


Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
- irr-lazio
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Здравейте колеги,
Става въпрос за Ауди А3 1.9ТДИ (ASZ двигател) 131 коня. Проблема е че колата започна да харчи масло и да пуши черно при натиснат до краи педал на газта. След дълго взиране по капака забелязах, че самото масло тече от EGR-a и се стича върху турбото. Ходих на майстор за турбини и те казаха, че проблемът е в самият EGR. Отидох на друго място да проверим EGR-a и там ми казаха, че е в турбото. Самата турбина била качвала маслото нагоре и така излизало през EGR-a. Не знам точно накъде да се ориентирам за ремонт, защото и двата ремонта са доста скъпички.
При каране проблемът се изразява по следния начин - при подаване на газ колата е доста тромава и пуши черно, докато не се включи турбото. След като се включи турбото колата набира доста хубаво само за 8 секунди и след това турбото изключва и не се пуска до следващото палене.
Грешката, която се появява на ВАГ КОМ, е за пренадуване на турбото. Това обяснява защо го изключва след 8 сек.
Смених датчика за управлението на тубото и почистих геометрията му.
Може ли някой да ме посъветва как с ВАГ КОМ да разбера дали EGR-ът е заминал? Може ли от прецакан EGR клапан да прави пренадуване на турбото?
Благодаря предварително.
Става въпрос за Ауди А3 1.9ТДИ (ASZ двигател) 131 коня. Проблема е че колата започна да харчи масло и да пуши черно при натиснат до краи педал на газта. След дълго взиране по капака забелязах, че самото масло тече от EGR-a и се стича върху турбото. Ходих на майстор за турбини и те казаха, че проблемът е в самият EGR. Отидох на друго място да проверим EGR-a и там ми казаха, че е в турбото. Самата турбина била качвала маслото нагоре и така излизало през EGR-a. Не знам точно накъде да се ориентирам за ремонт, защото и двата ремонта са доста скъпички.
При каране проблемът се изразява по следния начин - при подаване на газ колата е доста тромава и пуши черно, докато не се включи турбото. След като се включи турбото колата набира доста хубаво само за 8 секунди и след това турбото изключва и не се пуска до следващото палене.
Грешката, която се появява на ВАГ КОМ, е за пренадуване на турбото. Това обяснява защо го изключва след 8 сек.
Смених датчика за управлението на тубото и почистих геометрията му.
Може ли някой да ме посъветва как с ВАГ КОМ да разбера дали EGR-ът е заминал? Може ли от прецакан EGR клапан да прави пренадуване на турбото?
Благодаря предварително.
- irr-lazio
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Мерси колега. Имаш ли идея дали бачка в Събота?
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
irr-lazio написа:Мерси колега. Имаш ли идея дали бачка в Събота?
Да,разбира се

Обади му се и ще се разберете за час

- irr-lazio
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Мерси колега, ще му звънна.
Въпроса ми е дали от прецакан EGR клапан , може да пренадува турбото и да го води към overboost?
Въпроса ми е дали от прецакан EGR клапан , може да пренадува турбото и да го води към overboost?
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Дебитомера как е
- irr-lazio
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Сменен е преди 3-4 месеца.... гледах го на ВАГ и ми изглежда ОК.
-
- Мнения: 248
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Кога е чистена геометрията? Да не се е зацапала пак от бавното каране? Н75 провери ли?
- irr-lazio
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Чистена е преди 2 месеца... и тогава се отпуши доста и проблема с 8те секунди спря до преди 1 седмица. Ако толва бързо се е зацапала...значи има някакъв проблем. Възможно ли е понеже ЕГР-а капе върху охлюва на турбото да го зацапва и от там да идва всичко?
Н75 е сменян преди 2 месеца и нещо.

Колата се кара предимно в задръствания , така че може да се каже че не се настъпва много често.
Н75 е сменян преди 2 месеца и нещо.



Колата се кара предимно в задръствания , така че може да се каже че не се настъпва много често.
- irr-lazio
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Да...че ще се ходи на сервиз е ясно... Все пак искам да знам за какво да се подготвя (финансово)... 

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Ами най-точно след като се види ще се прецени,а горе - долу по телефона ше ти каже Роби Уилямс



- irr-lazio
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
Здравейте колеги,
Днес направих няколко снимки на ЕГР-а и на грешките които се получават. Overboost-а си остава.
Ето снимки на EGR-a:
http://www.album.bg/irrlazio/images/28781399/
http://www.album.bg/irrlazio/images/28781398/
Ето и какво показва ВАГ-а за ЕГРа (дебитомера също ме стряска). Тези стойности бяха на свободна и току-що запалена кола (студена):
http://www.album.bg/irrlazio/images/28781408/#
Грешките които се показват на Engine са следните:
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Sunday, 27 November 2011, 12:14:29:0
Control Module Part Number: 038 906 019 CK
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1243
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06435
VCID: 62B7298BFD41
Additional Info: WAUZZZ8LZ1A064013 AUZ7Z0Y1724006
2 Faults Found:
17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus
P1145 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Според вас това омасляване от ЕГР-а може ли да довежда до overboost-a на турбото?
Егр-а за смяна ли е ?
Днес направих няколко снимки на ЕГР-а и на грешките които се получават. Overboost-а си остава.
Ето снимки на EGR-a:
http://www.album.bg/irrlazio/images/28781399/
http://www.album.bg/irrlazio/images/28781398/
Ето и какво показва ВАГ-а за ЕГРа (дебитомера също ме стряска). Тези стойности бяха на свободна и току-що запалена кола (студена):
http://www.album.bg/irrlazio/images/28781408/#
Грешките които се показват на Engine са следните:
VCDS-Lite Version: Release 1.1
Sunday, 27 November 2011, 12:14:29:0
Control Module Part Number: 038 906 019 CK
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1243
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06435
VCID: 62B7298BFD41
Additional Info: WAUZZZ8LZ1A064013 AUZ7Z0Y1724006
2 Faults Found:
17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus
P1145 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
Според вас това омасляване от ЕГР-а може ли да довежда до overboost-a на турбото?
Егр-а за смяна ли е ?
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пон 21 май 2007 14:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Местожителство: Mестожителство:
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
irr-lazio написа:Егр-а за смяна ли е ?
егр-а е за цялостно премахване...
хора, махайте тези тумори от колите си!
- irr-lazio
- Мнения: 119
- Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ
А дали от него идват проблемите с пренадуването на турбото?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта