Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
irr-lazio
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот irr-lazio » Вто 15 ное 2011 15:59


Здравейте колеги,

Става въпрос за Ауди А3 1.9ТДИ (ASZ двигател) 131 коня. Проблема е че колата започна да харчи масло и да пуши черно при натиснат до краи педал на газта. След дълго взиране по капака забелязах, че самото масло тече от EGR-a и се стича върху турбото. Ходих на майстор за турбини и те казаха, че проблемът е в самият EGR. Отидох на друго място да проверим EGR-a и там ми казаха, че е в турбото. Самата турбина била качвала маслото нагоре и така излизало през EGR-a. Не знам точно накъде да се ориентирам за ремонт, защото и двата ремонта са доста скъпички.
При каране проблемът се изразява по следния начин - при подаване на газ колата е доста тромава и пуши черно, докато не се включи турбото. След като се включи турбото колата набира доста хубаво само за 8 секунди и след това турбото изключва и не се пуска до следващото палене.

Грешката, която се появява на ВАГ КОМ, е за пренадуване на турбото. Това обяснява защо го изключва след 8 сек.
Смених датчика за управлението на тубото и почистих геометрията му.

Може ли някой да ме посъветва как с ВАГ КОМ да разбера дали EGR-ът е заминал? Може ли от прецакан EGR клапан да прави пренадуване на турбото?

Благодаря предварително.




Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот Даскала™ » Вто 15 ное 2011 16:15


Трябва да изминеш 20 км за да се озовеш тук viewtopic.php?f=13&t=201662 при твоя човек! :да:
Бог е :bowdown


Потребителски аватар
irr-lazio
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот irr-lazio » Вто 15 ное 2011 16:23


Мерси колега. Имаш ли идея дали бачка в Събота?


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот Даскала™ » Вто 15 ное 2011 17:01


irr-lazio написа:Мерси колега. Имаш ли идея дали бачка в Събота?

Да,разбира се :wink:
Обади му се и ще се разберете за час :да:


Потребителски аватар
irr-lazio
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот irr-lazio » Вто 15 ное 2011 18:36


Мерси колега, ще му звънна.

Въпроса ми е дали от прецакан EGR клапан , може да пренадува турбото и да го води към overboost?


Georgi Vutov
Мнения: 248
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот Georgi Vutov » Вто 15 ное 2011 18:40


Дебитомера как е


Потребителски аватар
irr-lazio
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот irr-lazio » Вто 15 ное 2011 18:51


Сменен е преди 3-4 месеца.... гледах го на ВАГ и ми изглежда ОК.


Georgi Vutov
Мнения: 248
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот Georgi Vutov » Вто 15 ное 2011 18:56


Кога е чистена геометрията? Да не се е зацапала пак от бавното каране? Н75 провери ли?


Потребителски аватар
irr-lazio
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот irr-lazio » Вто 15 ное 2011 19:05


Чистена е преди 2 месеца... и тогава се отпуши доста и проблема с 8те секунди спря до преди 1 седмица. Ако толва бързо се е зацапала...значи има някакъв проблем. Възможно ли е понеже ЕГР-а капе върху охлюва на турбото да го зацапва и от там да идва всичко?
Н75 е сменян преди 2 месеца и нещо. :banghead: :banghead: :banghead:

Колата се кара предимно в задръствания , така че може да се каже че не се настъпва много често.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот Даскала™ » Сря 16 ное 2011 10:45


Око да види,ръка да пипне :да:


Потребителски аватар
irr-lazio
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот irr-lazio » Сря 16 ное 2011 19:26


Да...че ще се ходи на сервиз е ясно... Все пак искам да знам за какво да се подготвя (финансово)... :(


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот Даскала™ » Чет 17 ное 2011 13:12


Ами най-точно след като се види ще се прецени,а горе - долу по телефона ше ти каже Роби Уилямс :Mr Green Fun :wink:


Потребителски аватар
irr-lazio
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот irr-lazio » Нед 27 ное 2011 13:16


Здравейте колеги,

Днес направих няколко снимки на ЕГР-а и на грешките които се получават. Overboost-а си остава.

Ето снимки на EGR-a:

http://www.album.bg/irrlazio/images/28781399/
http://www.album.bg/irrlazio/images/28781398/

Ето и какво показва ВАГ-а за ЕГРа (дебитомера също ме стряска). Тези стойности бяха на свободна и току-що запалена кола (студена):

http://www.album.bg/irrlazio/images/28781408/#

Грешките които се показват на Engine са следните:

VCDS-Lite Version: Release 1.1
Sunday, 27 November 2011, 12:14:29:0
Control Module Part Number: 038 906 019 CK
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0000SG 1243
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 06435
VCID: 62B7298BFD41
Additional Info: WAUZZZ8LZ1A064013 AUZ7Z0Y1724006
2 Faults Found:
17553 - Mass Air Flow Sensor (G70): Short to Plus
P1145 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent


Според вас това омасляване от ЕГР-а може ли да довежда до overboost-a на турбото?
Егр-а за смяна ли е ?


Galabov
Мнения: 49
Регистриран на: Пон 21 май 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Местожителство: Mестожителство:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот Galabov » Нед 27 ное 2011 16:57


irr-lazio написа:Егр-а за смяна ли е ?


егр-а е за цялостно премахване...
хора, махайте тези тумори от колите си!


Потребителски аватар
irr-lazio
Мнения: 119
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с EGR клапан или турбо 1,9 ТДИ ASZ

Мнениеот irr-lazio » Нед 27 ное 2011 17:24


А дали от него идват проблемите с пренадуването на турбото?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта