Както си карах преди седмица в един момент като минах малко над 3000 оборота, колата сама започна да се форсира и дига обороти. И въпреки, че педала го отпуснах, тя си продължава и тръгна към червеното на оборотомера - УЖАС !! Уплаших се и изгасих с ключа и после запалих. Колата си върви нормално . Седмица по късно пак същия номер, но този път при изфорсирането някъде откъм турбината изхвърли масло. ( по-късно - прочети нататък темата ще се окаже, че не е турбина ).Навътртях 500 километра , проверих пробката на 300 минати, няма страшно намяляване, но продължава да капе - имам съмнения за някакъв маркуч към турбината ли ? Или да не стана нещо на турбината. От това налягаме май беше изскочило и от пробката за маслото масло и имаше пръски.
Въпреки километрите , не ми е светнало датчика за намаляне на маслото, но капането на масло ме притеснява, олива по целия десен калник, макар и не в големи количества. Мина и една вечер, на сутрината имаше мъничка локвичка, но много малка . Ще се ходи явно на майстор, но..
Простете за дългото обеснения, но давайте идеи - какво да очаквам !
Колата е БОРА ТДИ 1,9 130 коня ASZ двигател ...



Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина
Двигателя сам се форсира и потече масло - не от турбина
Последна промяна от damb на Сря 18 май 2011 15:23, променено общо 1 път.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
На теб не ти ли стана странно,че има нещо гнило за да се форсира сама
Радвай се че си се разминал с толкова малко,че е избило масло от някъде и си успял да я загасиш.Такива теми има за подобни случаи,че ми настръхва косата като си помисля.

- Pacho B
- Мнения: 720
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 16:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Братлее имаш арменски късмет..бягай , карай го на ремонт на бутане,че ше го окотиш и ше роди с мъка голяма и не се знае нишо за по-натам 

Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Че е гнило, гнило, е , но го прави някой път и след изключване и зашпалване отново всичко е нормално, но последния път изби масло,
На мен си ми ясно че е за доктор. Интересуват ме възможните дигнози !??
На мен си ми ясно че е за доктор. Интересуват ме възможните дигнози !??
- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Според мене турбината си отива , гледай да направиш нещо преди да си отиде , защото покрай нея ше си отиде и двигателя !
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Или турбината те зарязва или си имал масло в кулера и го е вкарало в системата.Ако метна бобец може и още повече да ти кажа.Мой съвет е,при такива случки не я карай повече или поне я карай само до сервиза,с готовност на скорост да натиснеш спирачка да изгасне двигателя,че качи ли 6000 оборота си окотен.
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Турбо на 99% според мен..
- tdi fen
- Мнения: 4710
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
бързо отивай да сменяш турбината ако продължиш да караш така ще правиш основен ремот
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Един познат от край време си кара така. От време на време вика,че сама му се форсирала колата и едвам я гасял...казах му че смуче масло в цилиндрите,обаче и така си я кара. Вече сигурно половин година
Стоя и се чудя кога ще сдаде багажа ама не ще и тя
П.П. погледни ето тази тема,какво може да се случи (не ти го пожелавам)
viewtopic.php?f=24&t=263087


П.П. погледни ето тази тема,какво може да се случи (не ти го пожелавам)
viewtopic.php?f=24&t=263087
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Ако съм налял повечко от максимума масло, може ли да го вкарва в кулера и затова да се форсира. Това явления се случва рядко ( засега 2 пъти) , освен това над 300о оборота ако се мине май !
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Не,задръства ти катализатора.То си пише на капачката.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Турбина, колега,е най-вероятната причина. Маслото от мазането попада в компресорната ча ст и от там в кулера,от него, с въздуха - в цилиндрите /полуготова горивна смес/ Ако е малко изгаря / като ти вдига оборотите, щото идва в повече/ Като изключиш - спираш нафтата която играе ролята на фитил /иначе маслото трудно се пали/ - угасва. След това, докато се събере пак - нищо. Събере ли се пак....
Лошо става ако е много - и да изключваш не хваща дикиш форсира се докато попилее мАтора или докато свърши

Някой път става и при здрава турбина, ако се е запушил дренажа /тръбата, която връща маслото в картера.
Лошо става ако е много - и да изключваш не хваща дикиш форсира се докато попилее мАтора или докато свърши


Някой път става и при здрава турбина, ако се е запушил дренажа /тръбата, която връща маслото в картера.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
bayspiro написа:Турбина, колега,е най-вероятната причина. Маслото от мазането попада в компресорната ча ст и от там в кулера,от него, с въздуха - в цилиндрите /полуготова горивна смес/ Ако е малко изгаря / като ти вдига оборотите, щото идва в повече/ Като изключиш - спираш нафтата която играе ролята на фитил /иначе маслото трудно се пали/ - угасва. След това, докато се събере пак - нищо. Събере ли се пак....
Лошо става ако е много - и да изключваш не хваща дикиш форсира се докато попилее мАтора или докато свърши![]()
Някой път става и при здрава турбина, ако се е запушил дренажа /тръбата, която връща маслото в картера.
Именно затова така прави . Ако някой път не иска да се огаси от ключа като се изфорсира даваш я на скорост ,пускаш съединителя и натискаш спирачката за да изгасне мотора .
Според мен по добре не карай така защото освен че ще сменяш турбина може да се наложи да сменяш бутала сегменти и какво ли още не.Така че по добре да смениш сега турбина отколкото после турбина+основен ремонт.
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Виждам,че ти се иска да не е проблема от турбото,но те уверявам,че точно там е проблема на 100%...явно пропуска масло през остта към студената част,а и се случва,както казваш ти,на по-високи обороти,защото тогава има повече налягане на маслото.Най-малкия ти проблем е турбото да е за смяна,но ако продължиш да караш така,в един момент този пробив ще стане сериозен,ще набута яко масло в мотора и оборотите ще стигнат зверси стойности и гасенето после на скорост и спирачка ако се забави,то за нула време колата ще остане без масло,а тогава ще ти излезе скъпо доста...хубаво е да избегнеш този момент 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Двигателя сам се форсира и потече масло от към турбината
Все пак , щом се влияе от ключа за паленето , може и да е от друго , да не е от масло от турбото . Може да е ГНП-то .
Обаче всичко друго 99% сочи към горене на масло (турбото , кулера) . До сега си имал късмет , че не е станала беля .
ПП :
Грешката е моя за ГНП-то , не съм забелязал , че мотора е ПД и нещата там са по-други
....
Обаче всичко друго 99% сочи към горене на масло (турбото , кулера) . До сега си имал късмет , че не е станала беля .
ПП :
Грешката е моя за ГНП-то , не съм забелязал , че мотора е ПД и нещата там са по-други

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта