Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
Здравейте колеги имам Ауди А 4 Б6 1.9 AVF 130 КС и в скоро време му предстои смяна на маслото защото в момента е на 8300км.Извинявам се че пиша в форума на Фолксваген,а не в този на Ауди просто този е доста по често посещаван и колегите са по отзивчиви.Решил съм като сменя маслото да използвам добавка за почистване на бардал https://bardahl.bg/bg/product/i/4293 понеже едни разбирачи ме наплашиха че ми е заминал разпределителния вал защото се чува съвсем леко боботене в въздушния филтър в следствие от недобре затварящи клапани,аз понеже винаги се надявам да е по малкия дявол се съмнявам,че проблема може да се корени в старото замърсено масло от което повдигачите да са замърсени и да не изпълняват функциите си нормално и съм решил първо да опитам с промивка и смяна на маслото,да видя резултата и след това да мисля за вала.Моля ви за мнения по въпроса за промивката и поставената ми диагноза разпределителен вал.Мерси предварително.
Последна промяна от kukata_pasat на Нед 25 окт 2020 16:40, променено общо 1 път.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Промиване на двигателя с смяната на маслото за и против
Няма да помогне, но няма да навреди.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
Не се плаши от смяна на вал, около 600-700лв е с работа и нови читави части.
Промивка не вреди, но едва ли ще помогне.
Промивка не вреди, но едва ли ще помогне.
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
cecoa1 написа:Не се плаши от смяна на вал, около 600-700лв е с работа и нови читави части.
Промивка не вреди, но едва ли ще помогне.
Не се плаша,разбирача който даде тази диагноза каза,че може и много време така да си кара без да има проблеми.Единствено се притеснявам ако евентуално работата на вала се влоши дали може да ме остави на пътя.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
По принцип не може да те остави на пътя. А и не се влошава толкова бързо.
Аз бих отворил поне капака за да видя какво е състоянието.
Аз бих отворил поне капака за да видя какво е състоянието.
- stefan4o
- Мнения: 19114
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
kukata_pasat написа:cecoa1 написа:Не се плаши от смяна на вал, около 600-700лв е с работа и нови читави части.
Промивка не вреди, но едва ли ще помогне.
Не се плаша,разбирача който даде тази диагноза каза,че може и много време така да си кара без да има проблеми.Единствено се притеснявам ако евентуално работата на вала се влоши дали може да ме остави на пътя.
Майка ми я качиха на пътна помощ. Строши вал на магистралата.AWX двигател.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
Кука, за да добиеш представа, при мен имаше повишен разход на празен ход, от рода на 1,0-1,1л/ч и много характерно е силното боботене.
Една сутрин отидох да закарам баща си до гаража и ми направи впечатление че като пуших цигара покрай колата, много силно боботеше и нямам спомен така да е работил двигатела, но си казах че сигурно е нормално, щото малко преди това бях монтирал тръба от голф 4 Р32 Дсг от филтърната кутия до фара. Качих се и тръгнах към нас и зададох газ и колата се разчука, пуснах педала и спрях пак да огледам какво се случва, на празен ход не чукаше, подавах газ няма проблем и се прибрах но ми дойде на акъла откъде чукаше.
Намерих вал от един приятел в Троян на Колбеншмид и я карах може би около 2-3 седмици преди да го смена, дори до Троян отидох с голфа, чукане нямаше. Даже до последно я карах и я закарах в гаража на ход вече да почвам ремонта.
Като свалих вала първия повдигач имаше малка дупчица и се виждаже пружината, явно не беше голяма дупката и успяваше да напълни повдигача с масло
Една сутрин отидох да закарам баща си до гаража и ми направи впечатление че като пуших цигара покрай колата, много силно боботеше и нямам спомен така да е работил двигатела, но си казах че сигурно е нормално, щото малко преди това бях монтирал тръба от голф 4 Р32 Дсг от филтърната кутия до фара. Качих се и тръгнах към нас и зададох газ и колата се разчука, пуснах педала и спрях пак да огледам какво се случва, на празен ход не чукаше, подавах газ няма проблем и се прибрах но ми дойде на акъла откъде чукаше.
Намерих вал от един приятел в Троян на Колбеншмид и я карах може би около 2-3 седмици преди да го смена, дори до Троян отидох с голфа, чукане нямаше. Даже до последно я карах и я закарах в гаража на ход вече да почвам ремонта.
Като свалих вала първия повдигач имаше малка дупчица и се виждаже пружината, явно не беше голяма дупката и успяваше да напълни повдигача с масло
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
При мен боботенето е слабо,след като за него ми съобщиха без аз да съм усещал по странен шум до сега(не че съм знаел за какво да се ослушвам)завишен разход не констатирам,градско в Плевен 7.8-8 дълъг път 5-5.2литра на 100км проблеми с вървенето нямам, веднъж само имах грешка р0102 нисък въздушен поток,но изчистих дебитомера и маф сензора с спрей за почистване на дебитомери и изчистих грешката и колата се оправи. Просто от както ми вкараха тази муха в главата с вала мира не ми дава и все се опитвам да отрека диагнозата.
Колега Цецо.Като махна капака на главата за да видя състоянието на вала ще трябва да махна и кобилиците(или там както се наричат) които натискат дюзите.Въпросът ми е може ли да възникне някакъв проблем от тази интервенция като ги махна на как да разбера дали има евентуален проблем с вала.
cecoa1 написа:По принцип не може да те остави на пътя. А и не се влошава толкова бързо.
Аз бих отворил поне капака за да видя какво е състоянието.
Колега Цецо.Като махна капака на главата за да видя състоянието на вала ще трябва да махна и кобилиците(или там както се наричат) които натискат дюзите.Въпросът ми е може ли да възникне някакъв проблем от тази интервенция като ги махна на как да разбера дали има евентуален проблем с вала.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
Кука никви кобилици не се махат, щото после трябва дюзи да регулираш. Махаш само капака вдигаш едното колело във въздуха и включваш 6-та и въртиш колелото докато първа гърбица дойде Отзад или отгоре, наблюдаваш странично на гърбицата дали има осенък, ако прави осенък вала е тръгнал. Най-често яде крайните гърбици, огледай всичките да си по спокоен. Ако е в краен стадий вала гърбицата не стои остра а се заобля като яйце и има обесцветяване на метала, ако имаш път към Ловеч може да ти покажа износен вал на ПД
-
- Мнения: 863
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
Бате Вальо от Ловеч ли си,но така кажи мога да дойда по всяко удобно за теб време да погледнем вала когато ти е удобно пиши на лс аз съм от братския Плевен и разходката до Ловеч винаги ми е приятна.
- NathaN
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
и аз го имам това боботене и някой път доста се чува и карам така няма ядове, иначе и аз съм от Плевен с ПД това боботене аз смених повдигачи и лагери, но при мен не се оправи иначе вала ми е добре. Казаха ми че проблема ми най - вероятно е всмукателен клапан, но не ми се занимава да отварям глава и да си карам така, както ти казват колегите вала можеш да си го провериш сам имам едни познати които на ПД много разбират, като цяло от както имам колата само те ми я правят никой друг не ми е пипал колата освен тях и няма ядове.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
NathaN написа:и аз го имам това боботене и някой път доста се чува и карам така няма ядове, иначе и аз съм от Плевен с ПД това боботене аз смених повдигачи и лагери, но при мен не се оправи иначе вала ми е добре. Казаха ми че проблема ми най - вероятно е всмукателен клапан
От клапан може да боботи, но ако ми говориш за характерната работа на ПД като махнеш ауспусите, не не е това, боботенето се чува във кутията на филтъра. Клапан ако не затваря плътно, на тест за компресия ще излезе някой цилиндър с по ниска компресия.
kukata_pasat написа:Бате Вальо от Ловеч ли си,но така кажи мога да дойда по всяко удобно за теб време да погледнем вала когато ти е удобно пиши на лс аз съм от братския Плевен и разходката до Ловеч винаги ми е приятна.
Знам че си от Плевен, казвал си. След 14,30 тази седмица съм свободен, ако ти се идва може да видим вала 11 болтчета са, имам обезмаслител ще обезмаслим гарнитурата и ще мазнем с масло устойчив силикон че тия капаци често протичат след махане, ще го стегнем капака на 10нм както го дават. Инструмента си го карам в багажника знаеш аз сервизи не ползвам. Аз тая седмица два пъти идвах на метро, дори днес минах през Плевен че си идвах от село
- NathaN
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
Мдаа точно за боботене във филтъра, и не знам къде тука в Плевен може да се направи този тест за компресия. Най - интересното е, че това боботене някой път се чува много, някой път се чува слабо, а някой път въобще не се чува и колата работи като часовник и не мога да си го обясня. Добре ако е така както казваш за компресия та няма ли да прави проблем при по - студено време сутрин да пали трудно? Понеже нямам такива ядове колата е чакмак и пали от ряз. Другото относно гарнитурата, гледам че си писал, наскоро я сменях и онзи ден я гледах пак цялата от зад блока се ольоскала в масло и дори по кората имаше... Явно и силиконец ще трябва.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
Щом е понякога не е клапан, по скоро демпферния маховик, натисни съединитела и пробвай пак. Клапан не се криви току така, виж биела се криви при дръпване на вода, но там вече са други симптомите, разминаване в компресия между цилиндри почти винаги ще има, но не трябва да е повече от 5 атмосфери за ТДИ двигател
- NathaN
- Мнения: 247
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Промиване на двигателя със смяната на маслото за и против
Мдаа маховик ми е тръгнал и се чува
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта