"Добро охлаждане" или нов проблем?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

"Добро охлаждане" или нов проблем?

Мнениеот stanimir » Чет 21 сеп 2006 8:56


Досега датчика за темп.показваше класиката-винаги 90 градуса.Изминал съм 3 000 км откакто взех голфарата.
Вчера обаче,на път за ямбол( един много хубав град-поздрави!,в дъжда,и с все софийските задръставния,и на връщане,почти не се качи повече от 80....?
Проблем ли е или нормално?
Някой ми каза-от студа,ми че то ,ако е така,аз зимата няма и 50 да кача..
10х!




Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 21 сеп 2006 11:23


Термостата ти е заял и е останал постоянно отворен или перката варти постоянно.Споко ремонта е евтин.Иди при ваското или никси да ти го смени.Колата може и така да я караш обаче това не е нормалната работна температура и двигателя гори повече и не върви оптимално.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Чет 21 сеп 2006 11:27


На мен пък винаги си ми работи на 80 градуса. А датчика ми е за 90 градуса :roll: Не виждам къде се губят тези 10 градуса... Или просто това си е оптималната температура за този двигател - 1.9 ТД
Наскоро смених антифриза и датчика за температурата при Ваското и пак си работи на 80 градуса...
При stanimir може да е само датчика (най-вероятно).


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Чет 21 сеп 2006 11:30


Smeagol написа:На мен пък винаги си ми работи на 80 градуса. А датчика ми е за 90 градуса :roll: Не виждам къде се губят тези 10 градуса... Или просто това си е оптималната температура за този двигател - 1.9 ТД
Наскоро смених антифриза и датчика за температурата при Ваското и пак си работи на 80 градуса...
При stanimir може да е само датчика (най-вероятно).

При мен винаги си работеше 90 градуса,което май е Ок.Вчера,за целия трип-над 600 км, пл\с задръставния, едвааааааааа към 450-500 км стана 80 градуса!Преди това беше и по-ниско,иначе вървеше супер!


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Чет 21 сеп 2006 11:36


Не знам. Ти си с по-нов тип двигател и да кажат по-компетентните. Ама си провери и датчика преди да пипаш нещо друго!!!


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Чет 21 сеп 2006 11:50


и аз бях така 75-80 градуса, трудно вдигаше 90.
Смених термостата и сега кове абсолютно точно 90!!!!
Пасат 1.9ТДИ 95-та


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Чет 21 сеп 2006 11:58


на мен винаги ми показва 70 градуса........извънградско пада на 65.....на 72 градуса пуска перката...........кой датчик е заминал? а може би табло? съвети да не отварям и аз нова темка....


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 21 сеп 2006 12:00


Rabbit_TDI написа:Термостата ти е заял и е останал постоянно отворен или перката варти постоянно.Споко ремонта е евтин.Иди при ваското или никси да ти го смени.Колата може и така да я караш обаче това не е нормалната работна температура и двигателя гори повече и не върви оптимално.
Аз съм "частен случай" извънградско с много зор стигам 90 градуса-имам си добро парно и поне засега не мисля да сменям термостат , а разхода ми е ..... :043: :043: :043: :043: :043: :043: :043: перфектен :stumm 1V - Function 1992


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Чет 21 сеп 2006 12:59


веселин написа:
Rabbit_TDI написа:Термостата ти е заял и е останал постоянно отворен или перката варти постоянно.Споко ремонта е евтин.Иди при ваското или никси да ти го смени.Колата може и така да я караш обаче това не е нормалната работна температура и двигателя гори повече и не върви оптимално.
Аз съм "частен случай" извънградско с много зор стигам 90 градуса-имам си добро парно и поне засега не мисля да сменям термостат , а разхода ми е ..... :043: :043: :043: :043: :043: :043: :043: перфектен :stumm 1V - Function 1992

