имам пасат Б5 комби, 1.9tdi,110k.c. 1999 година.
Тук във форума прочетох за този проблем, ама нещо не ми стана ясно.
Карам си и така от известно време от дясната страна долу ниско се чува шум, който преди не се чуваше, нещо като засмукване/издухване, не знам как да го определя. Като я настъпя шумът се засилва и колата започва яко да изкарва черен дим, ама по много излиза, даже понякога се задимява целият път.
Като застопоря на една скорост/на 4-та с 80 км или на 5-та със 130 км/сякаш двигателя попада в дупка и не иска да дърпа и тогава пуши още по-яко и след като мина тази определена скорост шумът се засилва и пуши, ама по-малко и малко дърпа, почти не се усеща.
Разходът на дизел сякаш се е повишил, като някоя малка ламя.....а като изпреварвам направо ме е страх--няма мощност.
Закарах я на доктор и той каза, че турбината минавала в авариен режим. Смени той няколко маркуча, ама пак така. На другият ден отивам и той е изчистил турбината и тръгваме да я пробваме. Значи сега по-добре звучи и сякаш двигателя работи по-тихо, ама този шум долу в ниското си остава и турбината изключваше, на 4-та със 110 км и не искаше повече/педала е до ламарината/и пак малко пушеше. След това в движение изгасих колата и пак я запалих и тогава се чу, че турбината работи и стигнах на 5-та до 160км, ама с малко зор и тогава май че не пушеше. И човекът/майстора/ каза, че щом изключва може да е от някакъв клапан. Днес му се обадих и той каза, че е сменил клапана и почистил всичко и пак турбината нямала налягане и влизала в авариен режим.
И сега още е при него в сервиза и той не знае какво й е на тая кола, свързва компютъра на колата към лаптоп, ама пак не става,каза,че компютъра не отчитал грешка.....
Какво да правя, нова турбина ли да взимам или майстора да сменям....???????
Благодаря предварително на всички.



турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
- Пламен A. Иванов
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 26 ное 2010 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
-
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пон 01 ное 2010 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: димитровград
Re: турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
Смени майстора!
Re: турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
Имаш пробив по турбопътищата или кулера. Така както обясняваш нещата 100% има записана грешка!
П.С. Наистина смени майстора.
П.С. Наистина смени майстора.

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
the_tupan написа:Имаш пробив по турбопътищата или кулера. Така както обясняваш нещата 100% има записана грешка!
П.С. Наистина смени майстора.
Друго няма какво да се каже на този етап

- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
Колега не турбината влиза в авариен режим а компа.
Както казват колегите най-вероятно имаш пробив в турбо пътищата или кулера,оттам се изпуска налягането на турбото.Не съм сигорен обачи при ниско налягане на турбото дали компа ще влезе в авариен режим.
Щом има яко пушеци дупката е доста голяма.
Абе колега вземи си дигни сам капака и виш тия турбо пътища да не се е извадил някой маркуч от скобата стига си давал пари на тоя "маистор" че само като чета и яд ме хваща.
Както казват колегите най-вероятно имаш пробив в турбо пътищата или кулера,оттам се изпуска налягането на турбото.Не съм сигорен обачи при ниско налягане на турбото дали компа ще влезе в авариен режим.
Щом има яко пушеци дупката е доста голяма.
Абе колега вземи си дигни сам капака и виш тия турбо пътища да не се е извадил някой маркуч от скобата стига си давал пари на тоя "маистор" че само като чета и яд ме хваща.
Re: турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
Най-често се цепва маркуча от турбото към интеркулера той има "S" образна форма трябва да го свалиш за да видиш цепката, но на 100% е пробив при високото налягане. Черния дим идва от това че не всичкия въздух които е засмукала турбината през дебитомера влиза в мотора а компа е пуснал гориво за този въздух и оттам чернилката
Недей да караш така че може да си счупиш турбината тя все пак има праг на обороти и трябва да работи в затворен обем а неможе да напълни атмосферата.

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
Какви са тея глупости!? Ако беше питал къде да отидеш щеше доста пари да спестиш... и не карай така че става страшно 

- Пламен A. Иванов
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 26 ное 2010 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
Благодаря на всички за коментарите,явно си разбирате от работата,Благодаря....В сряда ще отида да си я взема от майстора,той каза,че проблема бил в турбината...... ако има нещо пак ще пиша.....до нови срещи!
- Пламен A. Иванов
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 26 ное 2010 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: турбина на пасат комби 1.9 tdi,110 к.с.,,,1999 г.
Ами,оказа се,че е бил някакъв клапан --- едно цилиндърче с прикачено към него някаква платка в пластмасов корпус и се събира в шепата. Майсторът ми каза,че компютъра пуска необходимото количество гориво,но този клапан като не работи и се губило налягането в турбината и тя не можела да нагнети необходимото й налягане и затова изключваше и излизаше черен дим от ауспуха.Ако нещо съм объркал,ви моля да направите поправки и коментари.Благодаря на всички.До скоро.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта