GOLF 5 2.0TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
sa60_89
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 01 яну 2011 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот sa60_89 » Сря 02 ное 2011 13:11


Производство 2005 г. -мнения за подръжка,проблеми,разход,вървене




Потребителски аватар
Trus7m3
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 10:59
Автомобил: Golf 7 Alltrack 18 TSI 4motion
Двигател: 2017
Местоположение: София

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот Trus7m3 » Сря 02 ное 2011 14:18


Здравей колега, карам такъв голф 5 2.0 TDI, BKD, с ръчни скорости. На този етап съм много доволен, купих го преди 4 месеца, обслужих го много добре и засега е струна, изглежда доста здрав :) Относно разхода - сега ми харчи 10 но го карам на безмилостно къси разтояния сутрин и вечер. Иначе лятото ми даваше 6.8 - 7.2, а относно това дали върви, въпросът е безсмислен. Аз те съветвам имаш ли парите, намерил ли си колата, купувай.


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот kenwood » Сря 02 ное 2011 20:05


Карам такъв от горе долу нов, купуван от България повече от 130000км и за никоя кола досега не съм давал толкова пари за ремонти колкото за тази. Ако имаш пари по-добре търси 1,9 дизел... те са безпроблемни, но тоя 2.0 помпа дюза така и не се доказа като надежден, а по скоро проблемен.

2.0 тди за мен е един доста проблемен двигател, както и всички компоненти около него. Потърси в google примерно информация за проблема с пукането на главите...пълно е просто, а oт VW казват нямаме проблем...и на моята се спука главата...на 2 места даже, а беше само на 120000 и колата никога не съм я ръчкал и не съм я ползвал за състезания или гонки... само пътуване. Главата струва 2400 ако върнеш старата. А да не забравя, че моята е от по късните модели, при които по номера на главата не би трябвало да има проблем, а проблема се вижда много ясно... на 30 градуса навън, пуши бяло отзад. Казват, че и новите глави се пукат.

Ети и снимки на края на тази тема къде е спукана главата -
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=281812

Проблеми...конкретно BKD имат с ЕГР-а...почва да тече масло от него, защото турбопътищата се пълнят с масло от картерните газове и става едно "мазало". Лично съм си чистил турбопътищата и сигурно 0,5 литра изкарах от там. Когато маслото с времето се качи до Егр-а почва да се смесва с изгорелите газове и в всмукателя става още по голямо "мазало"...и това съм го чистил с 2 литра разредител.

Проблеми има и с охладителя за егр-а и от там почва да тече антифриз и ти си мислиш, че ти е спукана главата...това е малкия дявол...големия е главата.

Проблеми има с датчика на коляновия вал...-400лв с ремонта.

Проблеми има с турбото...просто след 100000 очаквай да запуши синкаво от там, а от там да ти се запуши и катализатора.

Проблеми има и с дросел клапата...-600лв... като просто един ден, както при мен от масло се счупи някое зъбче от механизма за движение на клапата и тя остане в неподвижно състояние и се гаси двигателя като агрегат на някои Краз с яки претрисания.

Проблеми има и с маховика...това поне е доста по разпространен проблем при двумасовите маховици...-1000лв.

Казват, че и 6-степенните им кутии не са здрави и нерядко има проблеми с тях.

Проблеми с ел. рейката също не са изключени, като аз примерно имам някакви неустановен пукания от нея, които ги елиминирам с по-силна музика.

Пене при мен за 2 години каране изпуснаха предните 2 амортисьора, но все пак сме в България.

Като недостатък мога да спомена и харча на масло...може да се стигне до 1,5 литра на 15000

Като добри страни ще спомена отличната стабилност и удобна возия...със заводското спортно окачване също няма да имаш проблем с височината... вози меко, но и много стегната. За извънградско за мен това е колата...на 2400 е на 140км/ч и двигателя не се чува въобще. Шумоизолацията е на отлично ниво. Уредите са удобно разположени...просто е удоволствие да караш такава кола...инерцията е невероятна,а може би и затова е такъв разхода за 140 коня кола. Извън градско с примерно движение по магистрала с наистина поддържана 130- 140км/я разхода е около 5,6-5,7. Градско с много голямо задръстване е рядко над 9 и при първата права почва да пада надолу. Резервните части не са и много скъпи...за 100000 горе доолу се сменят тампони на предни носачи и някоя биалетка, масло, накладки и гуми и както при мен тампоните на двигателя.. Като цяло окачването е доста здраво. Обслужването на ремъците е доста скъпо с оригиналните части и с труда може да стигне до 1500лв.

140 коня са перфектни за това купе...двигателя е еластичен, а колата ускорява доста добре за около 9,3 сек до 100... изпреварвания при нужда не са никакъв проблем, дори и на висока предавка. По отношение на динамичните показатели нямам забележка. Скорости от по над 200 километра не са качват без никакви проблеми.

Аз не бих си купил повече голф с тоя двигател...може би 2.0 TFSI, но не и ТДИ. Ако имаш пари после за подръжка и не ти пука от евентуални ремонти от по няколко хиляди лева взимай я, но ако мислиш само да караш и да наливаш дизел, поне за мен не е това двигателя.


Потребителски аватар
Trus7m3
Мнения: 30
Регистриран на: Чет 01 сеп 2011 10:59
Автомобил: Golf 7 Alltrack 18 TSI 4motion
Двигател: 2017
Местоположение: София

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот Trus7m3 » Сря 02 ное 2011 20:40


Колега, супер добра и подробна информация. Няма как да споря с теб, просто защото кола я имам от скоро и тн. Извинявай, обаче ти изкара тази кола най-неуспешната и безсмислена кола на VW...малко крайно го раздаваш или просто си ударил лоша кола!
Успех


Потребителски аватар
Deo
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 14 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот Deo » Сря 02 ное 2011 21:54


И аз да си напиша впечатленията от моя.
Колата я имам от 3 години и няколко месеца. Купих я на 139 000 реални км. (нов внос), в момента е на 165 000.
Сменил съм и маховик и съединител, рециклирал съм турбо, което мисля е нормално на тези километри. Това са ми скъпите ремонти. Маслото ми не е мръднало от 12000км. (карам с оригиналното Longlife, което е уж за 30000). Като я купувах ми я прегледаха в официалния сервиз и ми казаха, че отдолу е като нова. Откакто я имам не съм пипнал нищо, а принципно дупките си ги нацелвам всички :oops: - няма чукане, няма хлопане. Проблем с главата нямам и не съм имал (да чукна на дърво).
Нещото което ме дразни е чисто козметично - покритията по таблото и дръжките се белят както при 4ката. Явно си им е изгодно на VW да го правят така, защото и на Голф 6 пак е с такова покритие.
Общо взето съм доволен от колата и не бих я пуснал за продажба, ако не ми трябваха пари и вече по-голяма кола.


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот kenwood » Сря 02 ное 2011 23:22


Trus7m3 написа:Колега, супер добра и подробна информация. Няма как да споря с теб, просто защото кола я имам от скоро и тн. Извинявай, обаче ти изкара тази кола най-неуспешната и безсмислена кола на VW...малко крайно го раздаваш или просто си ударил лоша кола!
Успех


Аз колата не съм я изкарвал неуспешна и безсмислена... къде видя да съм го писал това? То ако беше така нямаше да е номер 1 в Германия. А и написах, че като возия, управление и динамични характеристики е супер!
Двигателя е проблемен и не е само мое мнението... има достатъчно много теми за 2.0 ТДИ в чуждите форуми и в БГ.
...казвам го това от опит, разговори с други собственици и хора които работят в официалните представителства, интернет, а и не мога да пропусна и Autobild, които нямат статия или абзац, в който да не споменат, че тоя двигател пука глави и е проблемен. Даже имаше някъде по форумите един беше изкарал най малко 10-15 статии от българския аутобилд.

Виж сега един пич преди време тук от форума в една друга тема беше се изразил, че 2000-3000лв не са нищо щом караш такава нова кола...демек машина е разваля се...прави се. Е да ама и да ги имам парите...ми извинявай как по дяволите ще спука глава на 120000 и то на 2 места на различни цилиндри...ми това си направо производствен дефект и знам за случаи в Англия при които дилъра си поема разходите по ремонта на главата, ама нали сме в България...знаеш ли какво ми отговориха в VW сакар Ауто при поставяне на въпроса защо колата спука главата?...ами то такова господине купете си нова, а ние ще ви приспаднем от цената, друго не можем да направим... или при поставяне на въпроса дали може да се изпрати за експертиза да ми се отговори, че е само за моя сметка и разходите по изпращане и експертиза в завода в Германия ще са около 10000 евро????

Двигателя си е добър... все пак има доста иновативни решения в него, като завъртането на 45 градуса на всмукателинте и изпускателни клапани примерно, но поне за мен на помпа дюзата му липсваше време да му изчистят грешките, все пак се призвежда от 2003 до 2008, 2009 някъде. Със сигурност новия 2.0 тди КР ще е по-надежден.


K
Мнения: 1334
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот K » Чет 03 ное 2011 10:24


Знам само едно - че следващата ми кола определено няма да е дизел на ВАГ.


sa60_89
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 01 яну 2011 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот sa60_89 » Чет 03 ное 2011 15:43


Направо ме отказахте маи ще бягам за едно 330xd или 330d


Потребителски аватар
kikogsxr
Мнения: 286
Регистриран на: Чет 13 яну 2011 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот kikogsxr » Чет 03 ное 2011 15:50


Ако ще е BMW задължително да е X, че имам доста другари който псуват с това задно зимата :Mr Green Fun


sa60_89
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 01 яну 2011 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот sa60_89 » Чет 03 ное 2011 17:45


аз затова искам 4x4 защото минавам прохода Шипка по 4 пъти на седмица и виждам кои коли вървят в снега.Като изключим че едно Q7 беше затънало до вратите ама тва е друг въпрос :D


K
Мнения: 1334
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот K » Чет 03 ное 2011 17:51


БМВ ли е, задълже 4x4, освен ако зимата не си го държиш само в гаража.


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот kenwood » Чет 03 ное 2011 18:37


sa60_89 написа:Направо ме отказахте маи ще бягам за едно 330xd или 330d


Ах само как си се насочил хубаво.... :D


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот the_tupan » Чет 03 ное 2011 20:10


kenwood написа:
sa60_89 написа:Направо ме отказахте маи ще бягам за едно 330xd или 330d


Ах само как си се насочил хубаво.... :D

+1 :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Deo
Мнения: 124
Регистриран на: Съб 14 апр 2007 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот Deo » Пет 04 ное 2011 0:36


Вие май сте за форума на другата марка :)
Принципно карам точно 4х4 и с удоволствие бих карал всеки път такава кола, защото си е голям кеф, но това за задното е лееееко преувеличено. С хубави гуми при по-поносими условия (нямам предвид прохода Шипка и тем подобни), няма особенни ядове.
Както и да е, нека не разводняваме темата на човека. И без това се е матирал с написаното до сега :lol:


sa60_89
Мнения: 24
Регистриран на: Съб 01 яну 2011 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: GOLF 5 2.0TDI

Мнениеот sa60_89 » Вто 27 дек 2011 11:15


С една дума главния проблем е главата.Друго по сериозно има ли?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта