GOLF 5 2.0TDI
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 01 яну 2011 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
GOLF 5 2.0TDI
Производство 2005 г. -мнения за подръжка,проблеми,разход,вървене
- Trus7m3
- Мнения: 30
- Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 10:59
- Автомобил: Golf 7 Alltrack 18 TSI 4motion
- Двигател: 2017
- Местоположение: София
Re: GOLF 5 2.0TDI
Здравей колега, карам такъв голф 5 2.0 TDI, BKD, с ръчни скорости. На този етап съм много доволен, купих го преди 4 месеца, обслужих го много добре и засега е струна, изглежда доста здрав Относно разхода - сега ми харчи 10 но го карам на безмилостно къси разтояния сутрин и вечер. Иначе лятото ми даваше 6.8 - 7.2, а относно това дали върви, въпросът е безсмислен. Аз те съветвам имаш ли парите, намерил ли си колата, купувай.
Re: GOLF 5 2.0TDI
Карам такъв от горе долу нов, купуван от България повече от 130000км и за никоя кола досега не съм давал толкова пари за ремонти колкото за тази. Ако имаш пари по-добре търси 1,9 дизел... те са безпроблемни, но тоя 2.0 помпа дюза така и не се доказа като надежден, а по скоро проблемен.
2.0 тди за мен е един доста проблемен двигател, както и всички компоненти около него. Потърси в google примерно информация за проблема с пукането на главите...пълно е просто, а oт VW казват нямаме проблем...и на моята се спука главата...на 2 места даже, а беше само на 120000 и колата никога не съм я ръчкал и не съм я ползвал за състезания или гонки... само пътуване. Главата струва 2400 ако върнеш старата. А да не забравя, че моята е от по късните модели, при които по номера на главата не би трябвало да има проблем, а проблема се вижда много ясно... на 30 градуса навън, пуши бяло отзад. Казват, че и новите глави се пукат.
Ети и снимки на края на тази тема къде е спукана главата -
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=281812
Проблеми...конкретно BKD имат с ЕГР-а...почва да тече масло от него, защото турбопътищата се пълнят с масло от картерните газове и става едно "мазало". Лично съм си чистил турбопътищата и сигурно 0,5 литра изкарах от там. Когато маслото с времето се качи до Егр-а почва да се смесва с изгорелите газове и в всмукателя става още по голямо "мазало"...и това съм го чистил с 2 литра разредител.
Проблеми има и с охладителя за егр-а и от там почва да тече антифриз и ти си мислиш, че ти е спукана главата...това е малкия дявол...големия е главата.
Проблеми има с датчика на коляновия вал...-400лв с ремонта.
Проблеми има с турбото...просто след 100000 очаквай да запуши синкаво от там, а от там да ти се запуши и катализатора.
Проблеми има и с дросел клапата...-600лв... като просто един ден, както при мен от масло се счупи някое зъбче от механизма за движение на клапата и тя остане в неподвижно състояние и се гаси двигателя като агрегат на някои Краз с яки претрисания.
Проблеми има и с маховика...това поне е доста по разпространен проблем при двумасовите маховици...-1000лв.
Казват, че и 6-степенните им кутии не са здрави и нерядко има проблеми с тях.
Проблеми с ел. рейката също не са изключени, като аз примерно имам някакви неустановен пукания от нея, които ги елиминирам с по-силна музика.
Пене при мен за 2 години каране изпуснаха предните 2 амортисьора, но все пак сме в България.
Като недостатък мога да спомена и харча на масло...може да се стигне до 1,5 литра на 15000
Като добри страни ще спомена отличната стабилност и удобна возия...със заводското спортно окачване също няма да имаш проблем с височината... вози меко, но и много стегната. За извънградско за мен това е колата...на 2400 е на 140км/ч и двигателя не се чува въобще. Шумоизолацията е на отлично ниво. Уредите са удобно разположени...просто е удоволствие да караш такава кола...инерцията е невероятна,а може би и затова е такъв разхода за 140 коня кола. Извън градско с примерно движение по магистрала с наистина поддържана 130- 140км/я разхода е около 5,6-5,7. Градско с много голямо задръстване е рядко над 9 и при първата права почва да пада надолу. Резервните части не са и много скъпи...за 100000 горе доолу се сменят тампони на предни носачи и някоя биалетка, масло, накладки и гуми и както при мен тампоните на двигателя.. Като цяло окачването е доста здраво. Обслужването на ремъците е доста скъпо с оригиналните части и с труда може да стигне до 1500лв.
140 коня са перфектни за това купе...двигателя е еластичен, а колата ускорява доста добре за около 9,3 сек до 100... изпреварвания при нужда не са никакъв проблем, дори и на висока предавка. По отношение на динамичните показатели нямам забележка. Скорости от по над 200 километра не са качват без никакви проблеми.
Аз не бих си купил повече голф с тоя двигател...може би 2.0 TFSI, но не и ТДИ. Ако имаш пари после за подръжка и не ти пука от евентуални ремонти от по няколко хиляди лева взимай я, но ако мислиш само да караш и да наливаш дизел, поне за мен не е това двигателя.
2.0 тди за мен е един доста проблемен двигател, както и всички компоненти около него. Потърси в google примерно информация за проблема с пукането на главите...пълно е просто, а oт VW казват нямаме проблем...и на моята се спука главата...на 2 места даже, а беше само на 120000 и колата никога не съм я ръчкал и не съм я ползвал за състезания или гонки... само пътуване. Главата струва 2400 ако върнеш старата. А да не забравя, че моята е от по късните модели, при които по номера на главата не би трябвало да има проблем, а проблема се вижда много ясно... на 30 градуса навън, пуши бяло отзад. Казват, че и новите глави се пукат.
Ети и снимки на края на тази тема къде е спукана главата -
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=281812
Проблеми...конкретно BKD имат с ЕГР-а...почва да тече масло от него, защото турбопътищата се пълнят с масло от картерните газове и става едно "мазало". Лично съм си чистил турбопътищата и сигурно 0,5 литра изкарах от там. Когато маслото с времето се качи до Егр-а почва да се смесва с изгорелите газове и в всмукателя става още по голямо "мазало"...и това съм го чистил с 2 литра разредител.
Проблеми има и с охладителя за егр-а и от там почва да тече антифриз и ти си мислиш, че ти е спукана главата...това е малкия дявол...големия е главата.
Проблеми има с датчика на коляновия вал...-400лв с ремонта.
Проблеми има с турбото...просто след 100000 очаквай да запуши синкаво от там, а от там да ти се запуши и катализатора.
Проблеми има и с дросел клапата...-600лв... като просто един ден, както при мен от масло се счупи някое зъбче от механизма за движение на клапата и тя остане в неподвижно състояние и се гаси двигателя като агрегат на някои Краз с яки претрисания.
Проблеми има и с маховика...това поне е доста по разпространен проблем при двумасовите маховици...-1000лв.
Казват, че и 6-степенните им кутии не са здрави и нерядко има проблеми с тях.
Проблеми с ел. рейката също не са изключени, като аз примерно имам някакви неустановен пукания от нея, които ги елиминирам с по-силна музика.
Пене при мен за 2 години каране изпуснаха предните 2 амортисьора, но все пак сме в България.
Като недостатък мога да спомена и харча на масло...може да се стигне до 1,5 литра на 15000
Като добри страни ще спомена отличната стабилност и удобна возия...със заводското спортно окачване също няма да имаш проблем с височината... вози меко, но и много стегната. За извънградско за мен това е колата...на 2400 е на 140км/ч и двигателя не се чува въобще. Шумоизолацията е на отлично ниво. Уредите са удобно разположени...просто е удоволствие да караш такава кола...инерцията е невероятна,а може би и затова е такъв разхода за 140 коня кола. Извън градско с примерно движение по магистрала с наистина поддържана 130- 140км/я разхода е около 5,6-5,7. Градско с много голямо задръстване е рядко над 9 и при първата права почва да пада надолу. Резервните части не са и много скъпи...за 100000 горе доолу се сменят тампони на предни носачи и някоя биалетка, масло, накладки и гуми и както при мен тампоните на двигателя.. Като цяло окачването е доста здраво. Обслужването на ремъците е доста скъпо с оригиналните части и с труда може да стигне до 1500лв.
140 коня са перфектни за това купе...двигателя е еластичен, а колата ускорява доста добре за около 9,3 сек до 100... изпреварвания при нужда не са никакъв проблем, дори и на висока предавка. По отношение на динамичните показатели нямам забележка. Скорости от по над 200 километра не са качват без никакви проблеми.
Аз не бих си купил повече голф с тоя двигател...може би 2.0 TFSI, но не и ТДИ. Ако имаш пари после за подръжка и не ти пука от евентуални ремонти от по няколко хиляди лева взимай я, но ако мислиш само да караш и да наливаш дизел, поне за мен не е това двигателя.
- Trus7m3
- Мнения: 30
- Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 10:59
- Автомобил: Golf 7 Alltrack 18 TSI 4motion
- Двигател: 2017
- Местоположение: София
Re: GOLF 5 2.0TDI
Колега, супер добра и подробна информация. Няма как да споря с теб, просто защото кола я имам от скоро и тн. Извинявай, обаче ти изкара тази кола най-неуспешната и безсмислена кола на VW...малко крайно го раздаваш или просто си ударил лоша кола!
Успех
Успех
- Deo
- Мнения: 124
- Регистриран на: Съб 14 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: GOLF 5 2.0TDI
И аз да си напиша впечатленията от моя.
Колата я имам от 3 години и няколко месеца. Купих я на 139 000 реални км. (нов внос), в момента е на 165 000.
Сменил съм и маховик и съединител, рециклирал съм турбо, което мисля е нормално на тези километри. Това са ми скъпите ремонти. Маслото ми не е мръднало от 12000км. (карам с оригиналното Longlife, което е уж за 30000). Като я купувах ми я прегледаха в официалния сервиз и ми казаха, че отдолу е като нова. Откакто я имам не съм пипнал нищо, а принципно дупките си ги нацелвам всички - няма чукане, няма хлопане. Проблем с главата нямам и не съм имал (да чукна на дърво).
Нещото което ме дразни е чисто козметично - покритията по таблото и дръжките се белят както при 4ката. Явно си им е изгодно на VW да го правят така, защото и на Голф 6 пак е с такова покритие.
Общо взето съм доволен от колата и не бих я пуснал за продажба, ако не ми трябваха пари и вече по-голяма кола.
Колата я имам от 3 години и няколко месеца. Купих я на 139 000 реални км. (нов внос), в момента е на 165 000.
Сменил съм и маховик и съединител, рециклирал съм турбо, което мисля е нормално на тези километри. Това са ми скъпите ремонти. Маслото ми не е мръднало от 12000км. (карам с оригиналното Longlife, което е уж за 30000). Като я купувах ми я прегледаха в официалния сервиз и ми казаха, че отдолу е като нова. Откакто я имам не съм пипнал нищо, а принципно дупките си ги нацелвам всички - няма чукане, няма хлопане. Проблем с главата нямам и не съм имал (да чукна на дърво).
Нещото което ме дразни е чисто козметично - покритията по таблото и дръжките се белят както при 4ката. Явно си им е изгодно на VW да го правят така, защото и на Голф 6 пак е с такова покритие.
Общо взето съм доволен от колата и не бих я пуснал за продажба, ако не ми трябваха пари и вече по-голяма кола.
Re: GOLF 5 2.0TDI
Trus7m3 написа:Колега, супер добра и подробна информация. Няма как да споря с теб, просто защото кола я имам от скоро и тн. Извинявай, обаче ти изкара тази кола най-неуспешната и безсмислена кола на VW...малко крайно го раздаваш или просто си ударил лоша кола!
Успех
Аз колата не съм я изкарвал неуспешна и безсмислена... къде видя да съм го писал това? То ако беше така нямаше да е номер 1 в Германия. А и написах, че като возия, управление и динамични характеристики е супер!
Двигателя е проблемен и не е само мое мнението... има достатъчно много теми за 2.0 ТДИ в чуждите форуми и в БГ.
...казвам го това от опит, разговори с други собственици и хора които работят в официалните представителства, интернет, а и не мога да пропусна и Autobild, които нямат статия или абзац, в който да не споменат, че тоя двигател пука глави и е проблемен. Даже имаше някъде по форумите един беше изкарал най малко 10-15 статии от българския аутобилд.
Виж сега един пич преди време тук от форума в една друга тема беше се изразил, че 2000-3000лв не са нищо щом караш такава нова кола...демек машина е разваля се...прави се. Е да ама и да ги имам парите...ми извинявай как по дяволите ще спука глава на 120000 и то на 2 места на различни цилиндри...ми това си направо производствен дефект и знам за случаи в Англия при които дилъра си поема разходите по ремонта на главата, ама нали сме в България...знаеш ли какво ми отговориха в VW сакар Ауто при поставяне на въпроса защо колата спука главата?...ами то такова господине купете си нова, а ние ще ви приспаднем от цената, друго не можем да направим... или при поставяне на въпроса дали може да се изпрати за експертиза да ми се отговори, че е само за моя сметка и разходите по изпращане и експертиза в завода в Германия ще са около 10000 евро????
Двигателя си е добър... все пак има доста иновативни решения в него, като завъртането на 45 градуса на всмукателинте и изпускателни клапани примерно, но поне за мен на помпа дюзата му липсваше време да му изчистят грешките, все пак се призвежда от 2003 до 2008, 2009 някъде. Със сигурност новия 2.0 тди КР ще е по-надежден.
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 01 яну 2011 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: GOLF 5 2.0TDI
Направо ме отказахте маи ще бягам за едно 330xd или 330d
- kikogsxr
- Мнения: 286
- Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
Re: GOLF 5 2.0TDI
Ако ще е BMW задължително да е X, че имам доста другари който псуват с това задно зимата
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 01 яну 2011 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: GOLF 5 2.0TDI
аз затова искам 4x4 защото минавам прохода Шипка по 4 пъти на седмица и виждам кои коли вървят в снега.Като изключим че едно Q7 беше затънало до вратите ама тва е друг въпрос
Re: GOLF 5 2.0TDI
sa60_89 написа:Направо ме отказахте маи ще бягам за едно 330xd или 330d
Ах само как си се насочил хубаво....
Re: GOLF 5 2.0TDI
kenwood написа:sa60_89 написа:Направо ме отказахте маи ще бягам за едно 330xd или 330d
Ах само как си се насочил хубаво....
+1
- Deo
- Мнения: 124
- Регистриран на: Съб 14 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: GOLF 5 2.0TDI
Вие май сте за форума на другата марка
Принципно карам точно 4х4 и с удоволствие бих карал всеки път такава кола, защото си е голям кеф, но това за задното е лееееко преувеличено. С хубави гуми при по-поносими условия (нямам предвид прохода Шипка и тем подобни), няма особенни ядове.
Както и да е, нека не разводняваме темата на човека. И без това се е матирал с написаното до сега
Принципно карам точно 4х4 и с удоволствие бих карал всеки път такава кола, защото си е голям кеф, но това за задното е лееееко преувеличено. С хубави гуми при по-поносими условия (нямам предвид прохода Шипка и тем подобни), няма особенни ядове.
Както и да е, нека не разводняваме темата на човека. И без това се е матирал с написаното до сега
-
- Мнения: 24
- Регистриран на: Съб 01 яну 2011 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: GOLF 5 2.0TDI
С една дума главния проблем е главата.Друго по сериозно има ли?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта