Колеги случи ми се нещо необичайно на Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
Колата е в мен от близо 2 месеца и съм навъртял 2500 км . Преди седмица си проверих маслото и беше на половина на мярката на щеката . Днес се качих и тръгнах да въртя но дизела си е дизел при - 17 градуса се зори . Докато въртя изпищя и светна лампата на маслото на таблото. При което отворих капака да го проверя и видях на щеката , че няма грам масло . Оставих я за половин час да постои да се стече маслото . Четох тук - там и започнах да си правя изводи и да търся каква може да е причината . Проверих след половин час и все още нямаше никакво масло . Гледах някъде за нещо спукано по блока по главата, за нещо омаслено , за пукнатини по картера но нямаше нищо.Турбината е здрава не издухва маслото по генерацията . Антифриза е чист.А дори и да изгаря маслото не може да изгори 2 литра за 200 - 300 км или за 1 седмица ...
Ща - неща отидох и взех 2 литра наливно масло Shell 10x40 и го налях.Изчаках 2-3 минути и извадих щеката , която показа , че маслото е малко над максимума ...
Каква може да е причината за тази аномалия ??? Мислих и умувах и нищо не ми идва на акъла . Няма как 2 литра да напълнят картера до такава степен , че на щеката да отчита така . Та питането ми е има ли вариант някъде да го задържа това масло ?
Ако някой е имал същия проблем или подобен или някой знае каква и къде може да е причината да удари едно рамо .
Благодаря предварително
Passat 1.9 TDi 90 hp AHH проблем с мазителната система
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
Нормално е докато въртиш повече от няколко секунди да ти светне червената лейка.Напразно си добавил толкова голямо количество масло.Относно показанията на щеката,при мен след продължително каране и след това престой около 15 мин,при проверка нивото ми е малко над минимума.След 12 часа,обаче нивото ми е на максимума.Явно бавно става оттичането,и аз съм се чудил.При-17 дизела трябва да запали както и бензина.Само да е читава нафтата и подгревните свещи.Не е хубаво да караш над максимума,източи и го нагласи да е на горната част на защрихованото
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
Използвам темата на колегата за да не пускам нова, при палене сутрин в студовете на дисплея на борд компа ми изпоисва "'stop'' и изписква веднъж. Не го прави винаги.
- vlado_tonev
- Мнения: 5497
- Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
- Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
- Двигател: ALH 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
Червената лампа за температурата примигва ли?Провери нивото в разширителя.
- Shpeka
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 29 дек 2015 18:56
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: 1900 TDi AHU 98г
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
vlado_tonev написа:Нормално е докато въртиш повече от няколко секунди да ти светне червената лейка.Напразно си добавил толкова голямо количество масло.Относно показанията на щеката,при мен след продължително каране и след това престой около 15 мин,при проверка нивото ми е малко над минимума.След 12 часа,обаче нивото ми е на максимума.Явно бавно става оттичането,и аз съм се чудил.При-17 дизела трябва да запали както и бензина.Само да е читава нафтата и подгревните свещи.Не е хубаво да караш над максимума,източи и го нагласи да е на горната част на защрихованото
Адаш прав си за това със свещите и дизела ... В нашия град дизела е под всякаква критика .. Както и да е ... Мисълта ми беше , че това което се случи по принцип е малко необичайно и ме доведе на мисълта , че може да има нещо запушено по магистралите.То ще си обади :) ако се случи повторно ще се мисли по обстойно . Та за източването няма смисъл защото съм си поръчал Elf 10x40 с филтър :)
Благодаря за информацията ;)
- fena_vd
- Мнения: 329
- Регистриран на: Съб 03 фев 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
Антифриза е малко под минимума, но си го карам така от 5 години. Напълня ли го изчезва незнам къде. За лампата ще погледна утре.vlado_tonev написа:Червената лампа за температурата примигва ли?Провери нивото в разширителя.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
Ща - неща отидох и взех 2 литра наливно масло Shell 10x40
Ти виждал ли си на какво прилича масло 10W40 при -17гр......
Сипи в бурканче и сложи във фризера и виж....ако те мързи има Ютюб...
А пък може и на 15W40 да минеш, щото ще спестиш 5лв. на смяна.....
- Shpeka
- Мнения: 6
- Регистриран на: Вто 29 дек 2015 18:56
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: 1900 TDi AHU 98г
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
gancho написа:А пък може и на 15W40 да минеш, щото ще спестиш 5лв. на смяна.....
Колега като си купих колата и смених абсолютно вс.Съединител 500 лв , Ангренаж - 140 лв , Обтяжна ролка - 160 лв ,2-та пистови - 40 лв , 120 лв Воден радиатор ... Общо 900 лв :)
Та мисълта ми беше , че за колата си давам вс. и 5 лева повече или по - малко не ме притесняват стига да е качествено :)
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
Ама маслото по спецификация е 5w40. По изключение 10w40 и то лятото....
Прочети малко за двигателите с турбина и маслата за тях. Личи си,че не си запознат.
Прочети малко за двигателите с турбина и маслата за тях. Личи си,че не си запознат.
- donMaranzano
- Мнения: 789
- Регистриран на: Нед 08 фев 2009 15:52
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AQY
- Местоположение: Plovdiv
Re: Проблем с мазителната система Passat 1.9 TDi 90 hp AHH
Колеги ще ви дам съвет. Имах рено лагуна дизел палеше като часовник. Какво направих? Нов акумулатор, нови свещи, рециклиран стартер. Никакви грижи не съм имал и винаги слагах добавка в дизела на Кастрол и колата палеше още по-леко. Но винаги съм слагал скъпата нафта на Шел или ОМВ. Така минах 80 000 км без да съм чистил нито веднъж след първото почистване на ЕГР клапан!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта