Как да раздвижа актуатора?
Как да раздвижа актуатора?
Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този актуатор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.
- Andonov
- Мнения: 3925
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Как да раздвижа акуратора?
Сменя се с нов.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Как да раздвижа акуратора?
larss написа:Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този акуратор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.
най-лесно може да разбереш дали е от него или геометрията ,като извадиш зегерката която го държи за лостчето на геометрията и видиш как се движи едното и другото . Аз залагам на зацапана геометрия , защото и при мен е така , при разкачане актуатора си се движи нормално без скърцане ,а лоста на геометрията запира някаде малко преди горно(разтоварено) положение . Мъчил съм го на ръка , раздвижва се ,но това заядане точно по средата на хода не може да изчезне, само сваляне на турбина и чистене му е майката .
Аз немога да разбера каква е идеята да сменя актуатора при условие ,че мембраната е здрава и пружината също ,която го връща . Друго какво може да му влоши работата ,като други части вътре няма . Може би трябва да се има предвид и това,че пружината с времето отслабва и по бавно може би го връща, но нека по-вещите колеги да кажат.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 17 ное 2008 20:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Костинброд
Re: Как да раздвижа акуратора?
Пробвай да го свалиш,зад металния щит на клапана има малка дупчица, пръскай там с вд-то и квото изпадне Моят като го свалих там имаше почти шепа кал и прах но вече се беше скъсала мембраната
- nasko1978
- Мнения: 2183
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Как да раздвижа акуратора?
Andonov написа:Сменя се с нов.
Да, с времето пружината омеква!
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Как да раздвижа акуратора?
Andonov написа:Сменя се с нов.
И при мен изкарваше 1-2 дни след раздвижване. Нямаш голям избор
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Как да раздвижа акуратора?
larss написа:Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този акуратор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.
95% съм сигурен,че караш без кора под двигателя=>Пръски вода, луга=>ръждясва и блокира!
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Чет 03 фев 2011 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich/Varna
Re: Как да раздвижа акуратора?
Аз подкрепям колегата achodemo има много препарати , а и на рака да го изчистиш ще ти отнеме половин ден ако не си кой знае какъв майстор Има доста теми виж в търсачката .Дори и да не е това едно чистене на турбината хич не е лошо Успех колега
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Как да раздвижа акуратора?
larss написа:Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този акуратор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.
Щом е здрава мембраната, рздвижи лостчето хубаво на ръка, така че да спре да забива, обикновенно като загрее мотора почва да се движи по-лесно. Хубаво е скоро да си сменял въздушния филтър и ако имаш ваг-ком също ще ти е от полза. Веднага като спре да забива излизаш на магистралата и караш поне 100 км със 120-140 в час с повече изпреварвания и настъпвене газта до долу. След тази процедура би трябвало да забравиш за проблемите при изправен Н75 разбира се.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Как да раздвижа акуратора?
Zinoto написа:larss написа:Мотора е AFN,110кс,лостчето на акуратора на турбото се движи трудно и колата забива след 3000об,раздвижвам го на ръка,пръсках отдолу с WD40,но след известно време пак започва да заяжда.Предполагам не е от геометрията на турбото,защото при движението на ръка се усеща как мембраната "скърца" като нещо гумено.Този акуратор херметически ли е,дайте идея как да го оправя,мембраната е здрава.
Щом е здрава мембраната, рздвижи лостчето хубаво на ръка, така че да спре да забива, обикновенно като загрее мотора почва да се движи по-лесно. Хубаво е скоро да си сменял въздушния филтър и ако имаш ваг-ком също ще ти е от полза. Веднага като спре да забива излизаш на магистралата и караш поне 100 км със 120-140 в час с повече изпреварвания и настъпвене газта до долу. След тази процедура би трябвало да забравиш за проблемите при изправен Н75 разбира се.
Няма как да забрави актуатора като е целия в ръжда... след няколко дни пак ще е аут
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Как да раздвижа акуратора?
Нали затова трябва се кара яко и повече километри на един път да се изчисти ръждата и нагарите. Моя миналата пролет го "хванах" така да скърца при движение на ръка и се бях притеснил, че е омекнала пружината и пренадуваше редовно. Ходих до Варна ей така без да имам работа само на разходка и от тогава работи идеялно. Днес даже я закачих на ваг-кома и покарах тестово да видя как е положението, че зимата... и предимно градско карам и с изненада установих, че регулира перфектно.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Как да раздвижа акуратора?
При мен пък е обърнат наопаки (лостчето стърчи нагоре) и зимата се беше напълнил с вода, която замръзваше Всяка сутрин карах около 1км без турбина, докато се разтуши. Писна ми и го залях с антифриз . От тогава , нямам проблеми
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Как да раздвижа акуратора?
Дайте да изясним две неща . Скърцането ,което се чува при движение на актуатора когато си е закачен на мкястото, е от самата геометрия която е тръгнала да се задръства , а не от самия актуатор ,лоста му и други такива! И наболата ръжда по корпуса на актуатора по никакъв начин не влияе на работата му при услови ,че мембраната е здрава и пружината не е омекнала . До всички тези заключения съм стигнал сам след като при разкачен актуатор скърцането си остава като се движи лостчето на геометрията нагоре-надолу. Актоатора ми се движи перфектно гладко в самостоятелен вид и задържа вакуум ,но пиковете на турбината продължават. Просто нека не се спекулира с този скъп помощен елемент от турбо компресора. Защото някой човек четящ тук ще се засили да го сменя с нов за 200++лв. а после ще се окаже ,че просто геометрията се нуждае от продухване.
Re: Как да раздвижа акуратора?
Аз пък започвам да си мисля, че митовете относно задръстването на промевливата геометрия на TDI, всъщност реално са проблеми в неправилно работещ актуатор и най-вече, късното установяване на проблема и разбира се неговото отстраняване. Стоя и си мисля, как аджеба е възможно да се задръсти от градско каране..... мисля си и не намирам никакво логично обяснение, освен неправилно управление .
Това си е мое мнение, относно проблема.
Това си е мое мнение, относно проблема.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Как да раздвижа акуратора?
morfei1 написа:Аз пък започвам да си мисля, че митовете относно задръстването на промевливата геометрия на TDI, всъщност реално са проблеми в неправилно работещ актуатор и най-вече, късното установяване на проблема и разбира се неговото отстраняване. Стоя и си мисля, как аджеба е възможно да се задръсти от градско каране..... мисля си и не намирам никакво логично обяснение, освен неправилно управление .
Това си е мое мнение, относно проблема.
И аз така си мислех, но турбината ми започна да пренадува 5-6 месеца след като смених актуатора с чисто нов. Вярно - като го смених не чистихме геометрията и леко задържаше, но с новия актуатор я цедих много пъти до 200 без никакъв проблем - с цел прочистване, 2-3 месеца карах много често магистрално. После карах 3-4 месеца само в СФ и се задръсти - с нов актуатор, който и до сега си изглежда и работи като нов
ПП: Най-сигурния вариант си е сваляне, чистене и слагане на нов актуатор и настройка на стенд. Тогава вече трудно ще се стигне до блокиране при всякакво каране
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта