Duty cycle?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
rumbata777
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 05 фев 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Duty cycle?

Мнениеот rumbata777 » Чет 02 юни 2011 19:52


Здравейте колеги,вчера правих центровка на гнп-то.На графиката всичко е ок(на синята линия е).Милиграмите са 3,6.На празен ход обаче /duty cycle/ или /cold start valve/ ми е към 85% а до колкото разбрах трябва да е под 5% някъде...Ако може някой да ме светне как се регулира това.
Благодаря!




Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Duty cycle?

Мнениеот airjohn » Чет 02 юни 2011 20:14


Най добре направи една снимка на графиката за да видим как изглежда защото може да си я правил на недостатъчно загрял двигател.При теб автоматичното предварение е почти на максимум (85%) и възможностите за дорегулиране са мн.малки.


Потребителски аватар
rumbata777
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 05 фев 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Duty cycle?

Мнениеот rumbata777 » Чет 02 юни 2011 20:32


Ще я снимам утре.Все пак дори да не е била загряла достатъчно как става номера с регулирането на тези проценти?...на празен ход ли се гледат?...пак ли се настройва механично помпата?...Действително програмата май казваше че колата не е загряла достатъчно но беше на 79 градуса с отметка на 80...дали влиянието е толкова голямо?...


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Duty cycle?

Мнениеот ventotdi » Чет 02 юни 2011 20:49


колега хубаво правиш ,че гледаш центровката по картата но пробвай един вариант ...стопли мотора до работна температура и нагласи центровката така ,че на празен ход да ти показва 10 % ... Нека самата помпа да е малко на закъснение а клапана да се държи на около 10 % защото ,ако дадеш помпата на центровка и примерно ти покаже 2.5 до 5 или 6 процента е не възможно почти да успее помпата да се връща по време на работа в закъснение.Като гледах картите на АФН последно преди 2 дена обърнах внимание ,че немеца на много места е давал помпата на закъснение (говорим с нормално каране на ниски обороти ) с цел избягване на силен шум на мотора и тресене на ниските .... пробвай и пиши как е станало ...не разбрах обаче с какъв мотор си :)


Потребителски аватар
rumbata777
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 05 фев 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Duty cycle?

Мнениеот rumbata777 » Чет 02 юни 2011 21:06


Passat B5,97',1,9 TDI-110,AFN...мерси за отговора колега но още ми е мъгла :)...


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: Duty cycle?

Мнениеот airjohn » Чет 02 юни 2011 21:15


rumbata777 написа:Passat B5,97',1,9 TDI-110,AFN...мерси за отговора колега но още ми е мъгла :)...

Ето да си разсееш мъглата ако разбираш английски,обяснено е мн. добре
http://www.tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html
Setting the Injection Timing - Injector Pump Mechanical Adjustment - A VW specific scan tool such as VAG-COM is required for this procedure. It cannot be done by any other method. The mechanical adjustment technique used for previous generations of VW diesels, which used a mechanical fuel pump without electronic control, is not suitable for the electronically controlled TDI injector pump.

With the engine warmed up and idling, connect the diagnostic tool, and select the engine control module. At this point, one of two different procedures is necessary, depending upon whether you have the proper factory service manual for your particular vehicle.

If you have the factory service manual, select "Measuring Blocks", group 0, then select "Basic Settings". The glow plug indicator lamp will begin flashing at this time (this is normal). Do NOT forget to go into "Basic Settings" because this procedure is completely invalid if measurements are taken outside of "basic settings". Take note of the 2nd and 9th numbers in the display. Locate the chart in the factory service manual which shows the proper relationship between these two numbers. Go across the chart with the 9th number then up the chart with the 2nd number and make sure it is within the shaded area. It has been found through experience that these engines have better cold starting characteristics if the setting is within the upper half of the shaded area. If it is good ... don't do anything further. If the second number is below the recommended range, you need to make a mechanical "advance" adjustment (see below). If the second number is above the recommended range, you need to make a mechanical "retard" adjustment (see below).

If you don't have the factory service manual, select "Measuring Blocks", and go to group 4. Do NOT use "basic settings" for this method. The displays show the requested injection timing, the actual measured injection timing, and the duty cycle of the advance solenoid. At warm idle in neutral, requested timing should be between 0.4 and 2.0 degrees BTDC. If the actual timing is not more than roughly 3.0 degrees BTDC, and the duty cycle of the advance solenoid is not more than 10%, the timing is good ... don't do anything further. If actual timing is more than 3.0 degrees BTDC, you need to make a mechanical "retard" adjustment. If the duty cycle is more than 10%, you need to make a mechanical "advance" adjustment.

If you have an A3 or B4, you need to rotate the body of the injector pump "forward" to retard the timing and "backward" to advance the timing. Stop the engine. Remove the upper timing belt cover. Rotate the engine by hand (shifting trans into 5th gear and pushing the whole car works) such that the two nuts at the rear and bottom of the injector pump flange can be reached through the access holes in the pump pulley. Loosen these two nuts by 1 turn, loosen the bolt at the top front of this flange 1 turn (accessed from outside, not within the pulley). Loosen the bolt located at the opposite end of the pump below the four injector lines. With a 17mm wrench, loosen by 1/2 turn the injector lines on the end of the pump. Now you can rotate the entire pump housing in the required direction (make VERY SMALL adjustments) then tighten and reassemble everything and recheck the timing.

If you have an A4, you need to remove the upper timing belt cover and adjust the relationship between the inner and outer parts of the injector pump pulley. To advance the timing, the inner part of the pulley (together with the pump shaft) needs to move "forward" with respect to the outer part of the pulley. To retard the timing, the inner part needs to move "backward" with respect to the outer part. The 3 bolts which secure the two parts of the pulley together may or may not be "stretch bolts" that must be replaced every time you do this ... so it's a good idea to get 3 new bolts just to be sure. Make all the adjustments using the original bolts, then replace the old bolts with the new bolts and torque them one at a time.


Потребителски аватар
rumbata777
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 05 фев 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Duty cycle?

Мнениеот rumbata777 » Пет 03 юни 2011 18:56


airjohn написа:Най добре направи една снимка на графиката за да видим как изглежда защото може да си я правил на недостатъчно загрял двигател.При теб автоматичното предварение е почти на максимум (85%) и възможностите за дорегулиране са мн.малки.


Ето снимка при температура 86 градуса.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Duty cycle?

Мнениеот ventotdi » Пет 03 юни 2011 21:20


Колега сигурен ли си ,че колата е на 86 градуса ....мен ми се стори,че е загряла до около 78 градуса :?


Потребителски аватар
rumbata777
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 05 фев 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Duty cycle?

Мнениеот rumbata777 » Пет 03 юни 2011 21:31


На 2-ри канал,4-та секция беше толкова... :dontknow: ...а ти колега как прецени че е 78?


Потребителски аватар
dani_94
Мнения: 704
Регистриран на: Чет 01 юни 2006 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Re: Duty cycle?

Мнениеот dani_94 » Съб 04 юни 2011 7:36


Колата е на 72 градуса, а тайминга е на 38, което ще рече че е леко на зъкаснение, но го дава на идеалната черта, защото горивото е много топло...


Потребителски аватар
rumbata777
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 05 фев 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Duty cycle?

Мнениеот rumbata777 » Съб 04 юни 2011 18:15


След дълга борба това е резултата :
Прикачени файлове
11.JPG
22.JPG


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Duty cycle?

Мнениеот ventotdi » Нед 05 юни 2011 15:00


колега на предната графика видях ,че е около 78 градуса ...а относно оборотите ти на празен ход ... не схванах защо са толкова ниски.На всички АФН мотори ,които съм диагностирал са все 861 или 903 .... да не си прекодирвал ?


Потребителски аватар
rumbata777
Мнения: 53
Регистриран на: Съб 05 фев 2005 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Duty cycle?

Мнениеот rumbata777 » Нед 05 юни 2011 16:14


Не съм прекодирал колега.Така я взех есента от частно лице от Германия.Значи за градусите явно съм се объркал.Вчера си играх цял ден с помпата и това на предния пост беше оптималното което успях да постигна.Днес я тествах:пали и върви отлично.Мисля да не я бърникам повече.А как става промяната на оборотите на празен ход...и има ли смисъл да ги пипам?/когато пусна фарове или клима се повишават.../.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: John Calvin и 30 госта