И моя разход е супер- вчечра от ОМВ на цариградско-до ямбом и обратно-центъра на Сф,прижлизително 29л. (649 км покилометраж)
парното е Ок,просто ме шашна това,че за сефте не закотви още на излизане от Сф,в задрстъстванията, 90 градуса,а си беше малко.
Карахаме я доста по магистрала,после в дъжда по лошите пътища,и тоз дет пътувах с него-не дава и дума да се издума,защото според него съм "имал много добро охлаждане".Но той беше предубеден,защото щяхме да хоидм с неговата кола,но сутреинта тя почна да прегрява

Последна промяна от stanimir на Чет 21 сеп 2006 13:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Чет 21 сеп 2006 13:01


Кове 90! Единствено зимата ми се е случвало на планинско понадолнище дълго 8 км и по инерция да падне под 90 до около 60-70... А повече от 90 - досега никога...

Аз и другаде съм го писал, но пак да кажа. Четох, че на моето Поло датчика е с платовидна графика... Т.е. в някакъв интервал да кажем 75-110 си показва все 90...


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Чет 21 сеп 2006 13:02


GAD написа:Кове 90! Единствено зимата ми се е случвало на планинско понадолнище дълго 8 км и по инерция да падне под 90 до около 60-70... А повече от 90 - досега никога...

Аз и другаде съм го писал, но пак да кажа. Четох, че на моето Поло датчика е с платовидна графика... Т.е. в някакъв интервал да кажем 75-110 си показва все 90...

Точно!Чел съм те теб,обаче на мен доста под75-80,сякаш ми показваше


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Чет 21 сеп 2006 13:06


Един колега с Поло 1:1 с моето имаше колебание на температурата. Разглобил си сам термостата и извадил доста ръждички и мръсотийки оттам... Веднага му закова на 90.

Като ориентир за състоянието на вътрешните пътища на охладителната система, погледни дали имаш някакви мръсни отлагания по пластмасовото казанче на антифриза, защото неговото имаше забележимо ръждичка по стените, а при мен беше чисто...


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Чет 21 сеп 2006 13:10


GAD написа:Един колега с Поло 1:1 с моето имаше колебание на температурата. Разглобил си сам термостата и извадил доста ръждички и мръсотийки оттам... Веднага му закова на 90.

Като ориентир за състоянието на вътрешните пътища на охладителната система, погледни дали имаш някакви мръсни отлагания по пластмасовото казанче на антифриза, защото неговото имаше забележимо ръждичка по стените, а при мен беше чисто...

Абеда ти кажа антифриз ами е червена течност?Същият ли трябва да купя,защото вчера видях,че ми е под min. вече?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 21 сеп 2006 13:13


веселин написа:
Rabbit_TDI написа:Термостата ти е заял и е останал постоянно отворен или перката варти постоянно.Споко ремонта е евтин.Иди при ваското или никси да ти го смени.Колата може и така да я караш обаче това не е нормалната работна температура и двигателя гори повече и не върви оптимално.
Аз съм "частен случай" извънградско с много зор стигам 90 градуса-имам си добро парно и поне засега не мисля да сменям термостат , а разхода ми е ..... :043: :043: :043: :043: :043: :043: :043: перфектен :stumm 1V - Function 1992

И аз бях с същия мотор 1V(веж ми гаража) и си ковеше точно на 90.Забравих да спомена че може и датчика дда показва грешно.Парно почваш да имаш още на 60 градуса така че това не е показател.Както споменах яма да ти умре ДВГ-то на 80 градуса ама не работи оптимално.При условие че термостата е евтин,може да се оправи и има апаратура да се засече това нещо няма смисъл да караш така.Иди го смени.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Чет 21 сеп 2006 14:37


stanimir написа:Абеда ти кажа антифриз ами е червена течност?Същият ли трябва да купя,защото вчера видях,че ми е под min. вече?


Не се лъжи по цвета, ами прочети надписа на казанчето G11 ако не се лъжа. Героя от предния ми пост със запушения термостат също беше с червен, а при мен е зелен, а колите са 100% еднакви...

Аз съм доливал в съответствие с надписа и беше зелен! Значи най-вероятно някой е сменял неговия, което може да е причина за ръждата в казанчето...

Представи си, че червения вид е агресивен към едни метали, а другия не.

Надписа е важен!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: del21 и 47 госта