


смяна масло
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Чет 04 авг 2011 7:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: yambol
смяна масло
правих обслужане в локален сервиз вкл. и смяна на маслото , след това двигателят стана малко по шумен , новото масло е някакво 10w40 наливно. Ако го сменя с мобил щте намали ли шумат , колата е пасат 2.0 тди 06
- passat19911800
- Мнения: 166
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: смяна масло
Отиваш в сервиза и проверяваш, какво точно са ти сложили и отговаря ли на спесифкациите на на VW. Справка за маслата с търсачката 

- passat19911800
- Мнения: 166
- Регистриран на: Нед 16 авг 2009 12:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: смяна масло
Audi Всички изисквания са аналогични, като на автомобили "Volkswagen".
Изисквания по приемане на масла в зависимост от температурата на околната среда
Тип и вискозитетен клас на маслото по SAE, тип на двигателя Минимална температура, C Максимална температура, C
Масла VW 500 00: 502 00 /новите технологии/
За бензинови и дизелови двигатели:
5W-30 под -30 над +40
5W-40 под -30 над +40
10W-30 под -30 над +40
10W-40 под -30 над +40
Масла без апробиране VW 500 00:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
10W-30 под -30 +15
10W-40 под -30 +15
Масла VW 501 01 и VW 505 00:
за бензинови и дизелови двигатели:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
5W-50 под -30 над +40
10W-30 под -10 +15
10W-40 под -10 +15
10W-50 под -30 над +40
10W-60 под -30 над +40
15W-40 -10 над +40
15W-50 -10 над +40
20W-40 -10 над +40
20W-50 -10 над +40
По указаните препоръки Ауди/Фолксваген. В оригинал се разбира това: масла 5w-30/40 и 10w-30/40, не получили апробиране VW 500.00, само до +15С
Пояснение. Норма 500.00 специално е въведена за масла, производими по нови технологии (синтез и крекинг), в резултат VW дели маслата 5w-30/40 и 10w-30/40 на нискосгъстени (норми 500.00 и 502.00) и силносгъстени (норма 501.00). Критичност (висока степен на сгъстяване) заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s
Производителите на минерални масла 5w-30/40 и 10w-30/40, желаещи да получат допуск VW трябва да сгъстят маслото.
Еднозначно в процеса на експлоатация на интервал, препоръчан от VW, динамическия вискозитет пада под минимално допустимия (3,5 mPa s).
От тук е и ограничението по температура на приемане.
Изисквано качество и вискозитет на маслото за бензинови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификацията на VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 500 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Модели до април 1999 г. 501 01, 502 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 503 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Audi S3 и Audi TT само 503 01 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 503 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатеи.
Изисквано качество и вискозитет на масло за дизелови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификация VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 505 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели до април 1999 г. 505 01 5W-40 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 506 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 506 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатели.
Изисквания по интервал на смяна на масла
Модел, тип двигател и автомобил Интервална смяна, км/год
Лекотоварни автомобили пуснати от 1986 по 1999 г.,
при пробег над 15 000 км/година:
Бензинови двигатели 15 000
Дизелови двигатели с пряко впръскване 15 000
Дизелови двигатели без турбо 7 500
Audi 80 с турбодизел след 1993 г. 15 000
Audi 80 с турбодизел до 1992 г. 7 500
Леки автомобили от 2000 г., (с изключение на Cabrio),
обслужвани по програма LongLife-Service:
Бензинови двигатели максимално 30 000/2г
Дизелови двигатели V6-TDI максимално 35 000/2г
Дизелови двигатели 4-цилиндрови TDI максимално 50 000/2г
Изисквания по приемане на масла в зависимост от температурата на околната среда
Тип и вискозитетен клас на маслото по SAE, тип на двигателя Минимална температура, C Максимална температура, C
Масла VW 500 00: 502 00 /новите технологии/
За бензинови и дизелови двигатели:
5W-30 под -30 над +40
5W-40 под -30 над +40
10W-30 под -30 над +40
10W-40 под -30 над +40
Масла без апробиране VW 500 00:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
10W-30 под -30 +15
10W-40 под -30 +15
Масла VW 501 01 и VW 505 00:
за бензинови и дизелови двигатели:
5W-30 под -30 +15
5W-40 под -30 +15
5W-50 под -30 над +40
10W-30 под -10 +15
10W-40 под -10 +15
10W-50 под -30 над +40
10W-60 под -30 над +40
15W-40 -10 над +40
15W-50 -10 над +40
20W-40 -10 над +40
20W-50 -10 над +40
По указаните препоръки Ауди/Фолксваген. В оригинал се разбира това: масла 5w-30/40 и 10w-30/40, не получили апробиране VW 500.00, само до +15С
Пояснение. Норма 500.00 специално е въведена за масла, производими по нови технологии (синтез и крекинг), в резултат VW дели маслата 5w-30/40 и 10w-30/40 на нискосгъстени (норми 500.00 и 502.00) и силносгъстени (норма 501.00). Критичност (висока степен на сгъстяване) заради това че изискванията на SAE и VW по високотемпературен вискозитет за масла 5w-30/40 и 10w-30/40 се различават:
SAE: HTHSV > 2,9 mPa s
VW: HTHSV > 3,5 mPa s
Производителите на минерални масла 5w-30/40 и 10w-30/40, желаещи да получат допуск VW трябва да сгъстят маслото.
Еднозначно в процеса на експлоатация на интервал, препоръчан от VW, динамическия вискозитет пада под минимално допустимия (3,5 mPa s).
От тук е и ограничението по температура на приемане.
Изисквано качество и вискозитет на маслото за бензинови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификацията на VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 500 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Модели до април 1999 г. 501 01, 502 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 503 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Audi S3 и Audi TT само 503 01 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 над 3,5
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 503 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатеи.
Изисквано качество и вискозитет на масло за дизелови двигатели
Модел на автомобила Допуски по спецификация VW Вискозитетен клас по SAE Вискозитет при висока температура и високи скорости на преплъзване (HTHS), мПа*с
Модели до април 1999 г. 505 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40, 10W-50, 10W-60, 15W-40, 15W-50, 20W-40, 20W-50 над 3,5
Модели до април 1999 г. 505 01 5W-40 над 3,5
Модели от май 1999 г. само 506 00 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-30, 10W-40 Не по ниски от 2,9 и не по високи от 3,4
Приемане:за модели пуснати до април 1999 г. не се допуска приемане на масла, апробирани по VW 506 00,защото техния високотемпературен вискозитет е недостатъчен за такива двигатели.
Изисквания по интервал на смяна на масла
Модел, тип двигател и автомобил Интервална смяна, км/год
Лекотоварни автомобили пуснати от 1986 по 1999 г.,
при пробег над 15 000 км/година:
Бензинови двигатели 15 000
Дизелови двигатели с пряко впръскване 15 000
Дизелови двигатели без турбо 7 500
Audi 80 с турбодизел след 1993 г. 15 000
Audi 80 с турбодизел до 1992 г. 7 500
Леки автомобили от 2000 г., (с изключение на Cabrio),
обслужвани по програма LongLife-Service:
Бензинови двигатели максимално 30 000/2г
Дизелови двигатели V6-TDI максимално 35 000/2г
Дизелови двигатели 4-цилиндрови TDI максимално 50 000/2г
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: смяна масло
как ще налееш на тази кола 10w40 трябва 5w40 или 5w30,сменяи го веднага
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: смяна масло
maimo написа:как ще налееш на тази кола 10w40 трябва 5w40 или 5w30,сменяи го веднага

-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: смяна масло
Това масло не е за твоята кола ..каквото и да е 10в40 да са ти сложили . Щом си се ориентирал към Мобил Колегата от форума продава на добри цени viewtopic.php?f=48&t=220697. Според онлайн каталога за твоята кола маслото е Mobil 1 ESP Formula 5W-30




tdi fen написа:ако е с дпф 507 00 ако няма дпф 505 01 спецификация за помпа-дюза

Последна промяна от red rider на Нед 28 авг 2011 19:06, променено общо 1 път.
- tdi fen
- Мнения: 4710
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: смяна масло
ако е с дпф 507 00 ако няма дпф 505 01 спецификация за помпа-дюза
- BuRnInGSouL
- Мнения: 273
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Belovo
Re: смяна масло
На кола ... 2006 година и то ДИЗЕЛ ПОМПА ДЮЗА ... Не се сипва "НАЛИВНО МАСЛО" ! Спестяваш от маслото за ремонт по двигателя ли ??
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта