разтуши. Писна ми и го залях с антифриз :drinking: . От тогава , нямам проблеми mhihi


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот achodemo » Съб 26 мар 2011 3:02


Дайте да изясним две неща . Скърцането ,което се чува при движение на актуатора когато си е закачен на мкястото, е от самата геометрия която е тръгнала да се задръства , а не от самия актуатор ,лоста му и други такива! И наболата ръжда по корпуса на актуатора по никакъв начин не влияе на работата му при услови ,че мембраната е здрава и пружината не е омекнала . До всички тези заключения съм стигнал сам след като при разкачен актуатор скърцането си остава като се движи лостчето на геометрията нагоре-надолу. Актоатора ми се движи перфектно гладко в самостоятелен вид и задържа вакуум ,но пиковете на турбината продължават. Просто нека не се спекулира с този скъп помощен елемент от турбо компресора. Защото някой човек четящ тук ще се засили да го сменя с нов за 200++лв. а после ще се окаже ,че просто геометрията се нуждае от продухване.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот morfei1 » Съб 26 мар 2011 4:00


Аз пък започвам да си мисля, че митовете относно задръстването на промевливата геометрия на TDI, всъщност реално са проблеми в неправилно работещ актуатор и най-вече, късното установяване на проблема и разбира се неговото отстраняване. Стоя и си мисля, как аджеба е възможно да се задръсти от градско каране..... мисля си и не намирам никакво логично обяснение, освен неправилно управление :roll: .

Това си е мое мнение, относно проблема.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Как да раздвижа акуратора?

Мнениеот hooligan_sk » Съб 26 мар 2011 10:09


morfei1 написа:Аз пък започвам да си мисля, че митовете относно задръстването на промевливата геометрия на TDI, всъщност реално са проблеми в неправилно работещ актуатор и най-вече, късното установяване на проблема и разбира се неговото отстраняване. Стоя и си мисля, как аджеба е възможно да се задръсти от градско каране..... мисля си и не намирам никакво логично обяснение, освен неправилно управление :roll: .

Това си е мое мнение, относно проблема.


И аз така си мислех, но турбината ми започна да пренадува 5-6 месеца след като смених актуатора с чисто нов. Вярно - като го смених не чистихме геометрията и леко задържаше, но с новия актуатор я цедих много пъти до 200 без никакъв проблем - с цел прочистване, 2-3 месеца карах много често магистрално. После карах 3-4 месеца само в СФ и се задръсти - с нов актуатор, който и до сега си изглежда и работи като нов :да:

ПП: Най-сигурния вариант си е сваляне, чистене и слагане на нов актуатор и настройка на стенд. Тогава вече трудно ще се стигне до блокиране при всякакво каране :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта